September 2012 mama buikjes!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Doritoo, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. princess25

princess25 Niet meer actief

Mooi buikje brenda! Kan iemand het hier eigenlijk nog wel verbergen? Opzich zou het me wel lukken, dan denken ze gewoon dat ik flink ben aangekomen, haha. Maar goed, iedereen weet het al in mijn omgeving.

Binnenkort met moeders naar een kinderwagen kijken, ben erg benieuwd. Kreeg al een tip over de mutsy evo. Die was klein en compact. We gaan het wel zien.

@ maagzuur. Wat vervelend zeg! Ik zou ook niet goed weten wat je daar aan kan doen, ben benieuwd wat de huisarts zegt. Volgens mij mogen idd rennie's wel met mate, maar goed daar zijn de meningen erg over verdeeld. Hopen dat het snel weer over gaat voor je.

2. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    #3862 Anoniem1211, 6 apr 2012
    Laatst bewerkt: 6 apr 2012
    Hier valt het nog wel te verbergen voor die mensen die me niet goed kennen, maar kan nog steeds mijn eigen kleding aan.
    Zijn er al veel meiden die positiekleding dragen? Ik heb van de week 2 broeken gekocht, maar de band voor de buik zit nog veel te ruim :).

Voelen jullie de kleine ook al bewegen? Ik denk soms het vermoeden te hebben, maar weet niet goed wat ik "hoor" te voelen?!

3. Viktoriya

Viktoriya Actief lid

21 aug 2011
    364
    134
    43
    Vrouw
    Horeca
    Beek en Donk
    hier draag ik wel zwangerschapslegging en verder ook positie kleding zit veel lekkerder ook kan ik nog steeds een spijkerbroek van mezelf aan met knoop los en een buikband om dus en ja hier ook een kleine drukte makkertje met kroelen en woelen hihi

4. SarahH

SarahH Actief lid

8 feb 2012
    414
    0
    0
    hey meiden, heb gewoon een gaviscon achtig goedje voorgeschreven gekregen :( had ik al geprobeerd maar dat werkte maar weinig. ik moet het nu gewoon wat vaker gebruiken (minstens 3 keer per dag). Vind het wel jammer dat er niet iets is wat beter werkt en veilig is voor de baby. Ik houd ook niet zo van medicijnen tijdens de zwangerschap, maar die slokdarm moet nog wel een tijdje mee dus die moet ik ook beschermen. Baal vooral dat dit dan weer niet vergoed wordt en ik het zelf moeten dokken (is meer dan 5 euro per week en dat komt de rest van de zwangerschap toch uit op 150 euro, had ik leuke dingen voor de baby van kunnen kopen). eigenlijk zou ik medicijnen moeten krijgen die wel vergoed worden en beter werken. is een beetje frustrerend. en dan heb je natuurlijk net weer zo'n figuur die geen zin heeft in je klachten daarover "dat moet je met je verzekering uitvechten" ja dat snap ik ook wel, maar een beetje begrip zou fijn zijn. beetje last van hormonen :p

maar goed, nog een uurtje en dan mag ik weer naar het hartje van mijn baby luisteren dus dan voel ik me vast beter :) ga nu ook aan de vk eens vragen hoe het zit met gewichtstoename. merk dat ik er erg mee bezig ben en wil gewoon een soort richtlijn. ben nu ineens heel hard aan het aankomen (in verhouding met hiervoor dan ;) )

@ kleding: draag de broeken al een tijdje, was ook fijner toen ik misselijk was en toen dat over was pasten mijn eigen gewoon echt niet meer. EN van die elastiekjes ertussen werkt niet zo goed want ik heb veel broeken met 3/4 knopen :) heb trouwens ook wat meer hema-vestjes gekocht een maatje groter. heb dan de bovenste 3 knoopjes dicht en de rest valt zo leuk om mijn buik :)

