September 2012 mama buikjes!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Doritoo, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. princess25

princess25 Niet meer actief

Pfff, hier is het vandaag ook lekker warm. Dan wel geen 35 graden, maar voor mijn gevoel...... Opich vind ik het best lekker, maar alles gaat zo plakken en in de tuin bij ons is het echt niet om uit te houden .Volop zon, geen wind.

Vanochtend controlle gehad, vanaf nu alweer om de 3 weken. Ik groeide prima ze kon helaas nog niet voelen hoe het kindje lag.

En straks, yoga! Hopen dat ze daar maar airco hebben.

2. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Oei Melissie, hoe warm wordt het zomers dan bij jullie? Geniet straks maar lekker van het zwembad, dat klinkt heerlijk nu!

Hier gaat het zeiltje er ook pas zo laat mogelijk op. Ik moest er van de week 's nachts even aan denken, lag nu al flink te zweten. Nu is de uitgerekende datum hier ook pas tegen eind september, dus misschien scheelt het!

Princess, heel veel plezier straks met yoga!

3. Wen87

Wen87 Actief lid

20 jan 2012
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedoelen jullie die zeiltjes voor als je vliezen breekt je je matras beschermd?? (sorry ben echt een leek)

Hier erg onzeker, zeg aub dat ik me aanstel. Voel sinds een paar weken de kleine. Alleen de laatste week voel ik hele kleine plopjes een maar heel af en toe. Niet meer over duidelijk achter elkaar. (moet wel toe geven dan ik t erg druk heb gehad)

Moet ik me ongerust gaan maken??

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nee helemaal niet! Je voelt m nog toch, en ze groeien ook snel nu. En wat je zegt, je bent druk geweest. Geen zorgen hoor!

Hier ook al enige tijd mijn trouwring niet meer om, veel te dikke vingers door het vocht :)

5. melissie6

melissie6 Actief lid

7 feb 2012
    373
    0
    0
    USA

6. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Klinkt wel flink warm! Hopelijk blijft het goed te doen voor je, zeker met alle airco.

@Wen87; als ik het in het ziekenhuis goed begrepen heb hoef je de kleine pas vanaf 28 weken dagelijks te voelen en hoef je je daarom geen zorgen te maken. Anders zou ik gewoon even je VK bellen, dan kunnen zij je geruststellen.
    En we bedoelen inderdaad die zeiltjes. Wat ik begreep kunnen die flink broeierig zijn...

7. Bailatamara

Bailatamara Actief lid

14 feb 2012
    207
    0
    0
    Zumba® geven!
    Melissie ik was vorig jaar in juli in Orlando dus weet wel hoe het voelt ja.. Echt onwijs warm maar gelukkig heb je een zwembad! Heb daar vorig jaar hele nachten verbleven (overdag geen tijd voor). Dit jaar kan ik niet omdat de conventie deze keer in augustus zal zijn en ik dan niet meer mag vliegen. Hopelijk volgend jaar weer!
    Maar het lijkt me inderdaad geen pretje die hitte tijdens je zwangerschap...

8. Deniesje1

Deniesje1 Actief lid

26 sep 2011
    312
    0
    0
    Werken
    Utrecht
    Bekijk bijlage 247582

22 weken & 4dagen op deze foto , zwanger van ons eerste wondertje maar al 10 kilo erbij:p
    Voor de zwangerschap had ik licht ondergewicht dat is nu weg , wel raar opeens zon buik te hebben terwijl ik altijd erg slank ben geweest maar goed wel gezonder:D

9. JolandavanRijn

10 apr 2012
    69
    0
    0
    Draagdoekconsulent en gezinsmanager!
    Hardegarijp
    Dag dames,

Mooie buik Deniesje :) Ik weet hoe je je voelt, ik lijk de laatste tijd wel meer dan een kilo per week aan te komen. Gaat hard! Maar wel lekker om er echt zwanger uit te zien. Ik vind het echt heel leuk om trots mijn HBO in te lopen en dan alle blikken te krijgen van de studenten en docenten :) (de eerste categorie kijkt zeer verbaasd en bijna in shock, de tweede grijnzen vooral haha)

Zoo vreselijk druk met school de laatste tijd. Tot de bevalling zit ik helemaal vol geboekt. Maar ja, ik kijk wel hoe ver ik kom. Als alles goed gaat hoef ik alleen na de bevalling nog mijn afstuderen te verdedigen. Als de kleine laat is kan dat misschien nog voor.. Hm hm. Ja ik ben gek :p

Ik had laatst trouwens iets heel raars. Ik zat sochtends achter de pc, en opeens zag ik niet meer scherp. Net alsof ik in de zon had gekeken. Het ging niet weg. Na een minuut of 5 zag ik juist in het midden wel scherp maar in de periferie niet meer. Dat heeft een uur of 1,5 geduurd. Natuurlijk na 10 minuten (vond ik meer dan lang zat) de VK gebeld. Die is langsgeweest en heeft de bloeddruk gemeten. Die was prachtig gelukkig. Zij dacht aan migraine (heb ik al sinds mijn 13de) maar nog nooit met dit beeld. Niet gekregen. De hele dag verplicht rust gehad (terwijl ik het toch best rustig aan doe voor mijn gevoel) dus maar wat op mijn schommelbankje gehangen. Het is nu 3 dagen geleden en nog steeds niet weer gebeurt. Wel vaag hoor. Maar ik geloof niet dat ik erachter ga komen waardoor het nou precies was. Nu hopen dat het wegblijft, want tentamens leren zonder zicht wordt wel heel lastig haha!

