Hoi meiden, vraagje ik ben nu 18 weken en 4 dagen zwanger en weet dat het ook nog wel ff kan duren, maar ik voel me kleine nog niet. Ik wordt er zo onzeker van. Iets van 3a4 weken geleden het hartje gehoord, maar nou pas over 1 1/2 week de 20 weken echo. Hebben jullie ook dat jr. Soms zo onzeker bent?
Soms wel want ik voel de kleine heeeeeel af en toe ergens ver weg. Maar ik heb een angelsound en luister soms op zondagochtend. Dat helpt wel. Mijn schoonmoeder wil heel graag mee naar de 20wekenecho omdat ze er ook bij was bij m'n zwagers vriendin maar ik weet niet zo goed of ik dat wel wil.. Het is toch vooral een medische check en mocht er iets zijn denk ik dat ik liever alleen met m'n vriend ben. Vind het alleen heel moeilijk dit tegen haar te zeggen
Ik zeg niet doen als je het niet wil. Het is iets van jou en je vriend, als je het samen wilt doen moet je daar voor kiezen. Ik wilde vroeger altijd iedereen een plezier doen en zei altijd ja tegen zulke dingen, daar heb ik van geleerd! Ga je een pretecho doen? Zeg dat je dit liever samen doet en vraag haar mee met de pretecho. (uiteraard moet je daar dan wel achter staan)
Ik zou het ook niet doen, als je het niet zeker weet. Wij hebben de ouders wel meegenomen naar een pretecho, omdat we dat heel bijzonder vonden en zij ook!
Ik voel hier ook nog niets. Afgelopen woensdag tijdens de pretecho ons ventje druk zien schoppen, maar wel steeds tegen de placenta aan. Toen ik een paar weken geleden zo'n pijn in m'n buik had maakte ik me wel flink zorgen, deze week had ik de luxe van een pretecho en een bezoek aan de VK, donderdag moet ik naar de gyn en nog eens anderhalve week later is de 20 weken echo. Nu is het laatste vooral spannend maar we zien ons mannetje daardoor wel heel vaak nu en dat stelt me steeds gerust! Wat betreft de 20 weken echo; misschien snapt je schoonmoeder het als je uitlegt dat je deze echo toch echt als medisch beschouwt en dat dit voor jou daarom ook behoorlijk spannend is?
Ook ik voel de kleine nog niet erg jammer vind ik dat! Wij hebben een angelsound dus hoor het hartje vaak genoeg maar pff wat zou ik blij zijn met het eerste schopje zeg! @bailatamara, als je het zelf niet wil stel dan idd een alternatief zoals een pretecho voor. Jou gevoel staat voorop niet dat van je schoonmoeder.
ik breek ff in betreft de 20-weken echo. is het niet zo dat er maar 1 persoon mee mag? hier bij mij wel namelijk dus alleen mijn man gaat mee.
Wat ik begreep is een GUO (Geavanceerd Ultrasonisch-onderzoek) wegens medische indicatie in het ziekenhuis met de beste apparatuur. Een 20 weken (SEO ofwel Structureel echoscopisch onderzoek) echo kan ook door een ander gecertificeerd echobureau worden uitgevoerd (ook met hele goede apparatuur). Ik moet omdat ze een verdikte nekplooi hadden gemeten op 12 weken (4.2mm). Hopelijk nu de laatste keer. Ik had em dus al op 16 weken gehad (doordat ik de gyn verkeerd had begrepen - ze had week 16 gezegd, maar ze bedoelde week 16 van het jaar - niet van mijn zwangerschap) We hebben alles al nagekeken toen (gelukkig was de echoscopist te lief om me weer weg te sturen) maar de hersentjes en het hartje moesten nog iets verder rijpen om echt zeker te zijn. Dus hopelijk woensdag laatste keer naar het ziekenhuis!
Ja, bij ons is dat ook een aanrader. Ze moeten zich concentreren en willen dus niet te veel mensen om zich heen hebben. Het is idd medisch en niet voor de fun.
