Is het de eerste keer dat je kolft? je zou het anders gewoon kunnen proberen, ik had bv 170cc kolf en ze drinkt blijkbaar 90-100 cc. tenminste iedere keer als ze een flesje krijgt ongeveer zoveel.
Hier valt ze zonder huilen in slaap. En als ze wakker wordt, huilt ze ook niet direct. Zodra ze gaat huilen dan haal ik haar.
Heerlijk he als ze je zo verliefd aankijken. Leuk foto's wel efffe spammen he als je ze hebt. Dip - te weinig slaap, hoe we de flessen ook ophogen Kaj blijft er vaak gewoon nog 8 vragen per dag, heeft ook een behoorlijke achterstand in te halen. Ro is weer aan het werk dus ben hele dagen alleen, en dat valt effe zwaar tegen. Kaj poept ook maar 1x in de 60 uur vaak. Als ie net gepoept heeft is ie heerlijk ontspannen en ook als we weg zijn slaapt ie lekker en is ie rustig maar thuis wil hij alleen maar op de arm liggen en anders is ie overstuur aan het huilen, kreunen enzo. Hij is ook nog eens verkouden dus zijn ademhalig is knorrig, vrijdag bij HA geweest zit echt in zijn keeltje longetjes zijn schoon maar ik ben nog steeds zo vreselijk bang om hem kwijt te raken. Lig dus hele nachten te kijken en luisteren of hij nog ademt, daarbij heeft ie ook vreselijk veel de hik en dan wil ie ook alleen maar bij je zitten. Kom echt nergens aan toe, zoveel plannen en dingen in mijn hoofd zitten, ook crea dingen maar kom er gewoon echt niet aan toe en dat kon ik effe niet handelen zeg maar. En dan in combinatie met weinig en slecht slapen.......... En dan hebben we ook nog een loopse teef in huis die dus constant naar buiten wil, alleen maar loopt te blaffen en anders op haar poten aan het bijten is. Was gewoon effe niet mijn weekje zullen we maar zeggen. Vandaag is ie thuis lekker rustig, ligt nu lekker in de wipstoel in de box naar de overvliegende beestjes van de mobiel te loeren. Ik ga effe crea doen, moet eruit uit mijn koppie.
Ha meiden, Vannacht alweer maar twee uur slaap voor ons allebei, dus vanochtend toch maar de dokter gebeld! Die was op vakantie en de vervanger schreef gelijk nexium voor, dus daar gaan we mee beginnen vandaag... spannend!!
Ah op die manier Rosa .. Sterkte ! W2B Spannend ben heel benieuwd wat de medicatie doet en of ze ook meer gaat slapen. Duimen hier !!
We zijn idd bijna buren! Super dichtbij joh. Zag dat je ook op dat andere topic gereageerd had. Misschien vind je het leuk om eens af te spreken. Kinderen zijn allebei ook van ongeveer dezelfde leeftijd. Hoewel mijn zoontje 3 wordt in maart. De kinderarts vind ik tot nu toe wel goed, maar dat kwam ook omdat ze precies zei wat ik ook dacht, namelijk kma. Inmiddels ben ik niet meer zo zeker, maar morgen belt ze en dan kan ik m'n vragen even stellen. Denk ook dat het nog te vroeg is om helemaal spuugvrij te zijn, weet sowieso niet of dat haalbaar is ook al zou ze kma hebben. Over 1 of 2 maanden hebben we pas een test, een provocatietest. We moeten dan 2 keer een ochtend in het ziekenhuis zijn en krijgt ze daar de fles, 1 keer is het haar vertrouwde voeding en 1 keer zit er koemelkvoeding bij. Wij moeten dan kijken of ze erop reageert, maar weten niet welke fles degene met koemelk is geweest! Zo kunnen we objectief zien of het echt kma is. Jou meisje gebruikt ook Losec toch? Wij zijn hier nog niet gestart, maar de dosering is 2x5mg per dag. In de bijsluiter staat alleen dat dat voor kinderen van 10-20kg is. Tessa is nog geen 5. Is die dosering dan niet te hoog? Hoeveel krijgt jouw dochter? Gisteren een dipdag gehad. Tessa heeft weer zoveel gespuugd. Ik durf soms niet eens met haar rond te lopen, omdat ze daar al van gaat spugen Slapen deed ze ook niet meer vanaf kwart voor 4. Vannacht dan wel een goede nacht gehad en nu lijkt er ook niks meer aan de hand.
