Hier is de blaasontsteking weer over. Vanochtend nog even m'n urine weer laten controleren en het was goed. Heb ook duidelijk minder last van mijn buik en niet meer zo'n knoeperd van een harde buik gehad gelukkig. Duufke dat van jou klinkt inderdaad ook als een harde buik. Tompouce mjammjammjam!! Laatst kregen we een bon van de supermarkt voor 5 gratis tompoucen, die waren errrrug snel op! Laetitia wat is eigenlijk precies een geboortebord? Vandaag een drukke dag achter de rug. We hebben buitenlesdagen en moest de hele dag met de kids kleding maken van afval. Erg leuk om te doen en afgesloten met een modeshow. Maar man, man, man, dat voel ik wel in mijn rug hoor! Vandaag maar even niks meer doen, alhoewel ik nog wel de koffers in moet pakken, want morgen gaan we na mijn werk een weekendje naar omgeving Eindhoven. Morgen eerst nog van 8.15 tot 15.15 cupcakes versieren met 3 klasjes. Heb de afgelopen dagen meer dan 120 cupcakes gebakken daarvoor, dus kan ze na morgen niet meer zien, ruiken en proeven...
fabsie: een geboortebord is zo'n bord die je in te voortuin plant of die je aan de gevel hangt waar dan een afbeelding op staat met ev. de naam van de baby erop.... zal heb vanavond wel ff in een beveiligd fotoalbum zetten!
Ahh ok, zoiets als een ooievaar zetten dus? Alleen zetten jullie dat zelf in de tuin? Hier is het de gewoonte dat de buurt, vrienden en / of familie een ooievaar in de tuin zetten met de naam van het kindje.
ja, zoiets als een ooievaar. Nee, hier doen we dat zelf. Mijn (schoon-)ouders wonen te ver weg om zoiets te regelen (en daarnaast fungeren mijn ouders ook al als oppas dus die hebben het in de laatste weken sowieso al druk genoeg ) en hier in de directe omgeven hebben we nou niet direct zulke goede contacten dat die dat gaan doen. (we zijn net 2 jaar geleden verhuisd en beginnen nu, nu de oudste naar school gaat, langzaam contacten hier te ontwikkelen)
Ik had ook nog nooit van een geboortebord gehoord hoor nu weet ik dus wat het is. Hier worden inderdaad ook altijd ooievaars en baby opblaaspoppen in de tuin gezet. Wij hebben een bovenwoning, dus het zal niet heel veel worden hier. En ik heb dan inderdaad harde buiken, denk ik. Ze worden wel hinderlijk nu, merk dat mn buik constant hard word als ik iets doe. Heel vervelend! Vanmiddag, toen ik naar de supermarkt liep, toen werd ie ook weer keihard en op een gegeven moment dikke steek in mn baarmoeder, en toen moest ik gewoon even ergens tegenaan leunen en diep ademen want werd wel heel vervelend. Rustiger aan doen dan ik nu al doe zit er gewoon niet in! ghehe..
Evy; Als je dan steeds aan eten denkt wordt het er niet makkelijker op nee. Ik ken het probleem. *Werkt op dit moment 2 boterhammen naar binnen*. Laetitia; Dan ben jij al lekker creatief bezig geweest! Bij mijn zoontje heb ik ook zelf een groot canvasdoek geschilderd en daar met houten letters zijn naam op bevestigd. Toen woonden we nog op een appartement dus hebben we die aan de spijlen van het balkon vastgemaakt. Zag er erg leuk uit al zeg ik het zelf. Nu wil ik het geboortebord ook zelf gaan maken, gewoon omdat ik dit ontzettend leuk vind om te doen. Grappig dat velen dat niet kennen, is toch niet echt iets typisch limburgs??? Duufke; Dat klinkt niet fijn. Vanavond lekker met de voeten omhoog op de bank! Fijne avond allemaal
zo, ik heb al een week niets meer laten weten hier, wel af en toe gelezen! maar door alle drukte toch ook weer een hoop vergeten en heb even niet de puf om op alles te reageren! maar voor alle dames met een goede 20 weken echo: gefeliciteerd! super! kan niet wachten tot de mijne volgende week donderdag! ik zag dat de lijst een heel stuk rozer is geworden! leuk!! gefeliciteerd voor de dames die in de afgelopen week een geslachtsbepaling hebben gehad! verder hier ook veel last van de buik! waarschijnlijk door het te zwaar tillen en te weinig rust willen nemen! ik heb al 2 jongens dus kan niet altijd rusten! rusten begint hier in de avond als de kids op bed liggen! geen last van harde buiken maar wel heel veel steken mijn nachtmerries worden gelukkig al wat minder voorheen vaak 2/3 nachtmerries per nacht en dat is er nu meestal nog maar 1!! hopelijk blijft dit zo! verder hier heel zenuwachtig voor de 20 weken echo.. nog een weekje!! afgelopen dagen hier het een en ander in huis gedaan dus wel wat afleiding gehad!! ik hoop het weekend nog mn tuinbankje in de beits te kunnen zetten! al heerlijk wat plantjes buiten gezet/geplant!! ik ben bijna klaar voor de zomer hebben jullie ook het gevoel dat nu alles goed uitgezocht moet worden, al het onnodige weggegooid en opgeruimd voordat de BEEB er is!! ik heb nog een hele mooie ooievaar op zolder liggen.. 8 jaar geleden gekocht van een vrouw die ze normaal verhuurde! maar na haar man's overleden wilde ze er vanaf! het was zijn hobby! ik zag m vd week op zolder staan en vind m nog steeds geweldig mooi!
