september 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carlo1987, 22 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juli10

juli10 Fanatiek lid

12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Ohh springboon wat vervelend zeg! Hoe is het nu met je, is het weer gestopt?

2. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Jeetje,ik lees een avondje niet en meteen 6 pagina's bijlezen....
    Gelukkig kan ik nu op het werk ff bijlezen en reageren.

@Haagje: gefeliciteerd en welkom!

@werken na bevalling: ik werk nu fulltime (36 uur) en na de bevalling wil ik maximaal 24 uur gaan werken (liever minder, maar 24 uur is wel realistisch)

@Wie is de Mol: Shit, helemaal vergeten op te nemen...(moest tennissen en wilde t opnemen) Moet ik het maar ff op inet terugkijken.

@Missymaaike: joehoe, de eerste termijn voorbij. Super... op naar de tweede. en namen: ik heb zoveel namen die ik leuk vindt, vooral voor jongens, maar vindt het zo moeilijk en vriendlief is nog niet heel erg mee bezig omdat we straks t geslacht willen weten.

@Springboon: shit zeg... hoe is de nacht geweest? hoop dat het allemaal meevalt.

@Gul: haha, ik heb ook al zoveel zompertjes en zo gekocht. Ik weet het, het is heel vroeg, maar goed. Mocht het echt niet goed gaan dan zit het maar vast in de doos. Verder heb ik met me zusje haar babykleertjes (voor mijn neefje) uitgezocht en de kleine neutrale kleding alvast eruitgezocht.Ja het is echt nog veel te vroeg: maar ben zoooo blij!

Hier: weinig kwaaltjes, op veel plassen en moe zijn na. Dus hoop alleen maar dat het goed zit, ben een beetje bang als ik alle kwaaltjes hier zo hoor. Maar mss komt het nog of zit het wel goed en komt t niet. Ik wou dat het al de 23e was, dan had ik uiets meer zekerheid voor even...

3. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    goedemorgen,

Het lijkt momenteel rustig. Maar moet het nog even aankijken als ik in beweging be
    Weet niet meer wie het vroeg, maar als ik til (zoals gisteren de oudste, of ik zou wateremmers tillen boven de 5liter) krijg ik een soort pijnscheut, vanuit mijn rug en heb dan 9/10keer afveeg. Denk dat mijn lichaam veel minder kan hebben, dan wat die nog maar kon.
    Had ik ook toen ik nog aan de pil was, alleen veel minder dan nu.

Wil het weekend afwachten, gezien ik geen krampen meer heb.
    Verlies ik toch weer bloed of krampen dan bel ik wel gelijk.

Mijn gevoel is momenteel heel dubbel.
    Ben beetje misselijk, dus kleine hoop.
    Maar na al die keren verlies toch enorme twijfel.

4. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Hoi allemaal

Ik heb niet alle pagina's gelezen hoor, maar wel stukjes;)
    Het is nogal veel. Ik hoop dat ik het allemaal bij kan houden, er word zo leuk veel gekletst.

Ik ben als het goed is 21 september uitgerekend.
    Vandaag precies 4 weken zwanger.
    Ik voelde me al vrij snel zwanger (ookal waren we niet bezig met zwanger worden) dus ik heb heel vroeg getest. Afgelopen maandag al en de testen waren mooi positief. Terwijl mijn laatste ongesteldheid 16 december was. Digitaal stond zwanger 1-2 op:D

Ik moet de verloskundige nog bellen, maar dat doe ik maandag even:D

Waarom zijn er eigenlijk 2 topics september 2012 mama's?
    Ook bij zwanger clubs is er 1 terwijl ze allebei eigenlijk hetzelfde zijn;)
    Ik praat gewoon gezellig bij alle 2 mee hoor.

5. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Mijn oudste is zo lief geweest om de jongste wakker te maken om 8.15uur.
    Heb nu een chagerijnige peuter rondlopen, en een kleuter die zoveel lawaai maakt dat buiten te horen is.
    Hoop dat de rust zo weer terug keert..

6. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    door tillen kan er wel een klein adertje knappen de zo geheten contact bloeding , dit mag alleen niet extreem veel zijn en moet geloof ik ook snel gestopt zijn

@ springboon ik ken hetvan mezelf je gaat op alle mogelijke manieren denken waar het bloedverlies vandaan komt maar weet je vaak kom je er gewoon niet achter zolang het geen miskraam is.
    hoe voel je je nu ?
    is het hellemaal weg en heb je geen stolsels verloren ?

7. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Verlies vanaf begin (ook met dat bruin verlies) af en toe hele kleine stolseltjes.
    Als het dan stopt is het ook echt weg, tot het weer begint.
    Het is niet veel, 2-3 stolseltjes per dag, en bij afvegen.
    Het is zo onzeker wat het kan zijn en is.
    Mijn man is qua dat nu veel nuchtiger.
    Gezien ik bij de jongste de eerste 6-6,5weken extreem gevloeid heb door die bloedprop.
    Kon je zelf maar even daarbinnen kijken..

8. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ik ken de zogeheten contactbloeding alleen bij seksueel contact.
    Nooit geweten dat dit ook door andere dingen kan komen.
    Bedankt voor de uitleg.
    Ik heb in al mijn zwangerschappen gewoon tot het eind zwaar kunnen tillen. Bv een peuter of andere zware dingen.
    Misschien moet ik daar ook wat voorzichtiger mee worden.
    Ik dacht dat tillen werd afgeraden ivm met je rug, bekken ed.
    Zo zie je maar, zelfs na 4 zwangerschappen valt er nog iets te leren.;)

9. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ik zou daar ook heel onzeker van worden hoor.
    Gelukkig zijn mannen dan wat nuchterder ingesteld.
    Misschien heb je wel weer iets van een bloedprop oid daar zitten.
    En ja een kijk-luikje zou inderdaad handig zijn.
    Voor nu maar zo rustig mogelijk doen dan.

10. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    tillen word opzich pas later in de zwangerschap afgeraden , dit omdat je verticale buikspieren door de zwangerschap iets uit elkaar komen te staan door zwaar tillen kan je deze mogelijk verreken of afscheuren .
    veel al zegen als je al pijn in je spieren hebt ben je eigelijk al te laat.

contact bloedingjes kunnen ook komen door harde ontlasting zwaar tillen niezen ....

11. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    is het niet gewoon verstandig dat je weer gaat bellen voor een echo als er weer zo,n bloedprop zit weet je het en kan je meer ontspannen !
    mijn gyn zei altijd liever een keer te veel bellen dan dat je jezelf hellemaal gek gaat lopen maken !
    en mannen zijn over het algemeen daar wat nuchterder in zei hoeven niet naar de wc en worden niet geconfronteerd met dat bloedverlies.
    ik weet nog bij mijn eerste miskraam dat ik na een week nog bloede en ik daar zo verdrietig van werd , dat mijn vriend wel lief zei van dit is toch niet de bevestiging voor jouw dat het fout gaat waarop ik zei neej maar word er elke keer wel mee geconfronteerd

12. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Missymaaike ik vind dat je gelijk hebt, beter te vaak bellen dan 1x te weinig. Springboon gewoon bellen hoor. En vragen voor een echo. Misschien is inderdaad wel weer zo´n bloedprop en maak je je nu meer zorgen dan dat nodig is.

13. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik weet als geen andere hoe het is om in die stress te leven en geloof mijn op een geven moment kon niet meer slapen omdat ik zo bang was dat het doorzetten en alles in mijn gedachten zei van als ik het snel ontdek wie weet komt het dan wel goed helaas niet dus !
    dwangmatig naar de wc om te kijken of het bloeden was gestopt aan de andere kant weer niet naar de wc willen vanwegens die confrontatie .... enz enz

het kan je leven en je lichaam zo beinvloeden tot het irritanten aan toe, terwijl zwangerschap ook voor een groot gedeelte is om van te genieten .... dus springboon mischien is het slim om even te bellen en mischien zijn de woorden van de verloskundigen genoeg om je gerust te stellen

14. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ik heb gelukkig maar 1x een miskraam gehad. En dat was al vrij snel, 4w5d.
    Maar dat was de ronde hiervoor. Dus het zit nog vers in mijn geheugen.
    Ik vind het ook nog steeds eng om naar de wc te gaan. Ik verwacht nog steeds dat het ieder moment afgelopen kan zijn. Volgende week heb ik een echo maar ik verheug mij er eerlijk gezegd helemaal niet op. Ik ben zo bang dat ze zullen zeggen, sorry mevrouw maar we zien geen zwangerschap.
    Ik heb er zelfs over gedroomd. Terwijl ik niet eens bloedverlies oid. heb.

15. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Ja Roas: dat heb ik nou ook en dan heb ik nog niet eens een mk gehad. Dus ik snap ongeveer wat jij moet voelen. Voor mij duurt het nog tot de 23e. Probeer er niet teveel aan te denken want heb geen bloedverlies of krampen, maar ik weet niet wat het is. Bij mij gaan dingen vaak niet zoals het moet, dus ik heb mss een btje een negatievere kijk op alles. Mijn zusje zei het laatst zelfs nog: jij zal wel weer een zware zwangerschap krijgen met veel liggen of zo...

16. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Mijn advies is ook BELLEN! Zo wil je toch niet het weekend in??

Ik zit ook in de kritieke fase, en bij mij is de bal al 3x op rood gevallen. Zodra ik wat witverlies voel ren ik direct naar het toilet omdat ik zeker weet dat het bloed is.
    Ik durf amper een grote boodschap te doen omdat ik dan een beetje moet persen en bang ben dat ik mijn zwangerschap verpest....
    Zoals ik al eerder zei: je kan jezelf helemaal gek maken! (maar dat is misschien ook niet zo gek na 3 miskramen in 8 maanden)

Ik ga gelukkig zo mijn utrogestan ophalen bij de apotheek! Misschien helpt het bij mij niet, maar het geeft me in ieder geval het gevoel dat ik er "iets" aan kan doen.

Sterkte Springboon!

17. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    dromen laten vaak zien waar je het meeste bang voor bent dus daar zou het goed vandaan kunnen komen !
    kortom nog even en dan weet je het zeker door je echo :)

18. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Voor mij is de donkere urine ook niet herkenbaar Gul. Het eerste wat ook in mij op kwam is dat je wellicht niet genoeg drinkt?

Succes in de rechtbank Senna. Wat raar zeg van UWV....
    Leuk dat MvM komt vandaag. De consulente komt ook hier vanmiddag. Ben alleen een beetje nerveus aan t worden. Stel dat iemand in de buurt haar herkend :$;)

Ik heb ook weinig kwaaltjes hoor Whoppie. Elke zwangerschap is anders en dus ook de kwaaltjes. Kan zelfs heel goed verschil merken tussen mijn 1e zwangerschap en deze...

19. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Dithje, tja als iemand ze kent dan zou ik denken tja boeiend.. haha Maar wij hebben het dan ook al aan iedereen laten weten.

@senna, succes meid!

Hier net pas echt wakker geworden haha.. Pff ik ging omhoog en auw auw auw wat doen mijn boobs zeer..
    Mja hoort erbij.

Liefs Melanie

20. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    MvM komt maandag hier. Gelukkig op een tijdstip dat de meeste mensen hier in de straat aan het werk zijn.;)
    Gaat nog wel een heel gedoe zijn om die flessen verborgen te houden voor de kinderen. Ik wil nog niet dat ze erachter komen dat ik zwanger ben.
    Ik hoop het tot 12 weken verborgen te kunnen houden voor hun.
    Ik ben benieuwd!

Deel Deze Pagina