Hoi Meiden, Ff snel op internet in mijn pauze. Ik mag woensdag 25 januari voor mijn 1e echo naar het zh. Nu maar hopen dat alles dan goed blijkt te zijn en ik niet weer eerder een mk krijg (duim,duim,duim).
nou vind ik de 24 nog wel mee vallen had dit keer niet zo iets van.... zo lang nog was dat iemand mijn vroeg of ik al gebeld had maar anders was ik het mischien al wel weer vergeten
@mamakaatje: Spannend! Snap dat je bang bent maar probeer er van te genieten en positief uit te kijken naar je echo.
@mamaniek: mijn ouders en schoonouders wonen beiden niet in de buurt bij ons. Beide op 1,5 uur rijden. De ene noordelijk de andere oostelijk. Dus vandaar dat ik het op een speciale manier wil vertellen
heey mamakaatje je mag een dag naar mij kunnen we samen af tellen, en het voordeel is dat we dan wel lekker 7 weken zwanger zijn en we een hartje zien kloppen
Willen jullie trouwens allemaal weten wat het wordt? Toen ik het er gisteren met mijn moeder over had vertelde ze dat in haar tijd niet eens werd gevraagd of je het wilde weten maar dat het gewoon een verrassing was.. Ik wil het zo snel mogelijk weten hoor haha.
Ik wil graag weten wat het wordt. Voor een jongetje heb ik alwel een naam. Bij de 1e vonden we 2 namen erg leuk, dus hebben er nog 1 over. Hoop dat ik hem over 8 maanden ook nog leuk vind. Meisjes namen pffff dat zal nog erg lastig worden. Ik zou een meid erg leuk vinden, maar ik heb een voorgevoel dat het een jongen wordt. Hoe dan ook, ben allang blij als het gezond is.
@MamaAniek: Wat leuk het 1e kleinkindje in de familie. @MamavanGwenn: wa een superleuk gedichtje zeg. Ik denk dat ik die maar eens ga onthouden als we het aan onze vrienden gaan vertellen @Missymaaike: wat fijn dat je de 24e ook al je echo krijgt. En dan kunnen we echt gaan genieten ja. Nu ben ik er ook al wel een stukje positiever mee bezig hoor. Ik ga weer snel naar beneden om mijn collega te helpen, de kids zullen zo allemaal wel wakker worden na hun slaapje. Misschien tot vanavond! Liefs mamakaatje
Ha enjoy, ik werk ook in een Rotterdams ziekenhuis. haha zou wel erg toevallig zijn. Nog maar ff stilhouden dan, totdat iedereen het weet
Nog gefeliciteerd allemaal trouwens Ik vergat net in al mijn enthousiasme te feliciteren Ik heb ook de vk gebeld en ik mag 7 februari voor de intake. Ik ga ook weer naar dezelfde vk. @ Jalou: Wat grappig, ook wij hebben ontzettend veel geluk gehad en beide keren de eerste ronde raak. Deze keer is het helemaal een wonder want we hebben eigenlijk maar een keer geklust zonder voorbehoedsmiddel Vorige keer heb ik mij niet opgegeven voor mvm maar deze keer ga ik het wel doen. Eerste keer was alles zoo nieuw dat ik het er eigenlijk niet durfde. Nu vind ik dat ik het wel moet doen. Wij hebben zoveel geluk gehad. Ik gun het ook andere mama's to be.
Gul83, zeker geluk. de 1e keer was ik er oko veel bewuster mee bezig. Fliumzuur geslikt, vruchtbare dagen in de gaten gehouden en nu helemaal niet. Het was ook de 1e keer onder condoom en toen ging ik de volgende dag eens uitrekenen wanneer ik vruchtbaar zou kunnen zijn en dat bleek in die periode te zijn. Ben toen als een gek foliumzuur gaan slikken haha. Het was dus wel behoorlijk schirkken, maar ben nu wel erg blij
Ik begin vandaag pas met foliumzuur Had het eigenlijk nog niet verwacht en wou deze maand nadat ik ongi werd ermee beginnen. Stom stom stom... Bij ons in de dorp kon ik geen foliumzuur vinden en als ik de stad in ging was ik elke keer met iemand en wou niet dat ze wisten dat we voor een tweede gingen. Achteraf had ik het gewoon moeten doen.
gul83 nu wel beginnen hoor want naast dat het een open ruggetje kan verkomen , zijn er nu ook onderzoeken bekent dat het de kans op een miskraam nog iets verkleint... en schijnt het ook goed te zijn voor de inteligentie van het kindje .... kortom het is wel een belangrijke vitamine ......
Ga ik zeker doen. Mijn man heeft vandaag de mama vitamine pillen met visolie gehaald. Ik kon zelf niet weg omdat het zooo verschrikkelijk waait. Zoonlief vond het niet fijn buiten. Het liefst neem ik nu gelijk een in maar helaas ik moet wachten tot vanavond.
