September 2012 mama buikjes!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Doritoo, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dat is inderdaad een hele gekke gedachte. Gelukkig loop ik een stukkie achter :p

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik snap het niet he... De een zegt dat mn buikje bescheiden is en de ander kijkt me raar aan als ik zeg nog tot september te moeten!?
    Ik vind mezelf helemaal nog niet zo dik! Mn buik gaat langzaamaan wel in de weg zitten uiteraard, maar volgens mij valt het allemaal best mee:p

De tijd gaat ook zo onwijs snel! Van alles om naar toe te leven.
    Over 2 weken word ik 25:p Dan hebben we nog 2 familiedagen, een week op vakantie en ga maar zo door!
    Voor we het weten is het echt september!

Ik merk wel dat ik het steeds zwaarder ga vinden. Was net met de was bezig...Had 3 machientjes gedraaid, gedroogd en gevouwen.
    Zo'n zware mand de trap optillen is geen optie want dan krijg ik meteen een harde buik. Maar 50x de trap op en af lopen om de boel naar boven te brengen werkt ook niet...mn benen trekken dat niet en ik krijg ook weer een harde buik. BLUH!!!

3. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker laten kletsen! Bij mij bij 20 weken hoorde ik de opmerking of ik wel zeker wist dat ik zwanger was en waar dat dan moest zitten, want je zag echt niks. Bij 22 weken vroegen ze of ik al bijna ging bevallen en er was er ook een di evroeg of ik er twee kreeg.

Zolang ik van de verloskundige niks hoor over de omvang van mijn buik zal het goed zijn.

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb dat ook hoor, volgens mij is dat gewoon omdat mensen niet beter weten. De een (de buurvrouw) zegt als ik vertel dat ik zwanger ben "Oh ja toch, ja ik durfde het niet te vragen want je zou het maar mis hebben", en de ander vraagt hoelang ik nog moet met die enorme buik.... dus tja ik weet het ook niet meer. Dat maakt me wel onzeker hoor, dan denk ik dat ik er gewoon enorm dik uit zie ipv zwanger of dat je het nog nauwelijks ziet en ik voor gek loop met die buikband...

De was naar boven tillen doe ik dus sinds deze week niet meer hoor, dat doet mijn man heel lief. Bukken om het in de droger te doen kost me ook heel veel moeite met die buik. Ik vraag het gewoon aan hem als het kan, hij mag best een beetje helpen nu. Vindt hij gelukkig niet erg :)

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik laat ze ook kletsen, maar ik snap niet dat mensen er zulke andere ideeen op na houden hahahaahah

6. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    helemaal mee eens ja

en wat gaat de tijd na die 20 weken opeens snel :D

7. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Inderdaad Melissie. Voor mijn gevoel is de 20 weken echo ook al zo lang geleden. Terwijl er pas 3 weken voorbij zijn:D
    Dat gevoel over die buikopmerkingen is ook zo herkenbaar!
    Er zijn al een aantal mensen geweest die moesten zeggen dat zij pas mijn omvang hadden rond de bevalling. Ik heb de vraag al gehad of ik nog lang moest (met de opmerking erachter; nee toch zeker) en ik ben al vergeleken met mensen die eerder uitgerekend zijn en die toch echt een bescheidener buikje hebben. Inmiddels trek ik me er niets meer van aan. Volgens mij is mijn buik niet enorm. Daarnaast moeten mensen er toch altijd hun mening over hebben. Lekker laten kletsen dus!

8. Wiplala

Wiplala Niet meer actief

Het gaat echt snel ja :)

9. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Mijn buik is ook ineens heel hard gegaan. Mensen die mij een paar weken niet hebben gezien kijken echt met grote ogen!

Gelukkig verder nog geen opmerkingen gehad, behalve van de lokale verkoopster van de straatkrant die heel hard door het winkelcentrum riep "ZWANGER!!!" :D

10. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    checkt ticker...

11. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Hey ladies!

Ik lees hier vaak mee, maar leuk om te zien dat het met jullie allemaal goed gaat! Hier sinds 3 weken in de ziektewet door bekkenklachten. Maar ach we hebben er mooi weer bij.

Heb het kamertje al lekker klaar en de spulletjes gekocht. Nu nog een beebje. Wat gaat die tijd snel he! Mijn buik zit al behoorlijk in de weg en slapen is een crime door de rug en bekkenpijn.

De dagen duren me wel een beetje lang, manlief werkt veel om na de bevalling 6 weken vrij te nemen. Das wel weer lekker.
    Verder mag ik eigelijk niet klagen. Met de baby is alles oke!

Zijn jullie er al uit over de namen? Wij wel al weten we niet wat het wordt.

