September 2012 mama's DEEL 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mams136, 7 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Waarom wil je een consult bij de lactatiekundige? Volgens mij doen ze dat alleen maar, als het initieel niet lukt... (met hulp van kraamverzorgende).

Mijn kraamhulp was een kei!

2. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Omdat ik de vorige keren na 6 weken tot 3 maanden gestopt ben met bv omdat ik te weinig voedingsstoffen in mijn melk had waardoor de kids OF bijgevoed moesten worden OF ik zowat de hele dag was aan het voeden. En ik wil nu kijken of ik met wat tips van de lactatiedeskundige het langer kan volhouden... of iig ervoor kan zorgen dat de kleine genoeg voedingsstoffen binnen krijgt...

3. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Hoe is het nu met jou Charmed?

4. juli10

juli10 Fanatiek lid

12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Mams; Arme kerel, het is al zo spannend en dan ook nog dat mee moeten maken. Wat knap dat hij wel de juf heeft geroepen. Nu maar hopen dat hij volgend jaar gewoon weer mee durft te gaan.
    Niet meer hoeven spugen? Ik begin ook steeds meer last te krijgen van maagzuur. Zou het niet erg vinden als het van snoep zou komen, tenminste een goede reden om het niet te doen haha.

Laetitia; Beterschap voor je kleine meid! Ben ik benieuwd wat de dokter er van zegt.

5. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    @Dithje: Hier is het nu wel ok! Zit wel fulltime in de ziektewet en doe vrij weinig. Heeft de afgelopen tijd wel veel frustratie opgeleverd, maar begin me er langzaam bij neer te leggen. Maandag lekker op vakantie dus even mijn hoofd op wat anders. Lief van je dat je t vraagt.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ah, ok. Nee dan heb je denk ik wel een goede reden :) Voor mij maakt het niet uit, hoor, maar gaat meer om al die instellingen die moeilijk kunnen doen.

Maareuh... te weinig voedingsstoffen??? Hoe kan dat nou? Daar heb ik nog nooit van gehoord! Te weinig melk, oké, maar te weinig voedingsstoffen in de melk???

7. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Die acceptatie is altijd lastig Charmed.
    Je kunt ook zo weinig hè behalve je eraan toegeven.
    Heerlijk vooruitzicht jullie vakantie. Waar gaan jullie naartoe?

8. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    @Dithje Wij gaan naar de Ardeche in Frankrijk. Maandag weg en dan eerst een overnachting in Dijon dan dinsdag het laatste stukje. Echt zoveel zin in!!!! Hebben deze vakantie nog geboekt voor ik zwanger was maar eigenlijk komt het nu supergoed uit op dit termijn nog even te gaan!

9. juli10

juli10 Fanatiek lid

12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Charmed; Lijkt me ook lastig om daar aan toe te moeten geven. Heerlijk dat jullie er nu eventjes tussenuit gaan. Alvast veel plezier!

10. zwanger83

zwanger83 Lid

29 jan 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal, ik ben een tijdje niet geweest.. beetje druk geweest met andere dingen. Maar hier ook alles goed, met 20 weken echo was ook alles goed, alleen konden ze de 1e keer niet het tussenschot tussen de 2 kamers in het hartje zien, dus helaas :) moesten we anderhalve week later nog een keer terug komen,...hahaha, en alles was goed! Begin nu pas beetje van de zwangerschap te genieten.. wel ondertussen al bezig met inrichten van de babykamer.. maar dat komt omdat er nog een hele drukke periode bij ons aan gaat komen.. en we het graag maar af hebben,..hahaha
    Blij te lezen dat het met andere ook allemaal goed gaat! Wel spannende tijden zo he? gr van mij!

11. Laetitia

Ja, bij Thessa zijn we na 6 weken getrouwd en toen kon ik op de trouwdag helemaal niet fatsoenlijk voeden enzo... Op een of andere manier raakte het allemaal een beetje van slag en had ik te weinig melk (had ook nog niet gehoord dat je dan daarna gewoon vaker moet aanleggen) dus ben een kleine 2 weken later overgestapt op flesvoeding.