Gul83: welkom en proficiat! MissyMaaike: hier zijn de namen al zo goed als uitgekozen.. alleen jongensnaam hebben we nog niet helemaal... wel al een paar uitgezocht maar nog geen definitieve keuze... ook de doopnamen nog niet uitgekozen.. alleen nog de roepnaam... Bale dat je zo lang aan de telefoon hangt met gyn en dat die miep je ook nog niet feliciteerd... Hey Aloha, thx!!! MamavanGwenn: fijn he, naar de zelfde vk gaan... zeker als je er al goede ervaring mee hebt... voelt dan toch weer vertrouwd... MvM: eerste keer MvM moest ik ook zelf wegbrengen maar vond ik niet erg... vond het erger om het hier voor de deur te zetten, dan voelt het toch alsof iedereen het ziet... Kan me voorstellen dat je wel combitest gaat doen als je al meer kans hebt vanuit familie. Hier hebben we 1 erfelijke ziekte in de familie en 1 waarschijnlijk erfelijke ziekte, maar beiden zijn niet met de combitest te zien en zijn ook geen "ernstige" ziekten... (Crohn is hier waarschijnlijk erfelijk en dan is er nog een onbekende aandoening, het syndroom van Klippel-Trenaunay (Syndroom van Klippel-Trenaunay - Wikipedia) dat betekent in het hoogste geval dat de baby lichamelijk een lichte beperking krijgt (mag niet zwaar tillen etc)... Collin heeft het ook maar in heel lichte mate (een klein vlekje op de rug) maar mijn schoonbroer heeft vlekken over bijna zijn hele linkerbovenlichaam en kan dus niet zwaar tillen enzo.. maar verder kun je wel gewoon alles doen) Jalou: welkom en proficat!!!! Hier ook al erg zichtbaar... Wij willen t-shirts gaan maken met een foto van een klavertje 4 met op ieder blad een foto van het kind en dan 1 blad leeg... en dan op de achterkant een tekst waaruit dan duidelijk blijkt dat ik zwanger ben.... (zag laatst ergens "omdat mama weer zwanger is moet ik zo'n stom shirt aan) Fijn dat je nog weinig klachten hebt en dat je snel zwanger bent geworden. Had ik hier ook iedere keer (alleen was het blijven plakken de laatste 3x het probleem ) Juli10: Ook welkom en proficiat!!! Hier ook een kindje uit 2010, alleen een maandje ouder Hopen dat je nu wel weer een plakbaby hebt! MamavanGwenn: wat een super gedichtje! MamaAniek: wat fijn dat ze zo enthousiast is... Namen: Tot nu toe hebben we iedere keer het geslacht gekregen waarvan we de naam het makkelijkste hebben kunnen kiezen (of manlief was het niet helemaal eens met de andere naam of ik niet)... best wel grappig... Geslacht weten: Bij de oudste 2 wisten we het niet vantevoren en bij de jongste wel, hij had namelijk een peetoom die uitgezonden was naar Afghanistan en voor het geval hij niet terug zou komen wilden we hem wel al het geslacht vertellen zodra we het wisten... Maar ben nu nog aan het twijfelen.... Manlief maakt het allemaal niet uit Ik begon ook pas met mama-vitaminen te slikken toen ik een positieve test in handen had... Waren niet zo bewust bezig en we waren 1 dag "te vroeg" aan het klussen gegaan en daarna ook de hele week niet dus is echt "hole in one" .. maar dat was bij de eerste ook... 2e was gepland en 1e ronde raak en 3e was min of meer gepland... we wilden nog een kindje maar waren niet aan het "mikken" om op de juiste dagen te klussen.. heeft toen 2 of 3 maanden geduurd... 4e zwangerschap was 1x raak en 5e was zoals de 3e... 6e zwangerschap was puur toeval omdat ik nog niet ongesteld was geworden.... Zo, nu ga ik de website weer even bijwerken. Tot later!
He meiden, Jullie kletsen er lekker op los, en het is te veel om overal op te antwoorden. @MvM: Weet nog niet of ik dat ga doen, woon in een appartementencomplex en daar lopen alleen op een ochtend al 200 mensen in en uit. Als we het hier in de buurt kunnen wegbrengen wil ik het wel gaan proberen. @Vertellen: Ik wil het graag tot eerste echo stilhouden, maar mijn vriend wil het van de daken schreeuwen dat hij papa wordt. Echt schattig @ Namen: Neuhhh nog niet echt over nagedacht. @ Alle nieuwe: Welkom en Gefeliciteerd!! @ Jalou: Dat zou toch wat zijn als je me collega bent Hier vandaag aan het werk geweest en net op weg naar huis,... nou ja naar de auto helemaal zeikwatertjenat geregend:x Gatverdarrie zeg
Hallo dames, Ik heb de vk ook vanmorgen gebeld, ze zou me vanmiddag terugbellen, maar heeft het denk ik druk gehad. Moet dus nog ff wachten denk ik. Ben hier echt mevrouw ongeduld haha. Ik was natuurlijk nog niet zo lang geleden al best wel ver in de zwangerschap en ben nu dus ook alweer naar kamertjes aan het kijken. Deed ik de vorige keer in het begin nog niet, maar goed. Maar lekker van genieten! Ga ook alvast leuke positiekleding kopen, heb ik echt zin in! En we hebben nu wat meer geld, nu ik ook werk, dus dat is wel erg fijn. @Aloha. Hallo! Jij ook weer zwanger dus, echt te gek zeg! Gaat het goed? Hier wil ik het mijn schoonzusje binnenkort vertellen, zij woont bij ons in (praat toch wat makkelijker haha) en ik wil het ook mijn moeder vertellen. De rest mag nog wel even wachten .