September 2012 mama's!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door 1986tamara, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor maagzuur heb ik van de apotheek ook een drankje gekregen, de vk raadde deze ook aan kun je gewoon halen zonder recept en t heet; antagel werkt prima!!

Dan ga ik nu lekker niksen, heb de heledag een symposium gehad erg leuk maar zeer vermoeiend.

2. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    @me: wat zal jij heerlijk slapen vannacht, na zo'n drukke dag, met je kussen :) Fijne dag morgen en alvast gefeliciteerd!

@Bailatamara: Wel snel die echo, maar voor jou nog een heel weekend wachten... Ik hoop dat je toch goed nieuws krijgt en lekker thuis kunt bevallen.

@manon: pootjes omhoog!

@bjoerma: goede vakantie gehad?

@hier: ik ga vanavond samen met manlief een lijstje maken met alles wat gedaan moet worden voor onze vakantie en voor de bevalling. Wat we nog moeten kopen/wassen/in elkaar zetten/controleren. Want ondanks dat het nog best even duurt, krijg ik toch al een beetje de kriebels. (ik ben namelijk heel slecht in plannen)

Ook hoorde ik vanmiddag dat mijn zusjes schoonvader is overleden. Hij had kanker en is dinsdag kunstmatig in slaap gebracht om weg te glijden, dat heeft dus nog tot vanmiddag geduurd. Echt sneu, mijn zwager is pas 26 en nu zijn vader al kwijt. Vind dat wel erg pijnlijk om te zien.

3. Bjoerma

Bjoerma Actief lid

23 jan 2012
    233
    0
    0
    Veel te jong nog.
    Vader van een vriendin in oktober overleden. Ze wist net dat ze zwanger was van het eerste (klein)kind.
    Gecondoleerd. Ga jij ook naar de begrafenis?
    Vakantie was heerlijk. Texel altijd leuk. Lekker uitgewaaid en afwisselend weer gehad.
    De dag voor de vakantie dus melding van kdv zoontje ivm 5e ziekte. Toen nog halsoverkop bloed laten prikken voor antistoffen. Nu na de vakantie blijkt dat ik die heb. Tevens kleine van mijn vriendin op vakantie waterpokken. Kon er ook nog wel bij. Heb ik als kind nooit gehad. Voorlopig geen klachten en mannetje op vakantie maar beetje ontweken. Wel sneu, maar was niet anders.

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik zit nu aan het sterfbed van mijn schoonmoeder, 51 jaar. Slaapt sinds dinsdagavond en wil nog niet los laten.... Zo zwaar...

5. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Bah Nuage, ik hoop dat ze snel de rust vindt om te gaan.... Veel sterkte meid!

@ bjoerma: Ik ga samen met manlief naar de uitvaart. Vind het wel erg belangrijk voor mijn zusje en haar vriend.

Wat lekker even op Texel! Maar wel vervelend van al die zieke kindjes. Hopelijk pik je er niets van mee!!

6. me1985

me1985 Bekend lid

5 jan 2012
    615
    0
    0
    gastouder
    hooge noorden
    @Maagzuur hier ook een grote doos rennies in huis. De hele dag door last van oprispingen...

@Jostafientje je mag een stuk komen halen hoor haha

@Ni denk ook dat ik vannacht heerlijk slaap :D
    Wat erg dat de schoonvader van je zusje overleden is...veel te jong. Gecondoleerd!

@Nuage wat zwaar voor jullie! Heel erg veel sterkte! Ook nog zo jong, het is niet eerlijk...

7. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ nuage; sterkte, ik hoop dat ze niet lang meer hoeft te vechten.
    @ bjoerma; he balen zeg, wat gaan ze nu met die 5e ziekte doen?

Ik heb idd t kussen van de kruidvat gezien, maar wilde een kussen met bolletjes, die ik nu ook heb die is wat minder warm en vormt makkelijker.

Pff dacht dat manlief vanaaf wel gezelliger was maar..... De bom is net weer gebarsten :-$ en dan tien minuten later dood leuk vragen of we een filmpje gaan kijken...... nog even doorbikkelen :(

8. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    @manon: succes zeg... hij heeft meer moodswings dan jij ;)

@bjoerma: dat je al antistoffen had is toch goed, want dan heb je het als kind toch al gehad?? Of begrijp ik het verkeerd?

9. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ ni, haha bijna wel ja.... Alleen zie ik ze van mijzelf vaak wel in maar hij totaal niet.

10. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    @ nuage, jeetje veel sterkte hoor.

@ ni, poe ook nog zo jong om dan al je vader te verliezen.

@ hier zojuist de babykamer en de box besteld. Wordt begin juni al geleverd, wij zijn dus erg snel klaar met de babykamer.

11. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Dat is mannen eigen...
    Haha, wat dat betreft ben ik net een vent ;) Ik kan ook heel onredelijk zijn en mijn aandeel niet zien. En als ik het later toch zie, ga ik dat dus mooi niet toegeven. Mijn manlief heeft het maar zwaar met mij... Vooral omdat ik hem altijd perfect kan wijzen op zijn aandeel. ;)

12. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    @Benauwdheid
    Hebben jullie daar ook last van?
    Ik had het tot 12 weken ongeveer best erg, maar nu komt het weer terug:( Vooral vandaag heel erg. Zal misschien ook met het benauwde weer te maken hebben, maar normaal heb ik daar geen last van.
    Ik vind het in ieder geval behoorlijk vervelend.

Vanavond weer niet zo lekker. Erg duizelig was ik weer en was alleen met de dochter van mijn vriend van 5, (die nu lekker slaapt) dat vond ik eigenlijk niet zo prettig door hoe ik me voelde.
    Maar mijn vriend heeft een werk uitje. En het is toch allemaal wel gelukt;) Gelukkig is ze heel lief en makkelijk bij mij.

Soms ben ik wel eens bang dat mijn "kwalen" na de zwangerschap niet weg gaan, maarja nooit last van die dingen gehad. Dus dan neem ik aan dat het na de zwangerschap allemaal weer weg is.
    Maar kan het me haast niet voorstellen.
    Herkennen jullie dat ook?

13. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ bam hier ook last van benauwdheid hoor, maar dan meer een druk op de borst. Dus klinkt me wel bekend. Maar prettig is t niet.

14. Lisa1

Lisa1 Actief lid

15 aug 2011
    296
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2514 Lisa1, 11 mei 2012
    Laatst bewerkt: 11 mei 2012
    Ni84 en Me1985: (sorry als ik iemand vergeten ben)
    Bedankt voor de reacties. Heb ook wel het idee dat ik de kleine heel soms voel, maar omdat het zo weinig en zo zacht is… Ga je toch twijfelen.. zou het dat zijn? Als ik ‘m voel, dan is het bij m’n blaas of ‘van onderen’, zeg maar.. Moeilijk uit te leggen!
    Hoewel, vanmorgen kreeg ik volgens mij een schop tegen m’n hand (aan de buitenkant). Ik was nog half in slaap en lag op m’n zij, toen voelde ik ‘m volgens mij bewegen. Ben op m’n rug gaan liggen met m’n handen (onder) op m’n buik en toen ineens: boink tegen m’n hand.. Daarna ook niet weer. Ik blijf het in de gaten houden!

Nuage:
    Verschrikkelijk… wat moet dat moeilijk en dubbel voor je zijn… Veel sterkte…

15. pattyv

pattyv Actief lid

14 jun 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nuage, heel veel sterkte.....

Hier weinig nieuws. Gisteren weer controle gehad, schoonmoeder was mee en bij het hartje luisteren was ze helemaal in tranen, hihi.
    Wie heeft er nou last van de hormonen.
    O,ja de babykamer begint vorm aan te nemen, muren gesausd, nieuwe laminaatvloer erin, laat de meubels maar komen!!

16. sandy89

sandy89 Lid

11 mrt 2012
    51
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Bevallingslijst

