Hallo.. Gefeliciteerd allemaal.. Ook ik ben zwanger en op 5 sept uitgerekend. Wederom weer heel bijzonder om dat mee te mogen maken. Wat jullie ??
Helleuw dames, Heb ff vluchtig terug gelezen en las bij een aantal van jullie dat jullie nare reacties van moeders hadden gehad. Nou hier nog eentje hoor, als ik nu had verteld dat ik zwanger ben dan had het ook allang op de hyves gestaan!! Heb onlangs een kankergen onderzoek laten doen. Ben gelukkig geen drager van het gen. Heb nog zo gezegd tegen mijn mutti dat ze er niks over op internet mocht zetten. En nog doen al wel met een omweg waarna mensen me weer gingen vragen of ik zwanger ben!!!! Begrijp jullie dus heel erg goed, zou er ook pissig om worden als ons moment het moment van iedereen gaat worden. Ik ga mijn mams ook duidelijk maken dat ik uberhaupt niks op hyves wil zien over mijn zwangerschap!! Donderdagochtend krijgen we de eerste echo !! Ik ben zo benieuwd!! Liefs beautevil xxx
Gefeliciteerd meis, geniet ervan. Het is onze eerste en ik vind het zeer bijzonder en nog steeds onwerkelijk.. word na donderdagochtend wel meer werkelijkheid denk ik haha !! Liefs beautevil
Goedemorgen dames, Ik heb al eens een berichtje gepost, maar daarna niet meer omdat Ik nog te lui ben om mijn arm op te tillen. Slaap veel en lig ook op tijd in bed. Maar ik lees wel regelmatig mee, zou hier graag komen meekletsen. Zal ook proberen om me eens even over die luiheid heen te zetten en wat actiever zijn Mijn naam is chantal en ik ben zwanger van mijn 2de kindje. Hiervoor heb ik mk gehad in september. Om die reden ook bij de gyn en heb ik met 7 en 9 wkn al een echo gehad. Bij de eerste konden we het hartje al horen, dat was heel bijzonder. Nu weer bij 12 wkn, dan gaan mijn vriend en mijn zoontje ook mee. Als dan alles goed is, mag het nieuws verteld worden al is het erg lastig om mijn opgezette buik te verbergen. Sommige broeken kan ik niet eens meer aan, ai ai ai... Meiden met een goede echo: wat super, van harte gefeliciteerd!!!
Welkom en gefeliciteerd ChantalChannie en MvanG! Melanie, groot gelijk dat je nee hebt gezegd! Nachtdiensten zonder voorslapen is al pittig, laat staan als je zwanger bent! Mams136, het water loopt me in de mond, ik heb ook trek in lekkere dingen! Alle meiden met een goede echo, gefeliciteerd! En wat balen dat sommigen van jullie zo misselijk zijn! Ik heb er geen ervaring mee, maar t lijkt me verschrikkelijk steeds te moeten overgeven. Ik heb ook pas een schimmelinfectie gehad, gelukkig snel zalf gebruikt en daardoor niet erg veel last van gehad. Ik ben hier wel gevoelig voor maar heb het de vorige zwangerschap niet gehad. Hier werd ik vanmorgen weer wakker met een slip vol bloed. :x Ik maak me hier nu geen zorgen over, maar vind het wel lastig om dan rust te nemen. En niet tillen, met een mannetje van 14 maanden, dat valt niet mee!!
Maandag heb ik de kinderen uit mijn klas verteld dat ik zwanger ben. Ze moesten een rebus oplossen, daarin stond: In de buik van juf Kwebbel groeit een baby. Ze mochten niks zeggen totdat iedereen de rebus had opgelost. Hoorde ik door de klas heen allemaal kreten: Is dat echt zo?!!! Wat leuk!! De 2e!! Dus dat was erg leuk. De kinderen hadden op het papier geschreven en wilden allemaal een nieuwe rebus om thuis op te laten lossen. Gisteren hadden we 10-minutenavond en kreeg ik heel veel reacties van ouders die het zo leuk vonden dat ik het op deze manier verteld had. Het was dus helemaal geslaagd.
Haha, leuk dat ze zo blij waren. Is een hele leuke manier om het te vertellen. Bloedverlies en tillen. Het is indd. Moeilijk om niet tot nauwelihks te tillen met nog jongere kinderen. Hier ook de jongste (21maanden) nog regelmatig op de arm. Nu weegt ze ong 9-10kg, dus is nog te doen.. maar je merkt het wel op een gegeven moment. Hier ook trek in alles.. Nu sinds 3 dagen moet ik s morgens geroosterd brood hebben met kaas.. En drink heel veel thee...
