Goedemorgen dames! Ook ik wil mij hier graag melden! Als het goed is 7 of 8 September uitgerekend! 24 Januari de eerste echo ivm eerdere BBZ en mk's. Ik heb al 2 kinderen van 8 en 4, dus dit wordt de 3e! Supergelukkig dat het tot nu toe allemaal goed gaat! Lijkt me leuk elkaar op de hoogte te houden van hoe alles gaat en lekker te kletsen over het (aanstaande) moederschap! Liefs!!
Goedemorgen dames, heb wel bijgelezen maar heb niet alles onthouden... t-shirts: ik heb er wel een melding van gemaakt maar ook gezegd dat het geen groot probleem is. Heb alleen nog geen reactie gehad, maar kan zijn omdat het weekend is he... chinese kalender: hier volgens chinese kalender een meisje en de kalender had het bij alle kids tot nu toe goed. Iemand had voor me gependeld en zei ook een meisje. Ik zou het erg leuk vinden voor mijn dochter als we nog een meisje krijgen maar een jongen is voor mij net zo leuk (alleen kan ik dan al die leuke kleren van Thessa niet doorgeven aan mijn andere kids ) geslacht weten: hier weten we nog niet of we het van tevoren willen weten. Bij Thessa en Joshua was het een verrassing en bij Collin hebben we met 30 weken nog een echo gehad en dan toch maar besloten dat we het geslacht wilden weten... MamaKaatje: ik zou ook schrikken en zorgen hebben als ik erachter zou komen dat ik een tweeling zou verwachten. Dat heeft helemaal niks met ondankbaarheid te maken. Maar ik leef met de visie dat je nooit meer gegeven wordt dan je aan kan. Dus als het echt een tweeling is dan ben ik ervan overtuigd dat je het aan gaat kunnen. Zeker als je het al (relatief) snel weet, dan kun je ook aan het idee gaan wennen en je erop voorbereiden. Maar wacht eerst eens rustig de volgende echo af en en kijk dan verder! (kleine stapjes vooruit kijken ) hier: erg moe. Zometeen komt de dakdekker met wat voorbeelden van dakpannen die we bij ons op het dak kunnen gaan doen. Dus nu ff manlief van zolder halen (hij is al bezig om de 2e kamer te slopen) en dan even snel hier onder nog opruimen want de kids hebben met een pinnetjes-spel gespeeld dus alle pinnetjes liggen nu op de grond... Ik hoop vandaag de nieuwe website online te hebben (deze heeft een ander webadres) maar dat zal ik jullie wel laten weten als het zover is! Groetjes!!!
welkom nieuwe mama's (in spé) nog even een vraagje... moet ik gewoon iedereen op de website zetten of worden we toch opgesplitst? (ik las er iets over dat er een 2e topic voor de 2e helft van september gemaakt zou worden.. of had ik dat verkeerd begrepen?)
Ik meld me ook aan, na eigen berekening 7 September Zo hier word ook veel gekletst, ik zit ook al bij een ander forum (zwangeschapsclubs) dus ik kijk hoever ik kom met alle verhalen @geslacht, we twijfelen allebei ik denk wel dat we het willen weten maar dat we het voor de fam enz. nog geheim houden (op dit moment denken we er zo over ) @ namen, die hebben we ook al...als we niet van gedachte gaan veranderen
@mamakaatje, spannend hoor 1 of toch twee wondertjes..... Wij vinden het wel heel erg leuk als het er twee zijn, misschien komt dat ook door het aantal tweelingen in mijn familie. Mijn vader is er 1 van een tweeling en daarna zijn er nog 6 geboren (totaal dus 7 met mijn vader mee geteld) en allemaal twee-eiig. de opa van mijn moeder was er ook 1 van een tweeling maar die was een-eiig en telt dus niet mee voor erfelijke bepalingen. We zullen het wel zien, cliché maar waar we hopen gewoon dat het gezond is. wat betreft het geslacht willen weten daar zijn we nog niet over uit, vriend wil wel en ik eigenlijk niet maar misschien dat mijn nieuwsgierigheid nog gaat winnen.
