september 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carlo1987, 22 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Toch maar nu een reactie gegeven....:)

2. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Pfff meiden ff ego mijn tepels doen zooooooo'n pijn. Alsof ze in de brand staan. Niet tegelijk en de hele dag maar met vlagen eerst de een dan de ander. Zijn ook hard en lijkt net alsof er melk aan de oppervlakte zit.....pfff rare dingen toch ook. Maar ja zal er ook wel mee te maken hebben dat ik al lichte melkproductie heb (was een van mijn eerst kwaaltjes was ook heel verbaasd toen dat er opeens melk uit mijn borsten kwam nadat ik al meer dan n half jaar gestopt was met borstvoeding)

3. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    irritant ja die zere borsten, heb daar ook erg veel last van ze kunnen zo'n pijn doen (tepels) geen melk bij mij, dat mag over een half jaar.

4. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Charmed, is normaal hoor, dat is de toeschietreflex.......denk ik. Dinnie van mij had daar ook last van.

5. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Ja, klopt :) nu je het vraagt valt mij op wat er staat :))) het ziet er erg raar uit :)

6. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Heb weer alles bijgelezen maar kan helaas niet zo goed op iedereen reageren met i phone. Zag wel nieuwe mama's erbij. Gefeliciteerd. En ook mooie echo's en buikfoto's.
    Bij mij gaat mijn buik ook ontzettend snel dit keer. Ook voel ik de baby nu al. Zo bizar dat het zo vroeg kan. Vorige keer had ik de placenta aan de voorkant dus voelde ook zo weinig. Ik voel nu echt een veegje:) zo gaaf. Voel mij toch gelijk meer zwanger.
    Ik heb vandaag ook mijn tweede echo gehad met precies 12 weken. Ik zou eigenlijk volgende week pas gaan maar moet onverwachts werken en ik kon wat eerder terecht. Ik ga morgen maar kijken of ik de nub theorie kan toe passen. Lijkt me erg leuk om te zien :) mijn 20 weken echo in het zkh staat ook al gepland op 27-4. Wel erg spannend. Wij gaan ook geen aparte echo laten maken voor geslachtsbepaling. Vorige keer hebben we ondanks de nieuwsgierigheid ook gewacht en gemerkt dat de tijd toch wel vliegt.
    Ik ga nu maar slapen. Donderdag heb ik de laptop weer dan kan ik wat uitgebreider reageren. Terusten allemaal...

7. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Gister was ik 12 weken..! zo blij mee, is toch de eerste mijlpaal die we hebben gehaald..
    Voel me nog steeds niet 100% lekker.. ben er nu flink verkouden bij dus lig lekker in me bedje..

Liefs Mel

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Je krijg bij een echo alleen beelden terug, geen geluid.
    Kan er naast zitten hoor, maar volgens mij gebruiken ze bij luisteren naar het hartje een andere techniek.

Ik heb de voorgeschiedenis niet meegekregen, maar jee wat een onmens! Ze is de directrice, dus je kunt niet naar iemand toe die boven haar staat, zeker?
    Hihi, ik ben 25% Turks... Nou ja... Laz eigenlijk... :) Mijn babaanne kwam uit Rize en mijn dede kwam uit Kazachstan. :) Mijn vader is geboren en getogen in Istanbul. Hij is een Kasımpaşalı :)

Nu snel naar het werk, want ik ben al laat!

9. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Goofy wat een ongelofelijk k*treactie van je werk, zeg! Heeft dat mens geen hart ofzo?? Word er zelf boos van dat mensen zo met elkaar omgaan... waar is het begrip gebleven? :x

@(.)(.)... ik heb er nu niet meer zoveel last van maar met 6 weken was het echt zo erg! Ben blij dat ze nu niet zoveel zeer doet, hoop dat het nog lang wegblijft! Gelukkig ook niet zo heel erg gegroeid, maar m'n borsten zijn wel een stuk zwaarder geworden.

Hoe zitten jullie met aankomen? Ik was 2 kilo aangekomen, gelukkig nu weer nèt onder de twee kilo... hoop dat het nu nog heel lang stabiel blijft! Moeder was geloof ik 25kg aangekomen (na de bevalling), dus ik heb een uitstekend voorbeeld hoe het niet moet!

Vandaag lekker een dagje shoppen met Dinnie... heb ik onwijs zin in!

10. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @emjay ik hoop toch wel dat ik ga aankomen het liefst een kilo of 15.. en die mag dan na de zwangerschap nog blijven plakken ook haha

11. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Goofychick: Wat een verschrikkelijk naar mens jouw directrice ! Onmenselijk om zo met elkaar om te gaan zeg, kan er zo kwaad om worden !

Melanie: Woehoe 12 weken !!

Hartje horen: Bij mij hebben ze ook wel eens het geluid aangezet bij de echo. Terwijl we naar het scherm keken zette ze een knopje om en toen hoorde we het hartje ook. Geen idee welk termijn dat was.

Boobies: Doen alleen 's avonds wat zeer, en zijn een flinke maat groter wat ik natuurlijk super vind haha.

