september 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carlo1987, 22 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesje84

liesje84 Lid

27 jan 2010
    61
    0
    0
    Hoi! Ik weet sinds vandaag dat ik zwanger ben van de 2e!!!
    Alle andere aanstaandes van harte en voor de spe's veel succes!

2. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    @ Loez, mijn man gaat ook mee bij de intake/echo.
    Vaak zijn ze ook dingen nodig (qua weten) van je man/vriend zijn kant ;)
    En altijd fijn om samen de eerste echo te zien!!

3. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Thnx. Ben blij dat ik t kon doen. Vindt t vooal fijn dat me vriend er zo fijn mee om gaat. Die kwam bij ons inwonen, dus das wel ff raar voor hem. Maar hij doet t heel goed.

4. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @liesje: gefeliciteerd! en welkom

5. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    @ carlo: Sterkte ermee meid. Hoop dat je snel weer zwanger mag worden. Een hele dikke knuf.

@taarten dames: Wat zijn er veel taarten baksters. Het is nu ook echt een hype he:)

@ whoppie: Wat naar voor je zus. Hopelijk is ze snel van de schulden af. Dat lijkt mi jhet ergste. Schulden af moeten betalen van een ander.

@ Melindy: Wat lief van je man. Mijn man hielp mij normaal best veel maar nu niet meer. Had zelfs een opmerking op het eten vandaag. Heb maar gezegd dat hij het voortaan zelf moest maken :s Volgens mij heeft hij ook last van zwangerschapshormonen :p

@ combinatietest: Zou het bijna doen voor alleen de extra echo :D:D:D Maar nee wij doen het niet. Ik zou toch nooit over gaan op abortus. Een kind is een geschenk en is altijd welkom.

@ geslacht: Wij hebben er de vorige keer naar laten kijken en nu willen we het weer weten. Mijn man omschreef het zo leuk. Als je de geslacht niet wil weten is het net of je een brief krijgt die je niet open mag maken. Wij hebben de geduld er niet voor om te wachten tot het wel mag:D:D:D:D

@mvm: Vanavond was de mvm consulente hier. Echt een lieve dame. Ze heeft alles uitgelegd en ik heb de armband gekozen. Wat is ie mooi. Ik moet de flessen eigenlijk even laten luchten maar het regent. Hoop dat ik tegen het luchtje kan straks als ik de eerste fles in gebruik neem.

6. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    @Loez mijn man gaat ook mee mits hij het kan regelen op zijn werk. Eerste echo gaat hij sowieso mee. Intake hoop ik ook maar dat is even afwachten.

@Lies gefeliciteerd en welkom

7. Hartogje

Hartogje Actief lid

15 sep 2009
    228
    0
    16
    @ Loez Mijn man gaat mij hij wil het niet missen de controles enzo. Haha als ik eraan denk komt er gelijk een beeld in mij op. Toen ik in verwachting was van Emily luisterde we naar haar hartje bij een controle en hij zei het lijkt net een hardcore nummer. Hij was zo zenuwachtig dat het bij hem eruit floepte het was een grappig moment.

Hier super moe pff was vanmiddag al moe maar heb mijzelf er toe gedwongen iets in huis te doen. Ik heb trek maar geen honger:( ofzoiets
    En vlagen misselijkheid. Ik hoop dat ik genoeg energie blijf houden om normaal te kunnen werken, want op mijn werk weten ze nog niets.

We willen eerst de echo afwachten en dan zien we wel of we willen en kunnen wachten tot de 12 weken.
    Het is soms best moeilijk om woorden in te slikken zodat niemand ook iets denkt. Hoe doen jullie dat?

8. Hartogje

Hartogje Actief lid

15 sep 2009
    228
    0
    16
    @ liesje Gefeliciteerd en welkom !!!

9. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @hartogje: ik denk dat wij het hier iig voor de carnaval vertellen. Met carnaval gaan de verhaeln gauw de ronde en dan wil ik het op het werk al wel verteld hebben.
    En ik vind het erg moeilijk om me mond te houden. moet af en toe echt even mijn woorden inslikken en zorgvuldig afwegen. Errug moeilijk. Heb t op t werk tegen twee mensen verteld; mijn directe collega, dan hoeft ze geen vragen te stellen als ik heel vaak naar de wc moet en een die eind deze maand op zwangerschapsverlof gaat, wilde het gewoon tegen iemand vertellen. Dan kan je het af en toe toch met iemand erover hebben op het werk.

10. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    ladies,
    Ik ga ook lekker slapen... Fijne avond en voor iedereen die morgen moet werken: Werkse..!

11. evita26

evita26 Bekend lid

5 nov 2011
    551
    0
    16
    Vrouw
    ben huis moeder op dit moment
    zuid holland
    @Carlo1987
    Ik hoop dat je dit nog lees. Heel veel sterkte meid en hoop dat je ma snel weer zwanger mag zijn en dat dan alles goed gaat .!

12. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Hey meiden ff een vraagje ik zie er heel erg tegenop om weer te werken van de week. Niet omdat ik mijn werk niet leuk vind, ben gek op mijn kleutertjes, maar omdat ik me overdag zo beroerd en moe voel en totaal geen concentratie heb. Ben gewoon beetje bang dat ik het niet vol ga houden. Meer meiden die dit herkennen? (ben trouwens iemand van niet zeuren maar doorgaan, heb fibrmyalgie dus ben ook wel wat gewend maar nu sta ik steeds bijna te huilen van vermoeidheid)

13. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Carlo, wat erg voor je. ik hoop dat je snel hiervan mag bekomen en dat je dan ook snel een mooie zwangerschap mag krijgen. Sterkte!

Bij mij valt de misselijkheid nog wel mee. Vaak een paar vlagen s'morgens en een paar 's middags. Heb dus nog geen last van niet weten wat te eten. Maar ik kan mij ook herinneren van de 1e dat het ook pas lter kwam bij mij. Rond week 10. Dus we zullen het wel zien.

Schattig he die krulletjes. Ik heb ook krullen. Mijn schoonvader roept dat ik eens zijn haar moet knippen, maar dat gaan we dus niet doen haha. We hebben het dit weekend aan de opa's oma's en broers en tantes verteld. Denk dat ik het pas met 10 of 11 weken aan iedereen ga vertellen.

Er komt nu s'avonds al een echte buik. gisteren getraind en toen heb ik maar een ander shirt aan getrokken, want het was echt te erg. Hier kan ik kerst niet de schuld van geven:)

Zo en nu ga ik maar eens werken

14. Boomie2012

Boomie2012 Bekend lid

3 jan 2012
    526
    2
    18
    NULL
    NULL
    Het begin van een zwangerschap kan juist erg zwaar zijn en als het niet gaat moet je juist naar je lichaam luisteren en je ziek melden. Ik ben de vorige keer ook erg ziek geworden, was alleen maar aan het overgeven en voelde me ook zo beroerd, heb me gewoon ziekgemeld toen op het werk. Het was toen alleen iets makkelijker omdat ik al ontslagen was en ik nog maar een korte tijd hoefde te werken en mijn motivatie was al weg.
    Nu zou ik me minder snel ziek melden, ik heb fijn werk.

Maar goed luisteren, als je lichaam nee zegt, moet je een stapje terug doen

15. Goedemrogen dames.

Hier ook al echt een buik overdag en 's avonds.
    MvM komt hier vrijdag.

Had alleen gisteravond met plassen heel klein beetje bij afvegen roze bruinig bloed erop zitten.
    Maar had gister ook een inwendige echo gehad.

16. Enjoylife

Enjoylife Niet meer actief

Goedemorgen meiden,

Jullie hebben gisteren weer lekker gekletst ;)
    en er zijn maar een paar dingen blijven hangen..

Carlo: wat ontzettend K*T!! Heel veel sterkte!
    Nieuwe meiden: Welkom en gefeliciteerd!
    Meiden die zich onwijs beroerd voelen: Ahhhh *knuf*

Hier: Vermoeidheid neemt toe en boobs worden gevoeliger.
    Gisteren naar apotheek geweest om medicijnen op te halen tegen maagzuur, zou ik een drankje meekrijgen die niet vergoed wordt :$
    Ik zeg: ik slik al 5 jaar medicatie voor een breuk in mijn middenrif en wordt al 5 jaar vergoed en nu omdat ik zwanger ben en iets anders moet slikken wordt het ineens niet meer vergoed?? Vaag verhaal toch?
    Dus de apotheker was zo vriendelijk om andere capsules voor te schrijven en deze op chronische medicatie te zetten zodat het wel vergoed wordt :)

17. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Het komt door die stomme verzekeraars dat sommige medicatie opeens niet meer vergoed worden. Hier bij de apotheek zijn ze gelukkig ook behulpzaam. Net iets ander pilletje.. en die wordt dan wel weer vergoed.
    Slaat nergens op en bij de apotheek zijn ze ook niet blij met zulke stomme regeltjes ed. Fijn als ze dan met je mee denken.
    Gelukkig kan je nu weer wat gebruiken tegen die maagzuur. Lijkt mij erg vervelend.

18. Enjoylife

Enjoylife Niet meer actief

Ja idd Rosa komt door de verzekeraars..
    Maar goed.. is nu opgelost :)
    Gisteren met heeeeeel veeeeeel plezier een capsule ingenomen:D

19. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

MamaKaatje: heel veel beterschap, balen van de urineweginfectie maar gelukkig is er niks met beebje!

