Hallo allemaal, Ik wil me graag bij jullie voegen. Vandaag onze 3de goede echo gehad en ben vandaag 10,4 weken. Ik ben zwanger van de 4de. Wij hebben al een zoon van 9 jaar en een tweeling (j/m) van 6 jaar.
Dat vertellen wij hem ook! Dat we ons best doen om deze baby supersterk te maken. Dat mama daarom heeeeeel veel groente en fruit moet eten En vitaminetabletjes hahahahaha Vanmiddag lekker met mn mannen koekjes aant bakken... de 2e lading staat nu in de oven. En voor straks of morgen heb ik ook nog cakejes! met allemaal versierspul erbij Manlief zit met een dikke poot thuis dus we moeten elkaar wle vermaken.
Dithje, fijn dat jullie toch nog een beetje hebben geslapen. Hopelijk issie snel weer beter! Dronty, welkom!!
@Dronty: welkom! Ok m'n misselijkheid kan ik nog verdragen, maar sinds twee weken merk ik nu meer en meer dat naar toilet gaan echt een probleem wordt, sorry voor de details, maar schommel echt tussen constipatie en dan heel harde diarree, iemand enige tips hiervoor?
@Evy: Veel drinken en vezelrijke voeding eten. Zelf gebruik ik als de ontlasting heel moeilijk gaat roosvice laxo.
@Evy, wat ik zelf veel doe is vezels toevoegen aan gewoon eten. Ik mik bijvoorbeeld een beetje brinta (maar dan de "volkoren ontbijt"variant van de Lidl) door de yoghurt, of ik doe het bij de zwlfgemaakte sinaasappelsap. Als je zo telkens wat vezels toevoegt, en voor volkoren kiest (brood of macaroni bijv.) reguleert dit de stoelgang dus zou je van beide uitersten af moeten zijn.
Welkom Dronty en natuurlijk gefeliciteerd! Ik gebruik 1x per week lactulose Evy. Helpt mij erg goed. Ben gevloerd door de griep. Snotterkop, zere keel, hoesten, hoofdpijn en koorts. Weet iemand iets mbt zwangerschap en koorts?
Volgens mij mag de koorts niet te hoog worden Dithje. Beterschap meid. Hier het eten al op. Bewust wat vroeger gegeten omdat we dadelijk nog cakejes gaan bakken en versieren. Ben benieuwd wat de kleine man er van gaat maken. Wel weer vooruitgang aan tafel. Mijn zoon is een erg slechte eter sinds dattie 2 was en eet dus bijna niks. Heb weer even een showtje opgevoerd dat ik ontzettend mn best hd gedaan om de kipfilet heeeeeeerlijk te maken. En waarempel, hij heeft geproefd en mijn halve kip opgegeten hahahahaahahah. Ben altijd blij als hij weer iets eet wat hij zegt niet lekker te vinden. Langzaam breiden we zo het aanbod steeds verder uit.
Mams, doet mij denken aan mijn tante.. toen mijn nichtje jong was wilde ze ook bijna niks eten. Toen ik daar ging logeren had tante mais gekookt. Ik vind persoonlijk mais echt niet te eten. Nichtje ook niet, maar tante zegt: "Kijk maar N., Emjay eet ook gewoon haar mais op! Zie je wel dat het lekker is!" Zat ik daar met lange tanden m'n bord leeg te eten, kon het toch niet maken om te zeggen dat ik mais niet lekker vind!
Welkom Dronty! Vandaag ging het goed bij de vk. Geen echo, maar het hartje kunnen horen. Wat een mooi geluid! Ik ben vandaag dus 11w5d. Donderdag 12 weken. Besloten om het dus maar aan iedereen te vertellen. Ja, het kan nog fout gaan, maar de kans is dan wel erg klein! Bloed resultaten zijn terug. Alles was goed. Ijzer was aan de lage kant, maar toch nog hoog genoeg. Desondanks heb ik gevraagd of er een supplement was wat ik kon nemen, omdat ik toch wel weinig energie heb. Floradix gehaald. Mijn suiker was aan de hoge kant, maar ik heb dan ook niet nuchter hoeven prikken. Nu moet ik toch nog een keer nuchter prikken. Vind ik zo vervelend, niks eten 's ochtends en dan toch de deur uit moeten... Morgen belt de gyn over de uitslag van het chromosomenonderzoek.
Fijn dat je het hartje hebt kunnen horen!! Wat voor chromosomen onderzoek heb je gehad???? Emjay, hahahaa ik probeer zoonlief juist met mais aan de groente te krijgen omdat het zo'n zachte zoete smaak heeft. Ik vind het zelf nog best lekker hahahaha.
