Arme s. Lag net te slapen, dus ik was gaan douchen. Toen ik me aan het aankleden was beon ze ineens keihard te krijsen. Arm kind heel haar luier vol en volgens mij had ze gigantische krampen. Tijdens het versconen krijste ze de hele boel bij elkaar en kwam er nog meer ontlasting. Toen ze weer aangekleed was, werd ze helemaal rustig. Heb haar weer in bed gelegd en ze was meteen weer vertrokken. Arm kind! Ik twijfel trouwens of ik de flessen moet ophogen. Ze moet steeds huilen na een fles, maar vraag me af of het zuigbehoefte is of nog een beetje honger. Net nog 20 cc extra gegeven nadat ze 100cc op had en toen werd ze wel rustig daarna. Maar ze zit nog op 6 flessen en naar haar gewicht gekeken zou ze 150x4 kg=600 cc per dag mogen. Datkrijgt ze nu dus met 6x 100......
goede middag meiden! wat een heerlijk weer is het vandaag!! ga zo maar even een rondje wandelen over de bijeenkomsten bij het cb bureau zou het niet weten, niets van gehoord.. saar heeft vannacht trouwens weer lekker geslapen.. van een uur of 1 tot 5uur half 6 dus wel minder lang als gister maar prima ze is al weer 2 weken oud!! gaat dat snel zeg! cos: fijn dat het beter gaat smile: heerlijk chillen!! leuke foto zeg! is dat een draagzak? of echt voor in de box? soppie: jeetje wat vervelend dat s. zo veel huilt! wel lekker dat je er even uit kon met j. ff je gedachten op wat anders! zuigbehoefte: hier heeft saar dat zeker.. speentje geeft dan echt voldoening anders blijft ze de heledag aan mijn tiet hangen hier is de inloop idd ook voor het wegen en vragen stellen gister even bij de hond van mijn man geweest.. die woont nu bij mijn schoonouders (zij hebben een tuin, en veel meer tijd voor hem. hij is al 10 ofzo en heel veel zorg nodig) zal even een foto spammen
Ik heb van kruitvat eigen merk (1 euro per 2 spenen) een dentalspeen in de difrax fles gedaan. En dat was hier de oplossing. Nu keurig 15 min over zijn fles, ipv 5 min. (voorheen ook de 3standen speen gehad, en de kleinste van difrax wat beide niet echt goed hielp)
Toen jasper dat gewicht was, kreeg hij ook wat meer hoor. Elke keer als zijn fles leeg was ging hij zeuren om meer. Nadat hij dan 20-30cc meer had gehad was het goed en sliep hij lekker 3-4 uurtjes. Als ik het hem niet gaf, dan bleef ij zeker nog 3 uur lang jengelen.
Jasper is al sinds gister avond niet helemaal fit heb ik het idee. Spuugt iets meer, drinkt zijn fles niet helemaal leeg. Wil als hij wakker is alleen maar vast gehouden worden. En slaapt langer. Nu al 5 uur, terwijl die niet eens 1 hele fles op heeft. Ik hoop dat als hij straks wakker is, dat hij zich iets beter voelt.
Hier ook de dentalspeen voor de Difraxfles gekocht, dat is echt een groot verschil. Eerst was het dat flesje gewoon leegtanken, nu doet ze er echt langer over! Ik geef nu trouwens nog BV, met daarna elke keer 30cc flesvoeding, om de periodes tussen de voedingen langer te krijgen, maar gisteren zat ze niet echt lekker in haar velletje denk ik, is die dag 9x gekomen voor de voeding. Vandaag ook al om de 2 uur....En dan ook echt elke keer honger, als je over haar wang aait dat ze begint te happen. Nu vanochtend dus het CB gemaild, over hoe ik het beste de BV af kan gaan bouwen. Kreeg meteen 5 minuten later al een reactie, erg netjes! Zijn er nog meer mensen die op zoveel voedingen per dag zitten? Hier is 8 voedingen toch wel gemiddeld nog (ze is nu 6 weken)
Ach arme beebjes met krampjes en niet helemaal in hun hummie zijn. Zal toch ook wel wat aan het weer liggen mischien dat ze niet helemaal lekker zijn. Jaylen is iets beter vandaag gelukkig. Voedingen .. Ik geef bv zit rond de 7/8 voedingen. Maar soms ook wat meer of minder. Mamama is het geen regeldag of dagen ? Kan best rond de 6/7 weken toch ? Nou ik naar de hema voor slaapzakkie .. Allemaal op alleen grote maten. Dus toen nog 3 andere winkels gehad ook allemaal grote maten ... Uiteindelijk bij de Zeeman geslaagd.
het zomerslaapzakje had ik toen in een klein maatje bij de wibra gevonden. Hij ligt nu weer onder de deken, maar wil bij de prenatal even gaan kijken voor een dikkere slaapzak. Ik heb ze daar al eerder gezien in kleine maatjes. Ik kan bij zeeman trouwens ook nog wel even kijken.
Ja ik heb nu 1 die wel gevoerd is met een olifantje erop. Het is geen echte winterslaapzak. Maar het is ok geen winter nog. Tegen die tijd mag hij vast al weer een grotere hebben haha. Ik ga er nog wel een laken overheen doen om hem in te stoppen zeg maar. Ik heb de buik vd maand gewonnen ik heb alleen nog niets gehoord over mijn prijs.. Zal ik mailen ..
Okay gedaan .. Vind dat altijd zo uhmm ondankbaar ofzo.. MAar ja ik heb eerlijk gewonnen en die kadoobon is harstikke leuk !
