Hai meiden, Ik kom mij ook gezellig melden bij de september 2012 meiden. Heb vorige maand mijn spiraal laten verwijderen en ben meteen zwanger Ik heb al een zoontje Luca van 1,5 en nu krijgt hij dus een brusje! Helemaal happy! Uitgerekende datum is 13 september...
gefeliciteerd aan iedereen die zwanger blijkt te zijn. hier nog steeds weining klachten, gelukkig. het voelt alleen zo... onwerkelijk allemaal.
Hey meiden Ik heb echt zo weinig puf om te reageren....ben steeds zo moe, weet dat ik dat bij mijn vorige zwangerschap ook zo had de eerste weken. Vanochtend moest ik ff mijn bed uit springen en dat is niet zo'n strak plan dan komt de ochtendmisselijkheid flink opzetten. Maar wilde jullie ff laten weten dat ik meelees en wel met jullie meeleef hoor!
Even snel reageren Welkom en gefeliciteerd alle nieuwelingen ik krijg toch wel wat zwangerschapskwaaltjes Was gisteren nogal emo en ben om 3 uur 's nachts naar beneden gegaan omdat ik door honger niet kon slaPen. Hen een sneetje brood gegeten met pindakaas en kon daarna eindelijk slapen. Moet wel zeggen dat ik hierdoor mezelf meer zwanger voel. Hoop hier geen gewoonte van te maken
ik heb net gebeld voor een echo en mag 10 feb komen die mag dus op de lijst, kon eigenlijk al een week eerder maar dan zijn we op wintersport dus moeten nog even wachten........
Goedemorgen dames! Hier gaat alles nog steeds zijn gangetje. Vanmiddag even werken, dus vanmorgen even huishouden runnen. Net een brief van de vk in de bus, dus het wordt al wat echter. Ook gisteren een doos met zwangerschapskleding gekocht, die komt hopelijk vandaag binnen. Ik ga nu eerst even proberen op iedereen te reageren. @Princess. Ik heb ook nog niks gehoord van mvm, wacht rustig af. Lekker van je bad genieten hoor! En lekker er een geurtje ingooien, kan helemaal geen kwaad. Arme meid en arme man! Vervelend is dat wanneer je je zorgen gaat maken... Doe maar rustig aan en misschien je mannetje even inlichten dat het ook gedeeltelijk je hormonen zijn. Sommige mannen hebben dat namelijk niet zo goed in de gaten . @Annie. Wat vervelend van die hoofdpijn! Heb ik ook wel wat last van, maar gelukkig niet heel veel. Leuk he, al die babydingen . @Loez. Het is natuurlijk beter helemaal te stoppen (dat hoef ik er ook niet in te wrijven ), maar vind dit al erg knap! Rookte je veel? Ja precies, je kunt bij jouw huidige werk dus ook zeker weten niet blijven? Ach, vanaf juli zijn we ook zomaar september, snap best dat je dan het niet meer ziet zitten om te solliciteren. Richt je dan maar lekker op je zwangerschap (als dat financieel allemaal mogelijk is) en dan moet je na je verlof maar weer zien! Wel even een tipje, ik werkte de vorige keer tot aan mijn zwangerschapsverlof en heb toen via het UWV een zwangerschapsuitkering gekregen. Kijk daar tegen die tijd even naar! Wat en flutreactie van die assistente zeg! Heeft ze je wel gefeliciteerd? En dat moet iemand zijn die altijd met zwangere vrouwen te maken heeft... Idd, misschien een baaldag, maar daar hoef jij niet onder te lijden! @Jalou. Ik merk het ook wel wat aan mijn buik, maar ja, sommige dingen moeten nou eenmaal gebeuren... Hoe doe jij dat? Ik had gisteravond lekker vrij en vanmorgen rond 9 uur dochterlief naar het kdv gebracht en ik hoef pas vanmiddag te werken! Heerlijk. Wel wasje opgeruimd, straks even afwassen en wc ff doen. Haha, ben hier altijd wel bezig . Wat snel van mvm! Bij mij duurde het de vorige keer ook wel langer, dus ik maak me niet druk. Onze consulente zal wel drukker zijn ofzo. @Laetitia. Wat vervelend van je rug zeg! Hernia tijdens zwangerschap (überhaubt een hernia) lijkt me echt niet fijn! Kun je er oefeningen voor doen ofzo? Doe maar rustig aan hoor! Als je hulp nodig hebt met de website, moet