01-09-'12: Ananas89 (22), 2e kindje, ziekenhuisbevalling (verplicht, geen medische indicatie), borstvoeding.
    02-09-'12: Me1985 (26), 1e kindje, ziekenhuisbevalling, flesvoeding.
    02-09-'12: Jostafientje (32), 1e kindje, ziekenhuisbevalling (medische indicatie), Borstvoeding
    03-09-'12: Hartogje (21), 2e kindje, ziekenhuisbevalling (medische indicatie ivm vroeggeboorte, borstvoeding.
    04-09-'12: Kersje (30), 1e kindje, ziekenhuisbevalling (medische indicatie), Borstvoeding
    05-09-'12: Impy (32), 1e kindje, ziekenhuisbevalling, borstvoeding
    05-09-'12: Emjay (27), 1e kindje, bij voorkeur ziekenhuisbevalling, borstvoeding
    05-09-'12: Ikke163 (26), 1e kindje, thuisbevalling, borstvoeding
    07-09-'12: nena88 (23), 1e kindje, thuisbevalling, borstvoeding
    08-09-'12: 1986tamara (25), 1e kindje, ziekenhuisbevalling, borstvoeding
    09-09-'12: AtraVim, 3e kindje, thuisbevalling, flesvoeding
    10-09-'12: Miss 83 (28), 2e kindje, kraamhotel, flesvoeding.
    13-09-'12: Missy29 (31), 4e kindje, ziekenhuisbevalling (keizersnede),??
    14-09-'12: K3lly (25), 1e kindje, thuisbevalling, borstvoeding.
    14-09-'12: Ni84 (27), 2e kindje, thuisbevalling, borstvoeding.
    15-09-'12: Pattyv (36), 1e kindje, thuisbevalling, borstvoeding
    15-09-'12: SarahH (25), 1e kindje, thuisbevalling, borstvoeding
    15-09-'12: Hatsie (25), 1e kindje, thuisbevalling, borstvoeding.
    05-09-'12: sw33ty22 (25), 2e kindje, ziekenhuisbevalling (medische indicatie), flesvoeding.
    16-09-'12: Lisa1 (26), 1e kindje, thuisbevalling, borstvoeding.
    16-09-'12: Troelie (27), 1e kindje, ziekenhuisbevalling, borstvoeding.
    16-09-'12: Sandy89 (22), 1e kindje, thuisbevalling, borstvoeding.
    17-09-'12: Philly88 (23), 2e kindje , Ziekenhuisbevalling (eigen keus), Flesvoeding
    18-09-'12: Manon88 (23), 1e kindje, thuisbevalling,borstvoeding
    20-09-'12: Muppet83 (??), 1e kindje, ??, ??.
    21-09-'12: Bam (24), 1e kindje, Ziekenhuisbevalling (Medische indicatie), Borstvoeding.
    21-09-'12: Bjanc (25), 1e kindje, ziekenhuis, indien mogelijk borstvoeding.
    21-09-'12: Monique (30), 1e kindje, ziekenhuis (eigen keus), borstvoeding
    22-09-'12: Goofychick (37) 3e kindje, ziekenhuisbevalling (eigen keus), borstvoeding
    22-09-'12: Deniesje1 (20) , 1e kindje, ziekenhuis , borstvoeding.
    23-09-'12: Melissie6 (24), 1e kindje, ziekenhuisbevalling (eigen keus), borstvoeding.
    24-09-'12: Lyanna (37), 2e kindje, ziekenhuisbevalling medische indicatie, borstvoeding.
    24-09-'12: Andrea1979 (32?), ? kindje, ??, ??.
    24-09-'12: Naomi1986 (25). 3e kindje, ziekenhuisbevalling, borstvoeding.
    24-09-'12: Evy77 (34). 2e kindje, ziekenhuisbevalling, borstvoeding.
    25-09-'12: Eerlijkbeertje (??), 3e kindje, ziekenhuisbevalling (geplande keizersnee), borstvoeding.
    26-09-'12: Twinty (23), 1e kindje, ziekenhuisbevalling (eigen keus), borstvoeding.
    26-09-'12: Miracle1 (27), 1e kindje, ziekenhuisbevalling medische indicatie, borstvoeding.
    27-09-'12: Bailatamara (27), 1e kindje, thuisbevalling, borstvoeding.
    29-09-'12: maartjewaarts (30), 1e kindje, ziekenhuisbevalling (eigen keus), borstvoeding
    29-09-'12: Mayke1980 (31?), 3e kindje, ziekenhuisbevalling medische indicatie, flesvoeding
    30-09-'12: Sascha22 (23), 2e kindje, ziekenhuisbevalling medische indicatie, borstvoeding.
    30-09-'12: Sarah1987 (25?), 3e kindje, indien mogelijk thuisbevalling, borstvoeding
    30-09-'12: Gizzie1983 (28), 1e kindje, ziekenhuisbevalling (eigen keus), borstvoeding
    02-10-'12: Bjoerma (33), 2e kindje, ziekenhuisbevalling (eigen keus), borstvoeding
    06-10-'12: Nuage (30), 1e kindje, ziekenhuisbevalling (eigen keus), borstvoeding.

