Jij hebt het ook van Thebe toch? Ik heb zo'n 2 weken geleden gebeld en ze zouden formulieren opsturen maar heb nog niks ontvangen. Hoe lang duurde dat bij jou? Fijn dat je je beter begint te voelen!
ik heb vandaag ook even gebeld met de IZA. die regelen de kraamzorg (wel bij een instantie van je eigen keuze) en het kraampakket. dus dat is lekker makkelijk. Ik krijg binnenkort de papieren en rond de 7 maanden hebben we dan intake geloof ik. we hebben bij Yunio gedaan omdat onze vk daar graag mee samenwerkt. Aangezien wij er geen verstand van hebben doen we dat maar, toch fijn als de vk en kraamzorg met elkaar overweg kunnen
ik heb me nog niet verdiept in kraamzorg, de vk zei dat het voor de 16e week geregeld moest zijn, ach ik heb nog ff, een aanmelden is zo gebeurd
Mams, een vriendinnetje van mij kwam er destijds in December achter dat ze zwanger was, en is toen begin maart bevallen.. (Ik weet het, hoe kun je dát missen??) Anyway, zij kreeg dus echt het wettelijk minimum kraamzorg en moest het verder zelf maar uitzoeken. Zij kon toen nog bij een huis voor tienermoeders terecht (is bevallen net na haar 18e verjaardag), daar heeft ze heel veel aan gehad. Ik hier trouwens ook bij Yunio, aangeraden door vk. Ik zie adhv al die foldertjes toch het verschil niet tussen al die verschillende kraamzorgbureaus!
Emjay, hier ook een vriendinnetje (meerdere zelfs) die er laat achter kwam dat ze zwanger was... 2 met 18 weken en 1 zelfs nog later. En die hebben alle 3 gewoon volle kraamzorg gehad. ik heb voor yunio gekozen omdat het CB hier ook vanuit Yunio is. Wel zo makkelijk allemaal.
Hey meiden, Misschien gek om zomaar weer even binnen te vallen. Morgen mijn termijnecho en heb zo'n ongelooflijke angst sinds afgelopen weekend dat het misschien wel niet goed is. Hebben meer meiden dit gehad voor de termijnecho?
Joepie, ik heb wat buikjes om te delen Bekijk bijlage 227102 Dit is mijn 10 weken buikje Bekijk bijlage 227105 en dit is mijn 12 weken buikje (zoals jullie zien zit er ook wel iets chocolade en lekker koekjes bij )
@ anoniem: ik was ook bij beide echo's heel zenuwachtig. voelde me alsof ik een heeeeel belangrijk examen moest doen ofzo. Maar beide keren was ook snel weer gerust gesteld kan nu niet wachten tot volgende week vrijdag want dan mag ik als het goed is het hartje van de baby voor het eerst ook horen @ Blisskarin: je ziet onde het koekjesbuikje wel echt je babybuikje bollen over een paar weken zie je niet meer wat van de koekjes (/darmen) en wat van de baby is lekker showen die buik Trouwens...ik zit onder de 200 dagen
@anoniem: ik was ook zenuwachtig voor de echo's hoor. niets mooiers om je kindje te zien bewegen vanaf het eerste moment dat het apparaat aanstaat. @blisskarin: mooie buik @sarahH: lekker idee hè dat je onder de 200 dagen zit. tijd vliegt gewoon voorbij
He meiden, ik heb hier niet veel van me laten horen omdat ik nog niet echt kon genieten van de zwangerschap door onzekerheid. Heb zo af en toe wel wat gelezen en heb mooie buikjes voorbij zien komen. Gisteren de termijnecho gehad. Was zo grappig om te zien dat de beeb zo beweeglijk was! Springen en salto's maken hihi Enige nadeel was dus dat ze de beeb moeilijk konden meten omdat hij/zij niet stil lag en dat ik geen mooie foto's heb. Heb 1 foto dat de beeb met de rug naar me toe ligt , maar goed daar zie je tenminste nog dat het een minimensje is. De andere foto's zijn vage vlekken hahah
Bedankt voor jullie (lieve) berichtjes! Heb ondertussen al 3 echo's gehad, maar deze keer ben ik echt zo onrustig. Ben blij dat ik niet de enige ben en dat ik morgen hopelijk ook weer optimaal kan genieten. Heb hier al een paar mooie buikjes voorbij zien komen (ook in het topic voor alleen foto's). Misschien dat ik het na morgen ook aandurf om mee te doen, al zie je alleen nog maar een lichte bolling!
Anoniem, heel normaal meid!!! Hier ook ontzettend angstig.. Hebben de andere dames rond die 10 weken ook buikpijn gehad?? Ik voel pijntjes/steken links onderin mn buik, in de buurt van mn heupbot.
Ik heb vanaf vorige week wat kleine steekjes gehad, maar niet heel pijnlijk. Heel laag bij mijn baarmoeder! Ze zeggen dat het erbij hoort, maar toch is het iedere keer een beetje schrikken en angtig (vind ik).
ik zal wel een nuchtere groninger zijn dan tuurlijk ben ik ook wel even onzeker, maar dan denk ik bij mezelf: zolang er geen bloedverlies is, gaat het goed. kmaak me niet zo heel erg veel zorgen. ik doe er alles aan om zo gezond mogelijk te leven. fruit, groenten, voldoende drinken, zwanger vitaminen, voldoende bewegen, niet te zwaar tillen... meer kan ik niet hoor en met twee goede echo's ben ik ook gerust gesteld trouwens.
Haha nou ons beebje ook hoor. Draaide ons ook de rug toe en bleef na zijn salto's mooi zo liggen. Dus ook geen duidelijke echo, maar het staat op mijn netvlies gebrand hoor hihi.. Blijven genieten meis !