Mams; Ohhh spannend! Ik ben echt benieuwd wat jullie gaan krijgen en of de nub theorie ook klopt. missy; Geweldige echo foto. Evy; Ik herken het ook wel heel erg. Deze zwangerschap valt een stuk zwaarder als de eerst. Bij de eerste van begin tot het einde nergens last van gehad, ook geen angsten. Nu van 6 tot 14 weken kotsmisselijk, moe en de angst dat het weer fout zal gaan en nu heb ik als ik teveel doe last van mijn bekken. Zie je ook hoe anders het allemaal kan gaan he. Laetitia; Wat leuk weer een jongen erbij. Dat vermoeden had ik al Ik ken heel wat gezinnen met 4 kinderen ( zijn we zelf thuis ook) en bij iedereen is het 3 meiden en 1 jongen of 3 jongens en 1 meid, zo typisch. Duufke; Ook nog eens via hier gefeliciteerd! Nu kun je eindelijk gericht gaan shoppen, zo leuk Wat leuk dat er weer zoveel geslachten bekend zijn gemaakt, nog maar een paar te gaan.
Owjaaa, de zorgtoeslag! Bedoelde je dat! Ja, die krijgen wij überhaupt niet, dus daar kan ook niks vanaf Hooikoortsmedicijnen? Voor jou of voor je man? De meds die ik wél mag tijdens de zwangerschap, worden hier niet vergoed Maar die werken toch niet voor mij... Te laat voor jullie allebei? Wow, dan zijn jullie wel vroege vogels, zeg! Mijn man vertrekt ook vroeg, maar ik later, dus ik breng weg en mijn man haalt op. Gefeliciteerd Duufke!
hooikoortsmedicatie zijn voor mijn man en voor de jongens... of ja... Joshua krijgt al hooikoortsmedicatie en Collin krijgt tot nu toe alleen een zalfje om te zorgen dat zijn huid niet zo kriebelig is.. (ook een vorm van hooikoorts schijnbaar)... Manlief is nu bezig met spuiten (graspollen EN boompollen) (pollinex) om er (hopelijk) voor te zorgen dat hij over 2 jaar geen last heeft van hooikoorts. Hij merkt nu wel al dat hij minder last heeft en dat hij zijn medicijnen niet iedere dag hoeft in te nemen dus dat scheelt al... Ik heb normaal ook hooikoortsmedicatie maar dan alleen in het najaar (zodra de muggen komen).. krijg een zodanige allergische reactie op muggenbulten dat mijn hele benen altijd helemaal kapot gaan... vroeger werd ik altijd ingetaped met rekverband zodat ik niet aan de muggenbulten kon zitten.. echt irritant.... nu maar even afwachten of ik die straks wel al mag gebruiken of dat ik een jaartje moet pijn lijden Mams & Charmedknorrie: succes zometeen!!!
Ik heb het ook, van maart t/m oktober soms wel! Ben allergisch voor de berk, els, hazelaar en grassen. En die bloeien dus allemaal na elkaar Voor de berk en grassen het ergst, dus de periode ertussen is relatief rustig, maar toch. En zoals ik al zei werken de medicijnen voor zwangeren niet of nauwelijks voor mij. Zelfs als ik niet zwanger ben, moet ik echt zware medicijnen hebben. Ik ben als kind geprikt en mag nu schijnbaar niet meer? Was 3 jaar op rij 1 prik. Ach ja, ik heb geleerd ermee te leven. Zo, mamadag vandaag, maar zal niet veel aan internet toekomen... Fijne dag allemaal!
Goedemorgen allemaal !! Laetitia: Fijn dat alles goed was en wat leuk een knul erbij !! Gefeliciteerd ! Ik ga een poging doen tot verder bijlezen Zit op m'n werk dus is lastig, maar ik doe m'n best. Zag iets over kosten: Wij zijn ook best omhoog gegaan met de KDV kosten én daarbij komt dat door een fout bij de BD wij nu al 1 maand de toeslag niet hebben gehad en waarschijnlijk krijgen we de aankomende toeslag ook niet Het komt uiteindelijk wel hoor, want we hebben er gewoon recht op, maar voorlopig moeten we 2 maanden a 833 euro zelf voorschieten
Iedereen die vandaag echo's en apk's heeft veel succes en plezier! @mams: hoelaat moest je? Spannend maar komt vast goed!
10 over 10! Gaan zo nog ff bakkie doen bij een vriendin die op de weg naar het zkh woont en dan door. Jullie horen van mij als we weer terug zijn.
@Laetitia Fijn dat alles goed was en Gefeliciteerd een jongen!! @ Duufke gefeliciteerd!!! en gelukkig was alles goed! Hier heb ik vandaag de 20 weken echo om 15.10, dus moet nog even geduld hebben. Ben zenuwachtig en heb vannacht raar gedroomd! Anderen meiden met de echo veel plezier!
