september 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carlo1987, 22 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    En gelijk heb je...dat ga ik ook doen!

2. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    @Je niet lekker voelen: Hier dus de afgelopen weken ook zo, maar sinds vrijdag voel ik me eigenlijk wel heel erg goed. Vind het gewoon een beetje eng.....wel opeens een verslaving aan appels hihihihi, merk wel dat ik anders zwanger ben dan bij mijn dochter. Ik kan nl bijvoorbeeld nog steeds eten koken en dat kon ik bij mijn dochter echt niet. Zal wel blij zijn als ik die kleine kan voelen dan weet je gewoon zeker dat het goed zit. Of dat ik het hartje met de Angelsound kan horen. Maar dat zal ook nog wel even duren.

3. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Voor alle meiden die zich niet lekker voelen beterschap, sterkte en een knuffel. Ik voel mij vandaag weer goed :) Gelukkig maar.
    Heb vanochtend heerlijk mogen uitslapen van manlief. Zal ongetwijfeld mee helpen.

4. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Wanneer kun je eigenlijk het hartje met een angelsound horen?
    Heb er een gekregen van een mede forum bezoekster die haar kindje jammer genoeg met 16 weken verloor..

Liefs Mel

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Verschilt. Ik hoorde mylan pas bij 15weken, mn vriendin hoort haar kindje al vanaf 10 weken.

6. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jaaaa ik zag al wat leuks.....ga ff kijken daar thanks!!!

Hier net terug van dinnie.....kids waren druk.....en heb weer last van harde buik......sodemieter begint nu al.....en dan wil de directrice ook nog dat ik van half 4 tot half 9 in de avond vergader op school donderdag, had al aangegeven dat ik dat niet zou trekken waarschijnlijk maar dat mijn intentie wel was om het te proberen, nou ze raadde me dwingend aan om er wel bij te zijn.....maar bijdeze ga ik echt donderdag zeggen dat ik voor het eten weg ben.....heb ook nog twee kids te verzorgen thuis....en het is niet eens mijn werkdag.

Verder dus ff geen puf, ga slapen morgen weer om 06:00 uur eruit.

Oh ja angelsound, ik met 11 wkn geloof ik.....maar pas op je kan je gek maken als je iets niet hoort.....dus doe het niet te vroeg, en gebruik veeeeel olie.......
    (ik had hem uitgeleend, die persoon heeft hem nog eens door uitgeleend zonder dat ik het wist en nu krijg ik met beide geen contact, heeeel irritant want tis mijn redding van 11 wkn totdat ik de kleine voel)

Kus aan iedereen!

7. charmedknorrie

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Met mijn dochtertje hoorde ik dr hartje met een week of 14, vaak kan je ze pas goed horen als je baarmoeder wat hoger. Ach ik ga het nu 1x per week proberen. En als het gelukt is dan horen jullie het!

8. charmedknorrie

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Goof *zwaai*

9. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    @ Nieuwe mama's: welkom en gefeliciteerd.

@ tulip: Sterkte meid. Hoop dat je snel weer zwanger mag raken.

@ leatitia: Wow ik zou het echt niet durven om mijn man te laten steriliseren. :$

@ juli10: Wat vervelend dat ze gewoon roken bij je zoontje. Ik zag laatst in mijn droom dat mijn vader bij mijn zoontje ging roken. Ben toen ook gelijk weggegaan;) Maar zou ook echt niet blijven. Hij is tenslotte hun kleinzoon. Zelfs op feestjes verzoek ik iedereen niet in het huis te roken en gelukkig begrijpt iedereen het tot nu toe.

@goofychick: Gewoon doen waar jij je goed bij voelt hoor. Als je het niet trekt dan moet je het niet doen. Het gaat tenslotte ook om de gezondheid van je baby. Ik zou het in jou geval ook wel vertellen. Ik denk dat veel mensen het dan wel begrijpen. En anders pech gehad.