@mvang en chantalchannie: welkom en leuk dat jullie mee komen schrijven. @beautyevil: ook al zo'n leuke reactie van je moeder. Wat is dat toch, is het belangrijker dat ze oma worden dan wij mama. Mijn moeder had dus een hele lauwe reactie maar dat maakte mijn schoonmoeder ruimschoots goed. @kwebbel: leuke reacties van je kinderen dus. En gelijk nog een rebus willen doen. Hier heb ik het shirt besteld voor onze bekendmaking op mijn dochters verjaardag 23 februari. Er staat op aan de voorkant: dubbel feest!!! Jarig &. En dan op de achterkant: ik word grote zus!!! Ook gister eindelijk de kleuren uitgezocht voor mijn dochters nieuwe kamer. Het worden hartstochtelijk roze en blikvanger grijs van histor. En morgen hopelijk de kleine uk weer bewonderen. Heb afspraak bij gyn voor kennismaking en bespreking keizersnede. Gelijk maar eens over de datum hebben want wil toch niet dat het op mijn verjaardag gehaald word.
even ego: mag sinds gister namiddag (toen ik moest gaan koken) meedoen met het WK WC-knuffelen.... Maar weet niet of dit met de zw te maken heeft of dat er weer gewoon een griepje ofzo de ronde doet... Thessa klaagde vanochtend ook al van buikpijn en in de klas zijn er al een aantal kinderen die ziek thuis zitten... Ben ontzettend moe en voel me zo slap als een vaatdoekje opt moment maar gelukkig is manlief thuis aan het werken vandaag en heeft hij voor het werk niet veel te doen... vanmiddag komt er een klasgenootje van Thessa spelen en krijgen ze frieten met kipnuggets voor lunch. Voor het avondeten krijgen ze dan tosti's of andere boterhammen... Heb trouwens sinds een paar dagen dat ik 's middags alweer last krijg van mijn bekken, dus volgende week maar eens een afspraak maken met de ha voor doorverwijzing naar fysio.... sorry voor het ego-bericht en het niet bijlezen.... *knuffels*
Welkom mvang en chantalchannie, hoe is het verder met jullie? Kwebbel; wat leuk dat de rebus zo geslaagd was. Laetitia; Jij ook al, gaat lekker hier! Volgens mij hangt er ook wel wat in de lucht. Mijn zoontje had gisteravond ineens koorts, is al de hele dag hangerig en wil alleen nog maar bij mama zitten. Mamavangwenn; Dan hoop ik dat ze het bij je dochtertje wel zien, mijn moeder en zusje zagen het niet waardoor ik uiteindelijk heb moeten zeggen'; Kijk eens, heeft hij geen leuk shirt aan!!!! hint hint haha. Wij gaan het een dag na jullie vertellen op onze housewarming. Ben zo benieuwd! Ben wel blij als iedereen het dadelijk gewoon weet.
nieuwe meiden welkom en natuurlijk gefeliciteerd! @kwebbel, super leuk hoe je klas reageerde! ook een leuke manier voor ze om erachter zien te komen met die rebus. @mamavangwenn, super leuk idee met dat t-shirt, is altijd zo leuk als een kleintje dat bekend gaat maken! hier gaat alles zn gangetje, heb vannacht redelijk goed kunnen slapen dus voel me nu ook een stuk fitter, heb alleen de hele tijd zon lichte misselijkheid bij me.. maar ja nog even volhouden! liefs, melanie
Heb ineens zin in het avondeten.. Manlief moet na zijn werk spinazie halen.. En alvast eten voor morgen (zuurkoolschotel), begin er spontaan te watertanden en trek te krijgen.. is niets voor mij, haha
Welkom nieuwe dames en natuurlijk gefeliciteerd! Wat een leuk idee Kwebbel en nog leuker de reacties natuurlijk. Voelt het ook als een "opluchting" dat je het hebt kunnen vertellen? Hihi Springboon het is zo herkenbaar. Ik heb ontzettend in in pannenkoeken. Je raadt dus al wat wij gaan eten Fijn Melanie dat je beter geslapen hebt. Boeh voor de misselijkheid!
meiden hier is het toch paniek. Net naar toilet geweest en echt bloedverlies, mag om 10 na vijf nog eens bellen want m'n gyn was er nog niet. Hoop dat ik direct mag gaan om te kijken of alles nog in orde is. Wel wat krampen gehad vandaag, maar dacht dat dit van m'n darmen kwam. Ben serieus ongerust nu pfff
@evy, meid mijn duimen draaien dat er niks erg is en dat je dalijk gelijk terecht mag! hoop dat de zorgen voor niks zijn! veel sterkte!! @dithje, smakelijk eten! pannenkoeken zijn altijd heeerlijk liefs, mel
Evy, echt verschrikkelijk he bloedverlies. Heb je harde ontlasting gehad? Ik wel gisteren en hier voelde ik t er vandaag ook uitstromen. Bij mij is t een gesprongen vaatje. Hopelijk bij jou ook. Ik duim voor je, hopelijk heb je zo een mooie echo!