september 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carlo1987, 22 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    @ voelen, ik weet het niet. af en toe voel ik onbekende kleine plopjes, of dat dat nou de baby is dat is toch nog wel vroeg voor een eerste kindje.

2. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    @kersje, kan best hoor..
    Hier ligt de bm ook al vrij hoog (voordeel dat ik die zelf kan voelen).

Pfff.. doe vandaag niets anders dan spugen..
    Bahbah,

3. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @mamaaniek, waar zit jij bij de vk dan? Ik zit bij isis.. Heb een tattoo over mijn hele zij staan en ben ook pas 21.. Dus ben benieuwd.. als ze daar tegen mij zo over reageren zal ik ze is laten merken dat ze niet moeten fucke met een zwangere vrouw..

@dithje beterschap lieverd! Hoe gaat het verder met je?

@Springboon heel veel beterschap meid, hoop dat het spugen snel ophoud..!

@ de rest dikke knuffel!

@meiden met mooie echo... ZWIJMEL!

@nieuwe WELKOM!

hier net even met de vk gebeld, ik kwam me bed uit na mijn nachtdienst en dacht ach kan mij het boeien ik ga eens op de weegschaal staan, Ik was gewoon afgevallen en schrok der nog al van.. ben al een sprietje maar nu qua gewicht nog erger.. Mijn BMI zit nu op 16.. En door dat ze me in het vorige ziekenhuis zo bang hebben gemaakt ben ik af en toe toch wel een schijtertje.. Zo lief dat ik dan gewoon even mag bellen voor een geruststellend woordje..
    Verder gaat het weer goed, ben behoorlijk opgeknapt van de griep en buikje groeit goed.. Ook heb ik t gevoel dat het gewoon helemaal goed zin met onze kleine smurf dus daar maak ik me in ieder geval niet druk om.

Liefs Mel

4. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    @Melanie, wat vervelend dat je zo bang bent gemaakt in dat ziekenhuis maar wat fijn dat je vk je gerust kan stellen. Griep en zwanger zijn zijn allebei beste energievreters al snap ik wel dat jij liever geen kilo's ziet verdwijnen, ze zullen er vast weer snel bijkomen (en ik hoop voor jou erbij blijven).

5. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    volgens mij zijn plopjes gewoon lucht in je maag.. of heb ik het mis?

6. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Mijn maag zit toch echt wat hoger;) ik voel het net boven mijn schaambot.

7. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Fijn dat de vk je gerustgesteld heeft Melanie.
    Wat hebben ze in dat zkh in vredesnaam gedaan/gezegd? Slecht hoor dat ze je zo onzeker hebben gemaakt.

Op de griep na gaat het goed met mij hoor. Lief dat je er naar vraagt.
    Woe weer vk, zin in! Maar eerst maandag de operatie van mijn moeder. Spannende dag.

8. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @dithje, ze hebben me heel bang gemaakt door te zeggen dat een zwangerschap een gevaar voor mij kan opleveren. Ik en het beebje zouden er aan kunnen overlijden werd me keihard in me gezicht verteld.. Het zou een parasiet zijn die mij van binnen op eet en daardoor zou het dus heel gevaarlijk kunnen worden.. Ik weet dat het op zich wel mee valt maar toch ga je dan bang zijn.. Mja mijn huidige FA zei tegen me of je nou 40 45 of 50 kilo weegt dat maakt echt niet zo'n verschil.

Waar word je moeder aan geopereerd?

Ik mag maandag naar de vk voor mijn termijnecho :) zin in!
    En ik heb ook de 29ste de geslachtsbepaling. Heb jij al een voorgevoel?

Liefs Mel

9. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    OMG Melanie wat een harteloze sukkels :(
    Echt meis het komt goed. Ik ben ook niet heel zwaar (voor zwangerschap 53 kg) en heb natuurlijk L ook gekregen. Niets aan de hand...

Mijn moeder wordt geopereerd aan haar dunne darm. Wordt een stuk verwijderd ivm ziekte van Crohne.