je roepen! @Juli. Leuk zeg! Ga je dit jaar weer naar de 9maandenbeurs? Is dat de moeite waard? Lijkt mij weleens leuk, maar het is zo ver weg voor mij... Is er een reden waarom je 2 maanden wilt? Je zou niet langer bv willen geven? Hier idd ook nog weinig kwaaltjes. Wat hoofdpijn en heb iets meer slaap nodig, maar daar doe ik het voor! Bij mijn beide vorige zwangerschappen was ik misselijk en heel erg moe. Ook had ik erg last van bandenpijn. @Boomie. Wat heb jij de intake vroeg zeg! Ik heb mijn intake op dezelfde dag als de echo (dus met 8 weken). Is er een reden dat jij zo vroeg al jouw intake hebt? Hoop voor je dat de misselijkheid wegblijft! @Kersje. Is toch altijd fijn weer even die zekerheid ivm HCG he. Ik heb na mijn ene test niet meer testen gedaan, heb ook niet meer liggen. Probeer niet teveel te stressen erover . @Karin. Gefeliciteerd!! Wat een wonder zeg en wat een cadeautje! Geniet er maar lekker van. @Littledreamer. Jij gaat gelijk naar de gyn he. Ik hoop wel dat ik snel wordt doorverwezen... @Hartogje. Het kan best zijn dat je wat last van je buik hebt en wat boller hoor. Dit zijn darmen en de last is vaak wat groeipijn. Maar goed, wie weet ben je wat verder . Ff tot de echo afwachten meid! Haha, ja als ze er rechtstreeks naar vragen weet ik ook niet of ik me wel stil zou kunnen houden . @Dithje. Gefeliciteerd! Das snel haha. Beetje verbaasd ook of niet? @Melindy. Het blijft ook nog wel even onwerkelijk (is mijn ervaring). Eerste echo helpt altijd goed en idd kwaaltjes werken ook wel goed haha. Maar die heb ik hier nu ook niet, dus moet me soms eraan herinneren dat ik zwanger ben! @Charmedknorrie (geweldige naam!), doe maar rustig aan, reageer maar wanneer je de puf hebt. @Gul. Ik had gisteravond om 10 uur ook honger! En vannacht rond half 4 (moest naar de wc), heb het kunnen weerstaan gelukkig. Moet niet te vaak nee haha. @Kersje. Oh lekker nog even op wintersport! Heb ik nog nooit gedaan haha.
hoi meiden, net op toilet een veegje bloedverlies gehad. ik schrok heel erg. helderrood bloed. ik heb dit met mijn vorige zwangerschap nooit meegemaakt. ik had gisteravond heel licht menstruatiepijn. ik weet dat dit niets hoeft te betekenen maar ik ben wel erg bang.
Hee Carlo1987 Ik snap dat je daarvan schrikt.... Ben ik ook heel erg op aant letten. Weet ook niet wat ik zou doen, maar het hoeft inderdaad niets te betekenen. Mss even de vk bellen? Hoop dat het gewoon goed is.
@ Carlo1987: hopelijk is het niets. Maar ik snap dat je schrikt (zou ik ook hebben). ik zou vk bellen (maar goed, het is mijn eerste zwangerschap, wat weet ik er van ) @ Hanna Mom: ik ben zowel blij als niet-blij dat ik geen kwaaltjes heb nu is het makkelijk de dag doorkomen maar het idee dat er een leventje in mij groeit is..... bijzonder. ik merk alleen dat ik meer slaap nodig heb en als ik die `s nachts niet krijg ik `s avonds na het eten op de bank ga hangen.
Bloedverlies kan voorkomen en hoeft niet altijd wat te betekenen. Even je vk bellen. Even goed opletten of je ook krampen krijgt. En of het ook stopt of dat het blijft. Succes! Ik duim voor je!
Ik zou ook even de vk bellen Carlo1987. Kan mij voorstellen dat je flink geschrokken bent Duim voor je! Haha heel verbaasd Hanna Mom. Ik had echt niet gedacht dat het in de 1e ronde raak zou zijn.
@Carlo. Dat is schrikken! Het hoeft niks te betekenen hoor, maar dat weet je wel. Hoop dat het snel ophoudt! En vk bellen kan altijd hoor! @Melindy. Dat is idd dubbel. Ach, over een paar weekjes gaat die buik echt groeien en dan valt het niet meer te ontkennen . Neem lekker alle rust die je nodig hebt hoor! Je lichaam maakt een hele transformatie mee. @Dithje. Hoef je tenminste niet in spanning te wachten, dat scheelt veel! Geniet er maar van .
