September 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sjulie, 17 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.498
    598
    113
    Heej meiden, vanmiddag opnieuw een termijnecho gehad en zag er allemaal super uit! De kleine schopte en maakte een koprol, zo wonderlijk om te zien! Termijn is nu vastgelegd op 11 weken en 6 dagen. Maar hou het zelf maar op 11+5. Helemaal gelukkig dus!

2. Djones

Djones Actief lid

4 jan 2011
    203
    0
    0
    @kleindraakje, wat naar om nu zonder werk te komen zitten.
    @clautje fijn dat de combinatietest goed was!
    @lootje, wat leuk dat je dat kon zien, een koprol is vet knap voor een 12 weken oud kind haha!
    @hier, zie erg op tegen de operatie van mijn moeder morgen, maar goed, dan is het maar achter de rug... Gelukkig heb ik geen bloedingen meer gehad, alleen nog wat bruinige afscheiding. Dus ik duim dat alles goed gaat in het buikje. Al die stress zal ook niet al te best zijn vrees ik. Vanavond weer vroeg het bedje induiken, ik slaap me een slag in de rondte... Om 8 uur val ik vaak al in slaap op de bank.

3. dolfijn73

dolfijn73 Actief lid

1 mei 2010
    192
    0
    0
    Hi meiden,

Ook hier een september 2011 mama....meld me beetje laat aan maar dat heeft met historie te maken (zie handtekening). Vandaag echter weer nieuwe mooie echo gehad en helemaal verwonderd om te zien dat kleine al beweegt, beentjes heeft en goede hartslag heeft. Wat een wonder!

Leuk om hier iedereen te volgen. Ik ben nu 11wk + 5 dgn (al dacht gyn. vandaag dat 12 wk ook wel zou kunnen :). We houden het nu op uitgerekende datum van 9-9-2011. Mooie datum :)

4. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    haai meiden

het is even geleden dat ik hier ben geweest maar ik wilde even tijd voor mezelf na alle gebeurtenissen en schrik afgelopen weekend

hier hebben we de knoop doorgehakt en we gaan voor een huishoudhulp 1x in de week
    aangezien ik niet wil dat mannetje naast zijn full time job ook nog bijna het volledige huishouden op zich moet nemen en ik op doktersbevel moet rusten leek ons dit de beste oplossing
    het is niet dat ik niets meer kan maar meer dat ik niet mag
    de gyn op spoed in het weekend heet gezegd dat ik het nog rustiger aan moest doen (mag niet heffen en veel mijn rust nemen, als ik dit niet doe krijg ik buikpijn en dat is niet goed)

5. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Jeetje,waarom is je contract niet verlengt? Omdat je zwanger ben??? Sterkte!

6. Appelstroop

Appelstroop Niet meer actief

hello girls,

hier vandaag de magische 12 weken jippie!!! :D

@zuurtje, nou meid ik geef je groot gelijk hoor dat je iemand in de huishouding neemt, gewoon naar je eigen lichaam luisteren.

@dolfijn73, wat fijn dat je nu eindelijk het nieuws kan brengen dat je zwanger bent! dus ik zou zeggen welkom bij de gezellige septembermama's.

@djones, hey meid het zal vandaag een spannende dag voor jou en je moeder worden, maar maak je eigen nou niet veel te druk vandaag (makkelijker gezegd, als gedaan) ik zal voor jullie duimen.

@lootje, pindaatje en clautje, wat fijn dat de combinatietest goed was!

@eef85, wat vervelend dat je de griep hebt gehad, ziek maar goed uit

@hier, gisteren sneeuwde het dus (bah!) weet nog niet wat het weer vandaag gaat doen, volgens de weerman wordt het vandaag hier een droge dag met 9 graden.

mijn zwangerschap (ben niet aan het klagen hoor:)) vind ik nu al pittiger als mijn 1e. heel vaak heb ik steken in de liesstreek, waardoor ik nu niet veel kan lopen of fietsen en dan zit nu nog maar net op 1 derde van de zwangerschap.

morgen moet ik weer werken van 9 tot 9 en dat valt mij nu erg zwaar, dus ik gaat even uitvogelen, of ik die avond kan laten vallen door die uurtjes in de ziektewet te gaan. heeft iemand daar al verstand van?

7. mieke1981

mieke1981 Bekend lid

27 nov 2007
    594
    0
    0
    brabant
    Hey dames,
    Hier gaat alles zijn gangetje. De zwangerschap gaat goed, alleen ben ik deze week weer behoorlijk moe, maar af en toe een extra slaapje doet al heel goed.
    Hier in volle voorbereiding voor de verjaardag van onze zoon die 2 word. Morgen uitdelen op de psz, ben zo benieuwd hoe die het gaat vinden. Hij gaat al een kleine maand nu naar de psz en vindt het helemaal geweldig, ben zo trots op hem.
    Zaterdag alweer 10 weken, dan begint het ergens op te lijken. Nog even en dan gaan we lekker een midweek naar cp even lekker genieten van elkaar.
    Meiden succes vandaag met alle dingen die er vandaag gaan gebeuren, operatie moeder, echo's enz.

8. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Wij gaan ook over 2 weekjes lekker een weekendje naar cp! Heb er nu al zin in,hopelijk heb ik dan weer eenbeetje fut om wat te doen :D

9. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Claud: fijn dat de combinatietest zo goed was!
    \
    Djones: ik zal aan jullie denken!en ik blijf duimen!Mijn tante heeft ook borstkanker en is ook 1 borst kwijt,met de chemo gaat het gelukkig wel de goede kant op.
    Mijn vader heeft vandaag longpunctie gehad, het duurt allemaal zo lang,maar ze weten gewoon niet precies wat het is (kans schijnt er ook te zijn dat de tumor in de longen en de plekken in zijn rug weer uitzaaingen zijn van iets anders..maar die kans is niet groot..het ziet er sowieso nog steeds slecht uit en alles wat er bij mn vader gedaan kan worden is tijd rekken...

Hier: misselijkheid is veel minder maar toch nog wel regelmatig aanwezig..ben wel ontzettend moe.

morgen hebben wij de nekplooimeting/bloed afnemen..(combinatietest)

voel de kleine al steeds beter bewegen,uiteraard nog heel zacht!Vooral ik met mijn handen een beetje op mijn buik duw,zachtjes, voel ik het best goed!leuk!

10. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    haai meiden

De aanvraag voor hulp is ingediend
    nu is het afwachten tot ze contact opnemen om alles te regelen

Daantje fijn dat je de kleine al kunt voelen
    ik heb sinds een paar dagen ook het gevoel dat ik ons kleintje voel hoewel het wel heel vroeg zou zijn
    maar bij zoontje voelde ik het al met 14 weken en bij dochter al met 12 weken dus ik herken het gevoel eerder
    het zijn nog maar a en toe heel lichte plopjes op een plaats waar de darmen niet meer kunnen zitten

11. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

1 mrt 2009
    2.010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    Hoi!
    Hier erg moe geweest, heb het lezen wel bijgehouden maar reageren niet.. Hopelijk ben ik niemand vergeten :)

@kleindraakje aj wat balen dat je net nu op straat komt.. Hopelijk wil het bij de gemeente/uwv wat vlotten..
    @clautje wat fijn dat de uitslag goed is!!!
    @pindaatje wat duurt wachten dan lang he...
    @lootje wat klinkt dat als een mooie, leuke echo!!!!
    @djones fijn dat de bloedingen gestopt zijn, ik vind die vermoeidheid heel herkenbaar.. Hoe is het vandaag gegaan??
    @ Dolfijn wat heerlijk dat je echo's goed zijn en je je hier bent komen melden!!!! Welkom en hopelijk kan je nu heerlijk van je zwangerschap genieten!!
    @zuurtje wat goed dat jullie voor je zelf hebt gekozen en hulp vragen! Kan me voorstellen dat dat geen gemakkelijke keuze is geweest, en in het begin best lastig nog misschien om de boel los te laten.. maar wel het beste voor jullie kleine hummeltje! Hopelijk geeft het als je aan het idee gewent bent wat rust.
    @Rijkie gefeliciteerd!!! jippie wat fijn om die 12weken te hebben bereikt! leuk he al die mijlpaaltjes ;) Over die lange diensten, als je je ziek meld en daarbij aangeeft dat het door de zwangerschap komt krijgt je baas het geld vergoed. Misschien kun je er idd iets overleggen om een bepaald percentage te werken?!
    @Mieke wat leuk om de verjaardag van je zoontje voor te bereiden, lijkt me wel leuk (en soms misschien lastig) om traktatie te bedenken en maken :)
    @Daantje spannend morgen de combi test.. Wat ontzettend leuk dat je het kleintje al kan voelen!!

* voelen; ik heb heel soms ook het idee dat ik wat voel, maar of het de kleine is of dat het mijn darmen zijn... ik denk het eerste..
    * CP wij gaan over een maandje! hmm zo lkkr he even er tussen uit. En we zijn aan het kijken of we nog op vakantie kunnen.. maar had mijn vakantie wanneer ik nu verlof heb, weet niet of het dan nog prettig op vakantie gaan is..