@kersje: Je bent wel lekker snel met de was. Bij mij zou het toch nog een aantal dagen hebben geduurd :)

@mams, juli en springboon: Wat vervelend meiden maar het is voor het goede doel. Nog even en dan is het hopelijk met 12 weken voorbij.

@ lyanna: Ik heb dinsdag ook de echo :) Houden we elkaar handen vast ?

@ dithje: Dat is lekker he. Ik mocht vandaag ook uitslapen. En 's middags ging ik ook nog eens samen met zoonlief ook mijn bed in duiken :)))) Ben dus weer voor de aankomende week volgeladen :p

@ charmedknorrie: misschien krijg je nu wel een jongen :) Bij mij voel mijn zwangerschap precies als de vorige keer.

@ angelsound: Ik durfde hem vorige keer niet te kopen omdat ik bang was dat ik mezelf gek zou maken. Ga nu ook niet kopen denk ik. Gewoon op mijn intuïtie en mijn lichaam vertrouwen. Al is het zoo moeilijk.

@bevalling: Hier ook niet zo'n leuke bevalling. Ik werd ingeleid met 41.2 omdat er risico was op oververmoeidheid. Sliep al weken slecht en had veel pijn. De bevalling heeft 9 uur geduurd en dat was niet het ergste maar ik had alleen maar rugweeën en been weeën. Rug weeën ging nog wel maar met mijn been weeën kon ik echt niets. Kon mijn ogen niet meer open houden en was helemaal op. De onsluiting verliep ook niet meer zo goed. Toen maar op aanraden een ruggeprik gekregen. Dat was in de eerste instantie erg fijn maar ik kreeg er koorts van 39 graden erdoor. Zoonlief had op een gegeven moment een hartslag van 220 per minuut. Mij werd verteld dat hij waarschijnlijk een infectie had opgelopen en dat hij gelijk na de bevalling gelijk door naar de kinderarts moest. Ik had al 9 cm ontsluiting dus keizersnede had geen nu meer. Gelukkig bleek hij achteraf niet geïnfecteerd te zijn en dat het zijn reactie was op mijn koorts. Ik hoop dat ik dit keer gewone buik weeën krijg of op zijn minst alleen maar rug weeën. Dan kan ik hopelijk op eigen houtje bevallen en komen al die vervelende bijwerkingen niet.

Pff dacht dat ik het kortgehouden had met mijn bevallingsverhaal ;)

Heb trouwens met manlief overlegd dat als zoontje zich echt niet stil kan houden bij de vk hij met hem tijdens de intake in de hal gaat spelen. Dan komen ze met de echo weer binnen. Ga wel proberen om hem de gehele tijd daar te houden. Bij de dokter vindt hij het ook nooit leuk maar we zullen zien.

Slaap lekker allemaal.

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Nou hier weer aan de slappe thee met droge toast.
    Net alweer een ronde verder gekomen in wk wcpot knuffelen.
    Bluh!!
    Maar hoe vervelend ik dat spugen ook vind(vooral gal..baaaah)
    Het is wel een bevestiging dat het vooralsnog goed zit :D
    Nog 2 nachtjes slapen tot de intake bij de vk en nog 3 nachtjes slapen tot de 1e echo!!! Jeeeuuuuujjjjj

Gul rot he, beenweeen. Ik heb ze bij mn 1e bevalling ook gehad.
    Vreeeeeeeselijk!

11. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @tulip: oh nee meid, dit is echt superslecht nieuws, veel sterkte in het verwerkingsproces, dikke knuffel

@laetitia: is het een definitieve sterislisatie of kan je het nog ongedaan maken? hier ook het laatste maar ik ga gewoon voor een hormoonspiraal.

