september 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carlo1987, 22 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    naomi: hier ook striemen van mijn vorige zwangerschappen, maar ik heb ook een tankini en je ziet er niks van.

bij ons mogen ook geen kinderen bij de 20 wk echo aanwezig zijn, omdat het geen 'voor de lol' echo maar een medische is.

2. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @mams: ja vind ik ook, 3 kids in huis zal lekker druk worden, alhoewel zijn dochter er al 12 is, 13 worden

@missymaaike: wat leuk dat het daar zo'n goed weer is en lekker genieten van je honeymoon hoor!

@pompeltje: welkom meid en proficiat

@LadyXochi: hoop dat het eindelijk over is voor jou, spijtig dat je niets van je weekend hebt gehad.
    bij mij gaat het op en af, maar nooit helemaal weg, nooit last gehad van migraine dus denk niet dat het dat is

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    LadyXochi, daar ben je weer!
    Wat balen van je migraine meid :(

4. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    @20 weken echo: hier niets over gezegd of er kids mee mogen, maar mijn dochter moet mee want heb geen oppas op dinsdagen. Vind t ook wel vreemd als je eigen kind niet mee mag. Dat je niet alle opa's oma's etc mee mag nemen snap ik wel naar je eigen kind????

5. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    JAAAAAA ik kan het wel van de daken schreeuwen, net mijn uitslag van de combitest binnen.........

1:2400 !!!!!!

Waar ik met mijn jongste op 1:550 zat, maar zat toen zelfs nog buiten mijn eigen leeftijdsgroep zit ik er nu dik dik buiten.....
    Ben zoooo blij.......

6. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    goofy: gefeliciteerd!! super nieuws!

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Goofychick! Super meid :D Helemaal geweldig!!!
    Ik weet onze getallen niet eens...heeft de gyn niet gezegd. Maar de kans was heel minimaal :D Kan me voorstellen dat je dolgelukkig bent.

Charmedknorrie, ik vind het helemaal niet vreemd. Zo'n echo kan meer dan een half uur duren want er moet van alles bekeken en gemeten worden. Kindje moet goed liggen en als dat niet zo is moet je misschien nog wel ff springen of weet ik veel wat zodat het anders gaat liggen. Dan kan het nog wel veel langer duren.
    Welk kind (muv de wat ouderen) blijft nou een uur op zn kont zitten. Die hebben et na 2 minuten wel gezien hoor.

En wat nou als je slecht nieuws krijgt? Daar wil je toch je kind niet bij hebben?

Nee ik vind het niks meer dan normaal, en dus ook terecht dat kinderen hier niet mee mogen naar de medische echo's.

8. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    LadyXochi wat balen dat die migraine zo opspeelt joh!
    Ik zie het bij ons ook nog zo gebeuren dat ze de afspraak 'even' verzetten... we zien het wel...

@ kinderen mee; Hier kregen we een foldertje met de volgende informatie:

Algemeen:
    *
    Geen pretecho
    * Geen foto/videoapparatuur mee
    * Geen kinderen mee, maximaal 2 volwassenen

20 weken echo:
    * Geen garantie "alles is goed"
    * Bij bijzonderheden: gedetailleerd onderzoek
    * Beperking beeldvormingdoor bijv. ligging kind
    * Beperking echo t.a.v. geslachtsbepaling

(en nog wat meer)
    Vond het wel lekker kort door de bocht hoe ze het meldden, maargoed wel duidelijk!

9. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik neem mijn kids ook niet mee.....puur omdat wanneer we slecht nieuws zouden krijgen we onze handen wel vol hebben aan elkaar.....met de pretecho gaan ze uiteraard wel mee over dikke 2 wkn! En dat is ook iets wat ik samen met ze wil delen, zeker met mijn oudste omdat hij het zich zo realiseert wat er gebeurt.

Net even kleine ommetje om gewandeld met mijn jongste....kan niet ver van huis want als hij een poepluier krijgt zit hij er helemaal onder, zo zielig.
    Ga lekker een ijsje nemen...

@Lady getver die migraine....weet er alles van....liep bij mijn oudste tegen de muren op de laatste 2 maanden....

10. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Super goed nieuws Goofy!

Bij ons staat inderdaad ook in de folder dat je kinderen absoluut niet mee mag nemen Charmed. Net was mams zegt, het is een medische echo en een kind kan daarvan afleiden omdat het aandacht nodig heeft c.q. niet stil kan zitten.
    Daarnaast ben ik het met de overige dames eens. Je wilt je kind er toch niet bij hebben voor het geval je slecht nieuws krijgt?
    Dit is ook de reden dat wij de echo gepland hebben op een werkdag (wel zo vroeg mogelijk) zodat L naar de oppas kan.

11. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @goofy Goede cijfers meid! Geniet ervan! Beterschap voor je kleintje!

@maaike, wat lekker zeg 28 graden!! JALOERS!

@lady bij welke winkel was je geweest? Er zit in Tilburg nu zo'n leuk winkeltje met baby/kinderkleding! Dat gaat echt mijn winkeltje worden denk ik haha. (zit op de heuvel)
    Hoop dat je migraine snel ophoudt!

@nena, wat fijn dat je je kleintje hebt gevoeld!

@enjoy, ik ben benieuwd of het een jongen/meisje word!

