@princess, nee hoor kan geen kwaad. Misschien lag je kleintje wel lekker te slapen.. Als jij zelf slaapt gaat je eigen hart ook rustiger. maar als je dingen niet vertrouwd gewoon je vk/gyn bellen.. Liefs
zo ik moest weer even bijlezen gister niet zo veel puf gehad. @ princess: de hartslag van de baby gaat ook steeds een beetje trager. In het begin neemt de hf heel erg toe en dan zakt ie weer langzaam. en hij kan idd net lekker liggen te slapen. @ baby voelen: ik vind het echt heerlijk dat als ik gesport heb en ik ga daarna op de bank liggen, die kleine ineens in actie komt en gister nieste ik hem denk ik wakker want toen voelde ik hem ook bewegen. Kan nu ook voelen waar die zit. wat heel grappig is want als ik daar een beetje ga zitten porren zwemt ie weg, leuk spelletje @ nena: klaarkomen houdt idd je baarmoeder 'in conditie'. je oefent eigenlijk soort van de weeën. die kleine heeft nog zat ruimte, maar bij mij is hij wel wat actiever als ik ben klaargekomen. dus hij heeft het wel door
joepie alweer 16 weken. bijzonder dat jullie de kleine al zo goed voelen, hier nu de 3e en voel de kleine zeer zelden. 1x per week mag ik blij zijn haha vanavond weer naar de gyn, vanmorgen bloed geprikt benieuwd hoe de kleine eruit ziet zeg. Althans hoop dat ze een echo maken me moeder gaat vanavond ook mee
@ baby voelen ik moet je heel eerlijk zeggen ik voel de baby heeel soms ma denk dat ik te druk bezig bent met 2 kleine kids en me huishouden en alle dingen dat ik er nie zo let .komt wel als hij/zij harder schopjes gaat geven ..
Hoi hoi ik heb straks weer een afapraak bij de vk nadat ik donderdafnacht een bloeding heb gehad en vrijdag voor een spoed echo moest.. (gelukkig was alles goed) verwacht ik nu dat ze alleen naar t hartje zullen luisteren .. Maar ach ook weer even een glimp van de kleine!
Ik voel de kleine af en toe...maar alleen als die heel druk aan het bewegen is. Niet schopjes ofzo. Maar ik heb ook weinig vet eromheen zitten (woorden van de gyn) Dus als er salto's e.d gedraaid worden kan het heel goed zijn dat ik dat voel.
En hier alweer 18 weken! Vanochtend het hartje nog een keer geluisterd, zat me toch niet zo heel lekker, maar.....hij klonk perfect, dus helemaal blij. Nu gaat de angelsound de kast in, want eind april krijgen we toch weer een echo. Krijg nu ook helemaal zin om verdere inkopen te doen. Lekker shoppen!
Gek idee dat die 20 weken nog maar 2.5 week weg is voor me Ik verheug me echt op de 20 weken echo, maar toch is het ook wel spannend. Heb het idee dat ik de kleine steeds vaker en duidelijker begin te voelen. Hoewel het vaak nog wel 'veegjes' zijn, ze voelen al wel duidelijker. Soms voel ik ook al een zacht schopje. Ik had echter denk ik tegenover mijn man mijn mond moeten houden Hij heeft de gewoonte ontwikkeld om met twee handen mijn buik te bewegen met de woorden "wakker worden". Dat kan nog wat worden als ik de kleine wel duidelijk voel (maar ook zo schattig om te zien)
@melindy de mijne doet echt precies hetzelfde hahaha. Wakker worden kleine smurf.. Of gister zei ik hem tja de kleine kan nu geluiden van buiten opvangen.. Gaat ie recht voor mijn navel gillen JOEHOEEEEEEEEEE KLEINE BEN JE WAKKER!!! hahaha soms is die mannenlogica echt een beetje dom.. Hier al weer 17 weken buikje ten opzichte van vorige week 3cm gegroeid zit nu echt boven me schaambot mijn buikje.. Krijg gewoon echt een bolletje Blij mee! Liefs Melanie
Haha die van mij zegt juist steeds dat ik stil moet zitten anders maak ik de baby wakker.. of als ik eens zin heb 's avonds "nee dat kan niet want baby slaapt" *ZUCHT* Dus nu zeg ik eerst iets over dat de baby zoveel beweegt voordat ik zijn kant op schuif, haha!
de baby valt toch ook juist in slaap als je beweegt? dat hoor ik meestal van zwangere vrouwen (die al zo ver zijn dat ze de baby ook voelen als ze bewegen ) ik mag trouwens vooral niet in mijn buik prikken want "dan plet ik de baby"
Ha, probeer dat maar eens aan mijn man duidelijk te maken! Hij heeft soms zulke vage ideeën! Hij is er bijvoorbeeld ook heilig van overtuigd dat je langer zwanger bent van een jongetje dan een meisje want "bij jongetjes moeten de testikels gemaakt worden en dat duurt nou eenmaal langer want meisjes hebben dat niet." Dat een meisje bij haar geboorte al alle eitjes heeft die ze ooit nodig zal hebben is dan even niet relevant. Oh en het indalen kost natuurlijk ook extra tijd. En ik krijg het er niet uitgepraat! Ik zeg inmiddels één keer dat ik het er niet mee eens ben, of dat ik denk dat het niet waar is, en daarna pas ik me aan want een ezel is makkelijker om te lullen!
mijn man snapt gelukkig wel dat ik best veel weet van biologie (bij de studie dierwetenschappen leer je ook veel over menselijke biologie daarbij lijken veel dingen bij mensen en dieren toch wel op elkaar). dus als hij iets doms zegt en ik uitleg hoe het werkt neemt hij dat zonder protest van mij aan vind het ook wel schattig. hij vroeg zich trouwens af of jullie mannen hun vrouw ook zo mooi vinden nu het buikje echt begint te bollen. hij staart echt de hele tijd naar me en ik hoor 30 keer per dag dat ik zo mooi ben maar weet ook van vrouwen die steeds te horen krijgen dat ze niet mooi zijn.
Oh op dat punt heb ik he-le-maal niks te klagen. Sowieso heb ik het idee dat Afrikaanse mannen wel houden van wat rondingen (als ik tenminste moet afgaan op het aantal huwelijksaanzoeken wat ik in Uganda heb gehad..) maar mijn man is echt de liefste! Zitten we een of andere serie te kijken met een dame met een - volgens de boekjes - perfect lijf. Zegt hij ineens "zij zou wat meer moeten eten, ze ziet er veel te mager uit. Lang niet zo mooi als jij." En zo nog meer.. word er helemaal blij van!
ik heb dus een man die zwangere vrouwen echt niets vind, hij vind het dus ook niet mooi dat ik langzaam echt een zwangerbuikje krijg. hij heeft slechts een paar opmerkingen gemaakt en ik denk ook niet dat hij veel zal maken. maar ik merk wel dat het 'ik wordt papa en het groeit in mijn vrouw d'r buik' gevoel groter wordt. helemaal nu die dus weet dat ik de kleine begin te voelen. mijn buik krijgt dus ook geregeld een lieve streling of kusjes mijn man kan nu niet ophouden om naar mijn borsten te staren en ze te strelen "ze zijn zo mooi gegroeid" ja lieverd, ze zijn nu onhandig groot en zwaar....
Die van mij noemt me steeds dikkie dik.. Ik ben normaal zo plat als een duppie dus ja we zijn heel trots met dit beetje buik wat ik nu heb.. Hij vind me wel echt sexy nu! (van te voren ook hoor haha)