@mams: bij mij wisselt de mate van misselijkheid constant en heb ook héél regelmatig lichte pijn of krampen in m'n onderbuik, denk dan maar dat alles goed aan het groeien is.
    Leuke foto

@dithje: wat naar meid, hopelijk gaat het snel over

@goofychick: ja ik had m'n mk op 10w (gezien bij 1e echo dat het gestopt wat met groeien op 6w), mijn vriend vond ook dat dit niet zo erg was want het was nog niet echt 'iets', hier heb ik het toch héél moeilijk mee gehad, maar bleek nadien dat hij niet goed wist hoe ermee om te gaan

uitslapen: wat is dat ;)? hier ben ik degene die bijna altijd met dochter opstaat en m'n vriend blijft dan nog 2 à 3 uurtjes liggen (hij heeft dit echt wel nodig), maar met nu zwanger te zijn staat hij ook wel één van de twee x op zodat ik ook nog wat kan bijslapen

@melindy: wat leuk dat je een goede echo hebt gehad, kan het goed geloven dat je niet kan stoppen met lachen.

@lyanna: hier beetje jaloers dat jij al mag ;), ik heb vrijdag m'n echo, ben ook heel nieuwsgierig hoor, hier vooral misselijk, hoop dat dit een goed teken is lol

wil er ook wel aan meedoen hoor, maar zoals goofychick zegt spijtig dat we er geen controle over hebben hé

@gul83: had vorig jaar m'n dochter mee (ze was toen net twee), toen bleek het een mk te zijn, nu zit te op school en heb ik m'n echo in de voormiddag dus gaat ze niet mee, wil het haar ook besparen mocht het verkeerd zijn om me weer te zien wenen, maar we gaan ervan uit dat alles ok is natuurlijk hé ;)

@chinwa: welkom hier en proficiat

hier ook nog behoorlijk misselijk, geraakte gisteren bijna niet in slaap door de misselijkheid, maar gelukkig moet ik nog niet deelnemen aan het wk wcpot knuffelen :D
    dit weekend ook een hele nare droom gehad waarbij ik een mk kreeg, pfff, wat gaan onze hersentjes toch met ons op loop als we slapen

12. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    De bondscoach heeft mij ook nog steeds niet opgeroepen voor het WK WCPOT KNUFFELEN.. Maar dat hoeft ook niet, ik ben goed in een andere olympische sport namelijk SLAPEN, ook doe ik mee aan het nummer hoe ik eet ik me eigen zo rond als een tonnetje en verwacht ik daar minimaal bij op het podium te komen.. hahaha

Nja gister iig gezocht naar geboorte kaartjes.. Zijn nu gevorderd tot 5 kaarten.. Ben benieuwd welke het word. Proefexemplaren zijn onderweg.

Liefs Mel

13. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Gul: waarom zou je het niet durven om je man te laten steriliseren? Hier was het trouwens op zijn eigen initiatief (ik heb al de bevallingen gehad, dus dan kan hij ook wel iets hebben... haha)

Goofychick: fijn dat je al iets hebt gezien op de site. Ik had bij de zwangerschap van Quinn ook al gekeken op de site (hadden in augustus een bruiloft van een van de ooms van manlief dus was al aant kijken voor iets moois, helaas had ik uiteindelijk toch geen positiejurk nodig. Scheelde wel in de kosten.. had toen een mooie jurk van bonprix gekocht die ik ook met kerst aan kon :D)

Evy77: ze hebben het doorgesneden, dus in principe is het definitief.

Mel: hier ook al druk bezig met het zoeken naar een geboortekaartje. We hebben het kaartje min of meer al gekozen, maar willen ook nog naar een drukkerij gaan om te kijken wat ze daar voor ons kunnen doen. Willen graag een kaartje waar alle 4 de kids op komen (en alst kan ook nog 3 sterretjes oid erop) :D

hier: erg moe. Vanochtend was het veeeeeel te koud om zo vroeg al kranten te gaan rondbrengen. Ben ook net uit bad want ik kreeg het echt niet warm. Vanmiddag voor 3 uur nog even naar de huisarts voor Joshua en Collin (Joshua heeft uitslag op zijn billen/dijen en Collin heeft een soort berg op zijn hoofd, maar aangezien hij al ruim 1,5 is wil de dokter hem toch even zien). Dan hopen dat ik op tijd klaar ben om om 3u bij Thessa op school te zijn en dan na school nog 10-minuten gesprek en manlief heeft denominatiegesprek ivm de fusie van de school. Dus we zullen nog wel ff op school bijven rondhangen... En daarna gaan we naar mijn ouders. Ze willen een nieuwe tv en dolby-surroundset met bluray dus moeten we even met ze kijken wat ze precies willen...

