September 2012 mama's DEEL 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mams136, 7 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Hahaha Mams mijn banner loopt 2 dagen voor! Heb het nog nooit veranderd. Het is de datum waarvan ik zelf dacht dat ik uitgerekend was. Nog 2 dagen wachten...

Het was erg rustig op twitter maar op facebook was het erg gezellig! Dus heb met uiteindelijk niet verveeld.

2. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    ff ego, heb nog niet terug gelezen, ben niet zo veel online de laatste tijd, druk druk druk (en gun mezelf de tijd niet, slecht he).

Ben maandag voor eerst wezen zwangerschapszwemmen, dat was wel lekker en lekker ongedwongen. zo'n "pufclub" is niets voor mij.
    Gistermiddag begonnen met behangen, mijn moeder komt zo en dan gaan we verder. Heb ook een afspraak gemaakt voor een 3-d echo op vaderdag, heb ik ook helemaal zin in ben dan 28,5 weken en rond de 30 krijgen we nog een groei echo om te kijken of dit mannetje niet nog meet boven de lijnen uitkomt.

Ben inmiddels 1 kilo aangekomen, sta daarmee nog wel op -6.6 kilo maar toch.

3. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    wie draagt ook o zo ontzettend laag? ik nogal dun van mezelf en ben dus door de zwangerschap eindelijk wat gaan aankomen. alleen het vervelende is dat ik ONTZETTEND laag draag. de nadelen zijn dat de baby (zeker nu ze groter is) ontzettend tegen mijn blaas ligt en ws ook de blaas weg wil drukken wanneer die groter wordt (en ze dus minder plaats heeft daardoor, dus tegen mijn blaas gaat schoppen) moet echt om de haveklap plassen. wordt wel 5x wakker snachts om te plassen. soms komt er niet eens veel uit maar gewoon puur omdat ze dan tegen mijn blaas loopt te drukken. verder is het onmogelijk om welke broek dan ook nog dicht te krijgen, ik zie wel eens mensen die een hele lage skinnie normal size dragen tijdens hun zwangerschap, nou bij mij kan dat dus echt niet! juist omdat ze zo laag ligt is het gedeelte van waar mijn bips zit naar voren zegmaar dubbel zo groot. heb zegmaar meer bips en dan ook nog een keer een bips van voren hahaha (gekke uitleg maar goed) er zijn ook wel weer voordelen want daardoor lijkt het dat ze wat ´dieper´ in mij ligt waardoor de buik niet zo heel groot is... maar puuuhhhhh weet iemand hoe het komt dat je buik zo laag zit? komt dat door sterkere/slappere buikspieren? of hoe zit dat.. iemand?

4. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

@nena, dat laag dragen is inderdaad nogal lastig. Ik draag ook lager dan bij de meeste zwangeren het geval is, maar dat komt doordat het een tweeling is... die nemen meer ruimte in beslag. ;)
    Oei, lijkt me vreselijk naar, dat plassen. Heb soms dat gevoel ook wel eens, en dan is het nog maar 'soms' en denk ik echt van: pff... hou alsjeblieft op kleintje en ga wat hoger liggen!
    Maarja, daar kan je nu eenmaal niets aandoen, he.
    Hoe het zit met de spieren zou ik eerlijk gezegd niet weten... niet eens over na gedacht of dat zo zou kunnen zijn. Ik dacht gewoon altijd: 't is zo, de kindjes liggen nu eenmaal zo... maar dat het met je spieren te maken zou kunnen hebben, heb ik nog nooit bij stil gestaan.

@kersje, hoe gaat dat zwangerschapszwemmen in zn werk? Zo te horen klinkt het erg ontspannend!

5. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Denk dat het bij elk zwembad anders is, hier is het eerst een half uur in het wedstrijdbad echt zwemmen en verschillende (aquafitness)oefeningen en daarna een kwartier in het warmere bad wat ontspannende oefeningen en daarna kan je zelf zelf nog lekker zwemmen. Hier zijn het gewoon doorlopende lessen je kunt dus instromen wanneer je wilt en er waren nu dus ook vrouwen al 35 weken zwanger. Ik vond het in elk geval erg lekker en ga maandag weer.

6. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Zo, dat klinkt goed! ik denk dat ik ook maar eens bij ons eigen zwembad ga informeren, kijken of ze ook zulke dingen organiseren. Lijkt me heerlijk om eventjes te kunnen ontspannen enzo!

7. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Zwangerschapszwemmen, heerlijk, hier is het iid zwemmen, aqua spierverstevigende oefeningen en daarna een kwartier snoozen, op van die drijvers, je wordt wikkeld je dan in bobbeltjes plastic om niet koud te worden.....alleen toen ik het een keer had gedaan waren er een cluppie die het niet wilden doen, en die zorgden ervoor dat het water bleef bewegen terwijl er werd gezegd dat je dan in een hoekje moest gaan zitten........ik wil proberen om het dinsdag te gaan doen, maar moe, manlief laat thuis etv etc

@Kersje, jeeee ben je zoveel afgevallen??? Heerlijk lijkt me dat, ik kom nu wel wat aan maar nadeel van BV geven bij mij is dat ik straks heel lang op mijn zwangerschapsgewicht blijf.

@Laag dragen, geen idee, maar spijkerbroeken zitten nu niet meer lekker, en dan zijn het gewoon zwangerschapsbroeken.....

@CHARMED!!!!

8. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland

Ja was 7 kg afgevallen, vind het ook niet erg hoor kan wel wat missen. Je kan onder invloed van hormonen ook afvallen (ben in mijn pubertijd ook ineens afgevallen) de verloskundige vond het ook niet erg. en idd met borstvoeding kun je of sneller afvallen of je lichaam houd juist alle extra's vast zo vertelde mijn verloskundige, dat moet ik nog ervaren.

9. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    @GOOFY!!! Wat is er mis je me nu alweer hahahaha!

Meiden ik verwaarloos jullie hier een btje komt ook door fb reageert veel makkelijker op tel :( sorry!!!

Hier net een mooie zelfgeverfde tassenhanger van mijn dochter gehad voor moederdag zo lief!!! Jullie nog wat leuks gehad???

10. naomi1986

naomi1986 Actief lid

4 feb 2012
    324
    0
    0
    Er wordt hier druk gesmoesd en gerommeld in de keuken..!! Ik mag m'n bed niet uit :( want krijg ontbijt op bed... zo lief..!! MAAR IK MOET NODIG PLASSEN!! hopelijk zijn ze bijna klaar, ik ruik m'n favoriete kaasbroodjes en croissants al :D ben zo benieuwd wat m'n Kids hebben gemaakt!! Ze zijn al dagen aant smoezen!!! :) wat een heerlijke kerels heb ik toch..!! :)

11. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    @kersje dat is aardig wat kilo's die je afgevallen was.

@moederdag; hier van dochterlief een mooi gedicht met foto erbij en een zelfgemaaktje ketting/hanger van brooddeeg. Er leuk! Nu aan t wachten op mijn ontbijtje hihi

12. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

goedemorgen allemaal!
    Hier heeft manlief de broodjes gesmeerd vanochtend (broodjes die nog over waren van de vakantie :D) en heb ik OOK gekregen!!! (das uitzonderlijk want normaal maakt hij broodjes voor de kids en voor hemzelf :p) Verder zijn de kindjes pas rond 8u de kamer op gekomen dus dat was ook al erg fijn. Papa gaat met Thessa nog iets doen maar dat wordt niet vandaag maar donderdag aangezien ik dan jarig ben en hij nog wat tijd heeft om spulletjes te kopen (dat ging vorige week ivm vakantie niet zo goed)... Strakjes de kids aankleden en kijken of we nog even naar Gaiapark gaan (zijn dit jaar nog helemaal niet gegaan op ons abonnement dus wordt langzaam wel tijd... we moeten onze kortingscoupons voor dit jaar nog gaan halen daar.. schaam schaam)

En vanmiddag staat er gepland dat manlief de dozen met kleren (eindelijk) uit de kelder haalt zodat ik alle kleren kan uitzoeken en er een hele hoop weg kan gaan.

13. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Geweldig he die moederdag perikelen.....hier niks.......ja wel van de boys van het KDV en een cadeautje van mijn jongste die het leuk vond om tussen ons in te gaan keten om 06:00....vreemd gevoel voor moederdag heeft hij......hahahaha........

Kleine begin ik eindelijk wat meer te voelen......we dachten dat het een rustig kindje was maar op de echo was toch anders te zien......maar voel het gewoon bijna niet.

Gisteren hele leuke hartjes gezien bij het tuincentrum, die kon ik niet laten liggen.......zal straks ff foto uploaden.

14. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ohhhh wij gaan even lekker naar het strand, en onderweg even bij schoonouders langs.....hoop alleen dat er geen file staat want dan heb ik het al weer gehad.

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Kan iemand mijn man uitleggen wat de bedoeling is van Moederdag?

16. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Heb heerlijk mogen uitslapen vanochtend van Luca en manlief. Om half 10 kwamen ze mij wakker maken :)
    Luca heeft een mooi knutsel werkje gemaakt op het Kdv en voor vanavond heeft hij geregeld dat zijn oom komt oppassen zodat papa en mama uit eten kunnen :D

17. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Hier werd ik vanochtend verrast met twee mooi beschilderde potjes waar aardbeienzaadjes en in de andere tomatenzaadjes in zaten. En op de psz had ze een bekertje versiert met mooie zelf beschilderde bloemen er in. Oh en nog verwend met een lekker langslapende dochter :).

18. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Hier zijn we toch maar niet naar de dierentuin geweest. Vanochtend besloten om eerst de kleren uit te zoeken en daar zijn we tot 10 minuten geleden mee bezig geweest...:cool: Gelukkig hebben de kids wel leuk kunnen spelen in de tuin en hebben ze allemaal nieuwe kleren gepast. Mannetje is nu naar het milieuparkje in de buurt waar ze ook de kledingcontainers hebben staan en is daar de kleding (12 vuilniszakken vol:$) aan het proberen weg te brengen. Daarnaast ook nog 2 dozen met oud papier en een bakje met glaswerk gelijk sorteren. Dan gaat hij lekker frietjes halen en kunnen we gaan avondeten.
    Heb met de kids afgesproken dat we woensdagmiddag naar de dierentuin gaan. Vanavond nog even de 3 dozen met schoenen sorteren en dan zijn we er weer klaar voor.

De kids waren wel attent vandaag... ze hebben zeker 30x onkruid mee naar binnen genomen om mama een bloemetje te geven die ze zelf geplukt hadden :D

19. mamavangwenn

mamavangwenn Fanatiek lid

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
  20. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    @lady; volgende x gewoon zelf een moederdagkadootje kopen van manlief zijn geld. Heb ik ook gedaan hihi...

@laetitia; zo he dat ruimt heerlijk op dan....hier pas alle babykleertjes uitgezocht en de roze spullen apart gelegd voor mijn collega. Zal roze maar niet bij de beeb aandoen ;)

@allen; hoever zijn jullie al met de babykamer? Hier wordt het een hollandse kamer met kobalt blauw op d muur gecombineerd met lief spulletjes en het kussende delfsblauwe paar. Het verfwerk is klaar. Morgen de nieuwe gordijnen ophalen en nog een nieuwe kast kopen.

Morgen trouwens een spannende dag hier. (vooral voor mij denk ik hihi). Dochterlief gaat voor de 1e x wennen op de basisschool. Wat wordt ze dan toch opeens groot.....

Deel Deze Pagina