september 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carlo1987, 22 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Heb allen bijgelezen maar kan niet op iedereen reageren via i phone.
    Hier gaat het even iets minder. Ik lig ziek op bed bij schoonouders. Schoonma kwam zoonlief ophalen om op te passen en ik mocht niet alleen thuis blijven.

Gisteren heb ik de gehele dag krampen in mijn rechter eileider gehad. Toen ik dat op google zocht kwam ik alleen bbz tegen. Werd nogal onzeker en ik ben dan ook bij de huisartsenpost geweest. Eerst wou de assistente mij wegsturen met de mededeling dat ik hele lichte blaasontsteking had. Ik moest maar veel water drinken zodat het niet door zou zetten :s Ik vond het maar raar en wou toch de dokter spreken. Ondertussen zat ik niet op de wachtlijst dus kon gaan wachten op mensen die later dan mij binnenkwamen. Had beter niet kunnen wachten want er was echt een trut van een dokter. Ze stelde zich nietvoor en gaf niet eens een hand. Ze deed alsof ik gek was. Ze dacht dat ik spastische darmen had en gaf antibiotica voor blaasontsteking. Nadat ik een aantal vragen stelde zei ze dat ik haar aan het overhoren was en dat ze niet voor niets 33 jaar ervaring had. Ik ben boos weggegaan en de antibiotica niet gegaald. Ik ga toch niet zomaar antibiotica slikken. Vandaag voel ik mij nog steeds erg beroerd maar gelukkig geen krampen meer. Ik wacht het nog wel een dag af. Als het morgen niet beter gaat ga ik de vk bellen.

Nu ga ik maar lekker verder proberen te slapen.

Tot later...

2. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    @melanie hoe was het bij de vk en heeft ze een nieuwe echo gemaakt ? en was de kleine gegroeit ?

3. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    3 broeken? das nog veel ik heb er maar 1 en zelfs die heb ik nooit aan. O,ja en een skibroek, die trok ik gister weer voor het eerst aan maar echt lekker zit ie niet, halverwege de dag akn kij rits niet meer dicht en heb ik alleen de knoop dicht.....

Heb de laptop mee genomen op wintersport en hebben in het appartement goede verbinding met internet, dus hoop zo af en toe wat bij te kunnen lezen..

4. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    hey Maaike,

Ja de assistente vond ik niet zo aardig, de vk zelf was echt een schat. Die deed ook totaal niet moeilijk. Ik mag nu donderdag (precies 1 week na mijn laatste echo) nog een keer terug voor een echo.
    Maar het is puur en alleen om me gerust te stellen zei ze want wanneer het hartje klopt en de rest er gewoon goed uitziet, mag ik gewoon uitgaan van een goede zwangerschap.
    Dus lekker gerust gesteld en donderdag naar ons ukkie loeren..

Liefs Melanie

5. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Hahah gelukkig hoef je het niet met iedereen te kunnen vinden daar en die assistente staat straks ook niet aan je bed bij je bevalling ;)
    ik ben benieuwd naar je echo donderdag hopelijk is het goed gegroeit

liefs maaike

6. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @maaike, ik ga er wel van uit dat het gegroeid is, voel me verder tip top in orde. En vooral de woorden van mijn vk stelde me net zo gerust.. Dus de echo zie ik maar als een extra..
    Ze zei zelfs: medisch gezien heb je de echo niet nodig.. maar ik stel je graag nog wat geruster, dus ga nog maar een keertje naar jullie kleintje kijken.. ZO LIEF!!

Ennuh blijkbaar als het hartje klopt en je ziet dat op de echo, dan gaat het in 90% van de gevallen gewoon goed.. Dus dat was echt super om te horen.

liefs Melanie

7. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Melanie zie je wel wil ik bijna zeggen, weet je de zorgen blijven toch wel en die heb je nog meer als je al wat bagage in je rugzak hebt zitten.

@Tullip hier ook hoor, nu met 6 wkn al een zwangerschapsbroek aan maar die zitten straks echt niet lekker zeker met autorijde niet, jurkjes vind ik heeeeerlijk.

