September 2012 mama buikjes!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Doritoo, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wen87

Wen87 Actief lid

20 jan 2012
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry ik ben daar echt een leek in! Ik heb 31 januari een afspraak bij de gyno omdat ik chronisch ziek ben. Dus eerst moet ik daar heen en misschien kan ik later naar de vk. Dus voor mij dan ook een vroege echo. Spannend, ik kan het nog niet echt geloven. Hebben jullie dat ook??

2. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    @Wen87 welkom en gefeliciteerd!!!!! :D

Aanwezig :) ik geloof nog helemaal niet dat ik zwanger ben. Ik zit nog niet op een roze wolk, en het besef is er nog helemaal niet. Voor mijn vriend daartegenover wel: Hij praat tegen mijn buik, smeert hem in, en stond gisteren in de huiskamer te springen omdat we weer bijna een echo hebben..Hij is er helemaal klaar voor om papa te worden. Maar ben ik er wel klaar voor om mama te worden?

3. beertjuh87

beertjuh87 Actief lid

9 aug 2011
    173
    0
    0
    Administratief medewerkster en hobby's
    Noord-brabant
    hoi Wendy (neem ik aan dat je naam zo is)
    ik ben ook wendy en ben ook van 87 grappig
    en dit is ook ons eerst kindje en ik ben ook chronische ziek.
    dit is wel heel veel gelijkenissen.
    waar kom je vandaan.
    ik kan pas 9 feb. naar mijn reumatoloog en dan pas naar de gyn toe dus duurt nog heel lang voor mij.
    wat voor ziekte heb je ?

4. princess25

princess25 Niet meer actief

herkenbare vraag: ben ik er wel klaar voor?

Ene kant ik weet wel zeker dat ik er klaar voor ben. Toen we een miskraam kregen waren we enorm verdrietig. Vlak daarna zijn we met vrienden een midweek weg geweest met en 2 mnd oude kereltje. Nou toen we thuis kwamen, wisten we het zeker. Wij willen absoluut een kind! Ook al had hij veel gehuild.
    Nu ik zwanger ben vraag ik me gewoon of ik het wel kan. Slaat eigenlijk nergens op. Op kdv gewerkt en alles en het altijd leuk gevonden. Dus......ik denk dat het gewoon de hormonen zijn.
    Hier over 6 dagen de echo. Spannend! Moeders belde al op, die dacht dat het gisteren was. Wel lief.

5. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    het rare is dat wij er 14 maanden over gedaan hebben en ook 14 maanden in het zkh hebben gelopen...Dus wil ik het...JA absoluut :D:D dit kindje is meer dan welkom :D maar omdat ik het nog niet besef voel ik me daar af en toe zo beroerd over..Hoe komt het toch dat vriendlief aan het stuiteren is, en ik alleen maar denk: Ben ik wel echt zwanger...En...we wachten eerst de echo maar af.
    Kijken jullie ook naar tvoh vanaaf??

6. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Ben aan het kijken:p

7. tulip

tulip Niet meer actief

hier staat ook tvoh op..

over er klaar voor zijn, dat herken ik van de eerste wel heel erg. heb ook jaren op een kdv gewerkt, maar met een eigen kindje ben je weer net zo groen als alle andere ouders;)
    Ik had die vraag toen ook wel, kunnen wij dit wel? Is allemaal goed gekomen!!
    Nu zit er ook bewust een groter leeftijdsverschil tussen omdat ik 2 kleintjes absoluut niet zag zitten.

8. Wen87

Wen87 Actief lid

20 jan 2012
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Karin: ow ik ben dus niet de enige die nog niet op die rose wolk zit. Dacht wat is dat nou weer. Ook mijn vriend is door het dolle heen. Voel jij je niet schuldig dat je nog niet zo enthousiast kan zijn?? Voel jij je ook onzeker over mama worden??

@beertje: Bizar wat een gelijkenissen. Jij heb reuma als ik het goed begrijp. Maar waarom moet je eerst naar je reumatoloog voor de gyno?? Ik kom uit omg. Rotterdam en heb ziekte van crohn.

@Princess: ook onzeker? ik wist t ook heel zeker en we zouden er voor gaan. Niet verwacht dat het gelijk de eerste keer zou lukken, dus vandaar dat ik nog steeds een beetje onzeker ben. Kan ik het wel, is het niet te snel, gaat t allemaal goed komen, krijg ik een gezond kindje... pfff... gooien we het maar op de hormonen??