Afspraken:

08-05: Bailatamara, 20 weken echo
    08-05: Melissie6, 20 weken echo
    08-05: Sandy89, 20 weken echo
    09-05: Miracle1, 20 weken echo
    10-05: Bam, 20 weken echo
    10-05: Pattyv, controle vk
    10-05: Monique. controle vk
    11-05: Gizzie1983, 20-wekenecho
    14-05: eerlijkbeertje, 20 weken echo
    14-05: Lyanna, 20 weken echo.
    14-05: Deniesje1, Extra echo hartje (voor de zekerheid)
    16-05: Bjoerma, 20 weken echo
    16-05: Ananas89, Controle afspraken cardioloog en 2e GUO in academisch ziekenhuis i.v.m. wetenschappelijke onderzoeken.
    16-05: Bailatamara, controle Vk
    18-05: SarahH, centering pregnancy met controle
    18-05: Emjay, controle vk
    21-05: Lyanna, controle + echo gyn.
    22-05: Nuage, GUO
    24-05: K3lly, controle vk
    29-05: Tamara1986, controle vk
    30-05: Ni84, controle vk
    30-05: Deniesje1, controle vk
    01-06: SarahH, centering pregnancy met controle
    06-06: Evy77, afspraak gyn met echo, 24w
    15-06: SarahH, centering pregnancy met controle
    18-06: Nuage, 3D echo
    18-06: Deniesje1, 3D echo
    29-06: SarahH, centering pregnancy met controle
    05-07: K3lly, extra controle echo.
    13-07: SarahH, centering pregnancy met controle
    27-07: SarahH, centering pregnancy met controle

Geboortelijst

Anneke1985: Sam* - 19 april 2012 (geboren en overleden bij 21 weken)

Roze voor een meisje.
    Blauw voor een jongetje.
    Groen voor als je het (nog) niet weet.
    Paars voor als je het niet wilt weten/vertellen

--------------------------------------------
    @bjoerma, je afspraak staat erbij. Hopelijk blijf jij helemaal gezond dan..
    @Emjay, ja hè, dankje :D
    @philly, Als je een oplossing hebt gevonden, laat me aub weten! Rennies geven maar even een beter gevoel, net als blanke vla en idd die fruitmelk.. Meer bewegen (als je bv. een kantoorbaan hebt) zou moeten helpen, alleen dat doe ik ook al genoeg. En 's nachts lig ik toch liever rustig.
    @nuage, sterkte.. !
    @me, hierperdepiep, gefeli met je vriend!
    @bailatamara, succes.. hoop dat alles goed is.
    @bam, hè wat irritant :p Ruilen? hihi. Nee, fijn joh, dat je zo vaak naar binnen kan kijken. Benauwdheid heb ik ook nog steeds last van - idd een druk op de borst. Dat hoort er bij geloof ik.
    @manon, hier is het weer andersom. Vriend blowt nu regelmatig weer omdat hij anders 'helemaal geen rust heeft'. Ik weet dat hij hard werkt en veel pijn heeft, dus ik ben heel voorzichtig in het duidelijk maken dat hij niet veel tijd meer heeft om te stoppen straks... En financieel past het ook niet helemaal binnen ons budget, wat hij aan rookwaar uitgeeft. Succes met je vriend, ik snap dat het zwaar is! Probeer gewoon zoveel mogelijk structuur te bieden, dat is denk ik alles wat je kan doen.
    @k3lly, wat fijn! Wij hebben zo'n beetje alles gekregen van bekenden, dus ook al nagenoeg compleet.

17. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ sandy voor de maag had ik ook een tip antagel te koop bij de apotheek, ook mijn vk raadde deze aan. Het is een drankje die snel en lang werkt.
    Wat balen dat je vriend weer wat meer rookt, het is ook zo duur grapje. Hoop dat t niet de spuigaten uit gaat lopen!!

Hier eindelijk een behang wat we allebei super gaaf vinden gezien voor de baby kamer, is die voor 3 banen ofzo maar liefst 120 euro :$
    Dan maar het zelfde idee opzoeken en dan wat goedkoper.

18. Bjoerma

Bjoerma Actief lid

23 jan 2012
    233
    0
    0
    Bedankt voor het plaatsen van mijn afspraak volgende week.

Idd betekent het feit dat ik antistoffen heb, dat ik nu minder risico loop. Mijn eigen lichaam weert het zoveel mogelijk af. Nog steeds geen goed idee om die kindjes dan maar spontaan te gaan knuffelen, zei de VK, maar de kleine gewoon ophalen bij KDV zou geen probleem moeten zijn.

