September 2012 mama's!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door 1986tamara, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    @Atravim: Ik heb pas met 11 weken mijn eerste echo en ook dan pas de intake... Dus ik moet ook lang wachten. Eigenlijk zou ik liever al eerder gaan en dan met doptone in ieder geval zeker weten dat er een hartje klopt. Misschien ga ik nog even bellen daarover...

@Bam: Ik was er meteen van overtuigd dat het een jongetje zou worden, maar nou zei ik eergisteren: Als ZE nou geboren is... Dus ik spreek mezelf nogal tegen... of het wordt een tweeling ;) :) Ik heb trouwens zelf geen voorkeur...
    Zijn er meiden die wel graag een bepaald geslacht zouden willen?? En waarom dan??

Mijn dochter zat net, omdat ze aandacht wilde, me te schoppen, dus ik zei tegen haar dat ze voorzichtig moest doen. Ineens een grote huilbui: ze was bang dat ze de baby pijn had gedaan... Ik heb haar maar uitgelegd dat dat niet zomaar zou lukken, maar dat ze toch niet moest schoppen of slaan, want dat dat mamma ook gewoon pijn doet.

Van het weekend gaan we het vertellen in beide families... Ik ind het zo spannend, net als met pakjesavond, hihi... Je weet wat het cadeautje is en nu maar afwachten of die ander er het net zo leuk vindt...

2. me1985

me1985 Bekend lid

5 jan 2012
    615
    0
    0
    gastouder
    hooge noorden
    @Ni84 Ik heb geen voorkeur wat geslacht betreft. Ik ben met beide super blij!
    Al kan ik het idee dat het een meisje wordt niet uit mn hoofd krijgen haha

3. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    k3lly: Ah zo op die manier, ja dan ist wel logisch dat je wat eerder een echo krijgt.

Tamara: Nee zo jaloers ben ik niet ;) Met 11 weken zag je ook nog maar weinig, dus vind dat vroeg zat haha.

Me: Hahah, ja daarom :p Ah wie weet valt et mee joh.
    Ik ook nog niets gedaan hoor, krijg mezelf echt nie zover nog.

Manon: Ja dan ist ook logisch inderdaad.

Ni: Ja bij mijn vk word sowieso geen echo's gemaakt.
    Hun hebben daarvoor niet de bevoegdheid.
    Dus met doptone luisteren ze sowieso, en echo's moet ik doen bij echo centrum.
    Ah sneu voor je dochter haha, maar wel lief dat ze zo bezorgd was.
    Ik ben zoonlief ook aan het aanleren dat ie me niet in me buik mag schoppen.
    Maar ja, bijna 9 maand.. snap ie toch niks van, dus zelf maar goed uitkijken en niet bij de schopgrage voetjes gaan staan haha.

Geslacht: Nee, maak me eigenlijk niet uit, gezondheid vind ik belangrijker.
    Maare.. an andere kant, meisje lijkt me wel erg leuk.
    Vriendlief heeft zelf namelijk al een meisje, (maar die zien we nooit), zelf heb ik ook een meisje, (die ik ook niet altijd zie)..
    Samen een meisje lijkt me dus geweldig.
    Maar word het een jochie, vind ik het ook best ;)
    Heb wel sterk het vermoeden dat het meisje word, en me gevoel met zoonlief klopte ook.. dus we zullen zien.

4. anneke1985

9 jan 2012
    94
    0
    6
    Zoetermeer
    mijn voorkeur gaat een beetje uit naar een meisje.
    mijn zoontje Dylan is met 13 maanden overleden (2004-2005) en ik ben bang dat ik teveel ga vergelijken. Met een meisje heb ik het idee dat dat niet zo zal zijn.
    maar mijn gevoel zegt toch een jongen, en ik zou daar natuurlijk ook heel blij mee zijn.

Als het maar gezond is ... ik weet dat dat het allerbelangrijkste is. Al is dat geen garantie voor de toekomst ...

5. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    @Anneke: wat een verlies zeg!! Wat je zegt, gezond zijn is geen garantie... Ik hoop echt voor je dat je dit kindje groot mag zien worden!!

@Atravim: Bij onze vk is dat dus sinds vorige zwangerschap veranderd, nu hoef ik alleen voor de 20 weken echo naar het echocentrum.
    Dochterlief snapt er ook niets van. We hebben nu gezegd dat het baby'tje nog heel klein is, zo groot als een erwtje... Ze snapt het niet, maar zegt wel dat ik goed moet eten en drinken want dan gaat de baby groeien ;) En ze vraagt elke ochtend als ze uit bed komt of ze nou al grote zus is...

@me: we gaan zien of je vermoedens kloppen ;)

Over die geslachten: dat grapje over een tweeling is niet geheel ongegrond. Ik heb echt het gevoel dat dat zomaar zou kunnen... Bij ons in de familie komt het helemaal niet voor, dus ik heb geen reden wat dat betreft...

6. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Heel eerlijk zag ik mijzelf al jaren met een dochter.
    Mijn vorige zwangerschap hoopte ik ook echt op een meisje.
    Helaas dus een miskraam geweest en ik zal het nooit weten.
    En zelf vind ik het gek dat mijn voorkeur bij deze zwangerschap helemaal verdwenen is. Ooit lijkt me het wel leuk hoor om een dochter te krijgen. Maar stiekem zou ik een jongetje nu ook wel erg leuk vinden;)
    Een voorkeur kan je altijd hebben, maar wat het ook word, blij zijn we natuurlijk sowieso:D

Ik heb nog geen eens een afspraak voor een echo.
    Eerst 8 februari naar de verloskundige voor een intake.
    Ik hoop dat ik dan wel kan regelen dat ik rond de 9 weken een echo krijg aangezien mijn eerdere MA. Ik moet er niet aan denken dat ik weer 3 weken lang denk zwanger te zijn, maar dat het al 3 weken niet meer leeft en ik daar bij de 12 weken weer achter komt. (sorry als ik soms in herhaling val:))

7. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hallo Allemaal!!

Meiden met goede echo's: Gefeliciteerd! Wat super om te lezen!!

@ Echo: Hier een echo met 9-10 weken. Is standaard bij het echo bureau. Ook de vk bij mij is niet bevoegd om echo's te maken...

@ Spulletjes kopen: hier nog niks gekocht. Veel grote dingen zijn met onze dochter idd al gekocht. Enkel moet er een nieuwe kinderwagen komen. Wij willen toch (ook al is dochterlief dan pas anderhalf) in eerste instantie een nieuwe enkele combi kinderwagen kopen.
    We hebben nu een Quinny buzz, wat een slechte kwaliteit is dat zeg! Het onderstel valt echt uit elkaar van elende en ik kan nou niet zeggen dat wij er nu zo grof mee omgaan!

Ik sta deze dagen even in de meelees stand. Echt erg druk hier.
    (dochtertje is vandaag 1 geworden:D:D:D *Trots!!*)
    Daarbij ben ik ooh zoo beroerd!! Bah, nog nooit zo misselijk geweest.
    @AltraVim: wij kunnen mekaar de hand schudden. Ook hier sta ik ermee op, ga ik ermee naar bed en wordt ik er 's nachts wakker van. Ook heel erg moe en tegenzin in alles... Bah, voel me echt beroerd!
    En vind mezelf dan zo ongezellig voor m'n dochter en m'n man! Dus probeer dr elke dag maar wel een feestje van te maken door lekker te spelen:)

Liefs Ananas

8. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    @ ananas89, Gefeliciteerd met jullie dochter! Wat een mijlpaal is dat hea die 1 jaar.