Geen idee... Hebben ze bloed geprikt bij mijn man en bij mij om chromosomen te tellen of zo. Dan kunnen ze er achter komen of bij één van ons ergens een chromosoompje een aanhangsel heeft (zoals en chromosoom 14 met eens stukje 18 eraan of zo) en in een aantal gevallen kan dat leiden op een verhoogde kans op miskramen en dat zou dan mijn drie miskramen verklaren. Hij gaf drie voorbeelden, waarvan er twee niet levensvatbaar zouden zijn (maar in het ergste geval draag je dan wel het kindje uit tot 40 weken en sterft het na de geboorte) en in één variant is het Down. Nou, in het eerste geval, als daar de kans hoger op is, dan wil ik het kindje daar op laten testen en als dat dan blijkt, dan zou ik er toch denk ik voor kiezen om het weg te laten halen, dan de hele zwangerschap uit te zitten met de wetenschap dat het kindje dan toch sterft. Want 'niet levensvatbaar' is gewoon 100% zekerheid dat het sterft, of vóór, of vlak na de geboorte... Even snel opgezocht op wikipedia. De meest voorkomende autosomale trisomie is trisomie 21; er is dan sprake van het syndroom van Down. Trisomie 18 (syndroom van Edwards) komt na trisomie 21 het meeste voor en daarna trisomie 13 (syndroom van Patau). Deze twee vormen leiden tot ernstige aandoeningen. Aangedane foetussen of baby's kunnen sterven gedurende de zwangerschap of binnen enkele maanden na de geboorte. Dus bij trisomie 21 is het kindje wél levensvatbaar, maar bij die andere twee niet. Andere trisomieën zouden oorzaak kunnen zijn voor miskramen. Dan zijn die varianten schijnbaar zo ernstig dat de bevruchte eicel binnen een paar dagen of een paar maanden sterft. Maar als zo'n trisomie bij ons voorkomt, dat wil nog niet zeggen dat het bij ons kindje fout moet gaan. We hebben immers een gezonde zoon. Wat de gyn uitlegde, is dat je van iedere chromosoom er twee hebt. Ik twee en mijn man twee. Als één van een paar chromosomen 'fout' is, dan heb je 50% kans dat ie die pakt. Hij kan namelijk ook de andere pakken. Een van mij en een van mijn man maken het kindje.
Ben vanmorgen bij de vk geweest, ze kon het hartje niet vinden en ze heeft toen meteen gebeld voor een echo voor mijn gerustheid. Op de echo zagen we het hartje goed kloppen en konden we hem ook meteen horen dus ook weer een paar mooie foto's rijker.
wij hebben die uitslagen van de week gehad bij ons was gelukkig alles goed maar vond het toch even spannend hier net bij de vk geweest en weer het hartje gehoord moet nu over 3 weken terug maar ze waren super tevreden
Leuk meiden dat jullie het hartje weer gehoord hebben en/of echo gehad hebben. Tnx MissyMaaike voor de link.
Oja, wat ik laatst zei over dat het laat is dat je voor het eerst het hartje hoort, dat klopt dus niet. Want je kunt het hartje pas heel laat horen. Zien kan eerder. Weer wat geleerd.
Welkom nieuwe! Hartje kan je al met 6w4 dgn horen, met inwendige echo. Dus het kan wel...... Even ego......kom morgen uitgebreid reageren: Verder hier vervolg gesprek met directrice gehad......ben weer zooo verdrietig, ze haalt er telkens van alles bij, waaronder dat ik mijn medische echo van 7 wkn op een werkdag moest hebben.....en niet op een vrije dag van mij.....tja je hebt zoveel te kiezen he in het zkh NOT zeker als je gyn niet alle dagen daar werkzaam is. En ze dacht ook dat ik niet op een andere dag dat had gedaan omdat manlief dan niet kon.....zei ze.....nou dan kon je toch alleen gaan....RIGHT, nadat ik 4 wkn daarvoor ook daar lag met een miskraam......heel onmenselijke reactie en zo niet juist. Zelfs manlief zegt zoiets niet tegen zijn werknemers....en die zit in een hard wereldje.
@Mirjam, jeee heftig hoor, snap dat je haar nog zo mist. Maar dan iid hoe de kleintjes ermee omgaan, zo mooi.... Jij hebt ook al zo'n lekker buikje, gaat snel he bij zo'n derde. Ik zal morgen ook even mijn buikje showen hier. @Mams ohhhh tranen in mijn ogen om wat je zoontje dan vraagt over deze beeb......(nou zitten die nu toch wel hoog)....maar wat mooi hoe ze daarover kunnen praten. Jij ook al de 10 ingegaan, ik ook JAAAA!!! @Dithje, ohhhh gelukkig dat het al beter gaat. @Evy hier alleen maar last van moeilijke ontlasting, tijd voor wat overheerlijke italiaanse olijfolie zeezout en peper en dan lekker dippen met stokbrood, werkt prima. @Kersje wat fijn dat je direct een echo kreeg! @Missymaaike, jij ook het hartje gehoor, wat blijft het toch een mooi geluid!