Jalou: wat een schatje met dat shirtje. Ik had trouwens mijn shirtjes ook bij die website besteld. Hoelang duurde het voordat jij het shirtje kreeg?

Combinatietest: Hier geen combinatietest. Het zou voor mij geen reden zijn om de baby te laten weghalen en daarnaast zie ik er dan ook niet het nut van in (voor ons dan ;)... kan me voorstellen dat anderen dit wel laten doen)

Carlo1987: Och wat erg meis... heel veel sterkte!!!!!!

Avondeten: hier kook ik niet anders dan normaal... misschien wat luier in het koken (pak nu bijv eerder voorgeschilde aardappelen omdat ik dan de puf niet heb om ze te schillen en dat soort dingen)... Alleen het vlees wordt nu door manlief gebraden want van die geur wordt ik nu echt niet goed... (maar dat kan volgende week weer anders zijn ;))

Melanie013: ik hoopte bij de eerste zwangerschap ook dat er iets bleef plakken... (woog 47,5kg toen ik zwanger raakte en ben toen maarliefst 25kg aangekomen!:$.. Bij de 2e zwangerschap ben ik begonnen met 52,5kg... ben trouwens bij alle 3 de zwangerschappen 25kg bijgekomen. Alleen bleef er steeds iets plakken. Woog nu bij het begin van de zwangerschap 67kg, dus straks hoop ik dat ik terug tussen de 60 en 65kg kom te wegen ;))

Hey beautevil, ook hier! Ik zal je gelijk op de site erbij zetten!

geslacht: hier weten we nog niet of we het willen weten.... van de ene kant is het wel erg handig, van de andere kant vind ik die verrassing ook wel erg leuk ;)

whoppie: balen voor je zus dat haar ex zomaar is vertrokken. Wel fijn dat jullie het samen goed kunnen vinden en dat ze bij jullie een tijdje kan blijven!

(.)(.): hier vind manlief al dat ze gegroeid zijn... mij valt het al niet meer op...

vroeg naar bed: hier lig ik meestal tussen 8 en 9 in bed. Maar ik sta ook iedere ochtend om 5u alweer naast mijn bed ;)... en zeker nu is 's avonds mijn energie helemaal verdwenen ;)

intake/echo: hier bij de 1e zwangerschap manlief de eerste keer meegenomen (sowieso de eerste 5 maanden iedere keer meegeweest, we studeerden toen nog (hij was aant afstuderen en had de mogelijkheid om vanuit thuis te werken), bij de andere zwangerschappen ook (op de voorlaatste zwangerschap na, toen moest hij werken... en bij de laatste zwangerschap had ik de mk al voor de intake) Deze keer moeten we even kijken of hij niet al iets anders (qua werk) heeft gepland, maar anders gaat hij denk ik wel mee... gezellig met de 2 kleintjes erbij... vindt de vk ook errug leuk... (ze heeft bij mijn mk in april hier 2uur met de kids zitten spelen zodat ik ff op adem kon komen, en dat op haar vrije dag... zo super!)

Alle nieuwe zwangeren: van harte proficiat!!!!

Charmedknorrie: ik kan me voorstellen dat je, nu je al zo ontzettend vermoeid bent, de kleuters nu wel moeilijk vindt... Als ik in jou situatie zat zou ik gewoon donderdag gaan proberen. Ik zou wel vantevoren mijn baas al inlichten voor het geval het echt niet gaat, dan weet hij/zij in ieder geval wat er aan de hand is.

Hier: gisteravond paniek. Joshua was helemaal aan het gieren van de pijn, hij had pijn aan (afwisselend:) zijn oor, rug, nek, buik en lies. Tegen de tijd dat ik papa aan de telefoon kreeg was hij al zo ontzettend moe dat hij geen puf meer had om te huilen en toen is hij in slaap gevallen. Hij heeft bij ons op de kamer in het campingbedje gelegen. Vannacht wel nog een paar keer huilend wakker geworden maar vanochtend weer heel "normaal" een voelt ook niet aan alsof hij koorts heeft (hij vindt temperaturen een verschrikking dus doe het liever niet als hij niet warm aanvoelt ;)). Maaaaaar, nu is dochterlief ook thuis want ze had vanochtend 38,7... ze wilde persé naar school want morgen is er een verjaardagsfeestje van een vriendinnetje, maar moeten eerst maar eens kijken of ze dan koortsvrij is... Als Joshua vanmiddag weer koorts of klachten krijg ga ik de dokter bellen...

Ik ga de site bijwerken. Tot later!

20. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Ik heb de gewone site al bijgewerkt, alleen de mobiele site nog niet. Manlief moet nu weer aan de laptop werken dus ik doe dat later!

toedels en tot straks!

Deel Deze Pagina