September 2012 mama buikjes!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Doritoo, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melissie6

melissie6 Actief lid

7 feb 2012
    373
    0
    0
    USA
    Gisteren hebben we onze pretecho gehad en ze kon meteen zien of we het kamertje blauw of roze kunnen gaan schilderen. Roze dus. Het is een meisje!!!

Was zo gaaf om te zien. Hebben heel duidelijk vingertjes kunnen tellen, een voetje gezien en de baby lekker zien bewegen. Zo schattig.

Schoonouders waren ook helemaal blij en vonden het erg leuk om te zien. Mijn eigen ouders konden meekijken via Skype, dus zo was iedereen tegelijk op de hoogte.

Nu kan het shoppen beginnen...:-D

2. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    Melissie wat leuk! proficiat met jullie dochter!

Melindy je zegt daar wat! ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap bloemkool met hopen gegeten hehe en ben er normaal niet echt gek op.
    En sinds de zwangerschap en de borstvoeding lust ik ook ineens witloof wat ik normaal totaaaaaal niet moest hebben!

meiden een vraagje, hoe zit het met jullie bloeddruk?
    de mijne was vorige keer 140/95 beetje hoge onderdruk zeiden ze.

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Melissie, gaaf! Weer een meid erbij :D
    Leuk hoor!
    Hopelijk weten wij het over een weekje ook!

4. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Melissie gefeliciteerd, leuk een meisje!

Mamavanbo, mijn bloeddruk was in de eerste weken ook rond de 95. Tijdens de zwangerschap moet je onderdruk bij voorkeur onder de 90 blijven. Krijg je nu een extra controle voor je bloeddruk?

5. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    nee, hier bij de gyn neemt de assistente de bloeddruk enzo en die zei wel van dat is wat hoog. we zullen zien wat de gyn er van zegt. en die zei er niets van. en moet ook niet extra komen ofzo.
    hoop alleen dat die volgende keer wel ok is.

6. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Bij mij was ie drie keer te hoog dus dat zal het verschil maken. Inmiddels is de onderdruk 76 dus ik ben happy. Hoop dat ie bij jou ook weer netjes gezakt is volgende keer!

7. evita26

evita26 Bekend lid

5 nov 2011
    551
    0
    16
    Vrouw
    ben huis moeder op dit moment
    zuid holland
    Wat leuk weer een meid erbij gefeliciteerd melissie
    hiero nog 9 nachies wachte dan weten we t ook

8. SarahH

SarahH Actief lid

8 feb 2012
    414
    0
    0
    wat grappig dat je dat nu vraagt. had afgelopen vrijdag 120/70. prima dus...maarrrrrr...nu ben ik al een paar dagen duizelig als ik ff stil sta en vanavond bijna flauw gevallen en echt niet goed geworden. vk toch maar ff gebeld want wilde ff weten of ik wel alleen kon blijven (man heeft drukke avond op zijn werk). ik heb waarschijnlijk een 'midpregnancy drop', dus dat je bloeddruk ineens veel lager is. dus nu moet ik veel liggen en zoute dingen eten. kom maar door met die chippies en dropjes :p

140/95 is wel aan de hoge kant ja...dus voor jou geen chippies en dropjes meer :(

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hier bloeddruk ook wat laag...vant weekend nog zowat voor de vlakte gegaan in de supermarkt.

10. Odin

Odin Actief lid

2 jan 2012
    146
    0
    0
    Noord Nederland
    Ennuh....hoe kom je daarbij dan? bij die club?

11. Bailatamara

Bailatamara Actief lid

14 feb 2012
    207
    0
    0
    Zumba® geven!
    Gister op ziekenbezoek bij de opa van m'n vriend, ging ik bijna onderuit! M'n bloeddruk was ook aan de lage kant maar ik heb er als ik een uur Zumba geef helemaal geen last van! Gelukkig voelde ik het aankomen dus jur heeft snel een stoel voor me gepakt <3

Leuk om te zien dat de meisjes een inhaalslag maken! Ik moet nog 4 weken wachten op de 20 weken echo... Lijkt wel een eeuwigheid te duren!

Pluizigspook ik ben blij dat je gerustgesteld bent :)

12. Odin

Odin Actief lid

2 jan 2012
    146
    0
    0
    Noord Nederland
    @Nena: hier is het ook niet altijd makkelijk thuis, maar jij moet het doen. Ik denk dat het verstandig is om even met iemand te praten, zeker omdat je last krijgt van je buik...Sterkte!

@ bloeddruk: 100/60, geen idee of dat prima is....

@ kamertje: bijna 20 weken echo. Verder gaan we waarschijnlijk verhuizen, dus nog niet begonnen, maar wil ook eerst weten of het een jongen of meisje word...

Verder moet ik zeggen dat ik wel meer last krijg van mijn onderrug....

13. melissie6

melissie6 Actief lid

7 feb 2012
    373
    0
    0
    USA
    Mijn bloeddruk was gister 120/60 en ze zeiden dat dat prima was.

Helaas wel weer iets afgevallen in gewicht, maar de VK zei dat het tot nu toe geen kwaad kon. Maar ik moest wel vanaf nu gaan aankomen en niet nog meer afvallen.
    Het is ook raar, want ik heb de hele zwangerschap pas 3x een klein beetje overgegeven en eet normaal. Maar VK zei dat het ook kon komen omdat toch je eetlust verandert en daardoor kan je in het begin ook afvallen.

Zaterdag bij het boodschappen doen werd ik ook in eens helemaal niet lekker. We stonden vlees uit te zoeken en in eens maakte al dat rauwe vlees me zo misselijk. Dus ik zeg tegen mijn man: "ik loop even terug naar de fruitafdeling om zo'n leeg zakje te pakken." Die zag de bui al hangen, haha.