He ik denk nog wel aan jullie hoor, maar zitten voor een mega verbouwing dus weinig tijd.......van het weekend lange rit in de auto naar zeeland dus dan ga ik verder snuffelen hier. Geboortebord......hier hetzelfde als bij de jongens, moeten alleen even andere kleuren gebruiken....hihihihi..... (zal wel raar zijn om een vlag te hebben hangen met roze ballonnen ipv blauwe) Iedereen een dikke knuff, en als het wat rustiger is kom ik weer actief meebabbelen.....
Oh hier is de naam ook al zo goed als zeker, hadden we nog op de plank liggen bij onze tweede.....en smoelt goed met de naam van de jongens. Maar we gebruiken de naam nu ook al en dat is wel tricky. Gaan nu na de 20 wkn zeggen dat het geslacht veranderd is.....die fout maken ze negen van de tien keer alleen van meisje naar jongen....hihihi..........even iedereen op het verkeerde been zetten. Zo en nu ga ik echt slapen, morgen drukke dag, feest van dinnie van mij in de avond, zo geen zin in maar goed, goodwill tonen......ze begreep niet helemaal dat ik al vrij vroeg weer naar huis ga volgens mij........ Kus iedereen!
Hier doet de buurt dat ook niet hoor. en ook de vrienden en vriendinnen niet, dat is echt een ding voor de ouders hier in de omgeving. Klinkt lekker trouwens die cupcakes! @laetitia, doe lekker rustig aan meid. Hoop dat je hebt genoten van je YOU-time. @geboortebord, hier is het nu heel erg in om een flinke raamsticker en een mooie vlag ofzo neer te hangen, al zie ik me mannetje er ook wel voor aan het TE uitgebreid neer te gaan hangen haha. Nou girls hier de beloofde foto's van gister tijdens de guo.
Mooie foto's Melanie! Geboortebord/versieringen: hier doen vrienden en familie dat. Bij de geboorte van Luca was het echt heel gaaf versierd, hoop ik nu weer op
juli10: geen idee of het iets typisch limburgs is... ik zie het hier wel vaak hangen haha... en ook heel vaak door de ouders(-to-be) zelf geregeld. Ik weet wel dat, in de tijd dat ik geboren werd enzo, de ooievaar of fopspeen ofzo door familie en vrienden werd geregeld maar toen woonden we allemaal nog in dezelfde stad dus dat was dan makkelijk te doen. Ik verwacht echt niet dat ze 70km (heen en terug) gaan rijden, alleen om een stom bordje ofzo op te hangen.. haha... Dus doen we het nu zelf Naomi1986: hier is het gevoel dat alles uitgezocht moet worden ook al erg aanwezig hoor. Maar is vooral dat ik alles NU gedaan wil hebben omdat ik toch nog bang ben dat ik straks weer op het punt kom dat ik niks meer kan/mag... en dan heb ik zelf niet meer de controlle over datgene wat nog gedaan moet worden... (hoezo controll-freak) goofychick: snap hoe je je voelt. Heb gister 4x alles gezogen en nog steeds is het overal een zooi... pffff... maar mannetje gaat vandaag alles verder poetsen zodat het niet zo stoffig is overal. Veel succes!! Melanie013: Het was heerlijk om weer naar de zwangerfit te gaan. Merk wel dat ik bij sommige oefeningen last krijg van mijn buik (bepaalde zwemoefeningen kan ik niet zo lang volhouden).. heb nog lekker een beetje nagekletst en was pas na 10en thuis.. hihi Hier ook over gedacht om een raamsticker te gaan doen maar ik vond er geen tussen die ik mooi genoeg vond en als je zelf iets wilt laten ontwerpen is dat gelijk zo duur. Dus toch maar voor een bord gekozen die precies is zoals ik wil Zal zo wel ff een foto spammen! Mooie echo's!
