Emjay Dat voedingskussen was hier niet bij Kruivat in de winkel te koop. Wel via de webshop. Maar weet niet of ze nog te bestellen zijn...
Lekker geslapen, Me? @Emjay: een tweede kussentje voor buik en borst? @bewegen: hier een druk ochtendje in mijn buik
Me1985 had helemaal nooit een keer aan die webshop gedacht.. maar helaas, ook daar uitverkocht! Ni daar zal het uiteindelijk wel op neerkomen denk ik!
Eergister de 20-weken echo gehad, wat was dat leuk!!!! Onze echoscopist werd door iemand anders uitgelegd hoe de nieuwe machine werkte, dus we kregen alles lekker duidelijk en lang te zien. En we krijgen idd een DOCHTER! Zoals je kan zien, lag ze in een grappige houding. Met haar handje en voetje bij de mond. Haar andere hand hield ze vervolgens tussen de beentjes, beentjes bij elkaar, dus de echoscopist heeft een beetje zitten porren zodat ze het wat beter kon zien. Ze was toch al erg veel aan het bewegen. En het zag er allemaal gezond uit! Gefeliciteerd met jullie goede echo's ook!
Even weer updaten.. Hier alles prima! Buikje ziet er mooi uit, ik voel alleen de kleine nog niet heel vaak. Een enkele keer onderin m'n buik een klein kriebeltje. De placenta ligt aan de voorkant, heeft dat nog iemand meer? Vind het wel jammer, want als ik hier dat velen de kleine al vaak en goed voelen en zelfs de partner het al kan voelen.. Dat is hier nog niet het geval!
Hallo Dames! Wat goed van al die goede echo's te lezen!! Echt super! Hier vanmorgen een goed telefoontje van de makelaar: Maandag weer nieuwe kijkers! Joehoe! We gaan weer duimen! En verder genieten we met volle teugen van onze tweede kleine frummel in m'n buik. En van ons rondrennende meisje Ik ga even een paar dagen op non actief! Ons modem is er gisteren mee gestopt. Dus een week geen telefoon, televisie en internet. Echt super balen!! Nu even bij een goede vriend van ons op internet dus kon even mail kijken. Tot snel!!
@Bjanc en Melissie6 : fijn dat jullie een mooie echo hadden @ bam: ben heel nieuwgierig of het nog een meisje is uiteraard wel maar omdat ze toch met de nub allemaal bijna een jongen dachten te zien. nou geniet van je meisje vandaag!! @ patrijsje, : welkom @ voedingskussen : ik had ze zien liggen bij de kv voor 15 euro lagen er best veel hier in den bosch. wilde er ook een halen alleen waren we net in de stad dus geen zin om uren met dat ding rond te lopen.!! alleen helemaal vergeten te kopen nog en nu baal ik wel want wilde hem graag gaan gebruiken bij het voeden.. want slapen is toch drama ivm maagzuur maar na 1uur rechtop in bed ga ik alsnog half op mijn buik liggen anders kan ik echt niet slapen.. ( vraag me niet hoe met em dikke buik) maar het lukt me nog steeds met een hoop kussens om me heen.
20 weken echo was helemaal goed!!! En het is nog steeds een meisje. Haha. Dinsdag mag ik nog een keertje terug omdat ze wil kijken of het kindje anders kan liggen. Dus kan draaien in mijn baarmoeder. Kindje heeft meer ruimte als we dachten, maar het blijft natuurlijk een aparte baarmoeder. Met 24, 28, 32 en 36 weken krijg ik ook groei echo's. Nu loopt ze precies op schema Dinsdag gaan mijn opa en oma mee. Ze vinden het erg leuk om hun achter klein dochter even te zien. Straks als de kleine geboren is gaan we ook een 4 vrouwen generatie foto maken. Oma, mama, ik, baby. Zo'n foto heb ik ook van toen ik baby was. Erg leuk! Mijn oma is pas 73, dus hopelijk kunnen we nog veel generatie foto's maken
@ bam : nou helemaal super dat alles goed was, maar hoezo gaan ze kijken of ze kan draaien?als ze meer ruimte heeft als dat jullie d8en? is meer ruimte niet goed dan, ik zou denken genoeg ruimte kan ze zeker draaien of is dat niet de bedoeling ?? ik krijg was een groeiecho met +- 30 weken. heb bij mijn 1e nooit een groeiecho gehad?