Hoi meiden morgen hebben wij de pretecho dan weten wij ook wat we mogen verwachten zo leuk!! Hier mijn buik met 17 weken en 3 dagen hij is een stuk hoger gaan zitten Bekijk bijlage 239660
Ik hier ook weer eens. Vandaag namen we een rust dag. We hebben net de veranderde boekenkast ingedeeld en de spullen uitgezocht, dus genoeg gedaan voor vandaag hoor. We zijn behoorlijk wat opgeschoten. We zijn eigenlijk al bijna halverwege. Volgende week hopen we de nieuwe computer ruimte af te hebben, dan wordt het de babykamer leeg halen en laminaat leggen in de hal/babykamer. Over twee weken hopen we dan eindelijk met de babykamer te mogen beginnen. Ik kan niet wachten! Vrijdag de 20 weken echo gehad. alles zag er goed uit, en ze geloofde niet dat er wat (ernstigs) mis was. schedeltje was dicht, gehemelte was dicht, buikje dicht, ruggetje dicht, voetjes normaal... de kleine "keek" ons wel een poos aan. Het was echt naar het echoapparaat gericht na enkele secondes en volgde het ook. We weten niet wat het is gelukkig begon ze na het bekken/benen deel niet opeens met een haar of zijn. Wel laten we nog een pretecho maken ergens rond week 28/30 voor mijn ouders. Mijn moeder wil de kleine echt dol graag zien en ik vind het ook niet erg om nog eens naar binnen te mogen gluren. Ik kan er echt helemaal van genieten! gefeliciteerd voor iedereen die het geslacht weet, ik heb wel een deel bij gelezen, maar echt niet onthouden wie het weet en wat er allemaal is gebeurd... sorry daarvoor.
Melindy, fijnn dat jullie 20 weken echo goed was meid! Altijd een hele opluchting he! Komende week gaan we behang uit zoeken voor de babykamer...Gewoon een lichte beige/ecru(past bij vloer en gordijnen) De meubels zijn wit met walnoot.
Hai meiden, bedankt voor jullie lieve woorden! Hier veel aan het rusten. Heb al vaak harde buiken. is mijn lijf gevoelig voor. Dus doe het rustig aan als het kan. Moet ook van de vk. Echt een rotgevoel. Kindje is ook megadruk dus mijn baarmoeder krijgt amper rust. Gekkie. Verder alles ok. Moeheid trekt soms een beetje bij maar is niet makkelijk met een peuterpuber die ineens weigert te slapen... haha Bekijk bijlage 239730 Bekijk bijlage 239731
@mams: ja dat was echt een hele opluchting. Het was maar goed dat we zo druk waren met klussen, ik was echt zenuwachtig
Zo, vandaag ook heel veel opgeruimd. Alle administratie en rommel van mijn man. Moest al heel lang, maar voordat je er aan begint..... Nu zit ik opeens niet zo lekker in mijn vel, heel vreemd. Er stormen allemaal vragen in mijn hoofd 1. Zal woensdag alles goed gaan met de 20 weken echo? En daarna ook? 2. heb sinds ik zwanger ben bij mijn tepel een hard stuk zitten. Ben zo bang dat het iets is. 3. Heb ik harde buiken ja of nee. 's ochtends als ik wakker wordt, is mijn buik vaak hard. Maar goed, ben dan juist uitgerust. Verder voel ik overdag niets, maar moet zeggen dat er ook nog een aardig laagje vet voor zit..... Goed, stom misschien dat ik mij hier druk over maak, maar goed, soms heb je dat eenmaal even. Nu hopen dat dit snel over gaat.
hey princess hier ok zo een die zich zorgen heeft gemaakt en doe ik nog steeds...... na de 20 weken echo wel rustiger geworden maar begin nu wel beetje harde buiken te krijgen, hoe voelen ze bij jou aan, bij mij lijkt wel of er een harde bal binnen in zit en dat duuurt miss 5 sec en dan is het ook weer weg het is niet pijnlijk wel vrvelend want dat moment kun je niet veel bewegen heb ik zo het gevoel... komt wel goed het zijn de hormonen daar gooi ik het gewoon op hihi rustig aan doen is belangrijkste en meer dan dat kun je niet doen hoor
Leuk topic dit, en al leuke buikfotos, Bij mij zie je alleen een bolletje, nog niet echt een zwangerschapsbuikje, ben ook nog maar 1 kilo aangekomen... Zijn hier ook meiden die nog niet veel zijn aangekomen? Of komt dit juist pas na de 20 weken Liefs