Ik heb dit keer geen enkel voorgevoel. Bij 1e zwangerschap wel. Wist 99% zeker dat het een jongetje was. Was ook zo. Mss durf ik nu geen voorgevoel te hebben? Zou het erg leuk vinden als het een meisje is, maar wil daar niet teveel op hopen...
    En jij, heb je voorgevoel?

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hey Melanie, ik weet niet waarom je zo weinig weegt, maar wat ze in het ziekenhuis zeiden... ja, het is heel hard, maar soms is zo hard zijn de enige manier om door te dringen bij mensen. Dat is dan wel in de gevallen waarbij de persoon zelf de reden is van het ondergewicht. En als dat bij jou niet het geval is, dan hebben ze net misschien ervoor iemand gehad waarbij dat was en zat het nog in hun systeem... Dan is het wel erg onprofessioneel, maar het zijn ook mensen, hè...

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    IK voel ook nog niks. Nou ja, mijn darmen. Tenminste, ik ga er vanuit dat het mijn darmen zijn, vanwege de locatie. Of buikspiertjes die af en toe eens samentrekken. En ja, mijn baarmoeder zit op dezelfde hoogte, maar ik denk echt dat het nog te vroeg is. Ik zou ook niet weten hoe je kunt uitsluiten dat het je darmen zijn?
    Ik heb geen idee vanaf wanneer je iets zou kunnen voelen. Mijn vk zei afgelopen dinsdag dat het nog te vroeg was en toen was ik 11w5d. Maar ik ben niet een van de slanksten, dus misschien speelt dat ook mee. :D

12. juli10

juli10 Fanatiek lid

12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Kersje; Gelukkig niet meer hoeven te spugen, ik hoop voor je dat het nu ook weg blijft!

Evy; dik 2 weken geleden heb ik de laatste echo gehad. Nu heb ik pas na 4 weken een afspraak maar gewoon controle. Ik denk dat ik toch maar gewoon eventjes afwacht, ik moet er gewoon vertrouwen in hebben.

Springboon; dat lijkt me helemaal vervelend als je de hele dag door moet overgeven, bleh.

Melanie; Phoeh dat is wel heftig om eventjes te horen te krijgen dan, kan me voorstellen dat je schrikt als je dan ook nog eens afvalt ipv bij komt. Ik hoop dat je snel wat bij gaat komen.

Gister zijn we gaan eten bij het pannenkoekenhuis. Daar hebben ze een speelkelder waar mijn zoontje zich super goed heeft vermaakt. Heerlijk om hem zo te zien genieten. De soep en de pannenkoek ging er ook helemaal in, klein vreetmonstertje haha.

13. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Ze hebben idd 1 x een patient gehad die in een soort gelijke situatie zat. Die vrouw is ook overleden... Heel erg maar die vrouw had ook psychische problemen waardoor ze ondergewicht had..

Ik zelf ben al vanaf mijn geboorte af aan een sprietje. Heb hier thuis een brief liggen van de kinderarts.. Ik was toen net 1 jaar en 2 maanden.. De brief begint met: Voor mij staat een klein tenger meisje met gewicht <P10... P10 was destijds de norm. Ze hebben me van voor tot achter onderzocht.. tig keer bij de internist geweest alles gecheckt en daar kwam natuurlijk niets uit.. gesprekken gehad met een psychiater en ook daar kwam niets uit.. 2 jaar lang een dieet gevolgd van 3500kcal per dag.. Nog geen 100gram aangekomen.. 3 weken in het ziekenhuis 24uur per dag aan de sonde voeding gelegen maar ook daar nog geen 100 gram van aangekomen..

Dus ja echt alles maar dan ook echt alles wijst er op dat dit gewoon mijn bouw is waar gewoon niets aan te doen valt. Heb zelf ook nooit een probleem gehad met me gewicht, maar juist door dat klote ziekenhuis ben ik heel anders naar mezelf gaan kijken..

En of er nou voor mij of na mij een patient is geweest waarbij het wel slecht is uitgepakt, Ik ben Melanie, en niet die andere patient.. Ik ben gezond, leef gezond en 1x zo'n uitspraak om door te dringen had ik nog wel begrepen, maar 10x nee absoluut niet!