Liefs beautevil

12. Milan2009

Milan2009 Actief lid

3 nov 2011
    495
    0
    0
    Hallo meiden,

Hoe gaat het met jullie?

Kom vaak nog even spieken bij jullie...

Liefs,

13. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    mensen hebben altijd wel wat over je buik, het doet mij niet meer zoveel.

beautiful, balen zeg dat je in de ziektewet zit.. je man 6 weken vrij na de bevalling wow! wat fijn!! die van mij kan maar 1 week krijgen omdat het dan net in de drukke periode valt:(

hoever is iedereen al met het kamertje en de benodigde spullen?

de basis van de kamer is af, alleen moeten we nog 1 muur verven en moet er nog wat voor de ramen. verder alleen een bedje en commode gekocht en maar liefst 6 kledingstukken.. ik kan echt niks leuks vinden voor een jongen..
    de naam zijn we al wel over uit, denk ik . ik ben zo'n twijfelkont hihi

hmm moet maar een keertje flink shoppen.. bij de 1e had ik alles al zo'n beetje klaar rond dit termijn.

14. melissie6

melissie6 Actief lid

7 feb 2012
    373
    0
    0
    USA
    Hier zijn we er al uit over de naam, die lag eigenlijk (zowel voor een jongen of meisje) al jaren klaar, hihi.

We hebben alleen wel recentelijk besloten om toch de spelling van de meisjesnaam aan te passen. Het kan namelijk voor zowel jongen als meisje, maar door de spelling net iets anders te doen is het wat meer voor een meisje.

Nu de 2e naam nog. Ik twijfel zo. Misschien doen we maar helemaal geen 2e naam.

15. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Milan, wat fijn om jou hier even te zien. Hoe gaat het met jullie?

16. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Hey Milan hoe gaat het met jullie? Vind het super lief en knap dat je ons even gedag komt zeggen pff wat zal het zwaar zijn voor jou..
    Dikke knuffel:)

17. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    betere vraag: hoe gaat het daar?
    knap van je dat je nog geregeld even komt spieken bij ons, moet wel zwaar zijn lijkt me.

@leeuw: babykamertje is zo goed als af.
    gordijnen moeten nog even aan elkaar genaaid, gewassen en gestreken worden. plank boven de commode moet nog een plekje krijgen. klamboe moet nog worden opgehangen. en er moet nog wat sierspulletjes (fotolijstjes) worden opgehangen aan de muren.
    gisteren weer een babywas gedraaid :D binnenkort hoop ik (voorlopig) even de laatste te kunnen draaien.
    er hoeft ook niet zo heel veel meer te komen. bedzeiltje(s), onderlegger, wieghoeslaken/deken/laken voor de kinderwagen en dat was het wel geloof ik :$ nouja ook nog; wasgel/ badolie, luiers en zoogcompressen nog.

18. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Ik was bij de eerste ook zo fanatiek en nu nog niks gekocht:p
    Ben drukker met me dochter van 8 maanden die de wereld aan het ontdekken is:D
    Ben bang dat het kamertje in de laatste maand gekocht word mijn man is niet zo vlug en die moet me wel helpen;)

19. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Milan, hoe is't met jou? En met je gezin natuurlijk..
    Lief dat je nog bij ons komt kijken!

@babykamer: hier eigenlijk nog niks. Wel gisteren in een aanval van nesteldrang een kastje ingericht als commode (volgens mij is dat ding ook ooit commode geweest in een vorig leven want het past perfect, behalve dat 't een beetje laag is), alle kleertjes erin, deurtje dicht. Behalve dat kan ik toch weinig doen, dus ach..

@namen: wij zijn eruit. Manlief vond het maar onzin om het allemaal zo vroeg te doen, maar heb hem toch weten over te halen. Dus hij is er twee uur voor gaan zitten, kwam met een lijst en laten daar nou net mijn favo namen tussenzitten! Dus snel geregeld! :D

Verder afgelopen nacht een vreselijke nacht gehad, nauwelijks geslapen door onrust in m'n lijf. Maakt niet uit hoe ik lig, binnen drie minuten moet ik weer draaien! En dan lig je net lekker en dan moet je plassen. En dan begint het circus weer van voren. En dan slaap je bijna en dan stik je zowat in je maagzuur... :( Gelukkig hoef ik vandaag niet zoveel te doen dus ik doe het lekker rustig aan!

20. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Eventjes jullie aandacht dames.
    Limango heeft momenteel aanbieding op Maxi-Cosi,Safety first en Quinny. Ik heb zojuist mijn zo gewilde MaxiCosi Mila buggy (incl adapters) gekocht met 45% korting♥ En de veiligheidsbeugel die erbij hoort met 33% korting ♥

Milan, wat fijn weer van je te horen. Hoe gaat het met je meid??

Deel Deze Pagina