He Laetitita! Opsplitsen lijkt me nog steeds beter, maar ik zoek nog iemand die het starten van het 16 tm 30 sept topic op zich wil nemen. Ik vind het zelf uiteraard een kleine moeite, maar zoals ik al eerder zei... Als ik volgende week een miskraam krijg (en die kans is best reeel) dan zie ik nog maanden mijn naam bij een topic staan. Dat is zuur... Dus als iemand die uitgerekend is na de 15e het topic wil starten, dan graag! De lijst van dat nieuwe topic bijhouden wil ik voor nu best doen, dus daarvoor hoef je het niet te laten
Wat typen jullie wat af zeg..! hahaha. Hier net wakker, loop ik naar de wc moet ik gewoon me boobs vasthouden haha.. ohhh wat doen ze zeer zeg.. Maar dat is alleen maar een goed teken. Hebben jullie nog plannen voor vandaag? Liefs Melanie
Goedemorgen dames! Wat is er weer veel geschreven en ik kon gisteren niks bijlezen. Zal strakjes even mijn best doen en uitgebreid reageren. Dochterlief zit met haar thee en bolletje voor Dora, ik met mijn theetje en bolletje met hagelslag voor zwangerschapspagina. Goeie deal! Hier is de misselijkheid toch wat toegeslagen. Gelukkig nog niet tot overgeven toe, maar vanaf gisteren moet ik toch echt regelmatig wat eten en de misselijkheid blijft wat sluimeren. Ik probeer gezonde tussendoortjes te pakken (zoals fruit, liga), want van 't zomer was dit ook zo en toen was ik de 1e 3 maanden al behoorlijk wat kilo's aangekomen... Dat wil ik nu toch wel voorkomen eigenlijk. Hoe gaan jullie daarmee om? Hier nu elke dag ook plassen op een potje voor mvm. Pff, ben het nu al bijna zat. Meer mama's die dit al eerder hebben gedaan qua ervaringen? Kun je het doorzetten, is het gewoon ff wennen? Ik ga nu eerst even bijlezen. Tot zo dames!
Hier moest ik ook mijn boobs vasthouden.. Ik ben ook nog eens een buikslaper en dat lukt nu moeilijk omdat ze zo'n pijn doen!! Vandaag grote schoonmaak maar even doen en daarna met mijn dochtertje naar de kinderboerderij en speeltuin.. Wat is jouw planning ??
Mijn planning: boodschappen laten halen door me mannetje hahaha, de strijk ff weg werken en vanavond een uitstapje met de carnavalsvereniging.. Voor zolang ik het volhou.. Gister even op visite ben maar terug naar huis gegaan, ik was kapot.. Heb ook echt moeite met de dag te starten haha. Morgen naar een kinderfeestje, een tijdje terug vroeg ik aan de mama of ze een kado voor de jarige wist... Een positieve test van jou was haar antwoord, nou dat is sowieso mogelijk nu hahaha Liefs mel
Hahaha, dat gaat nu inderdaad zeker lukken! Geweldig hoor! Over de moeheid.. die begint hier ook steeds vaker te komen. Vooral aan het eind van de middag verlang ik al echt naar mijn bed af en toe.. De misselijkheid valt gelukkig mee! Maar is wel wat meer aan het worden al.. Hoe is dat bij jou? Ik ben er later weer.. Ga nu met de poetsdoek aan de slag, en heb ook nog een hele berg wasgoed wat opgevouwen moet worden..!
Ik heb echt nog 0,0 misselijkheid te bekennen.. Aan de ene kant maakt me dat best onzeker en aan de andere kant denk ik, misschien hoor ik wel bij de 35% van de zwangere die niet misselijk worden, mijn testen waren KNALLEND positief, dus je zou zeggen HCG genoeg om misselijk te worden haha, nja komt vast goed.. Liefs melanie
O meiden ik ben zo misselijk! Ik lig op de bank naar moet eigenlijk boodschappen doen. Naar als ik omhoog kom gaat alles ook fijn draaien. Sorry voor de ego.
Littledreamer, wat is daar ego aan? Lekker blijven liggen meid, kun je niet aan iemand vragen of ze wat boodschappen voor je doen? Liefs Mel
Die misselijkheid kan nog wel komen hoor. Je bent nog maar heel pril zwanger. Misschien ben je inderdaad een geluksvogel die helemaal niet misselijk wordt. Maar het kan ook nog in alle hevigheid toe slaan in de komende weken.
littledreamer: beterschap en kijk of je de boodschappen idd door iemand anders kan laten doen. melanie: hier wel al last van boobs maar niet zodanig dat ik ze echt moet vasthouden (zo erg zijn ze bij mij nog niet gegroeid)... maar bij mijn 1e zwangerschap groeiden ze ook ontzettend snel hoor.. ik had na 7 weken al nieuwe beha's (van die ultra-lelijke zwangerschapsbeha's van de hema.. haha) aan... hier: druk bezig met de nieuwe website (hij is al bijna af ).. en zometeen ff met manlief en de kids naar Ikea... de kids willen naar Smaland om te gaan spelen dus dan gaan manlief en ik nog maar even door de Ikea struinen.. haha... tot later!