Toen ik weer terug bij het vlees was, werd ik in eens helemaal draaiering en duizelig, dus ik ging op het randje van een schap zitten, met m'n hoofd tussen m'n benen. Komt m'n man aanlopen, duwt ie een pak bevroren kipfilets in m'n nek....hahaha. Hij weet namelijk dat ik het dan altijd lekker vind om iets kouds in m'n nek te hebben. Dan knap ik altijd weer wat op. Zat ik daar, midden in de supermarkt. Lijkbleek, met een pak kip in mijn nek hahah!

14. SarahH

SarahH Actief lid

8 feb 2012
    414
    0
    0
    @ bailatamara: het klopt wel dat als je zumba geeft je er geen last van hebt. als je beweegt stroomt je bloed beter. lage bloeddruk heb je vooral last van bij stilstaan en plotseling opstaan :)

@ Odin: dat is een prima bloeddruk :) vervelend dat je last hebt van je rug :( hopelijk wordt het niet te erg

15. Bailatamara

Bailatamara Actief lid

14 feb 2012
    207
    0
    0
    Zumba® geven!
    Ahaaa!! Zit dat zo nou snap ik het! Thnx XD

16. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Wat leuk dit topic..
    Een jaar geleden kreeg ik te horen dat ik een dochtertje zou krijgen, echt zo mooi!

Fijne zwangerschap allemaal!

17. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank jullie wel voor de lieve woorden. ik heb de afgelopen nachten wel geslapen en het gaat zelfs weer ´goed´tussen ons. alleen ik ben zelf gewoon heel erg geflipt, zo erg dat niet alleen mijn buik pijn ging doen maar ook dat ik me nu dood schaam tegenover mijn buren. en dat is gewoon heel naar want nu moet ik hier weer mee dealen... en ik was helemaal niet het probleem... basicly zei mijn man dat hij klaar was met alles en dat ie maar naar ze thuisland ging. en volle ernst. en nog meer dingetjes maar ja lekker logies dat ik dat niet trok en super woest was. (en nogsteeds ben) nja.. uiteindelijk heb ik het huis zo op zijn basis laten bolderen dat hij uit het veld is geslagen is zegmaar en weer lief is... maarja dit is niet de eerste keer en ik vind het gewoon niet normaal. al die dingen om extra mee te dealen.. net alsof zwanger niet zwaar genoeg is. maargoed... ik zie dat ik ook niet de enige ben met problemen en hoe makaber dat ook mag klinken.. dat doet me goed op een manier bizar... het belangrijkste is idd om zelf goed om te gaan met de stress.. en geen enge dingen te krijgen zoals bijvoorbeeld bloedingen.. jeez.. tja.. de kleine heeft vandaag echt duidelijk geschopt. :D

bizar he hoe elke dag het schoppen sterker wordt! echt super grappig en lief :)

18. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    @Odin ik weet niet of het je inmiddels gelukt, maar je kan via de link bij de club komen, en dan zou je ergens een knop moeten zien met "lid worden". Ik geloof dat je lidmaatschap nog wel moet worden goedgekeurd maar dan kun je ook daar meekijken en -schrijven!

@Melissie helemaal leuk, een meid! Wat leuk dat iedereen meteen mee kon kijken! Mooie originele manier om 'het' te vertellen! ;)
    Ik moest wel even lachen bij het beeld van een vrouw zittend op het schap in de supermarkt met een kip in d'r nek! Wel fijn dat je mannetje zo meedenkt!

@MissXX en dan ben je alweer een jaar verder.. wat vliegt de tijd toch, hè?! Voor je het weet zijn ze alweer groot (oeh wat een cliché, maar wel waar!:D)

@Nena hè bah het klinkt nog steeds niet echt lekker meid! Waar komt je man dan vandaan dat hij zegt dat hij teruggaat naar z'n thuisland? Hoop dat je er samen (en met je hulpverlener) uit kan komen. Maar jouw gezondheid - en daarmee die van de baby - gaat voor alles hoor! Niet vergeten meis! Sterkte!

@bloeddruk de mijne is ook wat laag. Ik heb ook ineens weer zin in zoute drop enzo. Ach, ik luister gewoon naar m'n lijf, haha! :D

19. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier voel ik de kleine nog zo goed als niet schoppen :( Vind wel jammer, heb namelijk een achterliggende placenta en is toch de 3e. En op de echo werd al tot 2x toe gezegd dat het een grote drukte maker is maar vooruit...

@bloeddruk --> hier is me bloeddruk altijd 120/80 ongeveer soms 130/85 dus zal vast wel normaal zijn ;) Wel ondanks dat me bloeddruk niet laag is heb ik wel last van duizelingen met opstaan maar dat zal ook wel met andere dingen te maken hebben :)

@nena blij dat het weer wat beter gaat, en goed dat je met iemand gaat praten! Hoop dat je snel je rust vind voor jezelf maar ook voor je kleine en jullie als gezin meid

20. evita26

evita26 Bekend lid

5 nov 2011
    551
    0
    16
    Vrouw
    ben huis moeder op dit moment
    zuid holland
    @Pompeltje
    Ik voel de kleine ook nog niet goed schoppen hoor heelzacht af en toe
    En is ook mijn 3e.
    Maar ik lag wel vanacht met een smile van oor tot oor
    Want ik legde me hand op me buik en voelde de kleine helemaal omhoog komen en nestelde tegen me hand en je zag een helemaal bobbel waar tie zat
    Alleen t duurde nie zo lang want zwom zo weer weg .

Deel Deze Pagina