September 2012 mama's!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door 1986tamara, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    @k3lly, ik ben zojuist gebeld door mvm. Ze komt hier woensdag en doet dan ook de test. Ik ben dan 4wk en 3dgn. Was wel grappig, want die vrouw van mvm is mijn oude buurvrouw van mijn ouderlijke huis. Mijn ouders spreken nog steeds wel eens met hen af (ze wonen inmiddels niet meer naast elkaar)! Ze weet dat mijn ouders nog niks weten en zal niks zeggen. Wel een gek idee hoor, zij kent mij al vanaf mijn geboorte!

2. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Dat is wel heel toevallig dan! Bij ons weten allebei onze ouders het al en mijn beste vriendin, dat waren ook de enige die wisten dat wij met IVF bezig waren. Nog meer meiden die het al aan iemand hebben verteld?

3. Marg

Marg Lid

10 okt 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, jullie allen gefeliciteerd. Ik sluit me graag aan: ik ben ook zwanger en als alles goed mag gaan ook begin/ midden september uitgerekend. Fijn hè het gevoel dat je zwanger bent. Ik lees dat enkele aan jullie al wat kwaaltjes hebben, ik heb nog weinig kwaaltjes. Als ik niet zou weten dat ik zwanger was/ bezig met zwanger worden dan had ik de symptomen ik waarschijnlijk niet herkend. Ik heb last van andere tepels, obstipatie en erg veel moeten plassen. Wij gaan het dit weekend aanschijn ouders en schoonouders vertellen, omdat vorige zwangerschap in miskraam is uitgelopen en ze nu op de hoogte zijn van onze wens. Gun ze nu ook dit nieuws?

4. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    @k3lly, ik heb het 3 vriendinnen verteld. Iedereen weet van mijn miskramen en hen zie ik heel vaak. Zodra ik geen wijntje drink, weten zij hoe laat het is, dus ik heb het hen vast verteld. Mijn ouders hebben afgelopen miskraam veel spanning hierdoor gehad en daardoor ook lichamelijke klachten gehad. Dit wil ik ze deze keer besparen, dus willen we wat langer wachten met vertellen. De eerste echo is op verjaardag van mijn vader, dus als die goed is, vertellen we het wel.

5. me1985

me1985 Bekend lid

5 jan 2012
    615
    0
    0
    gastouder
    hooge noorden
    @Atravim Vind stofzuigen en de was ook 1 van de belangrijkste dingen hoor... Dus als de rest er even niet van komt vind ik dat niet zo'n probleem :D

@ K3lly Wij hebben het onze ouders verteld. Moesten het gewoon aan iemand kwijt haha. Zou het ook wel graag aan vriendinnen vertellen maar hebben besloten om daar nog mee te wachten.
    Eerst maar eens de eerste keer vk afwachten en dan zien we wel weer verder...

6. Delta

Delta Niet meer actief

dames, mag ik me er bij aan sluiten? ben namelijk ook een september 2012 mama als het goed is ! :D

alle andere dames gefeliciteerd ook!!

7. Sylvia1982

Sylvia1982 Niet meer actief

@ Delta: Gefeliciteerd! Geniet ervan!

Misschien een rare vraag hoor,maar hebben jullie ook zo'n "zeurderig"gevoel in je buik? Niet echt pijn,maar ja,hoe moet ik dat uitleggen? snapt iemand wat ik bedoel? en ik heb onwijs last van mijn onderrug.. is dit normaal??

Liefs Sylvia

8. Delta

Delta Niet meer actief

dankjewel sylvia!

dat heb ik ook, alleen dan af en toe in mijn lies en onderrug herken ik ook.. zijn waarschijnlijk de banden die opgerekt worden! geen zorgen

9. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    @sylvia en delta, dat heb ik ook die zeurderige pijn. Dat schijnt inderdaad bandenpijn (groeipijn) te zijn. Moet je maar eens op googlen, dan herken je de symptomen wel. Overigens voelt iedereen dit weer anders. Ik had bij vorige 2 zwangerschappen anders last als dat ik dat nu heb.

10. Delta

Delta Niet meer actief

troelie: klopt inderdaad, iedereen voelt dat weer anders! zo ik begin nu ook misselijkheid te krijgen enzo.. heel apart gevoel

11. Sylvia1982

Hoi hoi,

Ik ben eigenlijk helemaal geen miep paniek hoor..maar omdat dit de eerste keer is dat ik zwanger ben,ben ik heel benieuwd of alle dingen die ik voel,kloppen..
    Zou blij zijn als ik die eerste echo heb gehad,dat zal me al heel erg geruststellen..
    Misselijk ben ik,gelukkig,met vlagen...maar niet dat ik boven de pot moet hangen..kan altijd nog komen natuurlijk.
    Gister van de buurvrouw allemaal oude edities van Wij Jonge Ouders gekregen,kan ik lekker op de bank doorlezen met een koppie thee erbij!

Liefs Sylvia

12. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Hallo Dames,

Gefeliciteerd allemaal!!

Ik wil me graag bij jullie aansluiten. Ik heb vanmorgen positief getest :)

Het wordt mijn 2de septemberkindje, mijn dochter is afgelopen september 3 geworden.