Bij Joshua en Collin was het zo dat ze na een tijdje steeds meer honger leken te krijgen waardoor ik zeker de helft van de tijd bezig was met voeden terwijl ze nauwelijks toenamen in gewicht. Dus op advies van CB een week lang afgekolfd en de afgekolfde melk via een flesje gegeven en daaruit bleek dat ik wel voldoende hoeveelheid melk had. Daarop baseerden ze dat ik te weinig voedingsstoffen had.

12. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallloooo....
    @Ladyx ja hoor, kan heel goed, dan je ziet het ook aan je melk, dan is het heel licht, waterig.....ik moest bij mijn eerste op een gegeven moment even wat afkolven om te kijken of het wel goed zat omdat hij niet direct omhoog schoot.

@Dithje hoe is het met jou?????

@Charmed ik ben trots op je!!!

@Denk dat iedereen nou inmiddels de 20 wkn echo wel heeft gehad he???? Of niet????

Degene die ik vergeten ben sorry..............tis gewoon niet te doen om alles bij te houden met twee kids....een mega grote verbouwing en werk.......

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik ben natuurlijk geen expert, maar heb er wel heel veel over gelezen... Als ik hierboven lees over heel waterige melk, dan denk ik aan voormelk en achtermelk. De eerste melk die uit je borst komt, is heel waterig. Daarom moet je ook niet te snel van borst switchen EN altijd beginnen met de borst waar je de vorige keer mee geëindigd bent. Na die voormelk, komt de volle, dikke, voedzame achtermelk.

Deze dingen zou de gemiddelde kraamverzorgende ook moeten weten en vertellen. Daarom is het ook belangrijk aan te geven dat je borstvoeding wil geven, bij de intake. Dan wijzen ze iemand toe, die daar ervaring mee heeft...

En verder... Als je afkolft en zo ziet dat je wel genoeg hebt, dan is de conclusie dat het niet voedzaam genoeg is, wel héél kort door de bocht! Kan ook zijn, dat de kindjes niet goed happen of niet goed doordrinken en door hun eigen techniek te weinig binnen krijgen. Niet alleen de mama moet leren hoe je aan moet leggen enzo, maar ook de kindjes moeten leren happen... en hoe ze hun tongetje moeten houden... Dat gaat gelukkig vaak vanzelf goed, maar soms ook niet!

Ik heb hier vaak gelezen, dat CB's wat borstvoeding betreft echt heel vreemde adviezen geven. Toch jammer, want de meeste moeders weten niet hoe het WEL moet en vertrouwen op de raad van het CB, want zij zouden het toch moeten weten? Het kan je zo onzeker maken!

Nou ja, een lactatiekundige weet het in elk geval WEL ;) Nu maar hopen dat er geen andere redenen zijn, dat het niet lukt.

Dat wat niet meteen omhoog schoot? Je kindje in gewicht of lengte? Dat kan dus ook liggen aan het feit dat ze bij de CB's geen aparte curve voor BV kindjes hebben. Die hebben een heel andere curve! Daarom krijgen de mama's vaak te horen: Hij groeit niet genoeg. Terwijl dat dus normaal is voor BV kindjes! Die curve is veel vlakker... Nou ja, hoe het precies zit, weet ik niet meer, maar is vast wel op te zoeken op borstvoeding.com.

14. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Gefeliciteerd Laetitia!
    Heb je al cadeaus gekregen?

Kan mij voorstellen dat het druk is Goofy.
    Ik vin het al druk met 1 kind en alleen mijn job ;)
    Met mij gaat het goed. Voel mij goed, alleen het slapen is en blijft een issue. Mar goed, als dat alles is ;)

15. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Charmed, alvast veel plezier voor je aankomende vakantie gewenst!
    Waarom zit je in de ziektewet?