Vorige week ook gesprek / nacontrole gehad in zknhuis, weet niet of ik dat al geplaatst had. Aan de ene kant was het fijn en zeer verhelderend, aan de andere kant ben ik ook echt pis link en weet ook nog niet wat ik met dat gevoel moet en zo. Ze hebben dingen verkeer ingeschat, moeten ook afgaan op ervaringen uit verleden maar iedere zwangerschap is anders. En ons mannetje deed het gewoon boven alle verwachtingen daar ben ik me ook wel bewust van maar de bevalling en het hele inleiden is gewoon zo'n hel geweest. En ze gaven nu dus ook toe dat ze veel eerder in hadden moeten grijpen met een keizersnede, dan had de reanimatie dus ook niet nodig geweest. Wat dan wel "fijn" was om te horen is dat Kaj's hartje nooit compleet stil heeft gestaan maar heel langzaam klopte waarschijnlijk door een flauwte door hoofdpijn van de krasjes die ze op zijn hoofd gemaakt hebben en de vacuum. Dacht dat ze die krasjes ook maar 2x gedaan hadden maar me moeder zei nee wel 7 of 8 keer. Die kreeg het er telkens spaans benauwd van zeker toen ze bij de 2e keer doorhad dat ze met een heel klein mesje dus echt een krasje / sneetje op zijn hoofd maakten om zijn bloed te controleren. Schijnt ook dat ze voordat ze dat konden doen enorme kokers in mijn doos plaatsten, ik heb het gelukkig niet gezien, helaas na de bavalling maar al te goed gevoeld. Na de ruggeprik heb ik ook geslapen en zijn er dingen echt die ik niet meegekregen heb, dingen die me nu verteld worden maar die ik dus echt niet (meer) weet. Moet het gewoon verwerken, het zal moeten slijten maar in de toekomst willen we ook graag een 2e als dat mag, kan en lukt maar een bevalling als deze wil ik nooit maar dan ook nooit meer! Vandaag lekker aan het knutselen eindelijk, voorbeelden van kindertraktaties maken. Wat ik wilde ziet er leuk uit, zoals ik het in me koppie had, dt scheelt en het ventje ligt heerlijk tevreden te slapen. Effe ego tijd........... zo fijn. Heb het idee er weer even tegenaan te kunnen.
Dat klinkt echt super heftig Rosa. Gun jezelf ALLE tijd om het te verwerken. Praat, huil, schreeuw, het is allemaal toegestaan. Ik heb zelf ook een helse eerste bevalling gehad en heb door mijn 2e veel betere bevalling echt alles terug gekregen van de 1e keer. De eerste week alleen maar zitten huilen, dat het blijkbaar ook anders kon. Had het dus nog steeds niet verwerkt!! Het kost echt tijd.. Gelukkig heelt tijd deze wonden meestal wel Sterkte!!
pff kleine druktemakerd hier... vertikt t zelf in slaap te vallen! neee dat moet bij moeders in mn armen.. dametje! ik wil doucen! haha
heftig hoor rosa! kan me voorstellen dat je wel wat tijd nodig hebt om dat allemaal te verwerken. Hier een rustig kind... zou de nutramigen dan toch echt helpen? w2b; hoop dat de medicatie goed werkt!
jeetje rosa. kan een dingen zeggen, uit ervaring, praat veel of de bevalling, op die manier kan jet verwerken! duimerijntje; louise krijgt idd losec, 10 mg per keer. hoge dosering klopt, ze spugen een deel ook uit of krijgen ze niet binnen.. hier hebben ze het een paar keer gecheckt bij de apotheek. lijkt me leuk!! je oudste is wel iets ouder idd maar das toch niet erg? hiihi
Ja gelukkig kan ik er wel over praten met mensen dat scheelt wel. En ik ben ook blij dat we een gezond kereltje hier hebben maar het had allemaal ook zo anders af kunnen lopen. Heb geen enkel moment ECHT van de zwangerschap kunnen genieten door alle nare berichten en 4x per week op controle en niets meer mogen doen. Het heeft allemaal wel zijn vruchten afgeworpen want zoals de arts vorige week ook zei, de grote van Kaj bij de 20 weken echo leerde hen dat kindjes met die grote dus in 99,9% vd gevallen de 29 weken zwangerschap niet red en dus veel eerder komen. Onze boef bleef gewoon tot 37 weken zitten en zelfs na diverse inleidpogingen bleef meneer gewoon lekker zitten. Er zijn dus zoals altijd uitzonderingen op de regels en ons manneke was er 1 van maar goed het heeft het geestelijk behoorlijk zwaar gemaakt. Een vriendin zei laatst ook tegen me, je bleef zoooooo vreselijk sterk, moest je 4x per week op controle ja dat moest dan maar, en daar ging je weer. En wat je allemaal wel niet hebt moeten laten en incasseren. Ze gaf eerlijk toe dat als het haar zwangerschap was geweest ze ingestort had waarschijnlijk. En ook na de bevalling vond iedereen me sterk, bleef doorgaan. Gunde me geen rust, alles voor het ventje..... en alles zelf willen doen. Dat ging natuurlijk niet en daar had ik flink de P over in. Denk gewoon dat ik de klappen nu pas echt begin te krijgen, dat ze door gaan dringen. Het heeft tijd nodig en tijd heelt inderdaad heel veel wonden. Thanx Dames
Zo mn vriendin is weer weg ! Hebben echt leuke foto's gemaakt. Heb zelf ook wat gemaakt. Helaas niet veel van ons 3-en omdat papa ineens naar een klant moest. Maar dat doen we gewoon nog een keer over over een weekje ofzo. Rosa zo'n bevalling neemt tijd om het te verwerken. Ik merk ook dat ik het soms nog wel moeilijk heb met mijn bevalling. Gewoon omdat het zo heftig was. Juffie hoe was het in het ziekenhuis ? Mik merk je al verschil na de behandeling van de osteo ?
@Rosa, het is ook zeker niet niks wat je allemaal hebt moeten incasseren. en wat je ook zegt, je doet alles voor je mannetje. hoe goed van jou dat je het zolang vol hebt kunnen houden, en nu je mannetje het steeds beter doet krijg jij de tijd om het te verwerken. Sterkte ermee! *knuf* En van mijn kant een vraagje: Hoeveel uur slapen jullie kleintjes? als ik de blauwe ogen van mijn meisje 2 uur per dag wakker zie is het veel! Ze eet om de 4 uur, als ze wakker is lekker druk aan het trappelen en kijkt je heel onderzoekend aan om vervolgens weer naar dromeland te vertrekken....