Vorige week dacht ik inderdaad ook dat ik wenig last van misselijkheid zou hebben.. Maar sinds vandaag begint het toch steeds meer te komen.. @littledreamer: Vervelend meid dat je zo misselijk bent! Idd misschien even iemand anders de boodschappen laten doen en lekker blijven liggen tot je je weer wat beter voelt..!
@MissyMaaike. Wat te gek dat je die 1e termijn voorbij bent! Dat voelt wel goed he? Hier ook al een meisjesnaam (ivm vorige zwangerschap), jongensnaam kwamen we toen al niet uit. @Lisa. Leuk hoor! Samen met je zus. Mijn zus is eind maart uitgerekend, dus we zijn even samen zwanger (vorige keer wel tegelijk), verder weet ik (nog) niet van andere mogelijkheden af haha. @Springboon. He bah meid... Maar even rustig afwachten (dat klinkt belachelijk, ik weet het....) Vk nog gebeld? @Princess. Hier ook last van bandenpijn en soms een soort van strakheid. Merk ook dat ik wat minder moet doen, maar lastig hoor! Alles draait wel door. Je kunt toch niet een miskraam 'opwekken' door teveel te doen toch? @Kwebbel. Mooi dat het bloeden gestopt is! @Gul. Ik snap je helemaal, heb ook zo'n zin om iets leuks te kopen... Maar ik houd me nog even in. Meestal is donkere urine een teken dat je te weinig drinkt (het is te geconcentreerd). Dus wat meer drinken meid! @Senna. Hoe is het gegaan bij de rechtbank? En bij mvm? Twee heel verschillende dingen in 1 zin... Leuk he die knaltest . Ik ben voor de ketting gegaan. @Bam. Welkom! @Rosa. Och lieverd. Begrijpelijk natuurlijk, maar je bent nu gewoon zwanger hoor. Volgende week ga je een klein krummeltje zien op die echo! @BB. Je bent nu ook al ervaren (helaas), wanneer heb je je echo?? Spannend he meid. @Goofychick. Enjoy! Tot over een paar daagjes! @Laetitia. Leuk! Wanneer stellen jullie de familie op de hoogte? @Mirjam. Spannend, gefeliciteerd!!! @Carlo. Dus nog op naar de volgende ronde... Vind het nog steeds zo sneu voor je meid... @Sitalita. Spannend meid, gefeliciteerd! AAAHHH! Ik moet zoveel bijlezen, is niet te doen... Ik houd nu op met bijlezen en ga gewoon weer lezen bij nu haha. Hoop dat jullie dat niet erg vinden... Hier druk aan het huishouden en manieren zoeken om niet te misselijk te zijn. Houd jullie op de hoogte . Fijne zaterdag!
nou heel braaf de boodschappen zelf gedaan! Hoefte maar een paar dingen! Ik heb een halve boterham op.. meer moet ik niet aan denken! Zoontje gaat straks naar opa en oma! ik zou het liefst mijn bed in duiken! Melanie ik ben hiervoor pas 1 keer een beetje in de middag misselijk geweest.. verder niks dus t kan nog komen *kruipt op de bank met dekentje* daagg
Goedemiddag!! Paar pagina's erbij gekletst in korte tijd! Heb wel alles gelezen, kan helaas niet alles meer herinneren. Net 1 van de mannen geholpen om uit zijn wintervacht te halen. Pfff.. wat een haar! Hij is net 1 jaar, en dan moet je soms wat meer duidelijkheid geven. Gelukkig hielp manlief mij. Nu weer lekker in de wei gezet (nouja, manlief, ik heb een foto en een filmpje gemaakt). Nu even helemaal niets! Heb met manlief een afspraak, dat wanneer de hormonen mij weer de kop gaan opsteken, dat ik dan de paarden maar tig keer per dag aandacht geven en borstelen (die krijgen mij altijd weer rustig). Denk dat ik zo maar even de ogen dicht doe, ben ineens moe aan het worden. Vanmorgen erg misselijk, kwam zelfs wat mee omhoog. Hoop dat het niet erger wordt, wil niet nog weer vrienden worden met de wc, al zou die wel omhelst willen worden.. haha