September 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sjulie, 17 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

1 mrt 2009
    2.010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    nee had meegekregen dat je in het begin ook bloedverlies had. Fijn als je dan je frummel hebt gezien op een echo, dan ben je wel iets geruster he? Hopelijk blijft het bij wat er vanmiddag was.
    Ik ga maar eens koken, had het zo koud heb maar bedacht om dan nog een keer stampot boerenkool te maken :)

2. kleindraakje

kleindraakje Niet meer actief

Hallo allemaal,

Djones: Wat een dubbel nieuws... van de ene kant echt super rot dat er bij een het hartje niet klopt maar van de andere kant wel super nieuws dat er nog een zat met wel een kloppend hartje. Hopelijk blijft deze goed zitten en krijgen jullie een mooi gezond wondertje...

Hier hebben wij onze 2e echo gehad dinsdag.
    Wat een verschil zeg. Is er op de eerste echo alleen een boontje te zien zie je nu gewoon al een kleine uk met arme benen en alles. Was het nog druk aan het zwaaien en spartelen echt super leuk om te zien.
    Verloskundige heeft wel aangegeven dat hun geen geslagts bepaling doen dus over 5 weekjes toch maar naar Jan koning.

1 ding was wel wat minder heb bloedgroep negatief dus kans op een rhesus kindje. We gaan maar hopen van niet. Met 30 weken nog eens bloedprikken en een injectie krijgen. Ook ff kijken wat mijn mannetje voor bloedgroep heeft, als hij namelijk ook negatief heeft hoef ik waarschijnlijk geen spuiten...
    Heeft iemand hier ervaring mee?????

3. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

1 mrt 2009
    2.010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    Hoi kleindraakje, hier ook een resus negatieve mama. Bij Tygo nergens last van gehad ;) wel de prikken gehad, wij wouden eerst ook informeren naar bobs bloedgroep, maar dat maakte bij ons niet uit, ze willen als dit gelijk is toch nog die prik geven. Tygo heeft positief dus na de bevalling kreeg ik nog een spuit. Verder merk je er allemaal niets van hoor, zeker bij een eerste gebeurd het maar zelden dat jouw bloed in aanraking komt met en reageert op je beebs bloed.
    Enige nadeel wat ik ervan ervaren heb is dat ik in het zh al lang naar huis mocht, maar alleen nog moest wachten op de uitslag van het resusbloed onderzoek en dat duurde bij ons errrrrg lang.

4. mieke1981

mieke1981 Bekend lid

27 nov 2007
    594
    0
    0
    brabant
    Goedemorgen dames,
    Hier is het rustig, nog steeds maar weinig energie, maar we rapen ons bij elkaar en genieten van een extra rust momentje als zoonlief in bedje ligt.
    Met de misselijkheid gaat het op en neer, maar ach dat hoort er ook weer bij. Vandaag 9 weken, weer een mijlpaal.
    Nu op naar 15 maart dan hebben we weer ons volgende en 4e echo.

5. Appelstroop

Appelstroop Niet meer actief

@zuurtje, is de bloedverlies al gestopt?

@zwanger in de zomer, dit is mijn 2e keer in de zomer dat ik zwanger ben, vind het qua kleding lekker makkelijk.
    had vaak een legging met een tuniek of jurkje aan. toen de laatste 4 weken van mijn verlof in ging zat ik alleen maar in tuin met mijn bikini, was wel gelijk de trekpleister van de straat hahahahaha...

@hier, zat al om 10 uur vanochtend op de fiets (brrr koud)
    mijn schoonmoeder, had de sleutel van haar nieuwe huis gekregen, dus we gingen even helpen met behang trekken.
    nu ben ik helemaal afgepeigerd, dus zodra ik mijn boodschapjes zo dadelijk in huis heb gaat ik lekker even onderuit op de bank (als mijn zoon dat toelaat hihihihi)

6. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    goedemiddag meiden

hier: bloeden is weer gestopt maar ik moet het rustig aan doen
    had de laatste dagen minder gerust