@ hier, pfoe net de trouwringen uitgezocht, en de levertijd is +/- 6 weken, en we trouwen over 7 weken.... Stress dus! Nu gaan ze morgen bellen naar het hoofdkantoor om te kijken of ze in de kluis liggen, dus duimen jullie mee? Verder hier alles goed. Boobs doen flink zeer, en heb af en toe wat hoofdpijn. Verder met vlagen misselijk nog, vooral met sommige geurtjes (aardappelen, bloemkool, komkommer etc)

9. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    K3lly: Spannend dus, hopelijk kunnen ze eerdere leveren!
    Hier ook misselijk van bepaalde geuren, zoals koffie, tandpasta, wasmiddel, afwasmiddel ;)

Ananas: Gefeliciteerd met je dochtertje! Hele mijlpijl he :)
    Wij zijn hier ook naar zoonlief zijn eerste verjaardag aan het aftellen (begin mei ;))
    Oh jij dus ook van 's morgens vroeg tot 's avonds laat misselijk en beroerd en niet vooruit te branden.
    Ik ken het ja.
    Echt niks an!!

Zo, vanavond stond heel gezond spruiten met uitjes, champignons en spekkies en gebakken aardappels op menu, maar ik ben beroerd, vriendlief beroerd.. dus we hebben het bij frietje oorlog gehouden.. of nou ja, ikke dan.. vriendlief liet het staan en ging aan de beschuiten ;)
    Nog vaker zak drop leeg vreten op een avond schat :p (gister avond zak drop leeg gegeten en is is nu dus misselijk van hahah)
    Nu nog ff bankhangen en dan denk ik dak voor 21.00u wel op bed lig!

10. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Annanas gefeliciteerd met jullie meid!
    @ Kelly ik duim voor je trouwringen.
    @atravim balen dat je je zo beroerd voelt zeg.
    @ Anneke. Jeetje wat heftig zeg, was jullie kindje ziek? Of wil je er liever niks over kwijt?!

@ hier stiekem een heel klein buikje gezien echt mini. Kan dat al ben zaterdag pas 5 weken.
    Op werk een client met hiv jeetje vindt dat nu met zwangerschap wel eng hoor. Maar wil ook nog niks op werk vertellen :-s

11. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Manon: Ja kan, maar zijn dan puur darmen.
    Je kindje is nog geen cm, dus daarvan kan je buik nog niet groeien ;)
    Bij een eerste kan dat best even duren, bij 2e of meerdere gaat het vaak wat sneller.
    Zo had ik bij vorige zwangerschap met 10 weken echt al wel een baby buikje.
    Verwacht dat nu ook wel weer rond die tijd!

Ai, best eng idee ja, iemand met hiv, zou toch aan je leidinggevende vragen hoe of wat.

Ik duik op de bank en dan bed in!

12. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    @ananas: Gefeliciflapst met je dochter!!
    @manon: Is wel een dilemma dan. Als je echt risico's loopt moet je het gewoon wel vertellen hoor!!
    @kelly: Lekker op tijd ;) Ik hoop voor je dat ze er zijn!!

Ik moet 't echt ff kwijt... mijn zus heeft van de week haar eerste icsi poging gehad en heeft 10!! bevruchte eitjes!! Ze gaan morgen bij haar terug plaatsen. Oh ik hoop zo dat het goed gaat!! Duimen jullie mee voor haar?

Met mij gaat alles prima, nog steeds weinig kwaaltjes. Alleen iets verminderde eetlust, maar dat is eigenlijk wel prima, ben toch veel te zwaar ;)

13. Impy

Impy Lid

24 feb 2009
    31
    0
    0
    Bah vandaag weer de hele dag misselijk en flinke maagpijn. Vanmiddag medicijnen opgehaald tegen de misselijkheid. Maar in de bijsluiter staat dat je dan niet meer mag autorijden en flink suf wordt. Lekker handig dus als je een mega drukke job hebt. Dus dit gaat het ook niet worden. Nou ja nog maar even de kaken op elkaar. Hopelijk zijn het alleen de eerste 12 weken......

14. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    @ni84, ja ik weet het majah er kwam even een ivf poging tussendoor ;) En we hadden al ringen besteld, alleen gingen die niet door omdat ze achteraf niet meer besteld konden worden. En ja toen waren we druk bezig met de ivf, en hadden we weinig tijd/zin/energie ervoor.

15. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hè dames wat is dat toch met die misselijkheid. Ik heb er gelukkig niet heel veel last van.

@ ni ik duim voor je zus mee!! Waar woon jij omg Arnhem??

16. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    @K3lly: First things first ;) Je kan altijd nog gewoon sleutelhanger-ringetjes bij elkaar om schuiven als ze er nog niet zijn ;)

@Manon: haha, volgens mij zijn er geen bekenden hier... Dus ik kan het wel vertellen... Ik woon in Oosterbeek. En jij?

17. pattyv

pattyv Actief lid

14 jun 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ni ik zal duimen voor je zus!!
    @ympy ik heb gembercapsules gehaald bij de drogist, deze hebben geen bijwerkingen! Moet zeggen dat het ook nog redelijk werkt, ben vandaag niet zo beroerd als ik gisteren was zonder de gember...
    @atravim wel sociaal van je vriend om zich beroerd te eten;)

@hier vandaag de schoonfamilie toch maar ingelicht (woon naast schoonmoeder) en zondag is mijn familie aan de beurt, die wonen 1,5 uur verderop.....

18. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ja als er bekenden zijn mogen ze het nog lekker stil houden.
    Dat zal in oosterbeek alleen niet gaan:) ik kom uit Elst. Mijn mannetje komt uit oosterbeek oorspronkelijk en mijn schoonouders wonen er nog. Maare ik heb er verder geen bekenden hoor ;)

19. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    @manon: hihi, niks zeggen dan maar ;) Elst is inderdaad ook in de buurt van Arnhem :) De meeste dames komen uit andere streken, had ik het idee. Ik dacht dat ik de enige uit deze hoek was...

Ik heb voor de misselijke dames alleen de tip om te eten waar je zin in hebt. En forceer jezelf niet tot iets eten, want dan ga je alleen maar spugen, waardoor je sneller een vocht tekort krijgt.

20. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Okee, ik ga gewoon weer mee proberen te schrijven:D vind het gewoon veel te gezellig hier ;)

@ Felicitaties: Dank jullie wel!! T is echt een mijlpaal inderdaad, ze is nu op één of andere manier ook ineens zo oud! Grote meid;)
    Ze vond haar cadeau's helemaal mooi. Vanmiddag even bij schoonfam. geweest voor haar verjaardag, ook direct van de zwangerschap verteld.
    En zaterdag het grote feest voor J. haar verjaardag!

@ Manon: kan me voorstellen dat je een cliënt met HIV niet echt fijn vindt nu. Inderdaad misschien met je leidinggevenden overleggen?

@ Buikje: hier ook echt al een buikje. Zet inderdaad veel harder uit als het de 2e is! Heb hier vanaf een week of 6 al mijn positiebroeken weer aan.
    Ga, als de echo goed is, weer twee mooie noppies broeken halen. Die zitten zo lekker! (kosten alleen wel een vermogen!)

@ Ni84: Waauw!! Wat goed zeg, 10 bevruchte eitjes!!
    Nu heb ik niet zoveel verstand van IVF of icsi oid maar 10 bevruchte eitjes klinkt wel als een ontzettend goed resultaat!!
    Ik ga met jullie meeduimen voor een goede terugplaatsing met schitterend resultaat!

@ Kelly: Ik duim met jullie mee voor de ringen, dat ze er zijn en dat ze op tijd mogen komen!

@ AltraVim: Wij kunnen mekaar inderdaad de hand schudden... Pff echt waardeloos als je je zo beroerd voelt!
    Wel een geniale uitspraak dat je vriend lekker sociaal met je was!
    Ach, patatje oorlog (dubbel Mayo, speciaal of wat dan ook:p) Op zijn tijd is ook echt heerlijk!

@ Regio: Ik kom uit Friesland. Nog iemand die hier ergens uit de buurt komt??

Fijne avond!

Deel Deze Pagina