Goofy, ik zie dat je kids nog best jong zijn, dat zal zeker druk zijn! En dan ook nog een verbouwing... pf! Mn man heeft gelukkig een goede baan en we hebben dus meteen vanaf het begin een goed huis gekocht, gelukkig. Ons huis is vrijstaand, maar nog wel in de buurt van de stad, dus je kan ook gewoon even naar de winkel wippen. Super handig! Maar ja, mn man is ook een stukje ouder, dus die was al aan het verdienen toen ik nog studeerde:p

Wij hebben nog een zoontje van 6, maar ja, die zit hele dagen op school dus daar heb ik geen last van. Een nadeel daaraan is dat je dus niet zo maar op vakantie kunt gaan, 'k moet echt op de zomervakantie wachten...
    en dan maar zien dat ik er nog een beetje puf voor heb om er tussen uit te gaan!

@BV, ik ga het wel proberen. Natuurlijk altijd lastiger met een tweeling en waarschijnlijk gaat het ook niet zo lang lukken... maar toch de moeite van het proberen waard, vind ik!
    Ik wist helemaal niet dat je melk kon hebben met weinig voedingstoffen?!:O Krijgen ze dan extra bijvoeding of zo? Ik bedoel; ze moeten toch groeien hé!

16. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    hoi hoi,

Hier ben ik weer eens:)
    Morgen zal ik even uitgebreid reageren..
    Zit wel op fb, maar zp even een tijd niet op geweest...

Trusten!!

17. Laetitia

LX: Hier ging ik er wel vanuit dat het cb het goed had aangezien de kids in het begin wel gewoon goed groeiden maar daarna ineens niet... van daaruit concludeerde ik dat er in het begin wel genoeg voeding in de melk zat en daarna niet.. (weet niet of de tactiek van de kids kan veranderen nadat ze al een tijdje bv krijgen)... maar ik zal wel horen wat de lactatiedeskundige zegt. En de kraamzorg heeft altijd goed geholpen met de bv hoor. Heb ook nooit echt problemen ermee gehad, alleen dat de kids niet groeiden... hihi

verjaardag: heb van mijn ouders een nieuwe friteuse gehad, van mijn schoonouders krijg ik nog iets (had een setje rompertjes voor de baby gekregen en de melding dat ik morgen bij de dierentuin mijn echte cadeau zou krijgen ofzo), van mijn zusje een reep chocola van greetz, van mijn andere zusje geurtjes voor in huis en van mijn schoonbroer 2 setjes potten, 1 met bloemzaadjes voor in de tuin en 1 met kruidenzaadjes voor in de keuken....

Van manlief had ik een ontbijtje bij Ikea gekregen (uit noodzaak want hij had er niet bij nagedacht dat de supermarkt en bakker dicht zouden zijn (hij wilde vers ontbijtje kopen) en (een tijdje geleden alweer) een WII....

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hahaha, nou, goed verwend zo te horen :D

19. Laetitia

:D... de oma en tante van mannetjelief konden helaas niet komen maar we gaan binnenkort nog een weekendje weg met hen (ons verjaardagscadeautje aan oma) en dan vieren we mijn verjaardag nog eens in het klein.

20. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Laetitia, dat klinkt goed! Leuk, zon weekendje weg!

Haha, heb net zó gelachen. Raf had Aladdin gekeken op de tv en ging hem daarna na doen op de grond. zegtie: mama, eigenlijk kan je helemaal niet vliegen op een tapijt.
    ik: nee, natuurlijk niet. het is ook een film, het is niet echt gebeurd. oh, zegtie. denkt hij heel lang na, zegt hij dan: dat bedoel ik helemaal niet! Ik bedoel dat het eigenlijk een kleed moet zijn ipv een tapijt!
    En nu snapte ik het niet meer dus ik vroeg hem dat uit te leggen. Zegt hij: Nou, een tapijt ligt op de grond vastgeplakt, dus die kan niet vliegen. Een kleed kan wel, want die ligt niet vast.

In vredesnaam, waar denk je dan over na??!!:D

Gisteravond was ik nogal uit mn hum. Beetje misselijk enzo... zegt manlief tot overmaat van ramp: hé zullen we gaan badmintonnen?
    Grrrrr. alsof ik dat kan met zón buik... hebben jullie dat ook weleens, van die domme opmerkingen van familie/vrienden? Ik kan me daar zo aan ergeren en al helemaal als ik me niet lekker voel!

Deel Deze Pagina