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    De Mutsy Evo heb ik gisteravond gekocht toevallig :)
    Ze hebben nu dit Paasweekend bij de Babydump een hele mooie aanbieding, dan krijg je er een MaxiCosi autostoeltje en een luiertas bij en de Evo zelf was ook in de aanbieding geloof ik. Ik vond de wagen uiteindelijk heel netjes geprijst voor wat we er nu allemaal voor gekregen hebben, en het scheelt echt 300-400 met een MaxiCosi Mura, die ik eigenlijk wilde hebben. Alleen de bak is wel ietsje kleiner dan die van de Mura. Verder vond ik het een superding, heel erg makkelijk in het gebruik. Heb de verkoper gek gemaakt hahaha maar uiteindelijk had ik alles gezien en was ik overtuigd :D

6. naomi1986

naomi1986 Actief lid

4 feb 2012
    324
    0
    0
    stayfunny: ohhh spannend..!! eigenlijk vliegt de tijd voorbij
    (achteraf gezien) maar ik denk dat voor mij vandaag het langst duurt.... nu kan ik al echt de uren af tellen.. ik ben zoooo blij dat ik morgen ochtend de afspraak heb :)

@positiekleding: ik kan mn gewone kleding wel aan.... :) maar het is geen gezicht meer! bij mn jongens groeide mn buik altijd mooi naar voren en dan staat alles.. bij deze zwangerschap groei ik ook behoorlijk op mn heupen :( wat vreselijk vind ik dat zeg!!!
    ik draag alleen nog maar positiekleding, het kleed mooier af, geen bouwvakkersspleet whuahaha :D
    en het zit veeeeel lekkerder!
    ik ben superblij met mn skinny jeans die ik gister heb gekocht... dat was het laatste op mn verlanglijstje! nu heb ik genoeg positiekleding, ik wil alleen nog 2 shirtjes extra met lange mouwen en nog wat positie strings ;)

sarah: let je ook al een beetje op wat je eet?! dat scheelt ook enorm.. ik ben verslaafd aan fruit op het moment.. maar eet niet zo heel veel sinaasappels meer!! laat de sapjes en de vette happen staan... en dan merk je al snel dat dat wel wat helpt!
    alle kleine beetjes helpen ;)

ik voelde de kleine al eerder kriebelen zeg maar, maar het wordt nu met de dag duidelijker!! zo leuk!!
    steeds op dezelfde plek alsof hij/zij steeds daar de voeten afzet.. en ik voel nu heel duidelijk dat hij/zij aan het draaien is... wel heel gaaf!!
    en heel zeldzaam een schopje..

wij voor de joolz silver/jeans!!

7. SarahH

SarahH Actief lid

8 feb 2012
    414
    0
    0
    @ naomi: jup, werkt niet. maar heb zonder zwangerschap ook al veel last van maagzuur. die sfincter werkt gewoon niet goed bij mij. doe je verder bar weinig aan, maar het is nu wel echt heel erg door het ruimtegebrek en hormonen enzo :) dus moet dan toch mijn slokdarm beschermen

8. evita26

evita26 Bekend lid

5 nov 2011
    551
    0
    16
    Vrouw
    ben huis moeder op dit moment
    zuid holland
    @ voelen
    ik voel hooguit wat gekriebel en gehik lijkt t wel
    maar meer ook nie (ben wel en beetje jaloers) wil t ook zo graag voelen is tog een teken van leven en dat t allemaal goed gaat...
    hiero ook zwangerschaps jurkjes gekocht en een positie legging want me normale kleren zittten egt nie fyn meer..broeken dan he truitjes met en buikband nog wel gelukkig

9. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Ik blijf een beetje op het zelfde gewicht zitten.. ben nu iets van 2.5 kilo aangekomen :)
    Super blij mee maar hadden er wat meer mogen zijn.

@kleding.. Ik heb hetzelfde "probleem" draag nu wel een positiebroek maar de band zit nog vrij los.. en tis een broek maatje 34 dus had gehoopt dat ie strakker zou zitten.