7. mieke1981

mieke1981 Bekend lid

27 nov 2007
    594
    0
    0
    brabant
    hey zuurtje,
    fijn dat het bloeden gestopt is, nu rust houden zover dat kan natuurlijk. Hopelijk word het vanaf nu minder en eigenlijk het liefste natuurlijk helemaal niks meer. Succes

8. Gerlinda

Gerlinda Niet meer actief

Hallo ik ben ook een september 2011 mama (ik schrijf in het andere topic bij de clubs) ;)
    Ik lees dat je waarschijnlijk zwanger bent van een verdwijnende tweeling en dat ze jou hebben gezegd dat het andere kindje misschien ook kan afkomen :$
    Ikzelf ben ook zwanger van een tweeling (waarschijnlijk verdwijnend want er is nog maar 1 kloppend hartje te zien), mijn gynaecoloog zegt dat omdat er een intacte zwangerschap is, de kleine kan worden opgenomen in de placenta, maar dat de andere kleine dan wel veilig zal blijven zitten ;) niet bang zijn dus ;)

Liefs,
    Adora

9. Appelstroop

Appelstroop Niet meer actief

een hele goedemorgen dames,

was vanochtend al vroeg op (05:45 uur) en ik vind het aan de ene kant helemaal niet erg...
    kan op mijn gemakje de krant lezen met een bakje koffie en allemaal dingetjes doen waar jesse niets aan heeft.
    alleen weet ik nu al dat ik vanmiddag helemaal in stort omdat ik zo vroeg wakker was, en nu moet ik vanmiddag ook nog eens gaan klussen bij schoonmoeder... ach ja dat overleef ik ook wel weer.

gisteravond nog geprobeerd om met mijn angelsound het hartje van de baby te vinden, maar zonder resultaat. heb mijn dagboek opgezocht om te kijken wannneer ik voor het eerst het hartje kon horen met de 1e zwangerschap, en dat wat op 7 maart nen toen was ik 13 1/2 week, dus nog even geduld...

heb het gisteren zo koud gehad, zei nog tegen mijn man gisteravond; nou volgens mijn krijgen we sneeuw...
    half uur later begon het lichtjes te sneeuwen hahahahaah

ik gaat nu jesse even uit zijn bedje halen, als ik jullie niet meer spreek een hele fijne zondag toegewenst.

10. mieke1981

mieke1981 Bekend lid

27 nov 2007
    594
    0
    0
    brabant
    goedemorgen dames,
    Hier een zware nacht achter de rug met zoonlief. Hij is flink ziek en was tot half 4 ieder uur wakker, ben zelf nu ook helemaal kapot. Hopelijk kan die optijd terug zijn bedje in, dan kan mama ook nog even liggen gaan.
    Vandaag in de 10e wk begonnen, nu begint het ergens op te lijken. Gisteren via wehkamp wat positiekleding gekocht, mijn broeken gaan echt niet meer dicht en met stiekjes werken doe ik nu al, dus toch maar langzaam naar de positie broeken.
    Wie van jullie draagt er al positie kleding?
    Fijne dag gewenst, doe rustig aan dames.

11. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    vanmorgen was het hier weer tijd om hartje te luisteren. Ik vond hem meteen :D zo geweldig!!!!! Het is toch fijn om tussendoor te kunnen luisteren en zo'n heerlijk geluid!!!

12. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

1 mrt 2009
    2.010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    Hoi, hier een erg vermoeide mama.. gisteravond stiekum toch naar dana winner geweest met mijn moeder en vanmorgen moest ik op therapeutische basis werken van 7.30 tot 10.00 ben echt gesloopt, want eenmaal in bed was Tygo héél vaak wakker, wist niet dat het slapen nog slechter kon.. hij is verkouden en zijn 2e boventandje komt door.. Dus ik ga zo weer terug naar bed..

