september 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carlo1987, 22 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Ik ben ook flinker hoor en ben ook maar 1.59cm en heb een kort bovenlichaam.. Dus alles wat voller wordt zie je gelijk. Vooral mn boobs zijn groter geworden! Ik puil uit mijn bh's haha ! Maar vind het vrij onbeschoft om te zeggen dat ik flinke boobs heb en dan ook nog een gebaar erbij maken. Maar ach fabriek he haha daar zijn ze ietwat lomper..

Ik ga maar eens werken pff morgen half 7 eruit ipv 4 uur. Das uitslapen dus hihi !

Liefs Beautevil :p

2. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @beutevil: dat is ook vrij onbeschoft hoor. Ik zou dat ook nooit doen bij anderen. Dan kunnen ze bij een fabriek wat lomper zijn, maar ik vind het toch niet netjes.... en om 4 uur opstaan... pff dat zou ik echt niet kunnen.

3. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Hoi!

Iedereen die net zwanger is kan zich aanmelden voor de predicstudie (wel handig uiteraard als je in de buurt van het EMC woont zoals jij :)). Enige restrictie is geloof ik wel dat de zwangerschap spontaan moet zijn ontstaan. (dus geen IVF ofzo)

Het is een heel groot onderzoek waarbij ze (dacht ik) de ontwikkeling van de foetus in de eerste 3 maanden in kaart brengen. Precies weet ik het niet, maar ik was al óm bij de zin "6 gratis 3D-echo's die je mee naar huis mag nemen" :cool:)

Je kunt je aanmelden via het volgende nummer: 06-81177605
    en dan sturen ze je een vragenlijst en bellen ze je terug voor het het maken van een eerste echo-afspraak. Die echo's zijn van week 6 tm week 12 trouwens.

Laat ff weten of je je hebt aangemeld, ben benieuwd!

Liefs BB

4. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Hey lieve meiden,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want onbewust zit ik me toch druk te maken... Ik heb sinds gisteravond pijn aan mijn rug.. Het voelt als flinke spierpijn en is echt niet prettig. Nou weet ik niet of dat al van het zwanger zijn kan zijn.. Heb al wel een klein buikje (ben normaal platter dan plat).. Maar kan het daar van komen? Of moet ik voor de zekerheid de verpleegkundige bellen?

Liefs Melanie

5. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Melanie, kan ook een onbewuste houding zijn geweest..
    De spieren enz. Kun je evt. Wel vernemen.
    Kan mij alleen niet herinneren dat ik dat al vroeg bij de andere 2 zwangerschappen heb gehad.

Alles moet een (tijdelijk) nieuw pleke krijgen.
    Je houding verandert daar ook langzaam in mee.

6. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Melanie Lage rugpijn kan er gewoon bij horen hoor. Net als ongi krampen ed. Ik ben nu zwanger van mijn 5e kindje. En ik heb dat bij iedere zwangerschap wel voorbij zien komen.
    Kan mij wel voorstellen hoor, dat je bij alles denkt ´hoort dit zo?´.
    Het is ook zo spannend die 1e 12 weken. Gewoon lekker rustig aan doen.
    Het komt vast wel goed!:)

7. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Dankjewel meiden, het is idd nu zo bijzonder dat het eindelijk gelukt is, dat ik zo bang ben af en toe.. Nja dat het maar lekker mag groeien..

Hele dikke knuffel!

8. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Goedemorgen dames!

goofychick: alvast voorzichtig proficiat!

rectificatie op vvdd: ik vind tot nu toe de reactie van de juf van Thessa het leukste... Ze was heel (stiekem) enthousiast en heeft met Thessa gister de hele dag stiekeme vertelmomentjes gehad over de nieuwe baby.. haha.. vond het zo schattig toen ik het hoorde....

Boomie2012: hier hadden we ook een niet-ideale financiële situatie toen we zwanger waren van nr 1 en 2... (Thessa was überhaupt onverwacht, maar niet minder gewenst ;))... en bij nr 2 vooral hadden we negatieve reacties her en der... (vooral van familie)... kreeg zelfs van een vriendin allerlei tips om meer geld te verdienen met thuiswerken enzo want ze had van mijn souders gehoord dat we weer zwanger waren (terwijl ik haar dat liever zelf vertelde) en dat ze (mijn souders) er niet zo blij mee waren, want we hadden net een kindje en ik studeerde nog en Roger had pas net een baan, etc, etc, etc... hebben toen ook een goed gesprek gehad met mijn souders waarin wij hebben uitgelegd waarom we zo snel weer een kindje wilden en dat datgene wat de rest van de wereld vindt ons helemaal geen z*k uitmaakt.. Wij waren (en zijn nog steeds ;)) heel blij dat we weer zwanger waren en heel gelukkig met het nieuwe kindje en de rest heeft daar helemaal niks mee te maken.

Maar laat je vooral niet op je kop zitten door de reacties van anderen... Dit is jullie keuze, niet die van de rest!

Mamakaatje: oeh wat spannend!!!!! duimen draaien voor 1 of 2 hartjes!!!!!

Boomie2012: 1e echo ligt eraan bij welke vk je bent. Meestal staat op de website van de vk of ze zelf de echo's maken en ook hoe een 1e afspraak in zijn werk gaat. En anders kun je altijd even naar de vk bellen met je vraag ;)

Beautevil: is wel typisch dat ze het op het werk al zien. Is wel een teken dat je een goed en vetrouwd team hebt die iig op je let! Wel jammer dat je het nu niet zelf aan ze kan vertellen maar ook fijn dat ze er al rekening mee kunnen houden.