@emjay, ook hier haar op me buik, nog nooit gehad.. Maar zijn gelukkig blonde haren bij me dus valt niet op..!

@rizzie fijn dat alles goed was vandaag!

@mams, ja lekker he die angelsound.. Wij luisteren zo nu en dan ook lekker ff! En gefeliciteerd met je 14 weken!!

@evy hoe gaat het nu met je hoofdpijn?

@dihtje hoe is het met je?

Ook hier mogen kinderen niet mee naar de 20 weken echo..
    Wel kun je voor 7.50 een dvd opname mee krijgen :) erg leuk natuurlijk en gaan we ook zeker doen :)

Maar 20 weken echo heb ik pas 2 mei.. en 25 april heb ik de guo.. Maar eerst natuurlijk 4 april nog onze geslachtsbepaling.. Ben wel benieuwd al maakt het me helemaal niets uit wat het gaat worden :)

Ik ben echt nog steeds iedere dag super moe.. Lijkt wel of ik weer net zwanger ben.. Hebben jullie daar ook last van?

Owjaah, vandaag al 16 weken!!! gaat lekker snel :) zal straks weer een foto er op zetten.

liefs Melanie

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #4232 SushiLover123, 27 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2012
    Daar zijn goede redenen voor, hoor, maar ik denk niet dat ze je kind kunnen weigeren als je geen oppas hebt :)

Nee, de redenen zijn meer: Het is een lange zit (kan wel 45 minuten duren) en dat is erg lang voor de meeste kids om stil te blijven zitten. Dan gaan ze jengelen en weet ik wat. Maar sowieso moet degene die de echo doet, zich goed kunnen concentreren. Ik denk dat deze regel is ingesteld vanwege slechte ervaringen. En niet de minste reden, is dat de ouders er ook met de volle aandacht bij moeten zijn, want het kan best wel eens zijn dat er iets aan de hand is. De ouders moeten zich er echt goed bewust van zijn dat er dan iets niet goed is en wat er dan aan de hand is. Als je met één oor en oog op je andere kind aan het opletten bent, dan dringt dat niet goed door.
    Mooie uitslag, goofy! Gefeliciteerd! Maar voor welke trisomie is het?
    Gaat niet voor iedereen op, want toen wij vorig jaar te horen kregen dat het hartje niet klopte, was ik zo blij dat ik Ilias kon knuffelen!
    Ik was o.a. bij de H&M geweest. Maar welk winkeltje is dat? Die ken ik niet!

13. naomi1986

naomi1986 Actief lid

4 feb 2012
    324
    0
    0
    tankini: ik zou er toch maar eens aan gaan denken dan.. ik vind de striemen zo lelijk!!! wil absoluut niet dat iemand ze ziet, en met een badpak ben je daar wel zeker van... ook al vind ik het ook een vreselijk lelijk ding!!! nog tips waar ze leuke tankini's verkopen voor zwangeren?!?

20 weken echo: hier mag je ook je kids niet mee..!! alleen je partner of een andere 2e persoon!
    vind dat ook geen gek idee, ik zou niet willen dat mn kids erbij zijn als er vervelend nieuws uit komt, en ik raak overstuur! mn kids zijn dan ook nog maar 7 en 5 jaar

wat wordt er hier veel gekletst, kan het haast niet bijhouden!! pff.. :)

goofychick: wat een fijn nieuws zeg..!! gefeliciteerd! geniet ervan..!! ;)

14. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Z-Geneartion..
    Zit naast de Pull&Bear op de heuvel.. net iets verder dus als frietje van Henk haha..

Liefs

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik zou het zo niet weten, maar ik kijk morgen wel, als ik toch terug naar de H&M moet ;)

16. MamaAniek

MamaAniek Actief lid

1 jan 2012
    420
    0
    16
    NULL
    Even een heeel snel berichtje van mij want zit op m'n telefoon. We komen net terug van babydump met schoonmoeder en hebben een kinderwagen besteld! Mochten er een uitzoeken dus super lief. Ook alvast een kinderstoel gekocht. Ben helemaal blij! :)

17. naomi1986

naomi1986 Actief lid

4 feb 2012
    324
    0
    0
    welke kinderwagen heb je besteld..?! en welke heeft de rest op het oog.. ik heb bij mn 2 boys de stokke gehad.. en ga dit keer denk voor de joolz jeans met zilver frame ;)
    hij rijdt iig superfijn! xxxx

18. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg

Wij hebben hem gekregen gratis en voor niks, Een quinny.. Rijd super lekker :) en ben er echt blij mee.. Kleur grijs

19. MamaAniek

MamaAniek Actief lid

1 jan 2012
    420
    0
    16
    NULL
    Hier ook een Quinny! Hij rijdt idd super lekker! Levertijd is alleen wel lang, hij wordt rond 1juli bezorgd.

20. naomi1986

naomi1986 Actief lid

4 feb 2012
    324
    0
    0
    we hadden de 1e x ook de kinderwagen gehad vd opa's en oma's..!! stokke vond ik ook heel fijn, alleen nam hij veel ruimte in beslag in de auto :( ik ben wel blij dat ik alles nog heb bewaard vd jongens van spullen.. heb het meeste dus nog wel in huis! alleen nog een kinderwagen, wipstoel & maxi cosi en verder nog gewoon kleertjes etc :) ik heb zo zin om de kamer in te gaan richten!!

Deel Deze Pagina