*Rijkie nog even geduld dus!
    *Zuurtje hoe is het???
    *Ik draag trouwens al positiebroeken.. had voor gister een nieuwe positiebroek en positieshirt gehaald :)
    *jolan wat leuk dat je het hartje hebt gevonden!
    Nou weltrusten maar weer en tot later ;)

13. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    haai meiden

ik ben gisteren nog naar de spoed geweest omdat ik meer bloedverlies had en buikpijn
    de gyn van wacht is gekomen en ik heb een echo gehad
    met beebje is alles goed, heb gisteren zelfs het hartje voor het eerst gehoord tijdens de echo
    waar het bloeden vandaan komt weten ze niet, waarschijnlijk van de aanleg van de placenta maar dat is niet zeker
    nu moet ik nog meer rusten dan ik al deed

14. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    @zuurtje
    dat is schrikken geweest dan! Jeetje zeg...Gelukkig heb je wel snel een echo gehad dan en is alles ok met de baby.
    Lekker veel je rust nemen dan!!
    Sterkte!

15. mieke1981

mieke1981 Bekend lid

27 nov 2007
    594
    0
    0
    brabant
    oe zuurtje, wat een nieuws, denk je wel goed aan jezelf. Gelukkig is alles goed met de beeb, nu lekker rustig aan doen. Maar dat is makkelijker gezegt dan gedaan, dat weet ik zeker.

16. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Rustig aan zuurtje!

17. Djones

Djones Actief lid

4 jan 2011
    203
    0
    0
    @zuurtje, oh wat een schrik. Ik weet hoe het voelt, goed dat je naar de spoed bent geweest. Goed je rust nemen hoor!!!

@maaikyb, nee mijn moeder woont helaas niet om de hoek voor me. Ik moet ruim 2 uur rijden voordat ik bij haar ben dus kan ook niet heel even naar haar toe tussendoor. Dit weekend ook weer bij haar geweest. Ze was erg emotioneel dat ze haar borst moet verliezen en we hebben samen heel wat zitten janken. Het is een zeer aggressieve, snelgroeiende tumor en alle snijvlakken waren niet schoon na de operatie. Ook in 6 van de 10 de klieren is kanker aangetroffen dus het kan overal heen verspreid zijn. Dit maakt haar erg angstig en bang (en mij ook). De operatie is ook uitgesteld naar donderdag doordat het te druk is op de OK. Ik heb een klein borst-afscheidsritueel met mijn moeder gedaan. Hopelijk helpt het haar. En verder geeft ons guppie haar natuurlijk een goede reden om verder te willen leven. Hopelijk is het haar gegund haar kleinkind nog te zien!! Ben zelf echt bekaf nu, ga lekker vroeg naar bed!

18. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

1 mrt 2009
    2.010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    * zuurtje wat een schrik! fijn dat je gelijk terecht kon en met jullie kleine uk alles goed is!!! Misschien moeten we je maar met tyrips aan bed vast maken :D Hopelijk kan je wat meer rust pakken, altijd lastig als er ook al wat rond lopen he.. Sterkte!
    * Djones wat jammer dat je zover rijzen moet.. Fijn dat je er van het weekend voor haar kon zijn, lijkt me ook ontzettend heftig allemaal.. Ik duim dat jullie samen deze strijd gaan winnen!

Hier een beetje aan het bijkomen van mijn veels te actieve weekend.. vanmorgen wezen bloedprikken voor de vk, was heerlijk rustig, ik kon zo doorlopen!

19. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Gisteren hebben wij het nieuws verteld aan mijn kant van de fam,me ouders,en broer en schoonzus (mijn schoonzus is zelf ook 23 wk zwanger nu ) Ze vonden het allemaal erg leuk!
    Ben 23sep uitgerekend en mijn pa is de 24e jarig dus dat vond hij erg grappig... Ben nog steeds erg moe,slaap veel dus ik ga nu ook weer een uurtje liggen,julian slaapt nu ook lekker ;)

20. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Hey meiden, hoe gaat het met jullie? Ik pak bijna de laptop niet meer omdat ik van het lezen zo moe wordt. Ben vorige week naar opticien geweest en ik moet iets van een leesbril..hoop dat het gaat werken. Alleen hoorde ik van vriendin dat je tijdens zw.schap niet goed je ogen kunt laten meten??

@ zuurtje meid, das ff schrikken zeg! Zit je niet echt mee he! Fijn dat het met je kleine goed gaat en je het hartje hebt horen kloppen!

Deel Deze Pagina