September 2012 mama buikjes!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Doritoo, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. princess25

princess25 Niet meer actief

Ik zou ook niet weten wat te doen tegen misselijkheid. Als iemand echt de juiste tip heeft, kom maar op. gisteren mezelf gewoon daardoor ziek moeten melden. Dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling van de zwangerschap.
    tot nu toe eet ik maar waar ik trek in heb. Zoals de laatste dagen vruchtenhagel op een beschuitje. Drinken doe ik ook te weinig, omdat ik bang ben dat alles er weet uit komt. Dinsdag ga ik het ook even vragen of ze tips hebben, wil wel gezond de zwangerschap door. Straks vliegen die kilo's er aan met al het ongezonde eten.

2. Mamavan2schatte

Mamavan2schatte Actief lid

8 jun 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden.

We dachten net als de vk dat ik een miskraam had gehad,dat heb ik hier ook even gepost!

Maar ik mag mij hier heel voorzichtig weer melden!!
    Het waren er 2,.en nu helaas nog 1tje,.maar hoop met heel mijn hartje dat deze kleine wel een plak beeb is!
    Mijn baarmoeder zit nog vol met stolsols en bloed,hopenlijk neemt mijn lichaam het op en komt alles goed!!
    Maar alles kan er ook in1x uitkomen met levende kindje,.maar daar moet ik maar niet van uit gaan!
    Zeker moeilijk om te genieten,vooral met de gedachten is het nu wel gezond enzo...

Maar,.wat ik al zeg dankbaar dat ik nog zwanger ben van deze klein beeb!

3. tulip

tulip Niet meer actief

hoi meiden,

ik wil mij ook graag bij jullie aansluiten, ik las al stiekem mee, maar vanochtend een mooie echo met hartactie gezien en nu durf ik het wel.

Ik zal vanavond ook een buikfoto maken.

4. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Jeetje meid wat naar hoop dat het andere wondertje blijft zitten 9 maanden lang!
    Blijf je nu wel goed onder controle?
    Sterkte!!

5. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Melanie: Nee, vind ik beetje zonde geld :) Kan het beter gebruiken voor de extra spullen die we nodig hebben.

Evita: Volgens mij word een 36 weken echo ook standaard.
    Om te kijken hoe het kindje ligt enzo.
    Mooi buikje al!

Karin: Ja ik ga ook over me nek van bepaalde geuren oa koffie.

Pabbels: Nee, helaas geen tips, ben zo ook zo misselijk als wat.
    Echt, sta dr mee op en ga dr mee na bed.. :(
    Had zelf al wel biscuitjes gegeten voor het opstaan, maar werd ik nog misselijker van ;)
    Nu zit ik an de fruit toffee's ;)
    Ze zeggen trouwens (bedenk ik me net) dat cola tegen misselijkheid helpt, en eten van pepermunt, maar geen idee of dat echt zo is.

Mamav2schatten: Wat fijn zeg! Hopelijk blijft deze inderdaad lekker bij je!

Tulip: Van harte!!

6. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Bij mijn vorige zwangerschap liep ik bij de Gyn kreeg toen een echo met 6,12,20,30 weken en nog een pretecho laten doen met 18 en 28 weken.

Nu loop ik bij de verloskundige en krijg ik een echo met 8,12,20 weken en doe zelf nog een pretecho met 18 en 28 weken:D

7. evita26

evita26 Bekend lid

5 nov 2011
    551
    0
    16
    Vrouw
    ben huis moeder op dit moment
    zuid holland
    wat naar om te horen zeg..
    maar ik hoop egt van harte voor jou dat deze wel blijft plakken.

@ tulip welkom en gefeliciteerd:D

@ atravim dank je wel!!
    oke ja daT weet ik dus niet cker bij mij vorige zwangerschappen kreeg ik dat niet namelijk maar toen woonde ik ook in een andere gemeente dus mss hier krijg ik dat wel met 36 weken is ma ff afwachten hoe of wat

8. tulip

tulip Niet meer actief

bedankt meiden!

9. tulip

tulip Niet meer actief

hier oppervlakkig misselijk, als ik moet eten en door de dag heen een zeurend gevoel, maar anders als bij de eerste, toen heb ik de hele zwangerschap boven de wc gehangen. Wel ontzettend vreselijk moe.

10. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Evita: Is ook pas sinds kort ingevoerd volgens mij.
    Maar hang me dr nie an op hoor ;) Heb ik ook van horen zeggen.

11. evita26

evita26 Bekend lid

5 nov 2011
    551
    0
    16
    Vrouw
    ben huis moeder op dit moment
    zuid holland
    ik heb er eigelijk ook nie van gehoord ma lijkt me wel leuk als je op 36 weken nog een echo krijgt ik heb maandag de 30e me eerste echo zal het dan ff aankaarten mss dat ik t dan wel krijg :D

12. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Volgens mij is het ook zo hoor, zo kunnen ze namelijk makkelijker zien of je kindje goed aan het indalen is. Maar weet het ook niet zeker.