Mijn mannetje zei tegen haar toen, en nu wil ik dat je er mee kapt.. Mijn vriendin (waren toen nog niet getrouwd) is wie ze is, alle onderzoeken zijn positief afgerond en de bewijzen liggen er dat ze zo altijd is geweest. Ja maar we hebben eerder een patient gehad bla bla bla zeiz e toen.. Nja toen werd er door me mannetje ff duidelijk gemaakt dat in zijn ogen Ajax ook de beste club van NL is als we puur naar de statistieken gaan kijken maar dat ze toch echt niet bovenaan staan nu, oftewel behaalde resultaten uit het verleden bieden geen zekerheden voor de toekomst.

Mijn nieuwe FA, vind het ook echt onzin dat ze me zo hebben behandeld.. Hij zit in een ander ziekenhuis maar zit tegelijkertijd ook in het team van de FA wie dat dus tegen me zei. Klein beetje tegenstrijdig dan als iemand uit hetzelfde team zegt wat een onzin.. hier heb je Clomid en ga maar lekker zwanger worden meid..

Maar goed nooit heb ik dus op me gewicht gelet, en dan zie je gister dat je 2 kg minder weegt en dan hoor je dat klote zinnetje weer een keer of 5 door je hoofd dreunen en tja dan word ik schijt.. Terwijl ik super tevreden over mijn lichaam ben.

Liefs Melanie

14. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg

Mijn voorgevoel zegt een meisje.. maar goed het zou zomaar eens een jongen kunnen zijn haha.. Ik weet het nu nog niet.. Nog 26 dagen wachten haha dan weet ik het :)

Hoop voor je moeder dat de operatie mee valt en dat het haar gaat helpen.

Liefs Mel

15. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Bahbahbah,

Ik ben ziek..
    Getver, wat voel ik me een vaatdoek, zo slap.
    Wel bijgelezen, maar te duf om te reageren.. sorry..

16. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @springboon, heel veel beterschap meid, rust lekker uit!

Liefs Melanie

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Beterschap springboon.

Voelen...Ik zeg ook niet dat ik de baby voel. Maar ik voel wel dat er daaronder beweging is, want dat heb ik kriebel in mn baarmoeder.
    Klinkt misschien heel stom. Maar ik voel dan een kriebel die zich verplaatst.
    Maar onze wondertjes zijn geen 2cm meer he...dat zijn ze bij 9 weken ;) nu zijn ze misschien al wel 5cm? Ik ben heel slank en het is al mn 3e zwangerschap( en ik weet hoe bepaalde dingen voelen ;) ) dus misschien dat dat er ook wel mee te maken heeft hoor.

18. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Beterschap Springboon

We gaan samen aftellen Melanie :D

Hoe is het met je mams? Nog steeds geen wc knuffelen?

19. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    Hoi meiden,

ik hoop dat jullie het goed vinden dat ik me bij jullie voeg.
    ik heb dit topic al vaker even meegelezen, maar ik durfde het nog niet aan om mee te schrijven.
    ik heb namelijk een translocatie waarbij ik een vergrote kans heb op miskramen of een kindje dat niet levensvatbaar zou zijn. ik ben inmiddels vandaag 13 weken en ik heb de vlokkentest ondergaan, waardoor we nu weten dat alles goed is gelukkig.
    het waren zenuwslopende weken, omdat ik voor deze zwangerschap 3x een miskraam heb gehad, dus we durfden bijna niet te denken dat het goed zou gaan. gelukkig ziet het er allemaal goed uit en weten we door de vlokkentest ook al dat we een meisje krijgen. we hebben al twee jongens, 1 van bijna negen en 1 van drie, dus dit was wel een hele leuke verassing. al maakte het me echt niet uit, ik ben allang blij dat het allemaal goed gaat.

ik heb even wat pagina's mee gelezen, maar hier wordt zoveel geschreven dat het lastig wordt om alles te lezen :)

20. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Rizzie, welkom meid!!
    En wat leuk, een meisje na 2 jongens :D
    Van harte gefeliciteerd.

Dithje, het gaat wel ok!! Ben wel voor heel veel luchtjes gevoelig,daar word ik wel misselijk van...maar heb al bijna 2 weken niet meer overgegeven dus het gaat de goede kant op!

En daar?

Deel Deze Pagina