Jullie ook al pijnlijke voetjes van al dat extra gewicht? Ik leef of slippertjes op dit moment, en heb echt het gevoel dat ik ze smots haha!

Hoop dat alles verder met iedereen goed is. Zal binnenkort weer eens een buikfoto plaatsen. Volgens mijn buurvrouw en mijn moeder groei ik heeel hard.

Oh, en wat voor zwangerschapscursus gaan jullie doen/ doen jullie? Ik deed eerst yoga, maar dat vergoed mijn verzekering niet dus ben ik weer mee gestopt (wel jammer - Yoga doe ik ook als 'normale' sport) maar nu ga ik Samen Bevallen doen met mijn man. Erg zin in. Begint volgende week.

Groetjes!

10. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    mijn buik groeit ook hard.
    mijn broer heeft me een maand niet gezien, zie ik hem gisteren naar mijn buik kijken. 'niet te veel eten hè. je buik is gegroeid' :D het valt mij niet zo heel veel op, maar blijkbaar groeit mijn buikje wel vrij hard momenteel.

ik begin een beetje aan de warmte te wennen nu. `s ochtends het huishouden of `s avonds en overdag in de tuin op de ligstoel onder de parasol. misschien binnenkort een babybadje opzetten. we hebben er 1 voor de honden, moet alleen kijken waar die nu precies is. anders voldoet een teiltje/emmer ook om de voeten in de dompelen.

11. Bailatamara

Bailatamara Actief lid

14 feb 2012
    207
    0
    0
    Zumba® geven!
    Haha mijn buik groeit ook eindelijk!! Trek ook expres strakke shirtjes aan zodat je het goed kunt zien lol!
    Vandaag lekker gesport. Ben zo blij dat ik nog steeds zoveel kan :) had dat met dit weer echt niet gedacht..
    Eind juli gaat de locatie waar ik lesgeef 2 maanden dicht. Dan wil ik graag verdergaan met zwangerschapsyoga. Helaas stoppen er veel cursussen in mijn omgeving. Of heeft iemand nog een leuke tip voor omgeving Haarlem?

Gisteravond heeft m'n vriend de baby voor het eerst voelen schoppen en vanmorgen zagen we m'n hele buik omhoog komen! Zo bijzonder XD
    Morgen wil ik heel graag de blauwe verf op de muur krijgen en lekker buiten onder de parasol zitten. Oh en een appeltaart bakken want maandag ben ik jarig!
    Dinsdag gaan we weet naar het AMC voor een groeiecho. Kan haast niet wachten, heb zo'n zin om m'n kleine mannetje weer te zien!

12. princess25

princess25 Niet meer actief

Ik doe ook aan yoga. Bevalt mij prima, ook een leuke groep meiden. Erg aan te raden, vooral dat je die ademhaling onder controle krijgt enzo, lijkt mij erg handig.

Hier vandaag verjaardag van mij en mijn man gevierd. Hij is morgen jarig. Was weer gezellig, lekker buiten kunnen zitten. Hebben jullie ook al zulke opgezette voeten? Hier wel, vooral mijn enkels zijn echt dik! Als ik ze in druk dan heb ik echt zo'n deuk er in. Donderdag was mijn bloeddruk nog prima, kan het erge kwaad?
    Moeders begon al over begin van zwangerschapsvergiftiging. Moet ze vooral tegen mij zeggen, ga mij meteen zorgen maken....

13. jostafientje

jostafientje Actief lid

26 jan 2012
    189
    0
    0
    volgens mij is het heel erg logisch dat je dikke voeten krijgt, tenminste als ik het zo lees heeft iedereen er last van...
    incl ikke haha gisteren lekker met de voetjes in een koud watertje gezeten en daarna lekker omhoog gelegd, helpt echt!
    's nachts heb ik een opgerold dekbed onder mijn matras gelegd en slaap ik met de voetjes omhoog..werkt ook prima word wakker met normale enkels .. hoe slapen jullie eigenlijk, moeite met omdraaien of slapeloosheid? eigenlijk had ik verwacht om niet goed te slapen met de warmte maar doe het beter dan daarvoor haha.

aangezien we nog heeeeel druk zijn met het huis verbouwen ben ik zelf ook nog veel in de weer. momenteel is de zolder helemaal klaar, en de badkamer kunnen we ook weer gebruiken.

