@betty: nou net al mail gekregen en heb gebeld. Het spreekuur zit voor je echo. Word vandaag gebeld om de afspraken te maken. Spannend. De echo's worden gemaakt op woensdag en donderdag middag. Spannend.
Ik ben zo moe, niet normaal meer. De jongste slaapt nog steeds, zal haar zo eens wakker gaan maken. wat een weer trouwens. lijkt wel herfst buiten met die harde wind.
Zo net de vk gebeld 26ste intake en 2 feb echo spannend! mijn boobs waren het eerste meetpunt dat het wel eens raak kon zijn. Die pijn en volume is echt niet te vergelijken met de pijn tussen je ei en ongi. @ meiden die ook van de derde zwanger zijn. Zijn jullie ook zo misselijk? Dit gaf ik nameijk aan bij de vk en die zei dat dat meestal bij de derde is. Dus ik was even benieuwd naar jullie reacties (had het bij de eerste twee namelijk bijna niet)
Een collega vroeg net of mijn vriend en ik dachten aan gezinsuitbreiding en ik kan alleen maar heel breed glimlachen.. Kan ik het toch niet zo goed voor me houden geloof ik... Gelukkig houdt ze het voor zich
geef niks hoor Annie ik vermijd zoveel mogelijk mensen ahahhahaha alleen ouders en schoonouders weten het en me broertje en aantal hele goede vrienden. maar als ze er naar vragen verschiet ik al van kleur hahaha dan weten ze al genoeg
Dat gebeurde er hier ook, eigenlijk moest ik er zelf ook wel om lachen. Ik ga het gewoon niet ontkennen, het is allemaal veel te leuk! De boobs zijn hier ook erg in volume toegenomen: eindelijk !!! Dat is toch wel een frustratie geweest die kleine erwten.
Ik denk dat wij het gewoon zaterdag aan familie gaan vertellen als mijn vriend zijn verjaardag viert... ( vieren het voor familie en vrienden op andere dagen ) Nu willen we dit natuurlijk niet zo doen van ... Nou wij zijn in verwachting .. maar op een leuke manier waarop ze er zelf achterkomen zeg maar... Jullie ideeen?
Hoi meiden, Ik kom me hier ook gezellig melden!!! Ik gok dat ik rond 13 september uitgerekend ben, dus nu op 5 weken. Maar aangezien ik een onbekende cyclus heb, mag ik eerder voor een echo. Maandag 16 januari heb ik de intake bij de verloskundige en dinsdag 24 januari de termijn echo. Stiekem ben ik wel erg blij met die echo, weinig geduld. Maar ik zal niet te enigste zijn die toch de spanningen in het hoofd heb, of het goed zal gaan. Ik heb ook een dochter die in februari 2 wordt, dus dit is mijn tweede zwangerschap. Ik heb het 2 vriendinnen verteld en 2 collega's en mijn vriend heeft het aan een vriend verteld. Ouders en schoonouders doen we na de eerste echo. En verder hoop ik het stil te houden tot week of 12. Bij mijn dochter wist ongeveer iedereen heb de dag van de test al haha, kon echt mijn mond niet houden. En wat een goede tip van die onderzoeken in het EMC, heb ook gebeld. Woon ook in de buurt. Zou terug gebeld worden voor een afspraak, ben benieuwd. Liefs Priscilla
@enjoy, maak een slinger en hang die tussen de andere slingers in met wij worden ouders... Of euh, haal blanco bierviltjes en zet daarop wij zijn zwanger.. Of als ze naar huis gaan: Bedankt voor het komen, hopelijk over 8 maanden weer op bezoek? Of euh laat je man naar de wc gaan en een shirt aan trekken met daarop de tekst, Wij worden papa en mama.. etc etc......
Hier ook regelmatig de vraag of we nog een derde willen of dat we er al over nadenken.. als ik dan reageer van ' wat denk je zelf k ben net bevallen' trappen ze er allemaal in suckersss !! hahah
hahaha dat is een goede helena. ff stomme vraag ik weet als je zwanger ben dat je geen kattebak mag schoonmaken. maar nou zit ik dat 1 van me 2 pups in de tuin heeft gepoept mag dat dan ook niet?