Net op mijn werk geweest om te vragen of ik de nachtdiensten wat anders zou mogen indelen... Werk er nu 4 achter elkaar en wil terug naar 2. Waren ze blijkbaar zelf al mee bezig geweest. Wel erg fijn!

Hoe ver ben je nu vroegen ze... Euh 18 weken bijna zei ik..
    oow dan heb je nog maar weinig buik... tot ik het beter liet zien toen was het ineens WOW das al een heel buikje voor jou doen haha..

Liefs

10. Bailatamara

Bailatamara Actief lid

14 feb 2012
    207
    0
    0
    Zumba® geven!
    Ik kan het nog goed verbergen voor mensen die mij niet kennen maar anderen zien echt wel dat ik in verwachting ben! Ben niet meer ingevallen in m'n gezicht en buik en m'n borsten zijn twee cupmaten groter! Dus als ik voor de groep sta met Zumba zien de mensen dat wel haha! Moet even kijken of ik andere sportkleding moet gaan kopen want ik zou het zonde vinden als dat na m'n bevalling niet meer zou passen.
    Maatje 34 pas ik nog steeds maar om nou te zeggen dat het lekker zit.. Ik race na m'n werk naar huis om een joggingbroek aan te trekken! H&m heeft dus wel leuke positiekleding? Misschien kan ik vandaag 2 broeken halen. M'n schoonmoeder werkt bij de Hema en neemt vaak shirtjes voor me mee :) lief!!

11. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    Je krijgt mij vanaf week 14/15 al niet meer uit mijn positiebroeken :D
    en sinds een week of 2 trek ik mijn oude leggings ook niet meer aan.
    ze zitten gewoon niet comfortabel meer.

Blij dat ik al in week 13 met mams ben wezen shoppen voor wat mooie kleding :)
    Laatst nog wel een nieuwe tankini gekocht, gezien ik nu een maal per week zwem en ik een bikini toch niet zo comfortabel/prettig meer vind ;) wil over twee weken ook beginnen met zwangerschapszwemmen.

Hier foto met 18 weken (en ter vergelijking een foto van 7weken ver in de zelfde kleren (oké andere broek :p)

12. melissie6

melissie6 Actief lid

7 feb 2012
    373
    0
    0
    USA
    Hier sinds een paar weken ook aan de positiebroeken, haha. Heb tot nu toe een korte broek en een capribroek. Ben nog steeds op zoek naar een lange (spijker) broek. Maar ik pas gelukkig ook nog heel veel van m'n gewone kleding.
    Heb ook nog helemaal geen nieuwe bh's hoeven te kopen.

Ben vandaag precies 16 weken (m'n tikker klopt geloof ik niet meer hieronder), maar nog steeds niks aangekomen in gewicht. Heb wel al een buik(je). Moet maandag weer naar de VK en ben benieuwd of ik aan ben gekomen op hun weegschaal. Manlief zegt namelijk dat onze weegschaal thuis kapot is, hij komt namelijk wel steeds aan hahaha!

Eigenlijk helemaal geen plannen voor dit paasweekend. Hier in Amerika heeft niemand vrij op Goede Vrijdag en ook Paas Maandag kennen ze niet, dus helaas geen lang weekend voor ons...:( Morgen komen mijn schoonouders aan, komen bij ons op vakantie voor 3 weken. Dus dat wordt morgen flink schoonmaken en boodschappen inslaan, haha.

13. D3b

D3b Actief lid

21 aug 2011
    278
    0
    0
    Allround kapster | Verzorgende IG | EVVer
    Stellendam

Ik heb heb maxicosi mura Total black. Gekregen van mijn ouders. Waren aant kijken en was er gelijk helemaal weg van. Toen vertelde mijn moeder dan wordt dit een kadootje van ons. Echt zo lief.
    Hij is idd duur de musty is ook een leuke kinderwagen. En idd allemaal leuke aanbiedingen. Wij hadden hem op de negenmaandenbeurs gekocht met leuke extra's luiertas maxicose autostoel en voetenzak

14. dochter2009

dochter2009 Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.001
    0
    36
    hier al positiebroeken sinds week 8. mijn darmen werken niet mee dus dat zat heerlijk. Mijn buik is aanzienlijk groter.

