@ Ni, al kom je een bekende tegen op de meeting, we zijn allemaal zwanger en neem aan dat we t geheim van een ander niet door gaan vertellen Misschien zo je man te overtuigen Zo hier weer klaar met werk.. gelukkig.
Ohja jullie doen ook een meeting. Tja het is heel persoonlijk natuurlijk. Ik ben 6 oktober uitgerekend. Oorspronkelijk was het 28 sep dus daarom loop ik hier nog rond
En we willen je niet kwijt hoor, Nuage! Veels te gezellig zo! Ach en weet je, sommigen krijgen hun 20wkn echo pas bij 21+3 (ik) en als jij hem wat vroeger krijgt lijkt het gat ineens een stuk minder groot! @vertellen Ik moet nog eens mijn man vragen wat hij er eigenlijk van vindt als ik het hier vertel. We gaan het de familie iig niet vertellen, maar ik heb vermoedens van meelezers (zus is ook lid van ZP) dus 't zal sowieso niet hier in het openbare deel zijn! @voelen Gisteren heerlijk een uurtje op de bank gelegen met baby in de holte van mijn hand.. eerst nog even tegen m'n vingers schoppen en toen lekker genesteld. Jammer dat ik onwijs nodig moest plassen op een gegeven moment want anders had ik zo de rest van de avond kunnen blijven liggen!
@Emjay: Wat een gezellig baby'tje heb jij Heeft je man het al gevoeld? @Manon: hihi, sterke argumentatie... Die kan ik wel gebruiken Maar hij blijft er denk ik bij dat hij het stom vind dat iemand anders het het eerste weet. Het gaat hem niet om het doorvertellen, maar om het als eerste weten...
Lief Emjay!! Maar ik mijn 20 weken echo pas op 22 mei! Ben echt de laatste denk ik haha maar ach geeft niet kan ik eerst alles bij jullie afkijken
@Ni Nee manlief heeft't nog niet gevoeld, die lag om half 8 al te slapen $)! Hij heeft wel de klok rond geslapen dus ik denk dat 'ie het nodig had! Hij legt wel vaak z'n hand op m'n buik maar meestal als de baby slaapt, dus dan merkt'ie niet zoveel. Ach, komt wel als de kleine wat groeit, dan kan ik het wat vaker merken en dan kan hij wat vaker komen voelen! Nuage ja daar kan ik met al m'n redeneren niet meer tegenaan! Maar fijn dat je het bij ons nog gezellig genoeg vindt om te blijven! En ik merk dat het het wel prettig is om dingen te horen van meiden die ietsje verder zijn, weet je toch een beetje wat te verwachten enzo! Hier vandaag een verbaasd gezicht van manlief toen hij naar m'n buik keek. Buik is flink gegroeid, maar nu ook een flinke tijgerprint op m'n onderbuik! Hij zat echt met verbazing te kijken, had dit nog nooit gezien bij een blanke vrouw! Haha, doet me denken aan de eerste keer dat ik (gigantisch) verbrand was in de Ugandese zon.. hij was echt verbijsterd hoe heet het aanvoelde en hoe rood mijn huid was. Grappig, zo leer je steeds weer wat nieuws over elkaar!
@ 20 weken echo: ik heb hem ook pas in mei. Maar volgens mij waren hier ook veel meiden bij die al eerder een echo lieten doen waar je kOn zien of ze een jongen of meisje kregen. Als je dat niet doet en laat In september of begin oktober uitgerekend bent lijkt het idd een groot gat in vergelijking met de rest! Vandaag voor het eerst op m'n nichtje van bijna 3 en m'n neefje van 14 mnd gepast.. Om alvast te oefenen hahaha! Het gaat tot nu toe super goed dus ik ben heel erg blij!! Ze liggen nu al een tijdje heel lief te slapen..
Als het goed is weten wij dinsdag al wat het wordt, dus wat dat betreft kan ik dan idd gewoon meekletsen
@Emjay: oeh balen dat je nu al bij de tijgerprintjes hoort... Die van mij komt ook weer wat meer in beeld Smeren met vocht inbrengende crème kan verlichting geven. I gebruik de sos-bodylotion van Nivea. Die vind ik erg fijn... @Nuage: dan weet je het eerder dan ik @Manon: Nuage kan zeker gewoon september mama worden. Ik was bij de vorige zwangerschap de 27ste uitgerekend en was erg bang dat ik op 2 oktober zou bevallen (dat is onze trouwdag). Gelukkig werd het de 20ste. Nu ben ik weer bang voor de 20ste
Hoi Dames, Ik ben ook in September uitgerekend, de 10e. Ben nu 18 weken en 5 dagen, heb volgende week vrijdag 20 April de 20 weken echo, vind het zooo spannend! Hoop zo dat alles goed is, en ben natuurlijk ook benieuwd of we een jongen of meisje krijgen!
