September 2012 mama buikjes!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Doritoo, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailatamara

Bailatamara Actief lid

14 feb 2012
    207
    0
    0
    Zumba® geven!
    Oja, er gaat 's avonds vaak een liter sinaasappelsap doorheen..

2. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    5,5 is prima, zeker als er geprikt is nadat je iets gegeten of gedronken hebt. Als je nuchter 6,5 of hoger prikt gaan ze je testen. Dus met 5,5 zit je ook nog prima hoor. Sorry als je je door mijn berichtje zorgen hebt gemaakt!

3. Bailatamara

Bailatamara Actief lid

14 feb 2012
    207
    0
    0
    Zumba® geven!
    Nee hoor valt mee ;)
    Ik kan nu toch niet zoveel doen.. Dus probeer er maar nuchter over te zijn en het over 4 weken te zien.
    Heb gelezen dat je vanaf 21 weken zo'n 500 gram per week aan kunt komen dus zal ik sowieso nog wel even doorgroeien.

Ik denk maar zo: ik eet redelijk gezond, ik sport best veel dus mn lichaam zal het wel nodig hebben. Hopelijk gaat het lukken om borstvoeding te geven, dan is het er vast zo weer af!

4. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Gelukkig! Want dat was zeker niet de bedoeling! Ik was gewoon blij dat mijn gehalte goed was. Ik zit al om de week in het ziekenhuis dus nog iets extra's hoeft er echt niet meer bij.
    Verder ben ik het helemaal met je eens. Als je zelf weet dat je gezond leeft kun je er verder ook niets aan doen.

5. melissie6

melissie6 Actief lid

7 feb 2012
    373
    0
    0
    USA
    @ Bailatamara
    Heb je wel eens geprobeerd om zelf ijsthee te maken als drankje 's avonds? Ik maak dat vaak al 's ochtends of 's middags, zodat het de hele dag kan afkoelen.

Je maakt gewoon een kan thee, zoals je normaal thee zet. Laat het goed afkoelen, je kunt er eventueel ijsblokjes bij doen, wat suiker of zoetstof als je daar van houdt en daarna in de koelkast zetten.

Ik maak het vaak van smaakjes thee. Dus dan heb ik bijvoorbeeld aarbei-ijsthee of kokos-ijsthee.

6. niekenie

niekenie Actief lid

29 feb 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    buikje met 23weken ,-14kg dokter vind het niet erg en ik ook niet zolang ons ventje er maar geen last van heeft ,flinke zoon op komst :)

Bijgevoegde bestanden:

7. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    mooie buik!

ik doe ook ni anders dan afvallen, nu -10kilo en is bij elke zwangerschap al zo geweest. maar indd babytje doet het gewoon goed en krijgt alles wat het nodig heeft.

8. niekenie

niekenie Actief lid

29 feb 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    dokter vond het helemaal niet erg ,is ook mede omdat ik op mijn suiker let en alles van fris enzo laat staan ,geen redbull meer doet ook heel veel :) de dokter zei dat moest k nu die laatste 14weken nog een 6kg bijkomen dat t heleùmaal niet erg zou zijn maar ben blij dat ze er af zijn :)

9. Deniesje1

Deniesje1 Actief lid

26 sep 2011
    312
    0
    0
    Werken
    Utrecht
  10. Bailatamara

Bailatamara Actief lid

14 feb 2012
    207
    0
    0
    Zumba® geven!
    Melissie ik ga het morgen eens proberen. Ben nooit fan geweest van normale ijsthee maar wie weet?! Kan het altijd proberen

11. Bailatamara

Bailatamara Actief lid

14 feb 2012
    207
    0
    0
    Zumba® geven!
    Mooi hoor deniesje!!

12. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    mooie buikjes weer
    ik zit nu op -2.5 van mijn start gewicht. bij de laatste controle was ik anderhalf kilo aangekomen. was wel blij dat ik eindelijk wat bij was gekomen, in plaats van af te vallen of gelijk te blijven.
    hopelijk blijf ik rondom mijn start gewicht. ik was druk aan het afvallen voor ik zwanger raakte en ik heb weinig zin rondom mijn oude start gewicht weer te beginnen (dat was 95kilo op een lengte van 1.62 :)) ik begon trouwens op 86kilo in de zwangerschap, zit nu rond de 84,5

ik was gisteravond zo trots als een pauw. mijn ouders zeggen wel steeds dat mijn buikje mooi groeit, maar ja dat zijn ouders. gisteren naar vrienden geweest... wreef die jongen even over mijn buik heen terwijl die zegt "je buik is mooi gegroeid" :D
    ik blij, want ik weet dat manlief het niets aan vind. hele avond goed voor mij. kon ik hun kleine ook verschonen en vermaken terwijl het flesje werd klaar gemaakt. "kan je alvast oefenen als je eigen kleine er is"
    de kleine is 3 weken oud :)

13. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Mooie buikjes dames!!!:D
    Ik heb al weken geen foto gemaakt:) laatste keer met 15 weken en daarvoor met 8 oeps haha
    Maar ben druk alles inpakken voor de vakantie en heb geen spiegel die laag hangt zodat ik zelf een foto kan maken en manlief is alleen maar aan het werk dus die kan het ook niet doen ik zal er 1 maken op vakantie.

14. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Komen weer mooie buikjes voorbij zeg :)
    Hier nu in 1x opeens 2 kilo aangekomen dus nu totaal 4.5 kilo. Maar als ik een week niet snoep/zout eet denk ik dat er zo een kilo af is. Heb een verjaardag gehad, moederdag, mannetje paar dagen vrij en dan eten we nog al eens ''te'' lekker haha.

Kleine doet het hier verder perfect kan al behoorlijk schoppen, zo erg dat je het al vanaf de buitenkant overduidelijk kan zien.

Gisteren heb ik eindelijk me zp/msn vriendin ontmoet na 6 jaar! Spraken elkaar al 6 jaar op msn en echt te erg elkaar nooit eerder ontmoet. Maar wat was het een heerlijk dag zeg, het klikte net zoals op msn echt een ontzettend toffe lieve meid. Ook haar dochter is echt een schatje gewoon.

Gisteren ook een draagdoek van haar overgenomen een girasol draagdoek, kan niet wachten om te gaan knopen met de kleine erin.

De zon komt hier nu eindelijk door, na flinke bewolking dus die mag wel meer komen van me ;) Heb het namelijk toch behoorlijk koud al een paar dagen.

Hoe is het hier verder?

Oh hier mijn buikfoto van vorige week ;) Laat hem alleen niet te lang staan ivm anoniemiteit:)
    Bekijk bijlage 246115

15. JolandavanRijn

10 apr 2012
    69
    0
    0
    Draagdoekconsulent en gezinsmanager!
    Hardegarijp
    Dag dames!

Wat een prachtige dag vandaag! In ieder geval in Leeuwarden, maar volgens mij ook wel in de rest van Nederland :) Wat een mooie buiken komen er voorbij zeg! Voor die van Pomeltje was ik al te laat, maar ik snap dat wel hoor! Af en toe zeg ik tegen mezelf dat ik een betere gebruikersnaam had moeten kiezen zodat ik ongegeneerd over de wat viezere aspecten van zwanger zijn kan praten. (zoals vaginale afscheiding - sjesus moet dat! zoveel! :))

Hebben jullie ook af en toe het gevoel dat je buik ontploft? Ik heb af en toe van die dagen dat ik helemaal onder spanning sta. Als ik het me dan ook nog bedenk om iets van een bovenste plank te pakken - auw! Verder last van mijn rug iedere nacht. Slaap niet echt geweldig. Kussens helpen wel maar ja, omdraaien is dan weer lastig. Ik heb nu maar als gewoonte genomen (sinds een week) om overdag een uurtje te gaan liggen. Als ik (te) moe ben nemen mijn hormonen me over en ik heb het zoooo druk met afstuderen - als ik dan in de stress schiet gaat het mis.

Gisteren lekker de bloemenmarkt over geweest. Voor spotprijsjes peer, appel, pruimenbomen en seringenstruiken gekocht. Helemaal happy :) Manlief moest het allemaal sjouwen haha! Binnenkort maar eens rustig aan de meubeltjes een likje verf geven. Ik weet nog niet welke kleur wit :( wat zijn daar veel verschillende tinten in!

Oh en over zwangerschapsgewicht. Ik woog voor de zwangerschap 75 (1m80) eerst 3 kilo afgevallen en nu zit ik op 82. Gaat wel hard de laatste paar weken!

Hoop dat alles met iedereen goed gaat!

16. Deniesje1

Deniesje1 Actief lid

26 sep 2011
    312
    0
    0
    Werken
    Utrecht

Dankjewel:D:D

17. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    oh mooie buikjes weer meiden!

18. Wen87

Wen87 Actief lid

20 jan 2012
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie buikjes weer zeg!!!

Het idd heerlijk weer, maar kan er helaas niet van genieten, moet gewoon werken.

Heeft iedereen ondertussen de 20 weken echo gehad of zijn er nog mensen die moeten? Wie gaan er nog een pretecho laten doen?

Hier af en toe steekjes net boven mijn vagina. Banden? Weet iemand wat dit is?

19. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Dat zijn idd je bandjes als je te snel opstaat of draait of gewoon te veel loopt/doet dan kan het door trekken tot je zij erg fijn;)

Pretecho doen wij weer rond de 28 weken en jij?

20. evita26

evita26 Bekend lid

5 nov 2011
    551
    0
    16
    Vrouw
    ben huis moeder op dit moment
    zuid holland
    dag lady's
    zo kom net terug van de gyn
    me meissie maakt t goed groeid goed was nu 660gram dus zit precies goed gelukkig...
    ik moest ff bloed laten prikken want heb de laatste tijd veel last van hoofpijn en buikpijn aan de bovenkant van me buik dus ze wil niks uitsluiten dus ff gelijk alles laten checken en vanmiddag heb ik de uitslag..
    en ben in totaal 4 en halve kilo bijgekomen dat vind ik nog netjes ...

Deel Deze Pagina