september 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carlo1987, 22 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Kersje heeft jouw vk-praktijk geen avond spreekuur?
    Bij ons is die mogelijkheid er gelukkig wel. Kan mij voorstellen dat het niet handig is als je werkt en alleen overdag bij hun terecht kan.

2. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    we spoelen hem eerst snel naar dinsdag :p en als ik me echo heb gehad spoelen wij gelijk door naar woensdag ;)
    heb jij dat ook hoe dichter je bij de echo komt des te onrustiger je word

3. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Ik weet het, maar ik wilde nu nog niet vertellen op mijn werk van mijn zwangerschap en heb nu dus maar vrij genomen. Voor de volgende keren moeten er wel een invalkracht komen (en moet minimaal 3 uur ingezet worden) dus daar moet wel een goede oplossing voor komen, ik heb
    ook met kindjes te maken.

4. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    mijn vriend kan ook niet zo makkelijk weg van ze werk maar wilde hem echt mee hebben naar de echo , wij hebben er uiteindelijk voor gekozen om het eerlijk aan zijn baas te vertellen hadden wij vorige keer ook gedaan en toen het fout ging kon ik hem gewoon bellen en kon hij ook gewoon naar huis ....

dus zijn baas weet nu dat hij dinsdag later is voor de echo en dat maak het een stuk makkelijker.

mischien is het een idee om het aan je baas te vertellen en hem of haar wel duidelijk te vertellen dat je niet wilt dat het uit lekt maar dat je er ook niet over wilt liegen.
    een plus punt daar bij is ook ben je een keer dood moe of het zou fout gaan kan je gewoon open en eerlijk zijn

5. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Nee, ze zijn op ma,di en woensdag van 9 tot 4 hier in de buurt open en op donderdag van 9 tot 4 in een nieuwe wijk 7km verderop, dat zijn idd geen handige tijden.

6. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    en waarom niet eerlijk zijn naar je baas het maakt het zo makkelijker .....

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Kersje ik zou het ook ook gewoon aan je baas vertellen... Al die smoesjes ed werken ook niet in je voordelen.

8. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    inderdaad en je baas moet gewoon ze mond houden .

bij mijn vriend op ze werk word er geen woord over gesproken , mits mijn vriend er bij zijn baas over begint .

9. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Dat maakt het wel lastiger...
    Tegen de tijd dat je het verteld kan je vast goede afspraken maken met je werkgever.

10. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Mijn baas is nu op vakantie 2 weken en begint over een week weer en dan zijn wij op vakantie en daarna willen we het bekend maken. Wij hebben nu deze keus gemaakt en kost het me maar een dag.

We willen het namelijk eerst aan de opa's en oma's vertellen voor we het een ander vertellen en aangezien mijn schoonmoeder haar mond niet kan houden......

11. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland

vertel toch geen smoesje, heb gewoon een dag vrij genomen.

12. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Goede oplossing zo Kersje. Een vrije dag is nooit verkeerd ;):D

13. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    inderdaad nu neem je een dag vrij maar stel je moet volgende week weer terug komen lijkt het me erg zonde van je vrije dagen terwijl je gewoon recht heb om die onderzoeken te krijgen

14. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    dat dacht ik ook, ik ga dat alleen niet iedere keer doen maar dan vinden we wel een oplossing...

15. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Daar ga ik dan maar even niet vanuit en die week erop ben ik op vakantie en die week daarop vertellen we het toch... dit voelt voor ons nu gewoon goed.

16. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @goofychick: toen ik belde voor m'n 1e echo, stelden ze me ook een latere datum voor en heb ik zelf gevraagd of het al vroeger kon omdat m'n laatste zwangerschap in een mk was geeindigd, gelukkig was dit geen probleem, dus zou dit toch ook even proberen.
    En van je Hcg, dit is zo dom, die uitslag hebben ze quasi direct, pff
    Hé goed dat je zo snel kan gaan, ik had 1 dag voor m'n NOD 's ochtends 43 hcg

@mamakaatje: ik denk dat we ons blijven zot maken door onze twijfels, zoveel mogelijk niet aan denken, maar dit is makkelijker gezegd dan gedaan, ik voel ook elke dag aan m'n (.)(.) om zeker te zijn dat ze nog wat voller zijn :p

Ik ga voor m'n 1e afspraak bij gyn voor echo die dag verlof nemen, m'n vriend is die vrijdag thuis en wou dat hij zeker mee kon, dus neem ik even verlof, mocht het slecht nieuws zijn wil ik niet weer gaan werken hoor, hoop natuurlijk op fantastisch goed nieuws ;) (niet te veel doom-denken)

17. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    kers wat voor werk doe je dan? Want ze zijn gewoon verplicht om je een dokterbezoek te laten ondergaan hoor.

18. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nee daar hebben ze het niet direct, lab boven de dokter moet het opsturen........bij de gyn zelf wel.
    Jee over 2 1/2 week weet ik of ik echt blij kan worden. Niet te geloven wat een mk met je kan doen, en dat terwijl ik er maar eentje hebt gehad, oh nee twee, voor mijn jongste ook nog (waarvan ik het weet) en wat verkeerde innestelingen.....het maakt je al met al toch wat afwachtender.

19. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland

Ik weet het hoor en dat laten ze me ook wel doen, dan maar een invalkracht.. ik werk trouwens bij een KDV.

20. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Maar waarom moet je vertellen waarom je naar de dokter gaat? Als je gewoon zegt dat je een doktersafspraak hebt is dat toch voldoende? (dat was het bij mij op het werk iig wel...)

Deel Deze Pagina