September 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door seentjuh, 1 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Thanks! Gaat dat losec op lichaamsgewicht? Las volgens mij ergens dat het dan snel kan zijn dat de maagzuur/onrust terug kan komen omdat dosering te laag is ivm het harde groeien van een baby. Kan ook van ander medicijn zijn, weet niet meer precies. Ben heel bnieuwd hoe het morgen precies zal gaan. We moeten om 10:15 bij kinderarts zijn, kwartier daarvoor meten/wegen/intake.

Hoop dat ik snel weer mee kan posten, maar typen met 1 hand is een vrij kansloos verhaal hier. Andere arm heeft dochter in bruikleen :(

2. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

@ Duimerijntje
    Je hebt Zantac, is gewoon vloeibaar
    Losec, pilletje moet je oplossen en in het mondje spuiten
    en je hebt een vrij "nieuw" medicijn, Nexium.
    De laatste schijnt erg prijzig te zijn waardoor hij minder vaak wordt voorgeschreven.

Zelf heb ik bij beide kids bewust de keuze gemaakt voor Losec omdat het erg effectief is en meteen goed werkt. Inderdaad moet je opletten op lichaamsgewicht maar je merkt meteen wanneer dit het geval is..
    Christian heeft tot 14 mnd. aan de Losec gezeten, toen ging de reflux gelukkig over.

Laat je morgen goed informeren! Succes iig

3. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Zit hem idd in het prijs verschil.
    losec mups is per 10 st 2.69 (exclusief afleverkosten)
    nexium 10mg sachet is per 10st 8,99 (exclusief afleverkosten)

beide is meestal 1 gift per dag voldoende

De zantac is per fles van 300ml ongeveer 15 euro, maar doe je ook langer mee. Zantac is vaak alleen 1x daags niet voldoende, want dit werkt veel korter.

Het enige is dat Nexium als enigste van de 3 echt op kinderen getest is, en veilig gebleken is. De andere nemen ze aan dat het veilig is voor kleine kids (omdat het ongeveer het zelfde werkt), maar is nooit getest.

4. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Bedankt voor de info. Ze is net bij mij op de arm in slaap gevallen en heb haar gelukkig met succes terug kunnen leggen. Helaas spuugt ze in d'r slaap ook regelmatig zuur uit, kan nooit goed zijn voor die slokdarm zoveel zuur. Er komt eigenlijk altijd nog voeding uit tijdens het verschonen voor de volgende voeding, dus soms nog 4 uur later!

Prijs van de medicijnen maakt me eigenlijk niet veel uit. Op dit moment doe je alles om een blije baby te krijgen. Het is gewoon super zielig voor d'r. Ik heb er met mijn zoontje nooit last van gehad, vandaar dat ik nu ook echt weet dat dit anders is.

Zal laten weten wat ze morgen gezegd hebben!

5. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Duimerijntje wat.moeilijk zeg, een kleine die zoveel last heeft van het spugen.

Hier een dame die zoveel slaapt overdag, dat ik haar steeds moet wakker maken voor een fles.... 6 flessen is daarom eigenlijk te veel, maar 5 is nog te weinig, want ze slaapt.snachts nog niet langer dan 4/5 uur.... Iemand tips?

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hmmz, misschien een uurtje voordat ze de fles krijgt even goed wakker maken. En dan hopen dat ze snachts dat inhaalt ???

7. rinke

rinke Fanatiek lid

9 okt 2010
    2.224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland
    even een vraagje aan jullie....

zouden jullie een 2de handskolf apparaat kopen?? van bv marktplaats??

8. Loepie

Loepie Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.180
    0
    0
    :p

Leuke foto!

Die auditie die op de achtergrond staat was echt hilarisch hè!

Vandaag voor het eerst bij het cb geweest.... N.ino was bijna een kilo aangekomen en 4 cm gegroeid :)

Ik was alleen onwijs aan het klooien, het regende, probeerde de maxci cosie uit de auto te halen een tas en de paraplu erbij te houden... Het zweet stond me op mijn rug toen ik binnen was haha

9. Mik0705

Mik0705 Fanatiek lid

3 jul 2010
    2.284
    0
    0
    Rotterdam
    Ik eerlijk gezegd niet.

