Manon, ik zou het graag tegen iedereen vertellen En ik zal blij zijn als je het straks ook kan zien hihi Maar steeds meer mensen weten het hier al haha. Vandaag aan een goede vriend & vriendin verteld. Morgen intake bij de vk!
meiden hoe zit dat eigelijk met die echos.. krijg je die iedere keer als je bij de vk bent? Ik bedoel... iedere 4 weken dus in het begin? Zou wel zuper zijn.. maar zal wel niet...?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb mijn eerste intake a.s. vrijdag bij de verloskundige. Dan ben ik bijna 8 weken zwanger, doen ze dan al meteen een echo?
Mijn vk doet zelf geen echo's (volgens mij) De eerste echo had ik in het ziekenhuis... Geloof dat ik nog een echo krijg met 12, 20 en 35 Zeker weten doe ik het niet hoor! Zal het morgen allemaal wel te horen krijgen bij de vk....
den mijne wel... zou betekenen dat ik er eerder om kan vragen.. hihi.. maar wat is hier normaal in...??
@bjanc van mij mag het ook wat eerder komen hoor Volgens mij krijg je niet elke keer een echo hoor. @ Kelly spannend dinsdag je echo, mag je een beetje vroeg?? Hier dood moe wat is dat vervelend zeg. Heb nu de neiging om al op bed te gaan liggen :-s hoop niet dat het erger wordt. Begin dinsdag in mijn nieuwe team.
Hey meiden, Ook zo genoten van de zondag? Hier was het heerlijk! Ondertussen is het huis weer netjes en liggen Lynn en Wout in bed. Nu fijn op de bank, eigenlijk moet ik nog wat aan mijn studie doen, maar ben stiekem ook wel heel moe.. Ik had gehoopt dat de vermoeidheid nog even op zich zou laten wachten. Vandaag voor t eerst wat last ook van de buik. Bij mijn vorige zwangerschappen had ik niet iedere keer een echo. Maar dat kan per verlokundige verschillen volgens mij! fijne avond allemaal!
hallo allemaal, Echo's krijg je met 11-12 weken (termijnecho), met 20 weken (kijken of er afwijkingen zijn) en met 35 weken (liggingsecho). Daarnaast krijg je soms op medische indicatie nog meer echo's. En vaak kun je ook pretecho's maken, maar daar moet je dan wel voor betalen. Ik ben gisteren lekker met manlief uit eten geweest en daarna lekker wat wezen drinken met vrienden (dochterlief logeren ). Was wel weer eens lekker met zijn tweetjes weg te gaan. Vanmorgen uit geslapen en no steeds doodmoe en misselijk, dus dat is dan wel weer jammer... Ook ben ik een emotioneel wrak af en toe. Ik zit te huilen bij Sneewwitje Hebben jullie dat ook??
Ik ga bij een gynaecoloog lopen en die maakt ook mijn eerste echo met ruim 10 weken. Ik heb geen idee of ze er meer wil maken dan gepland, normaal zijn het er gewoon 3 toch? Bij de vorige zwangerschap liep ik wel bij een vk en die kon alleen luisteren naar het hartje. Dat was ook al heel leuk hoor!
Bij mij maken ze tegenwoordig rond 7 a 8 weken een echo, 12 en 20. Ik heb er een met 8 gehad en dan straks met 11. en met 5 omdat ik veel pijn had gehad.
Ik krijg 13 feb de eerste echo in het ziekenhuis, dus met 7 weken al. Daarna met 10 en 12 weken als het goed is. Ik heb een vraagje, ik heb best wel wat buikpijn. Steken in mijn liezen en soms ook rond mijn navel en in m'n jeweetwel. Is dat wel normaal al zo vroeg?
Hallo meiden! Reageer even op het laatste, zit vooral in de meelees stand. @ Echo's: Hier een echo rond 10 weken en de 20 weken echo. Daar houdt het hier toch echt mee op. Wat je meer wil moet je zelf bij een echobureau gaan doen of een medische indicatie voor hebben. Mijn vk doet ook geen echo's, moet er een half uur voor rijden... Maar elke keer het hartje horen is ook echt super bijzonder! Wij hebben ook dinsdag de echo, gelukkig al in de ochtend. Vind het echt wel spannend nu! Pff...zit zowat de uren af te tellen zegmaar... Morgen nog het sollicitatie gesprek op stage. Ook dat vind ik toch echt heel spannend! Hoop zo dat ze me aannemen ondanks de zwangerschap. Tot snel!