Meiden met echo`s en apk succes! Hier even wat in huis doen en dan even lang de markt. verder staat er niks op de planning .. rust
Duufke gefeliciteerd een ..... Mams suc6 en veel plezier bij je echo hoop dat alles goed is en ze t kunnen zien.. Nena ja wij zijn de zelfde dag uitgerekend.. Nog 2 nachies en dan ook de 20 weken echo!!!! Dames ik heb gister en vandaag de beeb nie gevoeld hebben jullie dat ook wel eens gehad maak me een beetje zorge
Hooikoorts: hier ook een hooikoort patient. Ben allergisch voor gras, beuken, berken en huisstofmijt. Kijken hoe het straks gaat zonder meds. Die prikken Lady die mogen inderdaad niet. Ik heb daar een aantal jaren geleden ook om gevraagd. Blijkt dat sommige artsen het doen, maar wat ze inspuiten is prednison en dat wil je echt niet Succes Mams, Charmed & Hartogje bij de echo's!
lieverd rond deze termijn kan het heel goed zijn dat je hem de ene dag minder voelt dan de andere dag ! en dat betekent soms ook de hele dag niet ! maar als je het niet vertrouwt gewoon even bellen kijken of je het hartje kan luisteren ! @ mams eindelijk je echo nog een klein uurtje wachten en dan ben je aan de beurt hier gaat het wel redelijk voel het kindje meer en meer gisteren op bed lag er iets op me buik en de kleine was het er duidelijk niet mee eens en ik kreeg een paar flinke schopjes ( zo sterk had ik ze nog niet gevoeld ) nu aan het wachten op mijn huishoudelijke hulp die hier rond 9.00 zou zijn en er tot op heden nog steeds niet is :s ook weer sinds 4 weken alleen thuis vriend moest weer werken en dan vanmiddag gelijk door naar den haag voor een grote vergadering van alle leiding gevende ! dus vandaag alleen naar de vk gelukkig gisteren een goede echo dus het hartje luisteren is daardoor al minder eng !
@Lady & Dithje: ja, hier moet hij 3 jaar achter elkaar geprikt worden en dan is hij in principe voor de 2 jaar daarna verlost van de allergie. Daarna kan hij weer beginnen met de spuiten. Maar manlief heeft geen cortisonenspuiten die hij krijgt. Hij krijgt gewoon een bepaalde concentratie van de allergische stof geprikt. Hij moet ook, per polsoort (dus boom of gras) 5x een spuit krijgen. Hij is ook in aanmerking gekomen voor de cortisonenspuit maar had toen besloten om dat niet te doen omdat je die maar eenmalig kunt krijgen. Maar anders moet je na je zwangerschap eens vragen of je in aanmerking komt voor de pollinex-kuur. (dat zijn die spuiten die hij nu krijgt) Pollinex®, effectieve allergiebehandeling met immunotherapie Mirjam: das balen he als je het zelf moet voorschieten... ik bedoel.. er is een reden dat je recht hebt op dat geld... Wel fijn dat je het achteraf dan wel terug krijgt maar dat helpt je nu direct niet... Hartogje: veel succes vanmiddag! evita: in het begin is het helemaal niet raar om de baby niet iedere dag te voelen hoor Hier: zometeen komt iemand van het bedrijf waar wij de combiketel hebben gehuurd langs om te vertellen wat zij ons kunnen aanbieden mbt zonnepanelen. We krijgen vanuit het werk van manlief een fikse korting als we zonnepanelen aanschaffen, dus even kijken of zij ons meer kunnen bieden ... nu maar even de keuken opruimen en als die meneer weg is gaan we met manlief pasfoto's maken en eindelijk naar de gemeente voor een nieuwe id-kaart. Dan hebben we hem tenminste nog binnen voor de vakantie
alle meiden met echo's, succes straks. @evita: ik zou me niet te snel zorgen maken, misschien is het beebje wat gedraaid en schop ie nu naar achteren, dan voel je dit niet echt. Pfff, vannacht niet goed geslapen, om 1u een enorme jeukaanval gehad op m'n onderbenen, zo vermoeiend. ja juli het valt me deze zwangerschap toch zwaarder, ik merk het elke dag, beetje spijtig, heb het gevoel dat ik bij m'n dochter meer kon genieten
Meiden weten jullie een winkel(s) waar je leuke buikbanden kunt kopen? Ik woon in een dorp dus zal de stad in moeten, maar dat gaat bij beetje moeilijk Dus moet ergens direct heen kunnen lopen ben al aan zoeken, maar kom vooral online verkoop tegen.
Wij krijgen ook een jongen! Voel hem al 2 weken erg duidelijk bewegen en trappen, op de echo zagen we dat de placenta tegen de achterhand ligt dus dat verklaart het duidelijke voelen. Succes met de echo's vandaag!
@Hartogje: ik heb tot nu toe mijn buikbanden alleen online gekocht. Maar waarom wil je het niet online kopen als ik vragen mag? @Niike: proficiat met jullie jongen!!!
Dank je wel dames voor jullie snelle reacties Ga er dan maar vanuit dat t wel goed zit... En wacht rustig af tot hij /zij weer ff van zich laat horen.