september 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carlo1987, 22 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. princess25

princess25 Niet meer actief

Hey meiden,

Allereerst, iedereen een goed en gezond 2012!

Zo te lezen ben ik niet de enigste die het enorm spannend vind. Iedere keer als ik naar het toillet ga, hoop ik maar dat het gewoon goed gaat. Best stom eigenlijk.
    Verder is het echt erg, maar nu hebben we het toch onze ouders al vertelt.
    De mijne, omdat mijn moeder in de medische molen zit en ik gewoon graag wilde dat ze het weet.
    De zijne omdat we rauwe zalm kregen. Toen heeft mijn mannetje maar stiekum fluistert dat ik niet mocht. Ze begrepen de hint. de rest had gelukkig niets in de gaten.
    Beiden vonden het super, wel merk ik dat we allemaal voorzichtiger zijn ivm die vmk.

Nou ja. Heb trouwens ook al een klein opgezet buikje s avonds. Nu ben ik zelf ook niet de slankste, maar mijn maatje 40 broeken moet ik toch echt s avonds open doen.
    Kan ook door al het lekkere eten zijn hoor met deze dagen, haha.

2. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    Nou net bij afvegen weer wat bloed.. niet rood meer oranjig.. bloed vermengt met slijm! niet leuk!

3. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    hier heb ik het ook al aan mijn ouders verteld hellemaal omdat ik weet hoe fijn het is als het fout gaat je naast je vriend nog iemand anders hebt om mee te praten ..... en denk dat als ik het deze keer niet verteld had dan wist me moeder het al ....want ze zei van de week al wat ben jij opvliegerig .... wanneer kan je testen.....

verder heb ik het aan mijn zp maatje verteld via wazzup bespreek veel met haar en zou het lullig vinden als ze er achter zou komen via zp

4. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    bloed tijdens ene zwangerschap is inderdaad niet leuk , maar het hoefd nog niks te betekenen.... morgen even een of je verloskundigen bellen en kijken wat zei zegt in dit termijn is het alleen nog niet mogelijk om een echo te laten maken van af 6 weken dus mischien kan je vragen of je over iets meer dan 1 week een echo mag maken !

maar wat zegt je gevoel ? zit het goed of is het foute boel ?

5. littledreamer

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    Voor Mijn gevoel zat goed tot ik bloed zag! Ik weet t nu niet meer!

6. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    altijd van je gevoel uit gaan ..... kortom jij voelde dat het goed zat tot dat je bloed zag.....
    toen ik mijn 1e miskraam kreeg wist ik het gewoon dat het niet goed was , ik vertelde dit ook aan mijn gyn en die zei heel veel vrouwen weten al van te voren dat het fout gaat !

tevens voor alle meiden mijn gyn vertelde mijn dat als je zwanger bent en rond de 8 weken ( normaal gesproken had je dan ongesteld moeten worden ) het wel is kan voorkomen dat je iets bloed verliest gewoon omdat je lichaam de weg kwijt is eerst ben je overtijd en daar kan je lichaam goed mee om gaan maar daarna word het toch wat moeilijker

7. littledreamer

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    Je hebt gelijk!! Ik ga weer proberen positief te denken! Dank je!

8. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik weet dat het heel moeilijk is, maar blijf nou genieten stel in het ergste geval het gaat wel fout ( waar ik niet vanuit ga) dan heb jij toch nog genoten van het kindje wat je onder je hart draagt en heeft zeker de liefde gevoelt die haar mama haar nu al geeft ... maar de kans is zo groot dat het goed blijft gaan en dan draag je het wel onder je hart maar met weinig gevoel puur omdat je afsluit voor de liefde bang om het kwijt te raken en je te binden !
    kortom draag het onder je hart heb het lief en geniet

9. MamaAniek

MamaAniek Actief lid

1 jan 2012
    420
    0
    16
    NULL
    @Princess25, erg he, ik kijk ook elke keer gelijk bij het afvegen of er bloed bij zit!

@Missymaaike, ik vind dat je dat echt heel mooi neer gezet hebt. Je hebt ook zeker gelijk! Ik denk dat wanneer ik de 12 weken voorbij ben, ik er eindelijk met volle teugen van durf te genieten. Nu geniet ik er ook van maar ik weet dat het nog maar heel pril is.

10. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    weet je deze wijsheid is ook verkregen door negatieve ervaringen en bij mijn eerste miskraam heb ik hellemaal niet genoten want ik wist dat het niet goed zat nu nog altijd spijt van ....en bij de tweede heb ik wel genoten omdat ik pas later door had dat het fout zou gaan.... en ben daar elke dag nog dankbaar voor ...

ik heb ze beiden onder mijn hart gedragen en nu hebben ze altijd een plekje in me hart waar ze voor altijd zullen blijven

11. Kwebbel

Kwebbel Bekend lid

13 jul 2011
    692
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk idd dat dat voor de meeste vrouwen geldt die onzekerheid.
    De eerste 12 weken zijn gewoon spannend.
    Al moet ik zeggen dat toen ik vorige zwangerschap een echo had gehad met 8 weken ik al wel veel meer vertrouwen erin had.

12. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Kom hier weer even kijken. Het is hier nu al gezellig zeg! Ik ga morgen de vk bellen, ik denk dat ik wel eerder een echo mag ivm mijn geschiedenis. Ben benieuwd.

Het voelt nog heel onwerkelijk dat ik weer zwanger ben. Hebben jullie dat ook? Vind het ook nog niet heel spannend, omdat ik nog niks merk. Dat wordt vast over een paar weekjes wel anders. Helemaal na een eerste echo.

Vertellen jullie het meteen aan de directe familie? Hier ook nog meiden die het eerst voor zich houden?