Hiy meiden! Ik kom me ook bij jullie voegen. Ik ben 24, kom uit de kop van noord holland en ben nu zwanger van de 3e. Ik heb 2 zoontjes, bram van 2,5 en pim van net 1. Hoe lang ik precies zwanger ben weet ik niet. Ik had nog geen regelmatige cyclus. Was 13 dec 1e dag van mijn laatste ongesteldheid en 26 Jan. Positief getest. Jullie hebben al 38 paginas volgeschreven, om die reden dus niet de moeite genomen om alles terug te lezen. Ik zal jullie uiteindelijk vanzelf wel leren kennen
@echos. Mijn Vk doet het wel zelf. Standaard is 12 en 20 meen ik. Overheid denkt na over een 3e op 30 weken. Vk doet er 4 en geeft aan 1 voor de termijnbepaling op 8 à 9 weken, dan 12 weken, dan 20 weken met allerlei controles en nog op 30 weken. 4 totaal dus en verzekering betaalt er maar 2 tenzij er medische indicatie is (buikpijn, angst voor miskraam etc). Vk dient ze allen in met medische indicatie dus volgens hen vergoedt verzekeraar alles. @buikkrampjes. Zowel bij mijn eerste als bij deze. Dacht haast ongesteld te worden, maar net ff anders en soms steekjes ter hoogte van lies. Is niet zo gek vlgs mij hoor. @allen die echo krijgen: veel plezier!!
Hallo allemaal, Het weekend is weer voorbij, het werk wacht Hoe is het met jullie? Ik moet zeggen dat bij mij de onzekerheid nog niet echt afneemt, vooral omdat ik weinig klachten heb en die ook nog wisselen. @Manon, ik herken me echt in jouw verhaal. Mijn verloskundige zei ook: "Bij sommige vrouwen geven we een forumverbod." Het hoeft dus niet alleen maar positief te zijn. Jij hebt morgen een echo? Dat is snel! Ik heb een echo met 8 weken en daarna met 11 weken, waarschijnlijk. Volgens mij is 10-12, 20, 35 normaal, tenzij je medisch gezien meer echo's nodig hebt. Ik zou erg blij zijn om te zien dat het hartje klopt. De kans dat het daarna misgaat, is nog maar 5%.
Goedemorgen meiden. Ik zal vanaf nu wat meer mee proberen te kletsen. Vorige week was mijn pc kapot en moest ik eigenlijk alles via tablet doen en dan is het bijna niet te doen om overal op te reageren. Dan is het meer wat bij lezen. Hier gaat het verder goed, alweer bijna 1 week geleden begonnen met MvM. Verder hier heel erg moe en aan het begin van de avond heb ik moeite om mijn ogen open te houden. Zo moe ben ik, maar verder eigenlijk geen kwaaltjes. Ligt er bij jullie ook een klein laagje sneeuw? Hier een dun laagje en ons zoontje vond het helemaal geweldig. Hij is nu lekker op de psz en ik ga zo even een paar boodschappen doen en de kratten van MvM even weg brengen. Dus tot laters!!!
@Nuage: maak je maar niet druk, die pijn in je liezen en vagina zijn heel normaal. Dat betekent alleen maar dat de hormonen hun werk doen. Ze maken een begin met het rekken en verweken. @iedereen met echo's vandaag of morgen: veel plezier!! @mamavanSimone: Ja hier ook sneeuw, maar dan een spekglad laagje... Ben echt van links naar rechts over de weg geschoven op weg naar de PSZ... Dochter vind het overigens ook "heel mooi, maar wel koud" Vanmorgen zo beroerd opgestaan. Misselijk, draaierig... en nu weer weinig meer aan de hand. Vind het irritanter dan bij mijn vorige zwangerschap. Toen was ik gewoon moe en misselijk en wist ik dat ik eerst moest eten daarna opstaan, enz... Maar nu heb ik geen idee wat ik moet doen om me beter te voelen.Misschien komt het ook omdat ik nu al een peuter heb rondlopen, daardoor kan ik niet zo makkelijk meer toegeven aan het beroerd voelen.
@Lyanna, hier ook een klein wit laagje....Maar geloof dat wij hier in Groningen het minst hebben liggen. Vind ik absoluut geen probleem @echo, meiden met een echo vandaag succes en heel veel plezier! Dat er maar veel knipperende hartjes gezien mogen worden. @hier, zo naar de vk. Ben benieuwd! Hoop dat het een leuke vrouw is hihi. Verder gaat alles wel oke...vandaag een off day wat misselijk. Dames tot straks!
Welkom Sarah! Ook hier een off-day, gisteren ook al. Maar ach zo weet ik dat de hormonen hun werk doen..... (.)(.) jeuken en doen pijn, vanmorgen wel naar de sportschool, maar ik heb meer mijn kaakspieren getraind dan andere spieren,hihi.... Donderdag voor intake naar vk, maar nog geen echo, misschien wel proberen het hartje te horen,hoop ik..... Hier in het oosten ook een laagje sneeuw, maar de straat begint er al weer door heen te schijnen. Moet hier nodig wat in huis gaan doen, maar kan me er niet toe zetten wassen, strijken, stofzuigen....jech
Nou, vk 1 ontmoet, ze werken met 3 dus nog 2 te gaan haha. Eigenlijk stelde de hele intake niks voor....urine onderzocht en bloed afgenomen. Alles zag er goed uit. Alleen ern beetje jammer dat ik nu al een grote blauwe plek heb van het prikken Nu proberen een broodje te eten...maar pff wat voel ik me misselijk vandaag. Sarah, eerder vergeten maar als nog welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!