omdat het allemaal erg veel werk is hebben we wat hulp ingeroepen zodat we zelf ff wat adem kunnen halen. er zijn twee poolse mannen aan het stucadoren en het gaat echt snel! en word erg mooi.
    zijn echte vakmannen voor weinig geld.

momenteel is vriendlief de radiatoren aan het spuiten zodat ze allemaal weer lekker fris en fruitig wit zijn.

ik moest dit lange weekend verplicht lekker rusten omdat ik veel teveel gedaan heb afgelopen week.
    onderschat soms nog even dat ik gewoon al 26 weken ben, komt vooral omdat ik me echt heel goed voel, vol energie en nergens last van heb ( alleen de dikke enkels eind van de dag)

hoe voelen jullie je momenteel? nog kwaaltjes of narigheden?

suikertest en controle vorige week was helemaal perfect. ben in het begin doorgestuurd naar gyn in ziekenhuis omdat ik risico ben maar kreeg te horen dat ik eigenlijk gewoon bij verlos had kunnen blijven :) bloeddruk 125/80 en urine was oke.. bloedonderzoek helemaal goed en geen kans op zwangerschapssuiker .. over 3.5 week krijg ik een extra uitgebreide controle en gaan ze alles weer opmeten en bekijken. hoe vaak meten ze jullie kindje op?

volgende week naar baby dump met vriendlief... hij had geen zin maar zei misschien kan ik nog wat leren haha zo lief!

14. Bailatamara

Bailatamara Actief lid

14 feb 2012
    207
    0
    0
    Zumba® geven!
    Princess gefeliciteerd met je man!
    Jostafientje, gelukkig is alles goed! Ik heb nog geen last gehad van dikke enkels of vingers. Gelukkig maar want ik was vergeten m'n ring vast af te doen! Ben benieuwd of dat nog gaat komen.
    Vannacht kon ik niet slapen maar dat kwam doordat we een aantal hele enge docu's hadden gekeken over geesten en ik ontzettend bang was geworden haha. Vooral toen vriendlief al binnen 1 minuut lag te slapen. Heb de hele nacht nachtmerries gehad dus dat doen we maar niet meer.
    Ga nu een appeltaart bakken voor m'n verjaardag morgen :) daarna gaan we de babykamer schilderen en later lekker buiten zitten. Heb wel veel last van hooikoorts nu. Das wel minder...

15. jostafientje

jostafientje Actief lid

26 jan 2012
    189
    0
    0
    hmm appeltaart.... das echt altijd lekker.

en hooikoorts dat is verschrikkelijk he, ik dacht dit jaar de dans te ontspringen maar helaas heb ik sinds begin deze week er last van gekregen.. normaal gesproken veel eerder. snotneus en rode ogen bah

16. Bailatamara

Bailatamara Actief lid

14 feb 2012
    207
    0
    0
    Zumba® geven!
    Ja en je mag bijna niets meer gebruiken met de zwangerschap dus heb ik nu homeopathische tabletjes van dr vogel. Werkt redelijk..
    Appeltaart ziet er heerlijk uit en ruikt ook zalig XD Helaas moet ik nog 1 dagje wachten... Er zit wel een klein beetje kaneel in maar dat kan toch geen kwaad als ik een stukje taart neem? Hoop het niet want volgens mij is ie zoooooo lekker!!

17. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    volgens mij kan je gewoon een stukje appeltaart nemen voor, bailatamara.
    wat ik heb begrepen moet je eerst kilo's aan kaneel naar binnenwerken voor het schadelijk 'zou kunnen zijn'. een stukje appeltaart kan je gewoon nemen. en ik zou er ook heerlijk van genieten :D

vandaag de box en kinderwagen bij kennissen opgehaald. kreeg er direct een wasemmer, wat kleertjes maat 68, boxkleed en woezel en pip mobiel bij :) alles staat ook al. zodat iedereen (dieren vooral) er aan kunnen wennen. onze oudste hond vind de kinderwagen maar eng en blaft er tegen. dus die heeft tijd nodig om aan de wagen te wennen en dat het niets doet.

18. jostafientje

jostafientje Actief lid

26 jan 2012
    189
    0
    0
    kaneel kan inderdaad wel, niet teveel maar in zulke kleine hoeveelheden kan het gerust. ik drink ook vaak thee (gecarameliseerde peer) daar zit ook kaneel in en dat mocht ook. en heb trouwens ook al appeltaart op tijdens de zwangerschap

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik doe zelfs gewoon kaneel in mijn machiato en op mijn appelmoes. Is echt geen probleem volgens mij.

20. Bailatamara

Bailatamara Actief lid

14 feb 2012
    207
    0
    0
    Zumba® geven!
    Haha mooi! Want hij ziet er te lekker uit lol!
    Vandaag heeft m'n lief de babykamer geschilderd en ik ben er echt zooooo blij mee! Het ziet er echt heel mooi uit. XD XD XD

Deel Deze Pagina