Groetjes Ni84

13. Sylvia1982

@Ni84: Gefeliciteerd meid,ga er maar heerlijk van genieten! En wat leuk,een 2e september kindje.. misschien wel een dubbele verjaardag!

Veel liefs,

Sylvia

14. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Ik kan me ook aanmelden hier.
    Volgens berekening 21 september uitgerekend.
    Gister avond heb ik samen een test gedaan met mijn vriend.
    Ik was/ben nog niet over tijd, maar voelde aan alles dat ik zwanger zou zijn. Het was ook niet helemaal gepland, maar gelijk heel erg gewenst natuurlijk! Alle testen van verschillende merken worden gelijk knal positief.
    Dus ik ben 1 van de vrouwen die al vroeg kan testen blijkbaar. Geen 1 test waar ik naar moest turen:D
    En de digitale die vaak pas reageert als je echt over tijd bent kwam ook vrij snel zwanger op de staan:D

Ik maak misschien snel hcg aan?

Groetjes!

15. me1985

me1985 Bekend lid

5 jan 2012
    615
    0
    0
    gastouder
    hooge noorden
    @Ni84 gefeliciteerd met je zwangerschap :D Geniet er van!

@Bam Ook hier, nogmaals gefeliciteerd :D

16. ikke163

ikke163 Lid

8 jan 2012
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook dezelfde "klachten"inderdaad zeurderig gevoel in de buik en zere onderrug verder nergens last van. Ik word vanmiddag terug gebeld voor een afspraak voor een intake gesprek. wel heel spannend. wat moet ik nu eigenlijk allemaal al gaan doen/regelen?

17. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Troelie: Geinig dat je die vrouw kent haha!

Marg: Gefeliciteerd meid!! Spannend dat je het je ouders gaat vertellen, altijd leuk hoe ze reageren dan he!

Me: Ja klopt, ik heb ook zo iets van als het niet lukt, dan niet.. komt dag later wel weer.

Delta: Gefeliciteerd ook! Kom er gezellig bij!

Sylvia: Waarschijnlijk, net wat de andere meiden al zeggen, gewoon bandenpijn.
    Alles is bij je aan het uitrekken, helemaal bij een eerste.
    Dus dat kan een zeurderig gevoel geven.

Ni: Wat leuk zeg een 2e september kindje, gefeliciteerd!!

Bam: Gefeliciteerd, leuk zeg!! En ja, zou kunnen hoor dat je al vroeg hcg hebt.

Ikke: Nog niet veel hoor, eerst gewoon de intake, daar vraagt ze je van alles, en voor de 12 weken moet je keer bloed prikken.. maar dat vertelt ze je wel, en zo tegen de 15 weken kun je volgens mij aanmelden bij kraambureau.
    Dan moet je aan je zorgverzekering ook doorgeven dat je zwanger bent, en je kunt het nu evt ook al bij je huisarts en apotheek melden.
    Verder weet ik niet of je getrouwd bent, want dan hoef je niks te regelen, gaat alles automatisch.
    Maar bij geregistr. partnerschap moet je partner de ongeboren vrucht erkennen.. en dat is ook zo bij geen geregistr. partner schap.
    Gewoon naar het gemeente huis, en daar weten ze wel hoe of wat.

Vertellen: Hier weet de cb wijkverpl. het, 2 schoonzussen (waarvan 1 14 weken zwanger) en 3 vriendinnen.
    Voor de rest houd ik het nog stil tot ik 13 weken ben, dan vertel ik het me ouders, en familie etc.

All: Zo, volgens mij ben ik weer bij haha.
    Moet nog wel wennen hoor, dat ik nu in het september 2012 topic zit.
    Vanaf augustus 2010 zat ik in het mei 2011 topic, en zit nu nog in het mei mama's topic haha.
    Vanmorgen even naar het cb geweest, zoontje was iets afgevallen 2 weken terug,door dat hij nu zoveel beweegt op de grond, maar hij was nu weer aangekomen en volgt weer lkkr zn lijntje.
    Zo even in huis rommelen, samen met zoontje brood eten.. en vanmiddag nog even stukje wandelen met vriendinnen, en er komt een vrouw van mvm.. dus ben benieuwd.

18. Delta

Delta Niet meer actief

dankjewel atravim!

19. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    @Delta: Ik heb alles nog eens goed nagekeken en berekend en ik kom nu op dezelfde uitgerekende datum als jij :) Ik heb tijdens de kerst mijn eisprong gehad. En jij? weet je dat?

20. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Hier ook hetzelfde gevoel in mijn buik, een beetje zeurderig. Verder houdt de misselijkheid hier flink aan. Ben vandaag ook eerder naar huis gegaan van mijn werk, moest tot half 4 majah kraamvrouw ging slapen en vader was aan het (thuis)werk, oma en opa waren met de oudste bezig en ik had niets meer te doen. Dan maar lekker naar huis. Overigens heb ik ook erg veel last van mijn onderrug. Maar na een dag werken zit dit ook hoger. Mijn darmen gaan ook lekker met me aan de haal. Pfff die weten ook niet meer wat ze moeten.

Deel Deze Pagina