ik weet dat het niet de bedoeling is maar ben zo trots op deze foto mijn kanjers Bekijk bijlage 245771
Jammer dat er geen topic is speciaal voor trotse moeders heb er nog zoveel Bekijk bijlage 245780 Bekijk bijlage 245781 oke oke nu stop ik
Wat super dat je zoontje overgaat naar groep 3 is hij zelf ook trots? Mag hij leren schrijven enz Succes morgen bij de groeiecho zal voor je duimen dat alles goed is. Ik heb helaas geen kamertje wat ik kan/mag opknappen want die is net klaar in november voor mijn dochtertje maar ga proberen nog een kast erbij te kopen kan ik die volgooien met kleertjes
@ Brenda en Evita; lijkt me heerlijke dat trotse gevoel om je eigen kind! Hier net een glucosecurve laten prikken. Omdat ik niet inzag waarom dat moet (kindje lag met 20 weken keurig op schema en ik ben niet superslank maar mijn BMI was net boven de 23 toen ik zwanger werd) heb ik aan de gyn gevraagd waarom dat moest. Volgens hem is het standaard(?) maar nu lees ik net dat een verhoogde bloeddruk op zwangerschapsdiabetes kan duiden. En dus maak ik me, heel stom en hopelijk ook volkomen onterecht, nu weer zorgen dat ik ZWdiabetes heb. Volgende week krijg ik de uitslag in het ziekenhuis, maar mijn vriend heeft diabetes type 1 dus ik laat hem vanavond maar even mijn waarde prikken. Voor mezelf zou ik het lastig vinden maar voor ons kindje veel vervelender. Als 1 ouder diabetes heeft is de kans dat een kindje dit erft vrij klein. Maar als ik ook diabetes zou hebben tijdens de zwangerschap is de erfelijkheid 20 - 40%. Ik weet dat zo'n onderzoek vaak preventief is en dat er waarschijnlijk niets is en toch kan ik het niet loslaten. Soms ben ik ook echt een enorme muts.....
Mooie foto's Brenda1987! Wat een prachtige ogen. En ons kamertje is inderdaad erg roze Toen ik het zag dacht ik ook wel even "holy sh*t", om een van de dames te quoten haha. Maar in principe valt het heel erg mee, zodra alles staat. Een muur heeft twee grote inbouwkasten met witte deuren. De andere muur heeft een groot raam. Derde muur komt het witte ledikantje tegen an te staan en de vierde muur komt een grote en hoge witte commode tegen aan. En de rest van de spulletjes (beddengoed etc.) is zachtroze met andere felle kleurtjes zoals turkoois, limegroen, geel, etc. Hopelijk worden we vandaag gebeld dat de meubeltjes deze week bezorgd worden, dan kan ik alles gaan aankleden...:-D
Ja hij is egt heel erg blij en ook super trots zecht tegen iedereen Die t ma Wil horen ik ga na groep 3 haha Ik heb vrijdag me groei echo maar tog bedankt!!!!
Nu al 11 kg!!! Nu was ik wel erg skinny en wilde ik graag wat aankomen maar zoveel en zo snel?! In de afgelopen 4 weken 5 kg erbij! En ik let echt op wat ik eet! Ik snoep alleen nog in het weekend (voor m'n zwangerschap was dat bijna dagelijks en kwam ik niet aan) en eet gevarieerd met groentes, vlees en vis. Ze zei dat het zou kunnen komen doordat ik 's avonds veel jus de orange van appelsientje drink, of doordat ik zwdiabetus ontwikkeld heb (met 12 weken was dat 5,5 en dat was toen goed zei ze) of door hormonen. Ik zou niet weten hoe ik dit moet stoppen! Ben op zoek gegaan naar iets wat ik dan zou kunnen drinken want ik ben geen water fan (behalve tijdens het sporten wat ik nu nog ongeveer 5 uur per week doe). Overdag drink ik thee dus wil ik 's avonds iets kouds. In de zomervakantie ben ik vrij van de school waar ik werk en m'n sportlessen stoppen dan ook. Ben zo bang dat ik dan helemaal dichtgroei.. Zou bijna bang worden om iets in m'n mond te stoppen word er best een beetje moedeloos van :s vooral omdat ik om me heen hoor en lees dat er zoveel meiden zijn die bijna niets aankomen of juist afvallen tijdens de zwangerschap en dat ik voor m'n zwangerschap niet aan kon komen ... Erg frustrerend Pluizigspook ik begrijp heel goed dat je er bang voor bent! Mijn bloeddruk is trouwens laag. M'n Vk heeft daar niets over gezegd. Evita gefeliciteerd hoor! Supertrotse mama leuk hoor!
Jeetje dat is wel vreemd want zo te lezen eet je echt niet slecht. Maar als je zo dun was komt het misschien doordat je lijf reserves extra aan het opslaan is? Ik sport helemaal niet en eet de laatste tijd heel slecht. Vorige week 1.5 kg eraan gegeten. Maar dat is dan logisch.
Ow haha hoe kom ik dan bij morgen Nou dan duim ik nog even door tot vrijdag hihi Wel heel leuk dat je zoontje zo enthousiast is hij voelt zich waarschijnlijk echt een GROOTTE jongen lief hoor Ik ben vandaag 21 weken wat gaat het toch weer snel mijn dochtertje alweer bijna 8 maanden
Ik eet ook bijna niks heb een maagverkleining eet 1 boterham en halve aardappel schepje groente en soms een stukje vis vlees dus eet te weinig Maar toch 4,5 kilo al aangekomen!!! Bij mijn dochter totaal 6 kilo Dat word wat ik wil echt niet te veel aankomen want het is voor mij echt moeilijk af te krijgen
ja mooi hij voelt zich echt een grote jongen hahh maar das ook weer super om te zien hoe snel ze eigelijk groot worden geniet er maar van zolang ze klein zijn hihi die van mij word al weer 6 de tijd vliegt .. ik al weer 24 weken dat vliegt ook egt voorbij ik weet nog dat ik met me posi test stond en nu ben ik al weer 6 maand....
Tamara, hoeveel is dan veel? Want in sinaasappelsap uit pak is wel suiker toegevoegd maar toch niet zo extreem? En als jij ondergewicht had vind ik het ook niet zo raar dat je meer aan komt, je lijf moet dan meer reserves aanleggen, terwijl iemand die al wat zwaarder was die van nature al heeft. Laat je VK je een glucosecurve prikken? Vanochtend heb ik nuchter suiker geprikt en was mijn waarde 3,8. Ik ben weer helemaal opgelucht! Als ik zwdiabetes zou hebben moet de waarde zeker drie volle punten hoger zijn. Gaan jullie allemaal nog iets leuks doen vandaag?
De laatste keer (12 wkn zwanger) was m'n waarde 5.5 en dat was prima volgens m'n Vk. Maar als ik jouw bericht zo lees komt dat al best dichtbij? Ik moet over 4 weken glucose prikken dus dat duurt nog wel even..