September 2012 mama's DEEL 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mams136, 7 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    @mamakaatje, wat een leuk idee voor de babykamer! Hier ook een kamer in holland stijl vandaag de laatste hand gelegd aan het behang, onderkant een blauw/wit ruitje en bovenkant wit en daartussen komt een blauw latje. de derde week van juli komen de meubeltjes (wit), nu het behangen klaar is kan ik niet wachten.

2. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

babykamer: hier nog lang niet aan toe. Ben al blij dat manlief komende week de laatste vloerplaat van de nieuwe zolder erop gaat zetten. Dan kan hij ergens wat goedkoop vinyl gaan halen om eroverheen te leggen zodat we ook eens zonder schoenen de zolder op kunnen en daarna worden de deuren geplaatst, de muren opgetrokken en kunnen we beginnen aan het verven van de kamers van de oudsten. Als die dan in hun kamers zitten kunnen we aan de kamer van de jongste en die van de nieuwe baby beginnen ;)... hoe we de kamer willen gaan doen weten we ook nog niet.. :D

Hier: nog druk bezig met de kleertjes die ik te goed vond om naar het goede doel te brengen. Net allemaal geinventariseerd en zometeen maar even foto's maken en kijken of ik ze via mp nog weg krijg. Misschien iemand hier interesse? Meisjeskleding in alle soorten en maten ;)... stuur maar een pb en dan kun je de inventarisatielijst alvast krijgen :D

3. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Hier ook nog niks met de babykamer gedaan. Behalve dan 'm volstouwen met troep ipv leger maken... Misschien Hemelvaartsdag maar eens wat gaan doen. Ben al wel aan het zoeken naar leuke ideeën voor de muurschildering. Het behangen hebben we vorig jaar al gedaan toen we hierheen gingen verhuizen, dus dat hoeft niet meer. De meubeltjes hebben we ook nog van dochter natuurlijk.

4. mamavangwenn

mamavangwenn Fanatiek lid

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    @babykamer: hier slaapt mijn dochter nog in de kamer. 23 mei word in haar nieuwe kamer de vloerbedekking gelegd en daarna kunnen we haar verhuizen naar haar nieuwe kamer. Aan de babykamer wil ik verder niks veranderen want hij is nog ontzettend mooi met de muurschilderingen. Moet alleen het ledikantje weer in elkaar zetten.

@laetitia: hier ook vandaag de kleertjes uitgezocht. Ik heb ook 2 dozen dir naar het goede doel gaan. Ik heb een berichtje geplaatst bij www. Tienermoeders.nl dat ze ze gratis kunnen komen ophalen

5. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier gaat de aannemer een begin maken komende week met de babykamer * lees: tweede dakkapel van de 4 in totaal gast er misschien op *

6. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Hoop dat manlief aankomend weekend met de babykamer kan gaan beginnen. Heb wel zin om te gaan freubelen en in te richten :)

7. Laetitia

Hier ga ik vanochtend beginnen aan een nieuw project....
    Kwam er vanochtend bij aankomst op school aan dat er nog heel veel te gebeuren staat op school de komende tijd en dat school ook helemaal niet lang meer duurt (6 weken).. dus ga even een nieuwe weekplanner maken voor de family... zodat we iig een beetje overzicht hebben hoe het er de komende tijd uit gaat zien...

En daarnaast moet ik de nieuwe kleren van de kids even strijken en dan hun kledingkasten vullen en dan is het waarschijnlijk alweer tijd om Thessa van school te halen...

8. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    @Laetitia; een planning voor het overzichtelijk te maken is altijd erg handig. Hier wilde manlief gelukkig al vroeg starten met alles voordat het lekker weer zou gaan worden. Dan wil hij nl erg graag gaan varen met ons speedbootje;)

Vanmorgen mijn dochter voor t eerst naar school gebracht. We stonden er natuurlijk veel te vroeg:). Ze ging gelijk enthousiast de klas in en zei na een tijdje "Ga maar mama en niet huilen om mij he?" :p Zo lief van haar....
    Het huishouden is nu al gedaan. De was draait en nu..... Pff ik verveel me nu al hihi. Is ook zo stil zonder haar thuis.