Baby bewegen: onderhand al ruim 3 weken voel ik hem. De laatste 1,5 week is he tniet normaal!! haha hij is heel druk en doenerig. Vooral in de avond voel ik hem heel erg en soms doet het al zeer tegen mijn blaas en ehm stuitje;) Het is zo fijn om dit weer te mogen voelen. Zo heerlijk om zo de dag door te komen.

15. Wen87

Wen87 Actief lid

20 jan 2012
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook hier al een tijdje zwangerschapskleding aan, maar zal er nog wel wat bij moeten hebben.

Ik heb ook verschrikkelijke last van maagzuur, kan er niet van slapen. Gelukkig word ik er s nachts niet wakker van!

Zo jaloers op jullie!! Ik voel ons kindje nog niet, zal ook niet weten hoe het zal voelen. Bij 20 weken moet je het wel voelen toch? Dan nog max ruime 3 weken wachten.

Soms hoor/lees ik over dat de placenta voor of achter ligt, hoe weten jullie dat? Hebben ze dat bij de echo gezegd?

Trusten allemaal

16. naomi1986

naomi1986 Actief lid

4 feb 2012
    324
    0
    0
    Wen87 je zal de baby eerdaags wel voelen. Bij de 1e zwangerschap duurt dat vaak wat langer, vooral omdat je nog niet weet wat je hoort te voelen ;) als je af en toe er even de tijd voor neemt en je hand op je buik legt, dan voel je misschien al licht gekriebel..

Bij de Echo zeiden ze mij dat de placenta voor ligt.

@pretecho: hier mega zenuwachtig ineens!!!v.a 3uur al wakker, val steeds wel kort weg maar ben nu toch echt WAKKER..!! :(
    We hebben hier ook 3 Kids te logeren dus dat is heel fijn!! NOT!! :(
    Als je moe bent... Ik ga ze maar ff ontbijt voeren hihi :D

nog 4 uur en 10 minuutjes :):):):):)

17. Wen87

Wen87 Actief lid

20 jan 2012
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt Naomi. Ik kan niet wachten en vertrouw op jou woorden, nog heel even geduld moet ik hebben. Door een voorliggende placenta voel je het ook minder (snel) toch?

Naomi heel veel plezier vanmiddag, mag iedereen weten wat het wordt? Heb je al een voorgevoel? Spannend... Die uurtjes zijn zo voorbij! Geniet er van hè!!!

18. naomi1986

naomi1986 Actief lid

4 feb 2012
    324
    0
    0
    Ja klopt dan voel je het minder snel.. Ff correctie: mijn baby lag vrij dicht bij de buikwand, baby was ook snel en duidelijk te zien op de echo.. dus de placenta zal er wel niet voor hebben gelegen :)

Ik heb het gevoel dat het een jongen is maar begin wel te twijfelen :)
    De uren vliegen ook voorbij ;) ik zal het eerst in het besloten deel zetten ivm meekijkers :( als we het de belangrijkste personen hebben verteld mag iedereen het weten :) :)

Dank je wel meis! Ik ga er zeker van genieten nadat m'n zenuwen weg zijn!! (waarschijnlijk pas na 10 minuten in de stoel) haha

19. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    @naomi1986 succes vandaag en geniet ervan!!!

20. reusje

reusje Actief lid

28 jul 2008
    176
    0
    0
    @Naomi1986 straks veel plezier

@ kindje voelen .....ik kan niet wachten :)........ Lijkt me zo apart

Deel Deze Pagina