Ik heb geen verstand van echo´s.. laat ik dat even duidelijk zeggen. Maar hoe kan ze dan wel een goede meting doen, maar het hartje niet zien?
Het is toch niet normaal dat je naar huis wordt gestuurd met heel veel onzekerheid, wat weer voor stress kan zorgen en dan is ook niet goed. Bij een goede verloskundige zorgen ze ervoor dat de kamer donker is tijdens een echo om alles goed te kunnen bekijken. Ik zou een andere verloskundige opbellen, het verhaal uitleggen en dat je niet tegen die onzekerheid kan, want je hebt er recht op te weten waar je aan toe ben. En met een inwendige echo kunnen ze met 5.5 weken al kijken of het hartje klopt. Er klopt helemaal niets van!!!!
oke de meting word gedaan van het puntje van het hoofdje tot het stuitje. hier trekken ze een lijntje langs daar komen een aantal mm uit en die geven de aantal weken aan in de eerste 12 weken groeit elk kindje op de zelfde manier . hoe het zit met het hartje tussen 5 weken en 7 weken meestal rond 6 weken gaat het hartje klopen soms vroeger bv 5 en 2 dagen en soms later 6w en 6 dagen het hartje is op een echo te zien als een klein knipperlichtje ( echt iniemien klein).... en volgens mij is die ten alle tijden te zien hoe de baby ook ligt
Missymaaike bedankt voor de uitleg. De meting wist ik inderdaad wel maar vind het zo vreemd dat ze dan geen kinpperlichtje konden zien. Daarom zit ik mij ook af te vragen hoe het kan dat ze wel een goede meting kon doen maar niet het hartje heeft gezien. Whoppie, ik hoop niet we je nog zenuwachtiger maken zo. Maar ik begrijp gewoon niks van die vk.
Whoppie, ik zou ook gewoon terug bellen en een echo in een donkere kamer eissen. Nu zit je met stress en onzekerheid wat voor het kleintje al helemaal niet goed is! Het hele verhaal is vaag. En het kan best dat ze het hartje nog niet kan zien misschien viel daar net de zon op.. Ik zou echt terug bellen. een week wachten is gewoon veeeeel te lang! Liefs en dikke knuf Melanie
Ben het helemaal met de dames eens Whoppie. Vind het echt heel raar dat de vk jou zo onzeker weer wegstuurd. Ze kan toch op d'r minst doen alsof ze haar best doet :x Misschien een idee om het ziekenhuis te bellen om uit te leggen wat er is gebeurt? Mss wil een gyn dan wel een echo maken?
Thnx ladies voor alle reacties... Ik zal het er vanavond met vriendlief even over hebben en dan morgen mss terugbellen. er zijn daar meerdere verloskundigen, dus mss is er morgen een ander.
Meid, dit zijn gewoon plakbeebs. Moet nu gewoon goed gaan en leuk om weer samen in dezelfde maand uitgerekend te zijn.
heel goed , en mocht je daar er niet uit komen gewoon even naar de huisarts gaan verhaal uit legen en vragen of hij/ zij je wilt door verwijzen naar een gyn om nog is te kijken
Hoi allemaal ik lees later even terug. Echo gehad en zag er goed uit. harte ook zien kloppen! En ben 5 dagen vooruit gezet!! 28 augustus uitgerekend nu.. doegg!!
Goed zo meis! Fijn dat alles in orde was met de echo en dat je verder bent dan gedacht... Maar je blijft toch wel hier kletsen hè?
Van mij mag je blijven en als je even de gegevens pb'd dan kan ik die straks op de pc wijzigen (zit nu op tel )