9. Laetitia

Ja, sinds het overlijden van mijn oma is het net alsof de tijd ontzettend snel gaat.... en het ergste.. ik heb het gevoel dat ik steeds achter de feiten aan loop.. dus is het wel handig om de komende tijd even alles op papier te hebben van dingen die gepland staan, zodat we daar omheen onze eigen taken nog kunnen plannen!

10. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Aaaaaah wat een schattige opmerking van je dochter MamaKaatje!

11. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @kersje: wat leuk dat je zwangerschapszwemmen doet, had dit ook héél graag gedaan, maar was spijtig genoeg te laat en in juli/augustus wordt er niets georganiseerd

@nena: geen ervaring met een lage buik, sorry, ik moest toch ook al vrij snel m'n zwangerschapsbroeken aan hoor ;)

@goofychick: ik vond juist dat ik door bv sneller terug op gewicht was :)
    Voelde ons meisje ook eerst nog niet zoveel, maar nu begin ik haar meer en meer te voelen, ook gisterenavond voor het eerst m'n buik zien bewegen bij haar schopjes :D

@charmed: mijn meisje had in school een juwelendrager gemaakt, een boomtakje in een bloemenpotje vastgezet, alles geschilderd en hier kan ik nu m'n juwelen aanhangen, héél mooi en eerst heeft ze een mooi liedje gezongen: "een pakje en een kusje, geef ik vandaag aan jou, omdat ik lieve mama, zoveel van je hou!"

@Ladyxochi: mijn man heeft ook een ander idee over moederdag hoor, voor hem is het dan aan de kinderen om iets te doen, maar wij hebben een compromis gevonden, ik mag dan wel blijven liggen en krijg ontbijt en een bloemetje, maar eigenlijk vind hij dat hij niets moet doen, want ik ben 'zijn mama' niet, maar waarom moeten we dan wel zo voor hen zorgen :p

@mamakaatje: hier wordt de slaapkamer gedeeld met onze dochter, goed dat het terug een meisje is, zo kan de kleur blijven, gaan alleen de namen omhoog hangen in ieder z'n hoekje met eventueel een kleine muurtekening, maar dan moeten we eerst een naam vinden natuurlijk, blijkt niet zo eenvoudig te zijn deze keer. Ons meisje slaapt nu al in haar grote bed dus het babybed staat al op de juiste plaats, alhoewel die de 1e 6 maanden toch bij ons op de kamer komt :p

12. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Hoi iedereen

Ik praat al mee in het topic september 2012 mama's
    In het begin vond ik dit echt niet te volgen;)
    Maar het gaat me nu veel beter af:D

Graag zou ik hier ook mee praten.
    Heb wel wat pagina's terug gelezen, maar leer jullie vanzelf kennen met de komende berichten;)

Zal mezelf kort voorstellen.
    Ik word 31 mei 25 jaar en ben zwanger van mijn eerst kindje. (wel 4 jaar geleden een missed abortion gehad)
    Deze zwangerschap zijn ze er achter gekomen dat ik een tussenschot in mijn baarmoeder heb, dus sinds 12 weken loop ik bij de gynaecoloog waar ik elke 3 a 4 weken heen moet voor mijn baarmoedermond op te meten en voor een groei echo. Mijn baarmoedermond word opgemeten i.v.m kans op vroeg geboorte door het tussenschot.
    Tot 20 weken zou alles gewoon verlopen zoals bij ieder ander, en vanaf 20 weken KAN het kindje in problemen komen kwa ruimte. Maar ik kan ook gewoon het kindje 40 weken dragen. Ben in ieder geval blij dat ik goed in de gaten word gehouden.
    Afgelopen donderdag de 20 weken echo gehad en alles zag er goed uit:D
    Mijn meisje doet het heel goed, alleen met mijn gezondheid ging het niet zo goed tot 19 weken. Gelukkig gaat het nu eindelijk wat beter.
    Ik heb 2x in het ziekenhuis gelegen met uitdroging en 4 weken lang sondevoeding gehad. Inmiddels kan ik alles weer eten.
    Alleen ben ik heel erg snel moe.