@tijgerprint Ik smeer met allerlei cremes, van bio-oil tot Hema mama creme.. maar het zit bij ons gewoon in de familie, dus weinig aan te doen. Ik heb er verder geen last van dat het pijn doet, dus ach.. en in bikini liep ik toch nooit! Zal het maar zien als mijn "oorlogswond"
@ xhope, gefeliciteerd en welkom. @ me, gefeliciteerd, je bent op de helft!! Wat een heerlijk gevoel.
@xhope: welkom en gefeliciteerd!! @Emjay: Het smeren helpt ook niet tegen de striemen, maar wel tegen een trekkerig gevoel. Ik heb ook een tijgerprintje, ben erg benieuwd of het deze zwangerschap nog erger gaat worden. Jemig, al iemand op de helft... Gefeliciteerd Me!!
@ tijgerprintje : ik krijg een tijgerprint op mn kont hahaha Tot nu toe nog niet op mn buik....maar zal zeker komen. Voor de zwangerschap had ik maatje 34 nu positiebroeken 38 *zucht* Ben bang dat ik over 20 weken tonnetje rond ben en dat je me kunt rollen Alles voor het goede doel Na de zwangerdchap zien we wel weer verder
@me: hoef je straks geen sexy ondergoed meer aan te trekken... Dan heb je standaard al een sexy tijgerprintje aan Haha, zo'n zwangerschap laat soms echt een slagveld achter... Dus de term oorlogswond is niet eens overdreven
Hier ook al een tijgerprintje aan de zijkant van mijn buik. Nu al..... T weekend alleen thuis zonder auto, verveel me echt rot. Maar ja er gebeurt nu wel wat in huis
@ tijgerprintje: vriendlief smeert mij iedere avond in met een crème. Zo is hij erg betrokken bij m'n buikje en ons kindje en hoop ik een tijgerprintje te voorkomen. En het is altijd een hele gezellige afsluiting van onze drukke dagen. Nu zit een tijgerprintje niet in onze familie maar door mijn zeer droge huid was ik er toch een beetje bang voor. @ weekend: net een heleboel was gevouwen en ik zou het nu eigenlijk boven in de kast moeten leggen maar de bank zit zo lekker en MTV is ook wel lekker makkelijk om naar te kijken. Zal mezelf toch maar om half 3 aan het werk moeten zetten wil ik het netjes hebben :s
Ik ben nu sinds vorig weekend weer thuis. Wel zit ik nu al 10 dagen aan de sonde voeding. Inmiddels ben ik er aan gewent. Leuk is het niet, maar ook niet meer erg vervelend gelukkig. Ben in die dagen al ruim 2 kilo aangekomen, dus het doet goed zijn werk. Ik mag er alles bij eten wat ik wil, en dat gaat ook steeds beter. Uit mijn bloed kwam een magnesium te kort en daarom kan ik me ook ellendig voelen. Maar daar neem ik nu extra pillen voor. Ik ben vaak erg moe en rust veel. Maar het gaat wel de betere kant op gelukkig. Dan is er ook nog beter nieuws. Bij de echo afgelopen donderdag is geconstateerd dat de gyn er een klein beetje naast zat. Hij moest terug komen op zijn eerdere "diagnose" van een 2 hoornige baarmoeder. Waarschijnlijk is het toch een schot. Mijn baarmoeder is niet zoals het hoort, maar het kindje lag met zijn voetjes in de 2e holte. Terwijl we dachten dat hij/zij maar de helft ruimte zou hebben. En maar 1 holte tot zijn beschikking had. Dit maakt de kans op vroeggeboorte een stuk kleiner aangezien de baby dus toch meer ruimte blijkt te hebben Het was een bijzondere echo zei ze gyn. Apart dat het zo duidelijk te zien was met 16/17 weken dat hij zo met zijn voetjes in de andere holte zat. Positief nieuws dus. Wel blijf ik onder controle bij de gyn, want helemaal normaal is mijn baarmoeder niet natuurlijk. @20 weken echo Ik heb die echo op 10 mei (bij 20wk6d) 3 mei heb ik ook nog een echo, maar dat komt omdat ik dus elke 3 weken naar de gyn moet voor mijn baarmoedermond op te laten meten en ik dan ook een (snelle) echo van de baby krijg. @Buik Mijn buik begint nu ook echt door de baby te groeien en het begint af en toe te trekken mijn huid. Tijd om te gaan smeren dus. Voor striemen werkt dat niet, maar een trekkend gevoel is ook niet erg fijn. En ik voel ook goed dat mijn buik groeit. Hij is best gevoelig sinds 15 weken zwangerschap ongeveer.