Bam jij had een soort schot in je baarmoeder, toch? Kan me voorstellen dat dat inderdaad genoeg reden is voor extra controles! Fijn dat het tot nu toe zo goed gaat, en dat je echo goed was! Sandy, wat ligt ze daar lief op de foto! Leuk joh! Voedingskussen: zul je net zien, ik loop toch nog even de Kruidvat in het winkelcentrum binnen.. hebben ze ze alsnog binnengekregen!! Dus nu fijn een voedingskussen met hoes meegenomen! Manlief ziet het nut er niet van in (die is soms echt krenterig met geld) maar ik wil dit ding gewoon dus geen ruimte voor discussie! Verder een ontzettende baaldag, nu aan de chocola voor wat meer "happy hormones".. mijn levensmotto: hoe erg het ook is...chocola helpt!
@Bam: wat naar zeg al die extra echo's Fijn dat alles nu zo goed gaat en toch steeds weer wat positieve berichten. Toch meer ruimte dan gedacht @Philly: je mag wel gewoon rennie's eten... Misschien helpt het je wat voor het gaan liggen. Je kunt ook je hoofdeinde op een verhoging zetten of een kussen onder je matras leggen. Dan lig je net iets rechtop. (misschien heb je dit allemaal al geprobeerd...) @Emjay: mazzelaar! @ananas: zeker weer duimen!! @lisa: ik heb ook een voorliggende placenta en heb ook echt een stukje waar ik haar nooit voel. Maar omdat hte mijn 2de is vol ik het waarschijnlijk zo goed. Ik voel het in mijn bekken, tegen de achterkant van mijn baarmoeder en soms naast de placenta. En omdat het steeds harder gaat, zie je soms al mijn buik bewegen, dus dat is zelfs voor manlief niet te missen Gewoon nog even wachten, meid. Bij de eerste voelde ik het pas met 21 weken
@Philly88 Het kindje heeft meer ruimte, maar niet zoveel ruimte als bij een "normale" baarmoeder En ik zette het volgensmij net verkeert neer. Het is dacht ik goed als het kindje zo blijft liggen. Ze ligt nu grotendeels in de rechter holte en die is groter dan de linker. Dus moet ze niet naar de linker verplaatsen ofzo. Nou beetje ingewikkeld. Meestal snap ik inmiddels wel, maar dit ben ik ff vergeten. Dinsdag vraag ik het nog een keertje. Haha. Altijd leuk een extra echo. @Emjay Ik heb inderdaad dat schot tussen mijn baarmoeder. Ik zal van de week (nu ff geen zin in) een foto inscannen van vandaag. Ik heb nu geen foto van het hele kindje gekregen, maar je ziet wel het schot zitten bij der hoofdje.
@Ni84 Echt verschrikkelijk al die echo's Wel jammer dat ik ze nodig heb natuurlijk, maar ik maak me niet zo druk meer, krijg alleen positief nieuws elke keer. Dus alleen maar leuk om ons meisje zo vaak te mogen zien.
