September 2012 mama's!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door 1986tamara, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    @gewicht: hier op 5,4 kilo. Ik weeg mezelf netjes elke week zodat ik op tijd kan ingrijpen als het echt te hard gaat!

@namen... tsja. Ik ben er wel een beetje mee bezig, maar manlief helemaal niet. Hij vindt september vroeg genoeg. Maakt het wel lastig want bij bijna alles wat ik zeg vindt hij het wel prima, maar ik weet gewoon dat hij straks ineens met zijn mening gaat komen! Maargoed, we hebben nog even!

@vakantie: Corfu klinkt heerlijk!! Bij ons zit het er niet in dit jaar, helaas. Maargoed ik troost me met de gedachte dat ik in december nog twee weekjes in de zon heb gehad.. en de volgende keer gaan we gewoon met z'n drietjes op vakantie - ghehehe!

Hier verder alles goed. Weinig nieuws te melden als je hele dagen thuis zit :(
    Maar afgelopen week twee daagjes als vrijwilliger geholpen bij Compassion, en nog een dagje met mijn zus wezen shoppen. Afgelopen week genoeg gedaan dus! En manlief is uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek bij een tweede organisatie, dus dat biedt hoop! Nu maar weer afwachten want het gesprek is pas de 25e. Blegh ik ben al zo ongeduldig, maar dit is echt killing! ;)

Fijne zondag allemaal!

2. me1985

me1985 Bekend lid

5 jan 2012
    615
    0
    0
    gastouder
    hooge noorden
    @namen Hier staat de naam voor een dochter vast. Over de naam van een zoon wordt nog getwijfeld...

@babykamer Gisteren behang uitgezocht en bekleding voor onze oude familie wieg...

@vakantie Wij gaan 28 mei een weekje varen rond de friese meren en eventueel het ijselmeer op. Hopen op goed weer!!!

Gisteren sinds 4 jaar "ouderwets" op stap geweest. Was ontzetten gezellig maar niet echt meer iets voor mij :D haha. Voelde mij, met mijn 26 jaar, oud en heeeeeeeel erg zwanger hihi.
    Vanmorgen lekker rustig aangedaan en vanmiddag ga ik maar eens burgelijk wat huishouden doen en een kwarktaart maken :)

Fijne zondag!!

3. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ME lekker kwarktaart :D

@ namen, wij hebben de naam ook al, alleen wil mijn mannetje een dubbele naam en ik vind dat een beetje nutteloos want die gebruiken we toch niet, maar we hebben nog een kleine 20 weken om daar uit te komen;)

@vakantie; wil dolgraag op vakantie, maar wij moeten echt een andere auto huidige is te klein en past geen kinderwagen in. Dus die gaat toch even voor.
    Maar waarschijnlijk nog wel een keer een weekendje weg saampjes.

4. washburn

washburn Actief lid

25 jan 2012
    426
    286
    63
    therapeut
    gaat je niks aan ;)
    oew, die kilo's... haha... ik ben ondertussen 7 kilo aangekomen. Maar had bij aanvang een BMI van 19... Iedereen heeft ook zoiets van, hehe, je ehbt eindelijk eens wat vlees op je ribben... haha...
    Mezelf kennende sport ik dat er wel weer vanaf dus ben er niet zo bang voor nu iets aan te komen. Mijn lijf zal wel weten wat het doet en daar vertrouw ik op... ( hoewel ik helemaal niet meer eet dan normaal...vocht?)

Wij beginnen eind mei met het kamertje, dan heb ik mn vakantie geld binnen... woehoe!!!

namen... hmm, nee... wel dat we af en toe als we een leuke naam horen of zien een naam opschrijven in een boekje. Maar we weten hopelijk dinsdag wat het gaat worden (jongen/ meisje) en ik denk dat we dan eens langzaam gaan mijmeren over welke naam we leuk zouden vinden... :)

Vakantie: mijn vakantie wordt mn zwangerschapsverlof, haha...en daarna de kerstweek lekker thuis met voor het eerst in mn leven met een eigen gezinnetje!!! Verheug me er echt al op.... :)

Liefs!

5. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    @ kamertje, hier is gisteren al het behang erop gegaan, en vandaag de gordijnen ingekort, gisteren ook nog even het kozijn geschilderd. Ook had ik de beruchte karwei opplakboom geschilderd en die hebben we net opgeplakt. Hier hoeven we dus alleen nog maar de meubeltjes te hebben. Wij zijn dus ruim optijd klaar met het kamertje haha.

6. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo dames lekker vlot met de kamers.. :) wij hebben wel al grotendeels van de meubel, maar daar blijft t ook bij.

Ben wel stiekem al aan het kijken naar geboorte kaartjes ;) over vroeg gesproken :D

7. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    @kamertje: omdat wij geen kamertje hoeven op te knappen, doen we ook niet zoveel nog. Het ledikant staat op zolder en zullen we rond 37 weken wel eens naar beneden halen, de box zetten we pas in elkaar als het kindje er is, anders is er geen ruimte voor het bevalbed ;) Ik heb van de week de commode opgeruimd, dus daar kunnen de spulletjes en kleertjes in, als ik ze heb gewassen.
    Wij hoeven alleen nog een nieuw aankleedkussen en een pak newborn luiers te kopen en we zijn weer klaar ;) Dat is wel raar met een 2de, dan is de lol van het shoppen al geweest. Ik koop vast nog wel eens wat kleertjes, maar wil zeker in het begin niet teveel kleertjes hebben, ze zijn er zo weer uit gegroeid.

@geslacht: We hebben het toch verteld. Dit vooral omdat dochterlief het er de hele tijd over had. Ze werd er echt zenuwachtig om. Dit weekend hebben we bij alle directe familie cakejes gebracht met roze en witte muisjes :) En mocht ze vertellen dat ze een zusje krijgt! :D

@namen: Nu wij dus een dochter verwachten, hebben we een groot probleem met de naam. Manlief en ik kunnen beiden niets verzinnen. En alles waar een van ons mee komt vind de ander niets. Nou ja we hebben nog even om dé naam te vinden.

@geboortekaartjes: ik denk dat wij ze weer zelf gaan maken en ook zelf printen. Is de vorige keer goed bevallen. Wij sturen er ook niet zoveel, 20-25.

@vakantie: bijna! De 21ste gaan we een midweek weg :)

@me: ik herken je gevoel van het stappen heel erg. Ik ben nu 27, maar vind het best leuk eens naar de kroeg te gaan en te dansen. Voel me meer 25 dan 30... Het leukste vind ik nu dat ik soms sjans heb en dan zien ze mijn buik en kijken ze snel een andere kant op. :D

@manon: Het is wel echt lekker er nog 1 keer met z'n tweeën op vakantie te gaan. Ik hoop dat je via vakantieveilingen iets leuks kunt vinden.

@Emjay: wel balen dat je niet op vakantie kunt van de zomer. Maar als je naar het buitenland verhuisd, heb je meteen een soort vakantie gevoel, maar dan voor een langere tijd ;)

@hier: Alles goed, gisteren de hele dag in Wageningen rondgelopen in de loop van de avond kreeg ik wel wat harde buiken. Maar vandaag gelukkig nergens meer last van. Wel van mijn bekken, maar dat had ik ook wel verwacht. Morgen even werken en daarna weer lekker rustig aan doen :)

8. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ni wat leuk dat jullie ook een meisje krijgen, dat was een kort geheimpje ;)

We proberen hier zeker nog op vakantie te gaan, idd weer even kijken op vakantie veilingen :)

Nog even een nieuwe mama vraag; zie bij jou ni dat je 1 pak newborn luiers haalt. Hoeveel moet je er nu halen?? En je hebt toch in de newborn ook nog verschillende maten??

9. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    @manon: Ja, was een erg kort geheimpje en ik heb niet eens manlief hoeven overtuigen. Dat deed dochterlief al:) (zonder dat ik hoefde te stoken ;))

Luiers gaan op nummer, hoe groter/zwaarder je kindje hoe grotere maat je koopt. Newborn is nummer 1 (2,5-4? kilo) en nummer 2(3-6 kilo?) is de volgende. En zo gaat het maar door. Je kunt het beste 1 nr1 en 1 nr2 pak kopen. Nr1 was bij ons al meteen aan de kleine kant. En even naar de winkel voor luiers is ook zo gebeurd. Als je kindje klein/licht is kun je altijd nog meer pakken nr1 kopen. nr2 groeien ze vanzelf in. Bij een baby gebruik je in eerste instantie zo'n 6-10 luiers per dag. Na elke voeding, soms na het badje of een poepluier. Als er 1 klein plasje in zit, kan een luier echt nog wel een ronde mee. Met 2 pakken luiers redt je het wel zo'n 10 dagen.
    Misschien hebben andere moeders hier een andere kijk op? Het is ook wel diep graven in het geheugen, moet ik zeggen ;)

10. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Ni wat leuk, een meid! En wat fijn dat jij er nu gewoon lekker open over kan zijn. Hier nog steeds geen slip of the tongue van manlief. Dus nog even volhouden.. :(

Ach, vakantie komt wel weer. En inderdaad, als we naar het buitenland verkassen hou ik in het begin toch wel een vakantiegevoel denk ik!

@shoppen: ik zou zo graag willen shoppen maar ik kan me nog aardig inhouden (lees: niks gekocht)! Eerst manlief uit de baan-stress en dan kan ik los!! :D

11. 1986tamara

1986tamara Actief lid

17 aug 2011
    116
    0
    0
    woonbegeleider binnen de gehandicaptenzorg
    achterhoek
    @ni Wat leuk een meid join the club ;)

@namen we hebben er al wel eentje in gedachte maar kijken nog even verder

@kamer het schiet al aardig klaar we hebben het behang erop en meubels op marktplaats gevonden... en gisteren de halve babydump leeggekocht (kindegwagen, matras, wipstoel, boxkleed, badje) dus de grootste uitgave zijn alweer gedaan ;)

@getrappel dat gaat met de dag harder bij jullie ook?mijn buik gaat helemaal op en neer heb er ook een filmpje van gemaakt hihi het blijft bijzonder

@gewicht hier al 11kg. :eek:.... maar ik had ook iets ondergewicht dus een beetje meer is niet erg ;)

IK ga me maar eens klaar maken voor het werk.. ppff het Is weer veelste vroeg fijne dag allemaal!

12. Bailatamara

Bailatamara Actief lid

14 feb 2012
    207
    0
    0
    Zumba® geven!
    Ni wat leuk!!! Kun je het toch vertellen XD

@ shoppen: wij hebben nog niets gekocht voor ons frummeltje. Misschien veranderd dat na de 20weken echo as dinsdag...

@ vakantie: we zijn in februari een paar dagen op wintersport geweest maar we hebben helaas weer geen centjes voor een zomervakantie. Ik hoop dat we hier een lekkere zomer krijgen dan fiets ik elke dag naar het strand misschien voelt het dan toch een beetje alsof...

13. Hatsie

Hatsie Bekend lid

13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    @Ni: gefeliciteerd met je dochter!

@shoppen: wij hebben inmiddels behang en wat meubeltjes besteld. We hoorden namelijk van een ander stel waar de levertijd meer dan drie maanden was (zeker met de zomer erin loopt het snel op) en aangezien we alles wel op tijd willen hebben, hebben we toch al maar bestellingen geplaatst.

@gewicht: hier 6,6 kilo aangekomen. Ik voel me zooooo'n olifant, haha. Gelukkig ziet ventlief het echt als 'babyvetjes'. Hopelijk is dat ook zo :) want ik moet zeggen dat alle lekkere dingen er prima ingaan, haha.

@getrappel: ja, inderdaad. Dat is hier ook zo: mn man zegt steeds: wow, doet dat niet zeer? Maar nee, ik vind het echt genieten!

@Manon: buikomtrek is bij onze baby net boven de lijn tussen P10 en P90. Mijn vriendin die arts is zegt dat het alle waardes tussen 10 en 90 prima zijn, dus daar gaan we dan maar vanuit.

@Vakantie: wij boeken een lastminute omdat ik gebonden ben aan de schoolvakanties en al 33 weken ben als die beginnnen. Wil eerst even weten hoe ik me dan voel.

@luiers: ik heb ook echt geen flauw benul wat je aan moet schaffen mar de richtlijn van Ni lijkt me handig. Er is ook een website om prijzenvan de luiers te vergelijken maar ik weet even niet hoe die heet. Het goedkoopst schijnt de dagaanbieding van het Kruidvat te zijn (twee pakken voor de prijs van één). Dan moet je alleen wel een kruidvatpas hebben en je geabonneerd hebben op de dagelijkse aanbiedingen.

14. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Bedankt voor de felicitatie voor onze tweede dochter :) Manlief en ik waren zo overtuigd van een jongetje, dat we echt 2 dagen hebben moeten wennen aan het idee. Verder verwachte iedereen ook een jongetje, alleen mijn schoonvader niet die was overtuigd van een meid :) Dochterlief wordt soms een beetje verdrietig omdat ze geen broertje krijgt, maar nu heeft ze nog even de tijd om eraan te wennen.

Gisteren maar weer eens een nieuw schema gemaakt voor het huishouden. Ik merk dat ik mezelf er echt niet toe kan zetten. Dus belandt alles bij manlief op zijn bord naast dat hij 40 uur werkt... Maar goed, vandaag dus met frisse moed beginnen...

@getrappel: ik heb al wel een pijnlijke beurse plek aan de binnenkant van mijn buik... Het is echt het favoriete plekje om keer op keer te schoppen. Maar ik ga niet zeuren hoor, dat getrappel ga ik zeker nog missen straks.

@buik: hebben jullie ook al moeite met je schoenveters, doordat je buik in de weg zit? Ik ben al niet de lenigste, maar jeetje die buik zit echt al in de weg! Bij mijn vorige zwangerschap zat ik met 6 maanden al op een buik van 9 maanden. Hij is daarna ook echt niet veel meer gegroeid, dus als het even tegenzit heb ik dat nu weer...

15. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Haha, Ni, ik doe al tijden mijn schoenen aan met een schoenlepel! Veters blijven lekker waar ze zitten! :D

Trappen, hier begint het ook af en toe wat ongemakkelijk te worden. Merkte dat ik er vannacht wakker van werd en ik kon pas weer slapen toen kleintje ook wat rustiger werd. Ik blijf me verwonderen dat er dus écht een klein mensje in mijn buik zit! Kan er niks aan doen, maar gewoon het idee dat zoiets simpels als een keertje seks zoiets groots tot gevolg kan hebben.. bizar gewoon! :)

16. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ getrappel hier ook steeds duidelijker, maar elke keer als ik manlief erbij roep doet ze niks meer ;)

@ luiers, fijn zon richtlijn dan hoef ik dus geen pakken luiers aanteschaffen.
    Kwa merk probeer ik eerst voor die van de kruidvat te gaan, heb veel gelzenen dat deze goed zijn.

@ buik, ik weet niet of mijn buik normaal is voor deze tijd maar ik voel me af en toe echt een olifant :) en Ni ja ook hier heb ik er weleens last van dat hij in de weg begint te zitten.

17. Hatsie

Hatsie Bekend lid

13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    Haha, Emjay, dat heb ik ook! Ik kijk nu soms naar alle andere mensen op deze aardbol: sjoh! jullie zijn ook allemaal zo ontstaan. Soms lijkt het net of ik een lessenserie biologie overgeslagen heb. :) Maar serieus: dat een mens uit een celletje ontwikkeld, blijft iets ongelofelijk moois!

18. philly88

philly88 Actief lid

27 jan 2012
    131
    0
    0
    @ getrappel : hier voel ik me ventje echt al heel duidelijk met 17 weken en mijn vriend ook aan de buitenkant met 18 weken. zo genieten ga al sik ga slapen eerst op me rug om lekker te voelen en dan shopt hij als een gek :)

@ luiers hier al 5 pakken #1 , ik heb een voordeelkaart kv en kond de pamper met 50% korting kopen. en mochten ze te klein worden kan ik ze gewoon omruilen nooit geen probleem geweest.

@kamertje : behang zaterdag binnen gehad goedkoop op d ekop kunnen tikken ipv 50 euro per rol nu 15 euro per rol :) is maar voor 1 wand dus 50 euro per rol is echt te gek.

@ ni , gefeliciteerd met je dochtertje :)

@ klachten : ik had heel erg alst van maagzuur bij de 1e wist eerst niet wat het was ik beschreef het altijd als een enormle fireball in me keel haha, mar nu sinds een week ook heel erg last weer echt verschikkelijk met slapen bah.!!

19. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo heb me net gedeeltelijk ziek gemeld op t werk iig 50%
    Met een giga rot gevoel, zit ook behoorlijk in over de finaciele gevolgen.
    Maar ja het is beter zo al duurt dat even voordat het door dringt denk ik.
    Zo moest ik even kwijt :)

20. sandy89

sandy89 Lid

11 mrt 2012
    51
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    #2440 sandy89, 7 mei 2012
    Laatst bewerkt: 7 mei 2012
    Allereerst, aan Anneke.. wat een vreselijk bericht. Ik wens jou en je partner veel sterkte met alles. Ik hoop dat jullie het in alle rust kunnen laten bezinken door er samen tussenuit te gaan. Het leven is soms oneerlijk.. X

@hier, Even terug van weggeweest, genoten van vakantie in Kreta en nu weer terug in het koude kikkerland. Super vakantie gehad met veel lekker eten, zon en zee, met daar bovenop nog het kadootje van de eerste bewegingen. Alleen jammer dat mijn vriend daar niet bij kon zijn, maar dat komt dan nog wel. Voel de kleine nu regelmatig bewegen, een raar gevoel.. Had zelfs een momentje dat ik dacht 'contact' te hebben. Ik lag toen alleen op bed een voelde het bewegen. Na elke beweging moest ik wat giechelen en drukte ik zachtjes op mijn buik. En een stuk of vijf keer kreeg ik hierop weer een harde beweging (respons?). Is dat mogelijk, of gewoon mijn levendige fantasie? Moet er trouwens raar uit hebben gezien als er iemand binnen zou komen - ik, giechelend met met mijn handen op mijn buik alleen in de kamer.

Snel door alle posts heen gespit..
    @Nuage, bedankt voor het aanbod, maar inmiddels heeft mijn vriend al een contract getekend en het einde van deze maand krijgt hij dus zijn eerste salaris.
    Ik snap dat het wel even schrikken moet zijn geweest dat je een GUO krijgt, hopelijk gaat alles goed. Ook sterkte met je schoonmoeder..
    @goofy, gefeliciteerd met jullie eerste meisje! Hoe vinden de grote broers het?
    @molton, heb ik ook, en dat scheelt nogal.
    @Ni, wat leuk dat je dat weekje gewonnen hebt op vakantieveiligen. Ik kijk ook regelmatig, maar ben altijd bang dat er een addertje onder het gras zit, soms te mooi om waar te zijn. Fijn dat de echo goed was.
    @babykamer, we krijgen allemaal tweedehands spulletjes gratis aangeboden, dus ik wacht nog maar even met kopen.
    @tamara, gefeliciteerd met jullie dochter! Wat een leuke kleertjes, proud to be stout hihi.
    @uithoudingsvermogen, veel sneller buiten adem inderdaad. Maar dan wel echt bij veel dingen snel en tegelijk willen doen. Lange wandelingen hou ik nog prima vol, maar een sprintje maken doe ik maar niet.
    @Deniesje, gefeliciteerd met jullie zoon!
    @bewegingen, bij mij is het vooral 's avonds en nu ook 's ochtends. Maar tussendoor ook regelmatig. Dat wordt nog wat straks. :D
    @navel, ik heb navels altijd ontzettend eng en vies gevonden en ik heb geen idee waarom. Mijn zusje heeft hetzelfde, maar verder niemand in onze omgeving. Het schijnt Omphalophobia - Wikipedia, the free encyclopedia te heten. Nu hij naar buiten komt en zo open en bloot is voor de buitenwereld vind ik het raar aanvoelen.
    @bam, hoop dat je straks weer lekker kan genieten van eten. Zelf heb ik nu veel meer behoefte aan twix (@philly icm cola ook toevallig ;)) en chocoladekoekjes van de AH. Verder heb ik veel last van brandend maagzuur dus ik eet het liefst veel kleine porties op een dag. In de vakantie was dit ideaal met all-inclusive, daar at ik dan ook erg veel, maar thuis is dat toch weer lastiger. In totaal ben ik nu ong. 3 kilo aangekomen.
    @Emjay, fijn dat alles goed is op de echo.
    @Sarah, gefeliciteerd met jullie dochter!
    @k3lly, ook gefeliciteerd met jullie dochter!
    @Hatsie, jeej, een goede echo!

Hoe zit het bij jullie trouwens met dromen? Ik heb nu regelmatig erg 'echt-lijkende' (maar niet realistische) dromen waarvan ik wakker schrik. Na wat speuren op internet blijkt dat aan de hormonen te liggen.

Morgenavond 20-wkn echo, spannend... eens zien of de NUB-gok klopt..

Deel Deze Pagina