Hey dames, welkom voor alle nieuwe mama's Vandaag zijn we naar de osteopaat geweest en dat was een verademing... Ze benoemde alles waar n.ino last van heeft zonder dat ik iets zei! Hij heeft last van zijn tweede nekwervel (doordat de kiwi los schoot is er iets niet helemaal lekker in zijn nekje) en zijn midden rif was verkrampt... Arm manneke had gewoon pijn! Hopelijk gaat het snel beter!
Hallo Meiden, Wie wilt er met mij samen een mama-baby meeting organiseren? Willen jullie mij dan even pb-en? Slaapzak: Heb er een van de prenatal en nu van de hema ook. Ik vind het erg fijn om Isa er s nachts een aan het geven want dan kruipt ze niet zo omhoog in bed. Ritem: Iedereen moet het zelf kijken wat ze het fijnst vinden denk ik. Maar ik heb mezelf een week geleden ook helemaal gek lopen maken om er een ritme qua voeding in te krijgen. Maar ben nu in gaan zien dat dat echt vanzelf komt en ik echt naar Isa moet kijken. Wel houd ik overdag min. 3 uur en max 4 uur aan. Dacht als ik het kan rekken drinkt ze meer. Nou nee dus...... En als ik Isa nog liet drinken terwijl ze al vol zat gaat ze spugen met bogen.... Nu gewoon ingezien dat het vanzelf komt, want van al dat rekken krijg je ook wel een kans op een gestreste baby en dat is het laatste wat ik wil. En ik dacht ook wat verwacht ik nu van een meisje van 7 weken en 7 pond? Voeding: S nachts komt Isa nog vaak om de 4 uur. Vandeweek 2x gehad dat ze om 00.00 uur laatste voeding had en toen om half 4 wakker werd speentje gegeven en ze sliep weer. Om half 5 wakker weer speen en ze sliep en uiteindelijk om 10 voor half 6 de fles. Maar als ze echt honger heeft pakt ze de speen toch niet..Isa is nu 7 weken oud en drinkt dan om de 3 a 4 uur en krijgt een fles van 120cc waarvan ze ongeveer 20cc laat staan. Ze weegt nu 7 pond.
@ Rinke, het is idd een draagzak, die je ook als hangmatje kan gebruiken. Anders moet je eeens op minimonkey.nl kijken. Haha spijkerstof genomen, ook nog een beetje stoer voor de papa. Erg leuke foto van de hond, die is wel groot zeg..
Vandaag ook een osteopaat benaderd voor een afspraak. Onze kleine heeft verborgen reflux, maar gaat nu na de fles liggen kreunen en zijn keel schrapen lijkt wel. Dit kan hij soms 3 uur lang volhouden! Is toch niet normaal denk ik zo... Hij heeft al medicatie, dus ik weet het ook allemaal niet meer zo goed. En een osteopaat; kan nooit kwaad denk ik dan. Even kijken hoe het vannacht gaat, want tijdens de fles kan hij het ook nogal uitschreeuwen ineens. Anders bel ik morgen de dokter. Leuke foto in die 'hangmat' Zo zou ik er ook nog wel bij willen liggen haha
Ahhh jeetje dat is zoo zielig dat hij gewoon pijn had. Hopelijk is het nu snel verholpen. Mijn oppas dr zus heeft net een dochtertje gekregen met keizersnede, heeft de arts te hard aan dr beentje getrokken...gebroken!!! Bizar he, ze ligt nu in het ziekenhuis en moet voorlopig blijven. De beentjes vastgezet en dan wisselend van houding, dus echt helemaal tegen dr aan, over dr hoofd enzo. Ontzettend zielig.
@mamama, hier ook nog constant om de 2-3 uur voeden (bv), ook s nachts. Ik voed op verzoek, soms valt ze direct in slaap en dan komt ze na een uur weer. Ach ik pas me aan aan haar en dat gaat op zich prima. Ze is heel tevreden en echt een schatje. Wanneer moet je naar cb? @Kleindraakje, ja rekken van voeding vind ik persoonlijk ook niks. Het is hier (gelukkig) geen Afrika . @Smile, handig ding lijkt me dat. IK denk ook dat ik er eentje ga aanschaffen. Ik had bij mijn zoontje de Combi Sleeper van Little Company, ideale slaapzak voor alle seizoenen. Kan m helaas niet meer vinden, alleen de mouwen hahaaha. @Cos, geslaagd voor een slaapzak? Is hij vandaag weer beter in zijn hum? @Moettie, heb je al wat gehoord van het ziekenhuis? Je zal wel op van de zenuwen zijn, sterkte!! Vandaag cb geweest voor de 1ste keer, ze weegt 4500 gr en is 56 cm. Vandaar dat maatje 50/56 aan de korte kant werd hoogwater! Heb nu 62 aan gedaan en dat zit toch beter. Ze heeft last van reflux, veel maagzuur dat is echt te merken en te zien. We hebben nu van dat Nutriton gehaald en moeten dat gaan geven voor iedere voeding.hmm of kolven en in een flesje. Hopelijk werkt het. Tegen het overstrekken hebben we advies gekregen over hoe haar te dragen en op te tillen. O moet eten...doeii
Jaah Ik ben geslaagd uiteindelijk bij de Zeeman. Die van de hema waren op in kleine maatjes. Heb nu een tussenslaapzakje wel gewateerd maar nog niet zo'n dikke winterslaap zak. Jeetje die meid van jullie groeit goed op mama's melk ! Heerlijk. Hopelijk helpen de tips van het CB tegen de reflux. Moettie zou vandaag de uitslag krijgen toch ? Hopelijk is het allemaal goed!