De groeten uit een heerlijk warm Aruba Goed te lezen dat alle zwangerschappen en echo's goed zijn! Hier is het heerlijk, hotel is top, wijntjes zijn lekker en we komen eindelijk een beetje tot rust. Veel tijd om te praten, over wat er gebeurd is, over de toekomst. Over alles eigenlijk. En dat in alle rust zonder dat mensen zich er mee bemoeien. Groetjes, Anneke
Fijn voor je Anneke. Heb je dik verdiend. Hoop ook dat alles je lekker smaakt en dat je daarnaast een beetje rust krijgt in lijf en hoofd!! @Tamara; muurschildering? Echt heel netjes. Mooi hoor. Gaat dan toch steeds meer leven hè? Vanmiddag 20 weken echo. Spannend. Ga over een half uurtje opruimen hier en vriendlief ophalen. Duimen maar. Twijfel nog over pretecho. Vind ze zo duur. Misschien een leuke voor vaderdag. Voor moederdag heel erg verwend. Kreeg een geknutseld hartje met magneet van het kinderdagverblijf. Die hangt nu op mijn werk (alle tussenwanden van metaal nl, dus ideaal). Van mijn vriend een dagje thermen Bussloo gekregen met zwangerschapsarrangement (speciale massage voor zwangere vrouwen en gezichtsbehandeling). Hij gaat ook mee en pakt lekker een paar sauna'tjes. Daarna samen dineren daar. HEERLIJK!!!!! Vorig jaar heeft hij in alle ellende een flessie parfum gekocht en pas 's avonds, samen met cadeautje van onze kleine, die toen al op bed lag, aan me gegeven. Kon toen wel janken. Snapte later pas waarom het zo afgeraffeld en afgezaagd was. Nu een beetje goedgemaakt Tot horens over de echo!! Xxx
@ Anneke, Wat fijn dat jullie echt even de tijd SAMEN hebben!! @ Bjoerma, Succes!! @ Ander echo`s uiteraard ook Succes vandaag!
Zo hier zojuist de intake van de kraamzorg gehad. Dat was even een half uurtje erin en er weer uit. Aangezien ze mij het kraamdossier en alle andere dingen omtrent de kraamzorg niet hoeft te vertellen was ze alweer snel klaar. Wel even alle gegevens doorgenomen en mijn lijstje doorgegeven met de kraamverzorgende die ik niet aan mijn bed wil. Weer een puntje wat we af kunnen strepen.
Echo was helemaal goed. Alleen ruggengraat niet goed in beeld, dus mag volgende week weer. Vervelend hè? En het wordt...... Een jongen. Beetje blauw op de lijst!!!
@ bjoerma, fijn dat alles goed is. Dat van die ruggengraat hebben wij ook gehad, alleen op het aller aller aller laatste moment draaide ze toch nog en kon ze de ruggengraat toch nog zien. En wat leuk een jongen, inderdaad even wat meer blauw op de lijst.
@anneke : wat fijn dat jullie toch een beetje samen kunnen genieten en zo ook jullie rust kunnen vinden. geniet ervan!! @bjoerma, nou dat is wel vervelend nog een x terug voor de echo kan je nog een x je mannetje bekijken, gefeliciteerd en het word als smurfiger op de lijst hahah btw ik heb een heerlijke voedingskussen gekocht van deltababy en ik slaap geweldig sinds 3 dagen , en oo minder last van maagzuur door dat ding ideaal
Hey dames een vraagje rondom slapen. Ik slaap al een paar dagen behoorlijk slecht en uitslapen zit er ook zeker niet in. Savonds als ik ga liggen is t vooral een plas marathon houden en gister was de kleine meid ook tot een uurtje of 1 lekker aanwezig. Hebben jullie dit ook al??
Hallo allemaal, Weer terug van weg geweest. Weer veel gebeurd hier. T lijk zo nu en dan wel een achtbaan! Om maar bij het begin te beginnen: Ons huis is weer verkocht! Deze partij lijkt een stuk stabieler, dus de kans dat het nog misgaat is nihil. Alle papieren zijn al getekend. Wel moeten we voor 29 juni ons huis uit zijn. De sleutel van ons nieuwe huis krijgen we ook 29 juni dus we gaan één of twee weken bij mijn ouders in wonen zodat we het nieuwe huis een beetje op orde kunnen krijgen. We zijn wel superblij, toch nog naar het grote huis!!! Ik heb van de week controle gehad bij de vk. Alles helemaal goed, prima bloeddruk en mijn buik groeit volgens het boekje. Gisteren zijn we naar het academisch ziekenhuis geweest voor alle controles. Ik ben zelf weer helemaal door de keuring gekomen bij de cardioloog gelukkig. Daarna hebben we een echo gehad bij de gynaecoloog. Ons mannetje heeft het nog heerlijk naar zijn zin in mijn buik maar hij groeit niet genoeg op het moment. Bij de 20 weken echo was hij al wat aan de kleine kant (p20 lijntje) en nu, 4 weken later, zat hij op de p5 -p10 lijn... In groei liep hij nu 2 weken achter waarbij zijn buikje het kleinst was. Dit moet nu goed in de gaten worden gehouden. Hij moet nu toch echt wel gaan groeien. Maandag moet ik extra naar de verloskundige en wordt ik overgedragen naar de gynaecoloog. Komende week wil ze me daar nog gezien hebben en vanaf daar zien we weer verder. In ieder geval heb ik met 32 weken weer alle controles in het academisch ziekenhuis waarbij ook weer een heel uitgebreide echo bij de gynaecoloog daar. Een heel uitgebreid ego verhaal maar moet het even kwijt allemaal... Groetjes Ananas. Ps. Ik heb vluchtig alles doorgelezen en ben blij te lezen dat alle echo's tot nu toe goed zijn en dat het met iedereen (naar omstandigheden) goed gaat. Zal vanaf nu proberen weer alles bij te houden
@ Annanas, fijn dat jij bent goed gekeurd. Wel wat vervelend dat de kleine wat achter blijft in de groei, maar wat fijn dat ze jullie zo goed in de gaten houden.