Zo dan weten jullie een beetje hoe het bij mij tot nog toe is verlopen;)

@Kinderkamer
    De muren zijn al helemaal gedaan door mijn opa van 80!
    Hij is zo trots op zijn eerste achterkleinkind en wilde zo graag de babykamer doen. Morgen komt hij het kozijn schilderen. Vloer is ook al gelegd door mijn broer.
    Wij zijn er ook best vroeg mee ivm kans op eventuele vroeggeboorte.
    Meubels hebben we ook al en ook de kinderwagen.

@Facebook
    Wat is de link? Ik zag net wel ergens een link staan, maar die deed het niet. En als je daar wat schrijft kan niemand dat van je vrienden verder zien toch?

Morgen gaan mijn opa (80) en oma(74) mee naar een echo in het ziekenhuis. Dat vinden ze zo leuk! En ik vind het mooi dat ik dat nog met mijn opa en oma mag delen.

13. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    @bam welkom
    @ babykamer ... hier gisteren de verf uitgezocht en de tekening voor de muur tevens het zelfde als ons geboorte kaartje ...
    onze babykamer word babyblauw met wit en grijs , nu nog de vloer uitkiezen en dan kunnen we het af maken !

14. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @bam: welkom en wat heb jij het al zwaar gehad, hopelijk loopt alles vanaf nu super voor jullie ;)

15. Laetitia

@Bam: welkom! Wat mooi dat je opa en oma dit nog mogen meemaken. Al mijn opa's en oma's hebben mijn 1e zwangerschap nog mogen meemaken en een van mijn opa's heeft ook nog meegeholpen met het klaarmaken van de babykamer. Hij heeft ons zelfs zijn auto "te leen" gegeven toen hij niet meer mocht rijden :).
    Je hebt het wel zwaar gehad zeg. Hopelijk gaat het vanaf nu alleen maar beter en komt je meisje gewoon rond de 40 weken ter wereld!

Als je mij een pb stuurt met je echte naam dan zal ik je een vriendschapsverzoek sturen via fb en kan ik je aanmelden in de groep (we hebben de groep helemaal afgeschermd zodat je hem ook niet meer vindt als je niet wordt uitgenodigd ;))

16. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Bedankt dames.

@Laetitia
    Je hebt PB;)
    Fijn dat die helemaal is afgeschermd. Wist niet dat dat kon.

17. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Welkom Bam!
    Wat een heftigheid heb jij meegemaakt zeg.
    Fijn dat je onder (strenge) controle van de gyn staat. Jouw kindje moet lekker blijven zitten hoor tot minimaal 37 weken ;)

18. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

@Bam, dat is inderdaad heftig! Hopen dat de beeb lekker blijft zitten!

@Kinderkamer... Tja, daar moesten we helemaal opnieuw meebeginnen, omdat we nog nooit een babykamer hebben gehad. ;) Omdat we niet weten wat de geslachten zijn, hebben we een beetje lichte/wit/creme muren gedaan. Ik ga erzelf samen met mijn moeder een schildering opmaken. Dat heeft mijn schoonzus ook gedaan (Jip&Janneke) en dat stond zo leuk!
    Bedjes hebben we pas gekocht. Twee ledikantjes die als soort van wieg kunnen functioneren, maar die je ook later nog kunt gebruiken. Want als ze als met een paar maanden uit die wiegjes zijn is ook zo zonde... :D

Voor moederdag heb ik van R een lint gekregen met hartjes er aan waar wat gedichtjes e.d. op stonden en die hangt nu voor het woonkamerraam te prijken.
    Hij was er zo trots op!
    Ik moet zeggen dat ik verbaasd was toen ik zag datie een hartje had gevlochten van papier! En nog netjes ook...
    Man had een ontbijtje op bed gebracht (Heerlijk met zo'n dikke buik er tussen!) en toen lekker met zn drieën ontbeten op het grote bed. De rest van de dag lekker rustig aangedaan!

19. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Vandaag druk geweest dus weinig puf om uitgebreid terug te lezen en te reageren

Welkom Bam.

20. Laetitia

!@#$%^&*... kom er net achter dat het al half 7 is en ik nog moet koken....:$

Ga maar ff snel frietjes voor de kids maken voordat manlief thuis komt....

Tot later!

Deel Deze Pagina