@Ni gister niet geprobeerd, lag al in bed toen ik het las en geen zin om uit bed te gaan. Ik ga vannacht proberen te slapen met het voedingskussen. @Emjay Wat een geluk, toch nog een kussen kunnen bemachtigen Hoop dat je heerlijk slaapt vannacht! @Lisa hier ook een voorliggende placenta. Ik voel de beeb ook nog niet zo goed en zo vaak. Maar het gebeurd steeds wat vaker dat ik zachtjes iets voel...Maar mijn vriend kan het nog niet voelen, heel jammer. Maar komt vanzelf @Hier een drukke dag gehad al. Vriendlief is morgen jarig dus vandaag een appel kruimel taart gebakken en een kwarktaart gemaakt. Tussen door de was gedaan en was gevouwen, met de hond gewandeld en stofgezogen. Nu moe Ik baal dat mijn lichaam niet mee werkt, wil/moet nog zoveel doen! Nu eerst maar eens naar het werk toe en dan vanavond als ik thuis kom misschien nog maar wat gaan doen... Sorry voor de type fouten, zit via mn telefoon
Ik mag as maandag voor de herkansing 20wekenecho type 2. Ze hadden gelukkig nog een gaatje. Hoop dat z'n hoofdje niet te groot is; straks mag ik niet thuis bevallen en dat leek me juist zo fijn... Probeer me niet druk te maken maar merk wel dat ik er steeds aan moet denken.. Wat als? Wat gaat er dan gebeuren? Moet ik misschien een keizersnee? Pfff... Nog 4 dagen.. Dan weet ik het. Tot die tijd maar zoveel mogelijk afleiding zoeken...
@ Bailatamara, wel fijn dat je alweer zo snel terecht kan voor de 2de keer. Hopen dat het allemaal wel mee valt. @ Bam, wat een fijn nieuws weer, sjah het is jammer dat je die extra echo's nodig hebt maargoed beter het zekere voor het onzekere. @ placenta, die van mijn ligt tegen mijn rug aan, dus voel de kleine erg goed bewegen. Afgelopen zaterdag heeft mijn man haar ook voor het eerst kunnen voelen. @ maagzuur, dat wordt hier ook steeds erger, eerst was het alleen als ik ging liggen in bed, maar nu krijg ik het ook gewoon overdag als ik bezig ben... Lang leve de rennie's Die ik overigens heel vies vindt, maargoed het helpt in ieder geval.
@ maagzuur , bedankt ni voor je rennie tip haha maar nu komt het gekke net wat kelly al zegt ze zijn zo vies, heb bij mijn vorige zwangerschaps ook rennie geprobeerd maar daar werd ik zo ziek van dat ik kotsends boven de pot hing du sdat werkt ook niet haha. rennie is net of ik op een stuk kalksteentje sta te kauwen haha. maar ik slaap op 3 kussens haha op het begin. en kelly ik heb het ook echt overdag vooral met veters strikken ofzo . echt irri ga maar even kijken voor iets vloerbaars. wat wel echt goed helpt bij mij is fruitmelk die van campina standaard een glaasje naast me bed
Hallo dames, das weer even geleden. Terug van vakantie en alweer druk aan het werk. Lees veel over mooie echo's en extra echo's en veel roze.... Onze echo is 16 mei. Kan iemand die erbij plaatsen? Lukt niet met foon. Morgen op werk op pc anders even doen. Tweede trimester echt een stuk fijner zeg. Voel me veel beter. Wel af en toe maagzuur, maar als ik niet te vet eet en frisdrank laat staan, dan valt het mee. Poes idd eerst met ballonnen uit box gehouden. Benieuwd of ze het straks nog weet van vorige keer.
@placenta: hier ook voorliggend maar voel hem steeds meer.. gewoon wat geduld. voordat mijn man hem kan voelen ben ik denk ik wel een week of wat verder ivm overgewicht. maar zolang ik hem niet heel goed voel slaap ik ook gewoon nog redelijk denk ik dan maar haha @voedingskussen: ik heb via marktplaats een nieuwe ongebruikte van iemand voor 10 euro kunnen kopen. een dorpje verderop nog wel. dus gewoon meteen gedaan.. kaartje zat er nog aan en een nieuwe hoes in verpakking zat erbij. @me1985 APPELTAART........ kun je mij niet wat brengen het water loopt me nu al in de mond....
Naast rennie's is er ook gaviscon en reglaPH. Dat werkte bij mij de vorige zwangerschap heel goed. Vooral omdat het wat langer werkt, die rennie's gingen bij mij als snoepjes Maar even vragen bij de drogist wat je mag hebben!! Ga nu even eten