Ehhhh voor de rest even vergeten......heb nog een uur om nog even wat voor mijn werk te doen hier thuis en dan de jongens ophalen.

8. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    mijn gyn vertelde mij als een kindje goed op groei is en het hartje klopt dat je dan 95% kans hebt dat het goed gaat dus is zelfs nog iets hoger dan jouw percentage

9. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Ff snel echo was goed!! Mooi kloppend hartje wel iets teruggezet in termijn 8w6d maar dat had ik verwacht obv ovutest mogen over 2 weken nog een keer want de vk wilde graag ook een termijnecho tussen 10-12 weken.

10. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Nou hier geen echo gehad alleen intake, de eerste echo valt op de dag dat manlief op kamp gaat de 16e met werk. Lekker weer....... ben echt chagrijnig...

11. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @goofy & Maaike THNX girls.. doet me goed! voel me af en toe net een zeurmiep haha, maar fijn dat jullie zo lief zijn!

@charmed, Wat goed meid dat het hartje klopte GEFELICITEERD..!
    En fijn dat je zo snel terug mag.

Girls, wij hebben er dus net voor gekozen om geen combitest te doen.. Er komt niets in onze familie voor, en we zijn beide (en dan vooral ik) nog jong, dus weinig risico. Plus het kindje zou sowieso welkom zijn.

Wat vinden jullie? slim of juist dom?
    liefs Mel

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Maakt toch niet uit wat wij vinden...Jullie keuze ;)

Voor een 1e kindje zou het mij niks uit maken.

Voor een volgend kindje zou ik het wel doen.

Allemaal goede echo's zie ik :D super!!

13. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    wij doen ook geen combitest hoor, dus neej vind het niet dom

14. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Zo denken wij dus precies hetzelfde... Als je al een kindje hebt moet je toch anders denken.. ook je 1ste kindje wil zijn/haar aandacht krijgen.. En dat word toch anders wanneer je een "ziek" kindje hebt.

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Precies Melanie...Maar het blijft voor iedereen iets heel persoonlijks waar je afwegingen moet maken over je eigen situatie.
    Wat voor de een goed is, is voor de andere niet de juiste optie.

16. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    wij doen ook geen combi test hoor.
    1) zit niet in een risico groep en 2) het is welkom ongeacht wat.
    ik denk dat het me ook meer stress oplevert dan 'onwetendheid' zou geven.

17. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    hier ben ik ook weer eens! hier geen combi test.

Meiden met een goeie echo gefeliciteerd!

Ik begin me weer wat beter te voelen sta alleen om alles te kokhalzen! haha had ik niet bij mijn eerste!

Gaan jullie nog op vakantie? Als wij willen zouden we in de bouwvak moeten dat zou 4a5 weken voor de uitgerekende datum zijn! Ik wil zo graag!

Enne iemand tips? niet te verweg.. en ik mag ook dan niet meer vliegen!

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Wij gaan nog wel, ook in de bouwvak. Maar ik ben pas eins september uitgerekend dus dat maakt een redelijk verschil.
    Weekje met mn ouders naar Hochsauerland(Center Parcs uiteraard)
    Heerlijk in de bulten(zie mezelf al sjoksen hahaha)
    Maar wel met prachtig zwembad en sauna en alles erop en eraan :D

19. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    wij gaan in maart op vakantie onze huwelijksreis :) naar florida ik weet niet of ik 4 weken voor de uitgerekende datum ver van huis zou gaan.
    lekker een weekje centerparcs ofzo en zo heb je ook nog een aantal andere parken waar leuke binnenspeeltuinen zijn voor je kleine man :)

20. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    heej, fijn al die goede echo's!

Wij gaan in juni op vakantie, hoogstwaarschijnlijk naar Noorwegen aangezien we daar allebei nog erg graag heen willen. En met een kleine doen we dat denk ik minder snel. Ik zou zelf inderdaad niet hoogzwanger nog ver weg gaan. Wel weet ik dat Frankrijk goede ziekenhuizen heeft, mocht je ergens op vakantie bevallen.. haha!

Deel Deze Pagina