@ Manon: Inderdaad, dat is ook wel erg fijn hoor! Maar we vinden het wel erg spannend. We zijn geschrokken dat hij nu zo klein gemeten werd. Gelukkig gaven ze wel aan dat hij klein is, maar nog niet te klein. Het is nu afwachten, zoveel mogelijk rust pakken en de kleine de tijd geven om te groeien. Hij heeft nog 15 weken in principe! Ooh, en over het slapen: Ik herken het wel hoor! Ik wordt 's nachts ook regelmatig wakker getrapt hihi. Wel gezellig Maar soms wil je ook wel weer eens heerlijk doorslapen omdat je moe bent! En hoe gaat het verder met jou met je rug en bekken? Heb je al wat minder last nu je niet meer in de wijk werkt?
@ Annanas, idd de kleine heeft nog 15 weken voor wen groeispurt Mijn bekken gaan redelijk kan zeker merken dat ik niet meer in de wijk sta, en thuis heb ik inmiddels een schoonmaak lijstje gemaakt zodat ik taken moet verdelen over meerdere dagen, normaal ga ik altijd maar door. @ deniesje mooie buik hoor!! @ hier vanmiddag maar weer even door de apk, wel altijd weer fijn vind ik. Owja tipje; als je man het boek help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt heeft, laat hem dan niet t bevallings hoofdstuk lezen, manlief is zich nu al 2 dagen erg zorgen aan het maken weet je zeker dat je niet in het ziekenhuis wilt bevallen enz enz
Hallo dames, Ik heb al een tijdje niet veel van me laten horen. Maar dat komt omdat alles hier goed gaat. Mijn buikje groeit goed, weinig last van mijn bekken en verder gaat het z'n gangetje. We gaan maandag een midweekje op vakantie. @deniesje: mooi buikje hoor! @ananas: gefeliciteerd met je huis! Wat schrikken van de groei van je zoontje... Ik hoop dat rustig aan doen, hem de boost geeft flink te groeien. Maar veel rust zul je misschien ook niet kunnen vinden door de verkoop van het huis. Probeer toch aan je kleintje te denken. Die moet nog maar even flink in jou groeien. En dat huis kan ook 2 weekjes later klaar zijn. Al is het lastig om dat voor ogen te houden als je je nieuwe huis graag wilt betrekken. Succes hoor, daarmee!! @manon: Ik heb weinig druk op mijn blaas. Al moet ik er soms 's nachts wel 1 keer uit. Ook is ze bij mij 's avonds wel even druk, maar als ik ga liggen, duurt het vaak niet zo lang meer. Misschien kun je wat vroeger op de avond al rustig aan doen, meestal worden baby'tjes daar wakker van. En dan heb je dat 'drukke' moment voordat je gaat slapen. Super dat je vent heeft kunnen doorpakken met stoppen! Ik ben ook trots op hem. Echt knap! @Philly: geweldig hè, zo'n voedingskussen! @Bjoerma: Nog een zoontje, leuk hoor! @Kamertjes: Ik zag wat leuke dingen voorbij komen en wat leuk dat al zoveel mensen er lekker mee bezig zijn. Wij hebben gisteren een plan gemaakt voor de nieuwe indeling voor onze kamer, zodat er ruimte is voor een kindje. Het is echt passen en meten. Dus wij willen pas op het laatst het bedje in elkaar zetten. De commode staat al klaar, moet alleen nog ingericht worden. Verder zwerven de meeste dingen nog wel door ons huis @Anneke: wat fijn dat jullie lekker kunnen praten. En misschien ook alweer wat aan de toekomst kunnen denken. Geniet lekker van jullie vakantie. Waren er nog goede echo's? Gefeliciteerd allemaal! Volgens mij ben ik weer een beetje bij.
Zo weer helemaal goedgekeurd!! De kleine was enorm druk met t hartje luisteren, we hebben dan ook meer gedraai en geschop gehoord dan een hartje
Heb een stom vraagje hoor tussendoor, zijn er ook andere die zo jeuk hebben aan hun borsten. Ik loop nu echt al 3 dagen te krabben als een geak!! Bij mijn 1e zwangerschap nergens geen last van gehad . Maar nu al vanaf het begin als ik het koud heb doen ze pijn of koud buiten. Maar JEUKEN als een gek!! Help is er nog iemand of maybe tips?? @deniesje1 wat een moooie buik zeg geweldig. @ manon hier ook al een paar slechte dagen de laatste kiezen komen door dus mijn zoon komt 2 x per nacht eruit. En jah marathon plassen haha ergste is altijd als ik net goed ga liggen moet ik plassen pff.. Ga bewust iets eerder naar bed omdat als ik ga rusten mijn kleine altijd heel druk is met schoppen en bewegen zeker een goed half uur
@ philly, nu niet meer, maar heb er zeker wel last van gehad. Komt door het groeien van je borsten. Wat je kan proberen is menthol gel/zalf. Dit helpt goed tegen de jeuk, gewoon te koop bij de drogist.