September 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door seentjuh, 1 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rinke

rinke Fanatiek lid

9 okt 2010
    2.224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland
    W2B: omdraaien cool!!!! Ene lekker dat je al verandering ziet :D
    Suc6 met je dagen alleen!!

2. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Hey meiden,

Met s gaat het weer beter. Koorts is gezakt. Gusteraond zelfs eenonder temp......36,0 heel vreemd. Gelukkig mag ik haar weer pakken en nerleggen zonder dat ze hard krijst.

Helaas was het vannacht 2 uur dst ze een fles wilde..... Ik had gister weer flessen van 90/3 gegeven. Misschien toch gewoon te weinig.
    Wat krijgen de andere kids nu? En hoe zwaar zijn ze?
    Ik denk dat s 4 kgweegt.

Soppi, jammie jullie eten vananond lekker :)

Mik, fijn dat je een afspraak hebt. Wanneer kan je tereht?

Gebakje, wow bizar he dat je meteen merkt dat je de nutriton vergeten bent.

3. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Wat goed!
    Oei helemaal alleen, niet leuk! Succes

4. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    al omdraaien, zo he! leuk!

bij jullie kindjes wordt de ontlasting allemaal dikker van nutriton he? bij mijn kleine wordt het juist dunner..

fijn dat het beter gaat met S, adnalie!

hier ook puistjes! ziet er zo vreemd uit bij zo'n baby haha

tot nu toe lijkt het iets beter te gaan vandaag dan gisteren. Hij is vandaag troostbaar, wat erg fijn is! zo zielig als hij zo hard huilt dat hij gewoon rood aanloopt joh. Dan breekt mn hart wel een beetje hoor :(

5. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Jasper kreeg 6x 120+4 met 4 kilo. en dan soms snachts nog wat extra als hij kwam. Als hij hem niet helemaal leeg dronk, dan ook geen probleem.

Jasper is nu +/- 4,7 kilo en hij kreeg 5x150+5 maar ben weer terug gegaan naar 6x120+4 dat ging toch beter.

Ik zag het al dat ik het vergeten was toen hij dronk. De nutriton laat een soort kleine vezeltjes namelijk achter in de fles. Maar omdat ik nooit zo veel nutriton in de fles doe (maar 1 schepje en er mogen er wel 3 in) dacht ik: ik probeer het weer eens een keer zonder. Maargoed dat was maar eenmalig ;P

6. Mik0705

Mik0705 Fanatiek lid

3 jul 2010
    2.284
    0
    0
    Rotterdam
    @Adnalie, weet niet of het te vergelijken is maar L komt om de 3 uur (soms eerder) en drinkt als ik kolf ongeveer 90cc.
    Ze weegt nu 4500 gr.
    Heeft S een speentje?

@RInke, hier ook borstvoedingspuistjes..ahhh.. gelukkig niet meer vurig rood.

@Seentje ja hier drama wat betreft onlasting sinds Nutriton, ligt hier ook alweer in de prul.

Heb voor volgende week di een afspraak bij de Osteopaat, ze gaat overleggen of ik morgen al kan komen, dus ik word teruggebeld.

@Want2B, sterkte deze week.
    Ahh dat ze al draait....

7. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Gebakje, ok dus jasper kreeg zelfs nog meer. Zal wel goed zijn dan. Donderdag moet ik naar het cb, dus ben benieuwd wat ze zeggen.

Mik, ja s heeft een speentje, maar als ze honger heeft wil ze die niet haha.

8. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ Voeding, F drinkt nu ongeveer 5 x 150 cc maar soms ook 5 x 140 en 1x 120.
    @ W2B wat goed dat je al omdraait, F doet het ook heel soms.

Hier even een lachwekkend momentje:
    Ik had mezelf samen met F buitengesloten, er moest een slotenmaker bij te pas komen. Voelde me zoooo stom, maar het is me in 29 jaar niet eerder overkomen gelukkig. En ben zo blij dat ik F bij me had!!!!!
    Me man zei: das niet zo slim, weer een paar schoenen minder, hahaha

9. Loepie

Loepie Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.180
    0
    0
    O jee smile dat was zeker even schrikken!

@mik: tja het is heel vreemd. N.ino kan nu zeker beter poepen en hij draaidzijn nekje nu zelf al de "goede" kant op maar steeds na het eten begint hij enorm te brullen, zo zielig! Vraag me nu af of dat nog van de behandeling is of dat hij last heeft van bv zijn slokdarm ivm spugen of een koemelk intolleranie... Pfff konden ze maar praten hè ;)

Ik ben benieuwd wat de osteopaat tegen jou zegt!
    P.'s. Was het nog gelukt met de kleuren op je website?

10. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    goodmorning !

soppie, bezigbeitje :D! hihi .. fijn dat je hulp krijgt ook nog :)

hier op zich goed nachtje gehad.. ze mocht om 01.00 eigenlijk nog een fles maar ze sliep dus pas om 06.00 een fles gehad :) daarna ong uurtje wakker geweest en toen weer lekker geslapen tot 10.00 :D
    toen lekker met dr gedoucd vond ze heerlijk zo te zien.. helemaal ontspannen lag ze tegen me aan :D ! en 1x gooide ze dr hoofd naar achter whaha in de straal maar vond ze helemaal niet erg ;) ! ( had trouwens haar voedingskussen in de badkamer gelegd en haar na dr douce op gelegt in een hyfdrofiele doek + handdoek lekker warm vond ze helemaal nier erg.. en toen zelf ff snel verder gedoucd.. )

rinke, haha hier ook onder de pukkeltjes.. dacht dat het door parfum van bezoek kwam ofzo.. maar dat is dus altijd ??

bad : hier al na 2 dagen na de bevalling in bad geweest.. (wel met badedas en geen andere wasgel ) en daarna ook nog vaak zat.. ook met jinte erbij (sinds vorige week ) dus ook toen ik nog vloeide ( bad zet dat wel zga stil gelukkig ) ..

want2be ! zoo draaien !! u go girl :p !
    hier had ik jinte (naar aanleiding van de foto pas ) in de minimonkey in de box gehangen ze zat zo te frotten dat ze er bijna uitviel/uitdraaide :p !

oehh smile das niet zo slim :p !

voeding: jinte is ong 4 kilo en krijgt nu 5 x 120+4 .. en soms snachts nog extra ( geef dan meestal 90 ) .. of het komt ook wel voor dat ze overdag maar 4 flessen haalt en dan snachts dr 5e krijgt van 120

11. rinke

rinke Fanatiek lid

9 okt 2010
    2.224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland
    Had ff op internet gekeken.. De puistjes komen door de hormonen van de moeder die nog in het bloed van de baby zitten.. Zijn soort jeugdpuistjes gaan vanzelf weer weg :D hihi

12. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

hai meiden,

Ik ben vandaag bij de huisarts geweest met Louise. We moeten morgenochtend met haar naar het WKZ...
    De kinderarts gaat even kijken wat er nu precies met Louise aan de hand is...

Ik ga ons eten maken, zwaai!
    (ovenfrietjes en vis!! jam)

13. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Hoe was Nick en Simon Lydia ?

Fijn loepie dat het draaien van zn hoofdje nu beter gaat. Alleen dat huilen .. is weer een ander vraagteken he.

Mik kon je morgen nog terecht bij de osteo ?

Ik ben benieuwd wat eruit komt Juffie.

J.aylen ligt voor het eerst in zn wipstoeltje hij vind het wel mooi beetje kijken in het rond. En trappelen.

Hij heeft vanmiddag ook weer lekker op zn eigen bedje geslapen. Toch alvast even wennen voor hem. Volgens mij ligt hij daar lekkerder dan bij ons op de kamer. Maar ik wil hem nog even een weekje bij ons houden. Omdat hij zn speen nog zover eruit ploept haha.

14. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    nick en simon was GEWELDIG!! :)

15. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

@ lydia
    Het is al binnen, ik ga vanvond snel achter de machine duiken hihi ;) Door Louise haar huilbuien is het nog niet gelukt, maar mn man is vanavo nd thuis...

@ Cos
    Ja ik ook! Ben ook erg benieuwd maar ook beetje de P er overin...

16. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    oke dan juffie :)
    iig alvast kei bedankt ! :D

17. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Cos, doettie goed in zn eigen bedje..
    hier zit het plastic nog om t matras (met andere woorden is nog nieuw en niet in gelegen ;) )
    maar durf dr nog niet in dr eigen bed te leggen want ze slaapt al niet eens goed in dr bedje op onze kamer.. (en indd tut eruit = wakker.. en als ik m nu terug doe slaapt ze zo weer in )

& ik maar denken, als ze n week of 4 is gaat ze naar dr eigen kamer..

18. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier slaapt hij ook nog bij ons op de kamer hoor. Inderdaad even snel die tut er terug in doen is toch wel makkelijk als hij naast me ligt in zijn wieg haha
    Ik denk dat hij naar zijn eigen kamer gaat als hij het 's nachts goed doet. Oftewel dat kreunen is over en hij slaapt gewoon lekker. Bovendien heeft hij wel last van (verborgen) reflux en af en toe lijkt het of het omhoog komt in zijn slaap, waardoor hij het in ademt. gevolg; hoesten en naar adem snakken. Ik schrik me elke keer wezenloos als hij dat heeft. maar goed, eens zien wat de kinderarts morgen te zeggen heeft erover.
    Hier boerenkoolstamppot aan het maken, is wel het weertje ervoor ;)

19. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    ja indd hier denk ook als ze beter slaapt en ik haar niet bijna elke avond met krampjes op mn arm heb totdat ze slaapt..

20. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Lydia ik herken het hoor .. Ik vind het ok prettiger dat hij naast mijn bed ligt. Maar ik dacht wil hem toch laten wennen op zn eigen kamer en bed want dat is veel anders natuurlijk. Overdag gaat dat prima als hij eenmaal goed slaapt.

Pff die speen daar moeten ze wat op verzinnen die plopt er nog zoveel uit haha.

Vraagje aan de borstvoeding Mama's Hoevaak komen jullie baby;s gemiddeld voor voeding en zit er nog verschil tussen ochtend en avond ?

Deel Deze Pagina