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Waar kijken jullie voor de geboortekaartjes?

15. Laetitia

ik heb op internet gezocht naar "geboortekaartjes 4e kindje" en kwam uiteindelijk op de site van koningkaart terecht waar de kaartjes mij wel aanspraken. Heb ook nog op een andere site kaarten gevonden maar die vond ik te duur voor wat we er mee konden....

Maar had de website van koningkaart al bij eerdere zwangerschap gevonden (om ideeën op te doen voor het kaartje wat we wilden maken) en vond dat ze daar zo'n leuke kaarten hadden....

16. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    ik heb via geboortekaartjes.nl gezocht. en daar heb je eigenlijk alle boeken wel met alle kaartjes. Ok het kost me straks 200 euro voor 100 kaarten mja.. Het kost nu toch allemaal geld genoeg dus dan maar gelijk goed doen haha.

We wilde eigenlijk een babygraaf (ipv de telegraaf) maar nergens kun je het op krantenpapier laten drukken..
    Als iemand van jullie daar een tip in weet graag.

liefs Melanie

17. Laetitia

ik weet wel van iemand die dat ooit heeft gedaan. Gewoon de naasten een krant gestuurd van de dag dat de baby was geboren met voorop dan de geboorte van de baby als headline... maar die papa werkte bij de krant dus die kon dat daar wel regelen....

18. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    @ Leatitia: ik zou het niet durfen ondat ik toch wel bang ben dat er een kans is dat het misgaat. Ik wil het bij twee kinderen houden maar zou het nog niet definitief willen maken. Stel dat het ooit weer kriebelt :) maar voor jou is het de vierde. Misschien voelt dat wel anders.

19. Laetitia

manlief is daar wat nuchterder in. Hij was er al aan aan het denken voordat we zwanger waren voor de 7e keer. Na 3 mk's vond hij het eigenlijk wel genoeg geweest. Maar dat was dan meer met het idee dat er anders misschien nog meer mk's zouden komen. Dus hij wilde heel erg graag zich laten steriliseren.

Ik ben daar uiteindelijk mee ingestemd en toen hadden we besloten dat we de tijd tussen het besluit en het moment dat je daadwerkelijk niet meer vruchtbaar bent na de sterilisatie niet persé zouden proberen om zwanger te worden, maar ook niet specifiek aan anticonceptie te doen. En eigenlijk zodra we dat besloten hadden raakte ik zwanger.. :)

Maar ik ga nog ff iets te eten maken voor Thessa want die moet zometeen weer naar school...

20. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    Hoi meiden daar ben ik ook weer!

Vanacht erge bloedverlies gehad maaaarrrrrr

na 3 uur in het ziekenhuis!

Ik moest naar de reumatoloog dus had de gyn niet gebeld! .. Wel met de reumatoloog hierover gehad. Die belde gelijk de gyn. Echo gehad kindje maakt t goed! :D er is een uitstrijkje gemaakt en meerdere kweekjes afgenomen.
    ook ben ik een high risk strenge controle gehele zwangerschap! Deze gyn vond het raar dat ik vorige week niet langs mocht komen. Omdat ik S.L.E heb ben ik een risico factor.
    Vrijdag krijg gaat de echo ook gewoon door en dinsdag moet ik naar de gyn!
    Ook gaan ze testen op baarmoederhalskanker omdat mijn baarmoeder erg makkelijk en veel bloed.(dit zal wel niet)
    Ook moet ik bellen als er wat is en me niet bezwaard voelen.
    Nu bloed ik heel erg voor die eendenbek en uitstrijkje en inwendige echo! Getver!!

Ik heb al een paar dagen niet meegelezen .. dus kom vanaf nu weer mee kletsten...

Geboortekaartje nog niet naar gekeken!

Deel Deze Pagina