Hier ook tvoh met een schuin oog aan het kijken. Had alles getypt en doen was ik opeens alles kwijt!! :-s

Zijn er nog meer mensen die eigenlijk nergens last van hebben?
    Hebben jullie je familie/vrienden al verteld?

9. Doritoo

Doritoo Actief lid

25 okt 2009
    221
    0
    0
    :D Hahaha... Ik zou zeggen... gewoon een zak Doritos open trekken ;)

10. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Hier ook erg onzeker en het besef begint nu pas te komen was ook zo'n grote chock!
    Denk ook de hele tijd ga ik het wel reden met 2 kleintjes kan mijn lichaam het wel aan.
    Zal de eerste echo goed zijn heb al eerder een miskraam gehad met 10 weken dus dat is voor mij erg spannend allemaal.
    Maar het komt vast allemaal goed daar gaan we maar vanuit:D

11. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    owja en ik heb mijn baan opgezegd is niet te combineren allemaal dus word ik een huismama.
    Dat was voor mij ook een hele stap omdat ik met kindjes werk en heb het gevoel dat ik ze in de steek laat:(
    Maar mijn eigen kindjes hebben ook een mama nodig en dat is veel belangrijker en leuker:p

12. Wen87

Wen87 Actief lid

20 jan 2012
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Brenda: wat leuk dat je met kindjes heb gewerkt. Op een kdv?? leuk dat je al een kindje hebt, hoe oud is hij/ zij nu?
    spannend allemaal he?! Wanneer heb je een echo? Vervelend dat je al een keer een miskraam heb gehad, zal wel erg verdrietig zijngeweest, gelukkig heb je ook goede ervaringen met je kindje.

13. Mamavan2schatte

Mamavan2schatte Actief lid

8 jun 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    NOu brenda ik heb het ook soms.(alleen met andere gedachten)
    Heb al 2 kleintjes en als ze heel de dag huilen en niks is goed,.denk ik wel eens,.meschien is dit kindje niet goed of gehandikapt.en dan word het wel heel erg moeilijk met 3,.en natuurlijk 3x zo zwaar.
    Weet wel dat de kans klein is en dat er meer gezonde dan ongezonde kindjes geboren worden.
    Maar bij deze zwangerschap blijft het vanaf dag 1 wel rond spoken in mij hoofd.
    Maar ook wel logies natuurlijk was ook geen makkenlijk begin nu,maar kan pas genieten denk ik als de 20 echo goed is..

14. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Mijn dochter is 3,5 maand als dit kindje geboren word is ze bijna 1 jaar.:)
    Ik heb gewerkt als leidster aan huis bij gezinnen thuis au-pair alleen dan in nederland.
    Ik krijg 7 feb mijn eerste echo zo spannend!

15. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Laten we maar duimen voor alleen maar gezonde kinderen want het is helaas niet vanzelfsprekend en is een wonder:)

16. evita26

evita26 Bekend lid

5 nov 2011
    551
    0
    16
    Vrouw
    ben huis moeder op dit moment
    zuid holland
    gefeliciteerd met je zwangesrschap en welkom is een gezellige drukke boel hiero :D:D:D
    ja dat probleem heb ik ook al een paar paginas terug scrold zie je een foto van mijn buik en ik denk ook vaak heo ga ik dit nog verstoppen ;)

17. evita26

evita26 Bekend lid

5 nov 2011
    551
    0
    16
    Vrouw
    ben huis moeder op dit moment
    zuid holland
    gefeliciteerd met je zwangeschap en welkom:D

18. dochter2009

dochter2009 Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.001
    0
    36
    hee meiden ik heb nog een tip die ik nog niet heb gelezen. Je kan bij etos Gembertabletten (arko capsules) halen. Gember versterkt je maag. Die heb ik bij mijn dochter geslikt.

Verder ben ik ook misselijk, maar vooral als ik niet genoeg eet. Ik eet de hele dag door.

Wat ook kan helpen is pepermunt thee. Verse thee en anders van zonnatura ofzo.

Melk helpt je maag ook te kalmeren.

Dat waren weer wat tips:)

19. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    Thank god erwin is afgevallen:D ben benieuwd denk dat dat chris gaa winnen hihi

20. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Liever iris:p

Deel Deze Pagina