Hier ook met regelmaat de vraag al een tweede op komst. Ben alleen wel erg benieuwd naar de reactie van mijn schoonouders en dan met name me schoonmoeder. Mijn moeder en schoonmoeder passen allebei 1 dag per week op bij hun eigen thuis. Ik weet dat mijn moeder het niet erg zou vinden als ze op 2 kinderen moet passen, maar mijn schoonmoeder hoor ik regelmatig zeggen dat ze altijd dood moe is na een daagje oppassen en dat we met een tweede voorlopig maar moeten wachten.
Via google gevonden, hondenpoep is vies, en je kunt er wormen van krijgen, maar geen toxoplasmose, voor zover bekend. een vriendin van me is dierenarts, en zelf net moeder, en zij raadt me wel aan minstens elke 3 maanden de hond te ontwormen nu, en ook goed te ontvlooien (heeft relatie met wormen, schijnt). dat doen we dus maar braaf nu! en ik heb mazzel; hier hoef je de poep niet op te ruimen, en als ik ergens ben waar het wel moet, pak ik een schep.
Zou gewoon een boterhammen zakje om je hand doen en zo opruimen. Zolang je maar niet in contact kom met de ontlasting.
Hondenpoep, paardenmest ruim ik gewoon op. Zelfs de kattenbak verschoon ik. Maar ik weet dat ik geen toxmoplasma bij me mee draag (eereere zw. schappen al op getest). Heb zoveel jonge katten in handen gehad van jongs af aan tot nu 2 jonkies van inmiddels 6 maanden.
oke dan dan kan ik het rustig opruimen. ik weet dat ik wel rauw mag eten want die bacterie heb ik wel gehad.
Betty: Ja het is best wel spannend idd... Ik moet zeggen dat het nu wel begint te kriebelen... heb nu mijn 2e mijlpaaltje gehaald (beebje heeft nu al 2 van zijn broertjes/zusjes overleefd)... maar moet nu nog een week wachten op echo.. begin dat nu wel spannend te vinden... Gelukkig heb ik wel nog 3 gezonde kids dus ik weet dat het allemaal wel werkt, maar toch blijft het spannend... Borsten: heb normaal cup B en op het einde van de zwangerschappen steeds cup C. Maar na het geven van borstvoeding ging dat weer snel terug naar B.. heb het geluk dat ze ook niet kleiner worden dan ervoor Maar ben wel tevreden met mijn maat hoor... In sommige jurkjes mag het wel wat meer zijn maar daar heb ik dan een "extreme bra" voor Ikke21: hier zwanger van de 4e maar heb altijd bij vlagen wat last van misselijkheid gehad. Niet dat ik specifiek bij de 3e meer misselijk was ofzo... geheim houden: ik ben ik daar ook geen ster in hoor.. de meesten (goede vrienden etc) die kunnen het op een of andere manier al aan mij zien... ze weten het altijd al voordat ik het hen vertel.... dus ben daar nu nog ff uit de buurt ideeën vertellen: google gewoon eens.. (originele aankondiging zwangerschap) er zijn ontzettend veel ideeën op internet te vinden... hier: net terug van Ikea. We hebben een lamp gevonden. Niet precies die wat we graag wilden (deze wilden we: KRYSSBO Hanglamp - IKEA en deze hebben we nu: TIVED Plafondspot - IKEA).. maar deze geeft feller licht en je kunt het licht richten wat weer veel praktischer is als ik aan tafel aan het werk ben. Nu gezellig met mijn moeder wat aan het lunchen en mam is verder aant breien en ik aan de laptop... wilde eigenlijk verder met de rok maar manlief heeft de lamp nog niet opgehangen, dus denk dat ik daarmee moet wachten tot vanmiddag/avond... zometeen de kleintjes maar even in bed leggen want ik merk dat Joshua zich weer wat minder voelt... daarna ga ik verder aan de site!
@ laetitia: Google is mijn vriend en daar heb ik geen leuke ideeen gevonden @ Melanie: jeezzz haha jij schudt ze gewoon zo even uit je mouw Die slinger vind ik wel grappig, alleen doen we hier niet aan slingers @ Pris: welkom en gefeliciteerd!
enjoylife: Thanks! Ik had bij me eerste zwangerschap de testen op tafel gelegd, verder eigelijk niet bij nagedacht. Nu heb ik voor me dochter een t'shirt bij prenatal gekocht met grote zus, zodra de eerste echo goed is krijgt ze die aan, kijken hoe snel ze het door hebben.