Liefs Melanie

13. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb bij de eerste ook met 36 weken een groeiecho gehad, dat ze ingedaald was wist ik al, maar om te kijken hoe het met de groei stond

14. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    3 tips tegen misselijkheid:

1. Drink en eet meteen iets bij het wakker worden, dus nog voordat je je bed uit komt. Vraag je partner een kopje thee en een beschuitje te brengen. Of zet ’s avonds iets klaar, zoals een cracker, rijstewafel of een krentenbol;
    2. Eet regelmatig. Neem bijvoorbeeld een boterham of fruit tussen de maaltijden door;
    3. Drink voldoende, zeker als je vaak moet overgeven.

Het is niet erg als je wat afvalt door de misselijkheid. Neem contact op met de verloskundige of huisarts:
    als je zelfs geen vocht meer binnen kunt houden;
    als je meer dan 5% van je gewicht verliest dat je had voor je zwangerschap. Bijvoorbeeld: je woog 70 kilo voor je zwangerschap en nu 66,5 kilo. Dan ben je dus 5% van je oorspronkelijke gewicht afgevallen.
    Kalebaskalk

Het natuurproduct kalebaskalk of -klei, pimba of “calabash chalk” wordt soms gebruikt om ochtendmisselijkheid tijdens de zwangerschap te voorkomen. Bijna alle geteste producten van deze kalksoort bevatten te veel lood. Dit is mogelijk schadelijk voor het ongeboren kind. Te veel lood kan vroeggeboorte en een lager geboortegewicht veroorzaken. Ook is er risico op een mogelijk blijvende ontwikkelingsachterstand van het ongeboren kind.

Hey meiden dit kwam ik tegen op voedingscentrum.nl misschien hebben jullie hier iets aan?
    0-3 maanden zwanger | Voedingscentrum

15. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    ik heb even een andere rare vraag:
    Mijn tepels doen zooooo zeer. Ze lijken wel een soort van rubber ofzo..dit klinkt heel raar maar wat kan ik er tegendoen dat ze niet meer zo pijn doen??

16. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Volgens mij niet veel karin, ik heb er al 3 weken last van.. Ik hoor van sommige dat koelen helpt.. Ik werd juist alleen maar gekker van het koelen.. Dan werden ze stijf en deden ze nog meer pijn.
    Maar goed het is voor een goed doel.

liefs mel

17. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Hielp dat maar ;) Gistere biscuitjes gegeten voor ik uit bed stapte.. maar toch zo misselijk als wat.
    Dus probeer ik ook niet meer :p

18. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    nee wel bijna een kilo kwijt geraakt ;) (in twee weken tijd)
    ik probeer niet meer af te vallen, maar blijkbaar vind mijn lichaam het wel een goed idee.
    nou ja, waar ik voor mijn zwangerschap nog wel eens tussendoor een snoepje pakte heb ik daar nu absoluut geen zin meer in en vind een appel veel lekkerder. of een tosti.....

19. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ik ben nu zwanger van de 5e en de 4 zwangerschappen hiervoor heb ik heel veel overgegeven. Blijf helaas ook misselijk tot het eind.
    Tot nu toe valt het mee want ik heb nog maar 1x echt overgegeven.
    Het is moeilijk om te zeggen wat DE tip is, want dat is voor iedereen weer anders. Kwestie van uitproberen dus. Ik word bv alleen maar misselijker als ik een cracker eet voordat ik opsta. Paar slokjes cola op de nuchtere maag gaat beter, vreemd genoeg. Laatst hier een tip gekregen over lakrisal snoepjes. Ik vind ze niet lekker maar helpen wel iets om de misselijkheid af te vlakken. Maar ik vrees dat ik binnenkort weer de HA kan bellen voor zetpillen.:( Emesafene of primperan, helpen mij wel redelijk.
    Door het vele overgeven val ik meestal zo´n 5 a 10 kilo af, om uiteindelijk toch 20+ kilo te eindigen. Volgens mij HA was dit niet zo erg, de baby pakt toch wat ie pakken kan. Zolang je maar genoeg vocht binnen krijgt, want uitdroging moet je wel goed voor opppassen.

Ik ben nu wat ´nieuws´ aan het uitproberen, zorgen dat ik iig om de 2 uur eet. Tot nu toe lijkt het een gunstig effect te hebben maar durf nog niet (te vroeg) te juichen.

20. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb net nog even een buikfoto gemaakt, zo is het overdag, s avonds is het erger, daarom deze:

7 weken bijna
    Bekijk bijlage 216539

Deel Deze Pagina