Betty Barclay: Welkom en alvast voorzichtig proficiat. Ik herken het ook wel hoor. Is voor mij de 4e zw. in 1 jaar maar we houden goede moed. Wel fijn dat je progesteron kunt krijgen. Gyns kunnen erg terughoudend zijn daarin.

hier: erg moe. Straks zoeken naar een nieuwe eetkamerlamp want die wat we hadden is kapot. Daarnaast komt mijn vader straks verder de zolderkamers afbreken en is de dakdekker alweer hier geweest om een offerte te maken voor een nieuw dak. Straks komt een vriendin langs (ze gaat eerst Thessa en haar kleindochter naar de kleutergym brengen en komt daarna kopje koffie drinken.. hoef ik gelukkig om 3u niet naar school toe tussendoor ;))

Ga vanmiddag de website weer bijwerken. Moeten er nog andere afspraken ofzo bij, laat dan even iets weten via pb!

Groetjes en tot later!!!

9. Melanie ik had dat gister ook soort van spierpijn maar dat is nou wel weer weg.

weet je toevallig al iets over de shirtjes?

10. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @senna, ja bij mij is het nu ook weg hoor.

Nee nog niet over gehad met me pa, spreek hem pas vanavond, hij werd vanmorgen opgeroepen want zijn collega die missie (me pa werkt in het leger) zou uitvoeren is ziek. Dus nu komt hij vanavond langs en laat ik het je dus wat later weten haha.

Liefs Melanie

11. owwwwwwwwwww oke prima hihi :D

12. mamavangwenn

mamavangwenn Fanatiek lid

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    @betty: ff met partner overlegd en we gaan aanmelden. Heb ze een e-mail gestuurd want telefonisch kreeg ik de voicemail. Zijn dat spreekuur en 1e echo achter elkaar?

13. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    @Laetitita: Zelfde schuitje dus! Ook spannend voor jou... maar wat heerlijk dat je nu al aan de 7e week begonnen ben! (zover ben ik nog nooit gekomen ;))

@mamavangwenn: Ik begrijp je vraag niet helemaal? Volgens mij krijg je geen apart spreekuur bij de Predictstudie maar maak je gewoon (zodra je teruggebeld wordt door de dames) een afspraak voor een eerste echo. Bij jou zal dat rond woensdag waarschijnlijk al zijn.
    Mocht je bedoelen dat je ook voor je reguliere verloskunde-afspraken naar het EMC gaat straks dan kan dat niet gematcht worden. Zijn 2 van elkaar losstaande trajecten volgens mij. Dit moet je echt als extraatje zien!

14. mamavangwenn

mamavangwenn Fanatiek lid

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    @betty: dus het zijn alleen echo's en vragenlijsten.

Had ff zitten googlen en daar stond bij dat je eenmalig gewogen, gemeten, bloeddruk meting en bloed werd afgenomen van mij en mijn partner.

15. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ohhhh wacht! Dat klopt ja! Dat is bij ons allemaal vorig jaar al gebeurd toen ik voor het eerst zwanger was en hoeft dus niet opnieuw nu. Vandaar dat ik vergeten was :) Sorry, je hebt helemaal gelijk!!

16. Enjoylife

Enjoylife Niet meer actief

Betty: heb je een link over die studie? Of is het zo te vinden op de site van het emc?
    Emc is ook bij mij in de buurt... dus wie weet ;)

17. juli10

juli10 Fanatiek lid

12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Welkom en gefelicieerd nieuwe meiden!

@goofychick; Ondanks dat ik er nu een goed gevoel bij heb ben ik inderdaad ook erg angstig. Vooral vanag 5.2wkn. 23nov heb ik de eerste echo, ik hoop dat ik er dan wat meer vertrouwen in heb.

Ik zie dat er een aantal van jullie al flinkere borsten krijgen, hier helaas niet! Ik had na de geboorte van mijn zoontje TE grote borsten maar daar is echt helemaal niks meer van overgebleven, minder als voor de zwangerschap. Ik hoop niet dat er na deze zwangerschap/borstvoeding dadelijk helemaal niks meer over blijft.

Hier had ons kereltje gister ook ineens koorts. Begon met 38.6 en al snel 39.3. Heb hem toen een zetpilletje gegeven. Uiteindelijk is hij al om 6uur in slaap gevallen en werd om 7 uur weer huilend wakker. Toen nog een zetpil gegeven en is hij tot 10uur!!! wakker geweest. Ik was met een vriendin wat aan het freubelen met fondant en toen heeft hij gezellig 2,5 uur braaf bij ons aan de tafel gezeten haha. Vannacht goed geslapen en pas om half 8 wakker, heerlijk! Nu gelukkig weer een vrolijk kereltje met boevenstreken.

18. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Wat jammer dat ik niet in de buurt van rotterdam woon. Ik had ook graag meegedaan aan die studie.
    Maar nog maar precies 2 weken dan hebben we onze eerste echo net achter de rug.. Ben er gewoon zenuwachtig voor.

Ik ben dan 7weken en 4 dagen. Wat kan ik dan verwachten op een echo? Nog niet zo heel veel toch?

liefs Melanie

19. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    borsten: Ik had voor de geboorte van Sterre cupmaat D na de bevalling en borstvoeding is daar cup F van overgebleven en nu beginnen mijn BH's Alweer te strak te zitten....AAAAHHHHHH..... ik hoop echt dat het straks weer minder wordt hoor ik vond die D cup soms al te groot laat staan nu....

@melanie: Met dat termijn kan je het hartje zien kloppen (pixeltje) en zie je een klein wormpje van een mm of 7

20. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Thnx charmed,

@borsten...
    Ik heb normaal van die mooie kleine erwtjes haha.. Acupje.. Nu beginnen me bh's te strak te zitten, kheb de maximizers niet meer nodig haha. Borsten en ook een kilo of 10/15 mogen best blijven plakken na de bevalling.

liefs Melanie

Deel Deze Pagina