Kilo's: Bij D. was ik zo'n 30 kg aangekomen. Op het laatst ging ik niet eens meer wegen. Maar ik hield bij haar ook ontzettend veel vocht vast, kon geen schoenen meer aan. Het vocht was zo weg gelukkig waardoor ik weer tenen kreeg ipv worstjes. :D
    Nu ben ik 3 kg aangekomen, maar de laatste keer dat ik me gewogen heb was zeker een half jaar geleden. Dus denk niet dat het puur van de zwangerschap is.
    Bij J. ben ik ook zo'n 20-25 kg aangekomen geloof ik, maar ook dat vloog weg na de bevalling.

12. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Oh ja, 10 weken vandaag !!!!!!! :D :D

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Mirjam, 10 10 10 10 10 10 10!!!!
    Ook de dubbele cijfers in :D

Melanie, 12 weken yes!!!!

Hier ook onwijs pijnlijke boobies :( kan er amper aanzitten en als ik de trap op of af ren moet ik ze vasthouden hahahahaah

14. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nee hoor.............ik ben het levende bewijs, bij een inwendige echo kan je ook het hartje laten horen, maar hangt van de apparatuur af......(bij mijn VK kan dat nl. niet)
    Zowel bij mijn jongste (6wk4) als bij deze (7wk) heb ik een mooi knipperlichtje gezien EN het hartje gehoord. Beide echo;s zijn toen bij de gyn gemaakt.

15. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Melanie, beterschap!!! Enne joehoe ben zooo blij voor je.

@Ladyxochi, al dit alles komt doordat ik toen met die heftige gladheid later van huis ben gegaan.....haar dit gesmst(was niet te bereiken) en er voorgezorgd dat de klas werd opgevangen, ik was kwart voor 10 op school, het was spekglad hier. Ik liet ZOMAAR een groep in de steek en daarom moest ik maar willens en wetens mijn leven in de waagschaal leggen. Zei toen ook, heb nog wel twee kl kinderen die afh van mij zijn.
    Maar in het gesprek smiddags pakte ze alles erbij, andere collega's waren ook gekomen, maar moeten niet komen waar ik vandaan kom, geen vertrouwen in mij, vond het belachelijk dat ik de echo op dinsdag had gezet ipv wo do of vr, nou werk mijn gyn alleen maar ma di wo, maar die wo kon ik pas 2 wkn later terecht en gezien mijn miskraam wilde ze toch eerder. Ik neem zelf keuzes, zoals dat ik bij een lange teamvergadering in de middag er wel bij ben maar in de avond het niet red nu ik zwanger ben. (van half4 tot half9)
    Andere zwangere collega ging wel gewoon weg, wordt niks van gezegd....dan zit ze steeds maar mijn in de mond te leggen dat ik moeite heb met de balans tussen gezin en werk. Maar kan niet normale dingen bedenken als ik vraag waar zie jij dat mijn werk onder mijn gezin lijd??? Dan komt ze met dat soort dingen aan, nou dat je niet alleen naar die echo gaat, want zei dacht dat loek niet kon op die andere dagen. Ze vond het belachelijk dat we daar samen heen gingen, gesprek daarvoor zei ze , maar je hebt toch samen een kind, dus draag je samen verantwoordelijkheid voor.
    ETC ETC ETC.....dat ik vroeg weg ben op de maandag....als je kijkt hoeveel uren ik nog op wo do en vr voor school bezig ben schrik je ervan.....en nog veeeel meer....
    Ze wil me weg hebben dat is duidelijk....ben enige partimer en enige moeder tot nu toe, verder allemaal jonge meiden.
    En over het dat ik geen verantwoording voor mijn werk zou nemen, ze vergeet daarbij voor het gemak dat ik met mijn miskraam gaande gewoon voor de klas stond.

@Emjay, ze kan van mijn part een ongeluk krijgen, nou dan heb je het ver geschopt bij mij......weet ook niet hoe dit nu op te lossen.
    Aankomen heb je niet zoveel op te zeggen, beide zwangerschappen heb ik niet veel gesnoept of gesnackt maar wel veel aangekomen.

16. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sorry voor de lange tekst, ben er erg verdrietig onder en probeer mijn best te doen om te zorgen dat ze mijn laatste zwangerschap niet gaat vergallen maar HOE?

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Kan me goed voorstellen meid... Wat een trut zeg!!
    Ik zou willen dat ik je advies kon geven, maar verstandig denken kan ik met mijn hormonsters nu ook niet. Ik geloof dat ik was ontploft!!!

18. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Meid wat een rot situatie zeg.. Kan het me helemaal voorstellen dat je er zo over denkt, zou ik denk ik ook doen. Vooral als er bij he collega dan niks van wordt gezegd..

Kan me voorstellen dat dit het plezier in de zwangerschap ook flink vergald. kan je zo geen advies geven maar ik leef met je mee!

19. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Dikke knuffel Goofychick!

20. Enjoylife

Enjoylife Niet meer actief

Niet alles terug gelezen...

Knuf voor goofy!

Ego:

Gisteren de termijnecho gehad. Was zo grappig om te zien dat de beeb zo beweeglijk was! Springen en salto's maken hihi
    Enige nadeel was dus dat ze de beeb moeilijk konden meten omdat hij/zij niet stil lag en dat ik geen mooie foto's heb. Heb 1 foto dat de beeb met de rug naar me toe ligt ;) , maar goed daar zie je tenminste nog dat het een minimensje is. De andere foto's zijn vage vlekken hahah

Deel Deze Pagina