Ik ben ook erg moe, vandaag weer even gewerkt maar ben helemaal kapot van 3,5uur werken.. Ook gesprek met de arbo gehad vandaag, die vind dat ik wel weer 50% werken kan en na 12 weken verder opbouwen.....ik twijfel zelf, maar goed ik zal het gaan proberen en dan gaan we het wel zien..
    Ik ga informeren voor ouderschapsverlof, dat heb ik de vorige keer niet opgenomen, maar wil ik nu wel gaan doen mits het niet te veel financiële consequenties heeft..

12. Appelstroop

hello,

@mieke, 2 jaar... leuk is dat hé? ze worden zo lekker eigenwijs!
    de mijne gaat nu sinds 4 maanden naar de psz en hij vind het ook helemaal geweldig! succes met de voorbereidingen voor zijn verjaardag.

@vakantie's, ben jaloers op de gene die lekker weggaan voor een weekend of een weekje...:( het zal er voor ons dit jaar niet in zitten. we hebben onze spaarvarken hard nodig voor de kleine verbouwing in ons huis.

@daantje, wauw dat je het kleintje al kan voelen, ik kan nog geen eens het hartje vinden...

@hier, ik gaat zo lekker mijn bedje in, morgen weer een lange dag voor de boeg (van 9 tot 9 werken) dus ben zaterdag weer aanwezig hierzo....

slaap lekker,

13. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Misselijkheid begint bij mij wat af te nemen gelukkig... Alleen de vermoeidheid niet...
    Wij gaan over 2 weekjes een weekendje met vrienden weg en eind mei een week naar duitsland...Heerlijk heb er al zin in!
    En van mij mag het ook wel eens een keertje een beetje voorjaar worden,van de donkere dagen krijgen we ook niet meer fut! ;) Werk ze vandaag,ik ga nu naar me werk!

14. Appelstroop

hallo meiden,

ik had gisteren gepost, dat ik vandaag niet aanwezig zou zijn, omdat ik moest werken, maar gisteren heb ik waarschijnlijk te veel hooi op mijn vork genomen, dat ik vanochtend toch maar de baas heb opgebeld dat ik niet in staat ben om vandaag te werken.
    heb verschrikkelijk last van bandenpijn, weet wel dat ik gisteren te veel heb gelopen en dat het waarschijnlijk ook daar door komt.
    met mijn 1e zwangerschap heb ik daar geen moment last van gehad, eigenlijk helemaal geen lichamelijk beperkingen, zat zelfs nog op de fiets 2 dagen voordat ik beviel. ben dus een beetje teleurgesteld in mijn eigen lichaam...

nu zit zoonlief lekker op de psz tot half 12 dus heb nog even de tijd om lekker onderuit op de bank te liggen.

15. Appelstroop

@djones, hoe is de operatie van je moeder gegaan?

@hier, zoonlief gaat morgen lekker uit logeren bij mijn zusje en mijn man is heel het weekend klussen bij zijn moeder. kortom het hele weekend is voor Me, Myself And I... heerlijk!

16. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    rijkie geniet van je weekend voor jezelf

ik ga afsluiten want ik ben weer heel erg moe vandaag

17. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

1 mrt 2009
    2.010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    ah zuurtje wat lekker!! wij zijn afgelopen week voor het eerst sinds Tygo er is weer eens met ons 2tjes uit eten geweest :) volgende stap is Tygo uit logeren ;)
    Fijn weekend allemaal!!

18. Djones

Djones Actief lid

4 jan 2011
    203
    0
    0
    Operatie is goed gegaan gelukkig. Over 10 dagen krijgen we uitslagen of dit snijvlak wel schoon is. Mijn moeder is erg dapper en sterk, maar gisteren was ze enorm overstuur. Het is zo definitief en onomkeerbaar, haar borst is eraf. Het raakt me heel erg allemaal. Dit weekend een beetje bij proberen te komen en ik kan het niet opbrengen om naar haar toe te gaan. Gelukkig zijn er nog meer mensen om haar heen.

19. Appelstroop

@ djones, ik kan begrijpen dat je moeder overstuur was. het is wel een dubbel gevoel, je raakt een borst kwijt, maar andere kant weet je dat er geen andere optie is. dat worden 10 lange dagen voor jullie. kan ook begrijpen dat je op dit moment het niet kan opbrengen om naar je moeder toe te gaan, maar je moeder zal wel alle begrip van de wereld hebben.

hier alles zijn gangetje, ben al twee dagen aan het bankhangen en morgen doe ik ook weer aan bankhangen:D

20. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    rijkie verveel je je nog niet?

Djones heel begrijpelijk dat je mama overstuur is, hoe zou je zel zijn als ze net een borst hebben weggenomen

hier weer geslapen, wat ben ik toch weer moe
    afgelopen dagen leek het beter maar het is in alle hevigheid terug

Deel Deze Pagina