Voor de waterpokken maar niet laten prikken. Prikken is lastig bij mij. Aders verdwijnen als de naald in beeld komt. Brr. Vind prikken zelf niet erg, maar zij kennelijk wel, haha :D. De VK zei dat na 16 weken voor de ontwikkeling door waterpokken geen schade kan komen en dat ik hooguit zelf waterpokken zou kunnen krijgen, wat gewoon heel vervelend is. Afwachten dus maar.

@ Kamertje. 1 Muur had mijn vent al groen gesausd en de rest blijft/is wit. Volgende week lang weekend met Hemelvaart. dan zonwerend wit rolgordijn ophangen en groene gordijnen (van oude babykamer zoontje) ervoor.
    De commode staat er al gemonteerd in (ook uit kamer zoontje, hij heeft nu een Malm van Ikea). De kast en het ledikant moeten nog. De familiewieg staat nog steeds bij mijn ouders op zolder.

19. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    @kamertje
    Mijn opa had gister de rest afgemaakt van de muren.
    1 klein muurtje wilde ik grijs en vond ik gister best mooi geworden.
    Nu heeft vandaag mijn broer de laminaat vloer gelegd en omdat die ook grijs is lijkt de muur nu net blauw.:( Althans dat vind ik.
    Terwijl ik juist een grijs had uitgezocht dat naar mijn idee niet blauwig was. Dat vond ik van veel wel zo namelijk.
    Maar de vloer is gewoon echt grijs (wel licht hoor)
    Dus ik weet niet zo goed of ik die muur wel de kleur wil houden.
    Vind het lullig voor het werk van mijn opa. Maar hij zei zelf ook dat ik niet jaren met tegenzin naar die muur moet kijken.
    Even kijken wat mijn vriend er van vind vanavond. Misschien kunnen we het anders nog opleuken met kleurige schilderijtjes ofzo.
    Ben niet zo dol op blauw (alleen baby blauw vind ik wel leuk) en aangezien we een meisje krijgen vind ik blauwig persoonlijk helemaal niet leuk. Niet zo'n slimme combi van de muur en vloer dus. Maar ach, de vloer is super (en was een koopje). De muur is makkelijk een andere kleur als ik echt wil.

Zo heel verhaaltje over de babykamer, maar ik baal er toch wel een beetje van. Dan heb je het zo leuk in je hoofd, maar komt het toch anders eruit te zien dan je dacht.

20. philly88

philly88 Actief lid

27 jan 2012
    131
    0
    0
    @ ni84 : gecondoleerd echt heel erg en veelste jong uiteraard moet er niet aan denken om uberhaupt 1 van me ouders te verliezen en zeker niet op z on leeftijd al bah.

@ nuage: heel veel sterkte en hopelijk mag je schoonmoeder der rust vinden en wat is ze toch sterk geweest al die tijd pff.

@ maagzuur ik weet even niet wie maar ik ga die antagel wel even proberen te scoren bij de apotheek morgen heb er ook iets over gelezen op google dat dat een wodnermiddel moet zijn haha ben alleen benieuwd hoe dat weer smaakt haha.

@ kinderkamer: ben een beetej jaloers als ik sommige ebrichten lees die al lekker bezig zijn ik wil OOK.. heb al enkele dingetjes besteld maar wij gaan eerst 30 mei op vakantie en wij beginnen uiteraard bij terug komst ALLLEs moet nog gebeuren, behang eraf , stuken , verven , ene kant weer behangen haha wil ook lamintaan ( mijn vriend snapt niet waarom vloerbedekkeing ligt er net 1,5 jaar hangt me was normaal dus is als nieuw) maarjah ik wil alles wit met grijs en zilver. hahah en daar vloekt de beige vloerbedekking bij ;) dus gewoon laminaat erin huppa.. met me argument jah dadelijk zal die ook zoveel spugen als de eerste hoef ik niet uren te staan schrobben op het vloerbedekking ;)

nou kan haast niet wachten om te beginnen en vooral dadelijk over een paar weken als iedereen een beetej klaar is :) ben heel benieuwd naar de foto;s dan haha.

nou ik ga aan me eten beginnen :) lekker kip tajine thanks 2 knorr ahah.. eet smakelijk voor vnvn alvast

Deel Deze Pagina