10. Mik0705

Mik0705 Fanatiek lid

3 jul 2010
    2.284
    0
    0
    Rotterdam
    haha grappig he, ik ben vandaag voor het eerst met l met de auto weg geweest, had precies hetzelfde.. topsport, ik zweette ook gewoon

11. Mik0705

Mik0705 Fanatiek lid

3 jul 2010
    2.284
    0
    0
    Rotterdam
    Ze is toch nog maar 3 weken, dat heeft gewoon tijd nodig.
    L komt nog om de 3 uur, dag en nacht, geen probleem, komt vanzelf. Blijkbaar hebben ze dat nog nodig. Ieder kind is anders.
    gelukkig zijn het geen programmeerbare robots. ;)

12. Loepie

Loepie Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.180
    0
    0
    Ik zou ook niet snel een tweedehands kolf kopen denk ik...

13. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Hey meiden, vandaag was het dan zover.

Sophie heeft haar MRI gehad.
    Gelukkig heeft ze geslapen en ging alles goed, anders had ze nog een keer gemoeten maar dan onder narcose.

Ik ben nog nooit zo blij geweest dat ik haar terug had.
    Donderdag krijgen we als het goed is de uitslag.

14. Loepie

Loepie Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.180
    0
    0
    Jeetje heftig moettie, kan me voorstellen dat het vreselijk is om daar zo te moeten wachten als je mup daar ligt

15. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    2e hands kolf: ik zou het niet doen, heb zelf een nieuwe gekocht.
    Heb wel eens gelezen/gehoord dat er ziektes in kunnen gaan zitten als ie 2e hands is.

Adnalie, word jij niet knettergek van jezelf dat je zo probeert S in een ritme te duwen die bij jou past?
    Ik bedoel, ze is nog zoooo klein... Ze heeft geen ritme, kent geen dag en nacht.
    Laat het gaan en pas je aan aan haar ritme....
    Wij zijn al blij als ze een keer 5 uur achtereen slaapt. Maar komt ze om de 3 uur is dat ook prima.

Heb hier trouwens Zantac gekregen, maar daar ben ik vrij snel mee gestopt. Werd mevrouw helemaal niet blij van!

Kleren, heb 1 broek die ik aankan. Ben druk aan het proberen nieuwe te vinden... Waar de rest van de buik niet overheen hangt. Net als shirtjes waar je ook in kan voeden.

Sporten, hier zeg ik steeds dat de WII weer aangaat. Maar aangezien mijn man steeds thuis is, word dat het niet. Dan gaan we maar een nieuw bed kopen ;)

Huilen voor het slapen gaan. Op zich niet, maar overdag wil ze ook niet in bed slapen. Meestal slaapt ze op haar buik in de box.
    Wel word ze vaak luid kreunend wakker... lang leve het poepen!

Dit was het even in vogelvlucht.
    Het valt me trouwens op dat de vaste club van de september-mama's behoorlijk minder is... Is iedereen zo druk met de beebjes?

16. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Moettie hopelijk krijgen jullie snel de uitslag ! Lijkt me zenuwslopend..

Tweedehands kolf .. De kolf zelf mischien nog wel maar ik zou wel een nieuwe set spulletjes kopen zoals die tepeldingen en slangetjes..

17. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

@ Rinke
    ik zou het niet doen.. Sommige onderdelen kun je niet steriliseren, en de motor neemt in de loop van de tijd af in kracht (is mij verteld), dus een nieuwe zal toch krachtiger zijn neem ik aan?

18. Mik0705

Mik0705 Fanatiek lid

3 jul 2010
    2.284
    0
    0
    Rotterdam
    @Moettie, wat fijn dat ze geslapen heeft.En geen narcose dat is ook weer zo'n aanslag op dat kleine lichaampje.
    Konden jullie het een beetje volhouden die spanning?
    Nu wachten tot donderdag, spannend hoor, enig idee hoelaat jullie worden gebeld?

Ja wat je zegt over de vaste groep, ik zie zoveel onbekende ineens.
    Waar is de vaste groep gebleven??

@Loepie, hoe is het nu met je bekken?

19. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Ik vind het oom geen probleem, maar meer gewoon zielkg dat ik haar wakker moet maken ;) maar langer laten liggen lijkt me ook niet handig.

20. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Ik ook niet, alhoewel.... Je kan ze ook lenen, dan zijn ze nog vaker gebruikt...

Deel Deze Pagina