Hi meiden, ik kom me hier melden want ik hoop dat het goed blijft gaan (gewoon positief blijven) Ben al een paar dagen misselijk, zo'n gevoel wat je kunt hebben als je vreselijke honger hebt. Simon roept al 2 weken baby! baby! te pas en te onpas en wijst dan ook soms naar mij. We zijn totaal niet bezig geweest voor een 3e maar toch niet goed opgelet blijkbaar. Want na drie dagen misselijkheid toch maar een testje gedaan. negatief.. Toen ik s'middags thuis kwam en echt te misselijk voor woorden was heb ik nogmaals het testje bekeken en er stond een dun 2e streepje op (2 dagen voor nod) Nu vanochtend weer getest en weer een 2e streepje. Klachten heb ik dus genoeg en tot overmaat van ramp kreeg ik er gisteren avond een enrsige aanval van een buikgriep overheen. Ik val dus af (op zich niet vervelend) Zit al 4 kg onder mijn normale gewicht. Bij de zwangerschap van Simon ben ik ook ernstig misselijk geweest, de hele dag door en vooral 's avonds. Ik heb geprobeerd alles bij te lezen maar heb het opgegeven bij blz 12. Een aantal meiden hebben helaas een mk gehad, echt heel naar weet ik uit ervaring, heb er eentje gehad met bijna 11 weken. Het lijkt me zo een heel gevarieerd clubje meiden, er werd gevraagd naar leeftijden van iedereen, ik ben denk ik de oudste, ben 38 .
Ook zie ik dat er meerdere meiden zijn die een kindje hebben verloren in de zwangerschap, vinden jullie het begin van de zwangerschap ook extra onzeker. Ik ga pas rustig ademhalen als ik de een goede 20 weken echo in handen heb. Als het dan niet goed mag gaan, dan liever de eerste weken.
Ook ik meld me aan. Voorlopig is de uitgerekende datum vastgesteld op 3 september 2012. Spannend, mijn eerste zwangerschap zal ik hoogzwanger zijn in de zomer. Niet zo erg als het zo'n zomer wordt als afgelopen jaar
Hey meiden net de mevrouw van moeders voor moeders hier over de vloer gehad en ik mag weer meedoen hoor de test was goed knallend. Dus de bussen staan weer in de gang. Ze vertelde wel dat ze vorig jaar niet aan de opbrengst waren gekomen dus meiden die nog twijfelen of ze het gaan doen. Doen! Kleine moeite waar heel veel andere vrouwen blij mee zijn. En ik kreeg nog een mooie ketting ook! Helemaal leuK!
@Nicolioo. Wat spannend en wat een verrassing zeg! Welkom! Wat vervelend dat je zo misselijk bent. Was ik de vorige keer ook, maar om te voorkomen dat ik moest overgeven heb ik juist veel gegeten en ik kwam dus aan... Ik ben mijn kindje met 18 weken en 3 dagen verloren. Ik moet zeggen dat ik het nu nog niet zo spannend vind, want ik weet (en houdt er rekening mee) dat het de 1e 3 maanden mis kan gaan. Wanneer ik tegen de 18 weken aanloop (en dus ook 20 weken), dan zal ik het spannender gaan vinden denk ik. Met hoeveel weken ben jij je kindje verloren? Sterkte meid! @Netje. Gefeliciteerd! Ik was vorige keer hoogzwanger in de winter en vind het nu wel leuk dat in de zomer te zijn. Zien mensen de buik wat meer haha. @Charmedknorrie. Ik heb me opgegeven, wacht nog op een telefoontje .
@netje: gefeliciteerd! hopelijk wordt het inderdaad net zo milde zomer als vorig jaar en niet zo'n snikhete als die van twee jaar geleden. al ben ik een warmte persoon, hoogzwanger in 30 graden lijkt me toch niets @charmedknorrie: ik heb me ook opgegeven voor mvm. ik wacht nu nog op een telefoontje terug @nicolioo: grappig om te lezen dat een van je kids het al door had. alleen jammer dat je zo misselijk bent. en pas op met het te snel afvallen, dat is niet gezond voor een lichaam en met een zwangerschap denk ik al helemaal niet. hopelijk gaat het spoedig beter en verdwijnt in elk geval die buikgriep, dat scheelt al een hele hoop. @Hanna Mom: ik doe het ook zeker rustig aan als ik moe ben. de ene dag is beter dan de andere. @Carlo: heeft het bloeden doorgezet, of is het gestopt? heb je nog krampen gekregen?