Even Ego (ook al via fb ) Moet het even kwijt, deze ochtend ruzie gemaakt met m'n vriend, allé, hij geluisterd en ik geroepen lol 's ochtends doe ik zo goed als alles: koffie zetten, boterhammen maken, meisje oproepen, kleding aandoen, ochtendeten geven, vriend wakker maken en dan zien dat ik zelf ook nog iets kan eten. Ons meisje is nogal een slechte eter en deze ochtend had ik zo geen zin om de strijd aan te gaan, dus had haar een Danone vanille pudding gegeven, m'n vriend ziet dit en al een gezeur dat dit niet gezond is (dit moet hij dan nog herhalen hé), geef haar dan een chocomelk om te drinken, hier kwam nog meer commentaar op: niet gezond, té veel suiker => dus ik zeg, "als je dan toch commentaar hebt, doe jij het dan hé" en ga haar spulletjes inpakken voor school Kom terug bij en heeft hij 'natuurlijk' niets gedaan, dus probeer even ons meisje te overtuigen om sinaasappelsap te drinken, hierop begint ons meisje beetje moeilijk te doen, waarop vriend zegt 'wat verwacht je nu, geef haar nog meer keuzes' Dit was voor mij de druppel dus ik vlieg uit "weet je wat jij beter zou doen, gewoon zwijgen, ipv steeds commentaar te geven waarop ik dan wil luisteren en als ik iets wil veranderen heb je opnieuw commentaar", hierop vriend stil en geen reactie meer. Als we doorgaan wil ik me excuseren en ga bij hem, zegt hij 'ik geef je nu geen kus hoor en je moet ook niets meer zeggen tegen mij' waarop ik weer 'wel ik wou me excuseren maar je kan ze in je gat steken' en ben beginnen wenen. Hormonsters? Pfff Sorry voor m'n relaas
@melanie: mooie echo's geboortebord: wordt hier ook eerder door de ouders gedaan, maar kan variëren tussen iets in de tuin zetten tot een sticker op het raam, nog geen idee wat wij gaan doen, nu we een voortuin hebben @laetitia: had je bord ook al op fb gezien, maar héél mooie gedaan hoor
Mooi bord hoor laetitia! de geboorteborden zijn ook doorgedrongen tot noord-holland hoor en ook hier moet je het wel zelf doen, weet nog niet hoe of wat wij gaan doen. Straks ga ik het kamertje en de wagen bestellen en ff kijken voor een leuk behangetje. Gister een pech dag op het werk, moest om 7.00uur beginnen en hadden vergadering dus pas om 21.00 uur thuis. Tussendoor nog bij mijn baas en bazin onder de douche gestaan (die wonen om de hoek bij mijn werk) en kleding van mijn bazin aangedaan (kon allen de broek niet dicht krijgen) een jongetje begon te huilen (wisten niet wat de aanleiding was) dus ik ga lekker met hem zitten en hij kruipt lekker tegen me aan...... ineens moest hij spugen dus dat zat in mijn haar, liep over mijn rug, dus ik haal hem van me af spuugt ie vervolgens de voorkant onder en echt het zat zelfs in mijn bh, daarna kwamen er nog 3 golven maar eigenlijk vond ik het voor hem het naarst, zo sneu....
@kersje wat een pech!! @laetitia fijn dat je van je you-time hebt genoten. @Evy, wat vervelend meid. Je doet je best en dan krijg je dit.
idd IEUW!!! Zo de kleine man is weer thuis van school...Nu lekker een weekje vakantie. Heerlijk lanterfanten, nog keertje lekker zwemmen. Als ik een bikini kan vinden want het broekje van de mijne zit niet lekker meer en die wie ik wil hebben (van bon prix) is in mijn maat al weken uitverkocht. Mn fiets naar de fietsenmaker gebracht. Ben zo strontziek van de auto momenteel door al die dure reparaties! Alleen mn fiets heeft echt een opknapbeurtje nodig (banden,verlichting,remkabels,roest) en een nieuw zadel! Weet niet wat het is, maar het zadel dat er nu op zit...AUW!! Gister nog geen 1km gefiets en nu nog steeds zadelpijn Dus hoog tijd voor een gelzadel. Vanmiddag kan ik em weer ophalen en dan kunnen we weer heerlijk fietsen.
Hier een heel snel berichtje. Ben aan het uitloggen op mijn werk. Zo eerst lunchen bij een vriendin, dan man ophalen (of hij rijdt zelf, als ik laat ben) en dan naar het ziekenhuis voor de echo! Spannend!