13. Kwebbel

Kwebbel Bekend lid

13 jul 2011
    692
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Hannamom, dat weet ik wel zeker hoor dat je eerder een echo mag. Als ze het niet zelf zeggen dan moet je er gewoon om vragen.
    Dat heb ik ook gedaan en heb er nu een met 8 weken.

Ik kan het ook nog steeds niet helemaal geloven dat ik zwanger ben.
    Wil zo graag een echo gehad hebben!

Ik ga morgen de vk bellen ivm met bloedverlies vorige week. Hoop dat ze iets voor me kunnen betekenen.

Wij wilden het op een leuke manier aan mn onze directe familie vertellen.
    Maar toen ik wat bloedverlies had was ik in paniek en wilde dat graag met ze delen. Dus vandaar dat ze het iets eerder weten dan gepland.

@ iedereen: Hebben jullie al een leuke manier bedacht om het mensen te vertellen?

14. MamaAniek

MamaAniek Actief lid

1 jan 2012
    420
    0
    16
    NULL
    Aahh, we hadden het vanmiddag tegen de schoonouders verteld en ze smste net nog even dat ze echt heel blij zijn!

15. helena14

helena14 Bekend lid

28 okt 2011
    768
    0
    16
    zo weer ff wat bijgelezen na de drukke dagen...

Allereerst: Iedereen n gelukkig 2012 toegewenst met mooie gezonde beebjes!

nieuwe meiden welkom:)

hier gaat t super.. clear blue digital gaf zaterdagmiddag 3+ aan dus t hcg stijgt goed :)
    we willen het dit keer pas eind feb vertellen.. ben dan zo'n 13/14 weken
    (als het dan nog niet overduidelijk zichtbaar is iig :D)
    heb in mn hoofd al(weer) n roze babykamer klaarstaan haha
    maar mn gevoel zegt dat t toch weer n jongen word:p
    ach we zien wel, het is al een wonder als k 3 gezonde kindjes op de wereld mag zetten :)

16. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Goedemorgen dames!
    Helena leuk om je hier te zien. Vroeg me al af waar je uithing.:p
    Ik droom ook van een roze babykamer hoor. Maar ook hier denk ik dat de kans groot is dat het weer een jongen wordt. Vanuit praktisch oogpunt is dat lekker makkelijk, maar dromen van een meisje mag best toch?;)
    Mijn zusje is nu 15 weken zwanger en we weten al dat ze meisje krijgt.
    Dus ik krijg iig een nichtje! Heerlijk kan ik mij sowieso uitleven op roze!:D

Tot nu toe heb ik alleen aan mijn zusje en moeder van vriend verteld dat ik zwanger ben. En voorlopig wou ik dat ook zo houden.
    Vk bel ik ook nog niet. Als ik een week of 8 ben ofzo denk ik pas.

17. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Hey dames,

hier ook nog altijd een beetje gespannen als ik naar de wc moet (had een mk met 12 weken, 6 weken en 5 weken) maar verder vind ik het wel heel erg leuk om zwanger te zijn. Dit is ook mijn laatste zwangerschap dus ik wil ook echt overal van genieten. En als het niet goed gaat dan heb ik toch heel bewust positief die laatste zwangerschap meegemaakt. Daarom hebben we het mijn ouders ook al verteld. Mocht het dan mis gaan ofzo dan kan ik dat ook met hen delen. De rest krijgt het pas te horen tussen de 8 en 12 weken. Dan weet ik ook of ik een goede echo heb gehad en heb ik ook de tijd om de manier van vertellen voorbereiden....

Verder moet manlief vandaag weer werken dus moet ik zometeen de laptop afgeven en kan ik vanavond pas weer online komen. Heel veel plezier allemaal met wat jullie vandaag ook gaan doen!

18. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    wij hebben het aan veel mensen verteld. allereerst onze beide families met kerst.
    wij hadden Bjorn een t-shirt aan gedaan met de tekst "ik ben stoer want ik word een grote broer".
    de rest van de familie weet het nu ook. alleen op mijn werk ben ik wat voorzichtig, ik werk in een verzorgingshuis met 85 bewoners. als het dan mis gaat dan zullen ook al die 85 bewoners uitleg vragen, en dat word dan wel erg confronterend steeds.
    het liefste schreeuw ik het van de daken maar op t werk dus nog even rustig.
    verder heb ik nog steeds wat last van mijn lies. mijn boobs en met vlagen ben ik misselijk. ik ben alleen zooooo ontzettend moe...gaap!

19. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Hey meiden,

Hier weten schoonouders, schoonzussen en zwagers en mijn ouders het. Daarnaast nog 2 goede vriendinnen en twee collega's. Verder houden we het hier ook nog stil hoor! Zeker op mijn werk (sta voor de klas en werk al 8 jaar op die school dus de meeste ouders kennen mij ook wel moet er niet aan denken dat iedereen het al weet) Alleen wordt het nog een uitdaging om mijn buik te gaan verbergen. Hij begint echt uit te zetten al! Gister had ik een joggingpak dagje en had mijn zwangerschapsjoggingbroek aan (wat een woord....en ik heb nog geen normale joggingbroek gekocht na de vorige zwangerschap) en daarin leek het wel alsof ik al 5 maanden zwanger was.....pffffff.....

20. Enjoylife

Enjoylife Niet meer actief

Goedemorgen allemaal,

Mag ik mij hier ook aansluiten? Zwaait gelijk even naar de bekenden!

Had de 27e een licht-posi test en heb gister nog een testje gedaan en die is ..nou ja zeg maar ...overduidelijk:D

Vanmorgen de vk gebeld en kan 31 jan voor intake + echo.

@ Rosa: waarom rond week 8? Voorzichtigheid?

Deel Deze Pagina