@Bam: gefeliciteerd... @ Silvia: Ik hoop het niet. Mijn zus en ik schelen 1 dag en nu heeft ze een man die op mijn verjaardag jarig is. Dus 3 feestje in 2 dagen... Dat is echt niet leuk. Ik hoop dat er toch iets van een week tussen zit. Hebben ze allebei hun eigen feestje... Hihi, ik ren al bijna naar de babywinkels en dat terwijl ik maar weinig nodig zal hebben, want alles van mijn dochter ligt er nog... Hebben jullie dat ook??
Ik kan me redelijk inhouden, merk wel dat ik eerst bewijs van de echo moet hebben hihi, en ik probeer mezelf in te houden tot de 12 weken. Overigens mijn vriend heeft het moeilijk om zichzelf in te houden. Aangezien hij gisteren de aanstaande babykamer heeft leeggehaald en de vloer er al uit heeft
Hahah,leuk joh! Die van mij zei vandeweek: ja,dan moeten we beneden ook aanpakken.. ik: hoezo? Hij: De plinten en de stopcontacten moeten gedaan worden.. (jaja schat,tuurlijk,als die kleine er is,gaat hij/zij gelijk kruipen en staan) Wat een mannen logica.. Wel super dat hij er aan denkt,alleen ik zou eerst de babykamer gaan doen.. Ben allang blij dat ie zo enthousiast is!
ik vind het nog zo onwerkelijk dus ben nog aan het idee aan het wennen had verwacht dat het langer zou duren voordat ik zwanger zou worden maar we hebben geluk en het lukte dus al heel snel. Nu is het dus alleen wel een vreemd gevoel en ben er ook best wel onzeker over of ik alles wel goed oe etc etc
Komt me zo bekend voor.. kan me niet goed voorstellen dat er een iniminimensje in mij groeit. Zal wel komen als je de echo hebt gehad...
K3lly: Wat balen dat je zo misselijk bent, hier word het ook meer heb ik in de gaten.. hele dag al misselijk.. bah bah Nah ja, an andere kant alleen maar goed teken natuurlijk Ni: Nou,ik heb inderdaad ook alles.. dat scheelt, alleen als het een meisje word, kan ik gaan shoppen,.. want van mijn dochter heb ik niks meer kwa kleertjes haha. Sylvia: Zo gauw je de echo hebt, dan word het echt! Had ik zowel bij de eerste, als bij de tweede.. en zal het dit keer net zo hebben. Want dit mag dan de 3e zwangerschap zijn, en mn jongste is pas 8 maand dan, maar toch vind ik het weer heel onwerkelijk. Wel top dat je vriend zo mee denkt, en al lekker aan de gang wil Ikke: Die onzekerheid is normaal hoor, dat heb ik zelfs bij de 3e Heb nu echt zo iets van: het is 2x goed gegaan, goeie zwangerschap, goeie bevalling, 2 gezonde kindjes.. kan me niet voorstellen dat het een 3e keer ook goed mag gaan. Dus die onzekerheid is normaal, en dat blijf je denk de hele 9 maand wel houden het zij in mindere mate.. maar denk dat de onzekerheid pas weg is als je je kindje gezond op je buik hebt liggen.. En geloof me, daarna ben je ook weer onzeker over bepaalde dingen en ben je als een leeuwin voor je kind maar weet je, dat heeft iedereen en is ook heel niet erg! Ik ren ook nog niet naar de babywinkels etc hoor.. en familie vertellen doe ik ook nog niet. Eerst de eerste echo afwachten en de 12 weken, dan is de grootste onzekerheid achter de rug denk. Net een vrouw voor mvm gweest, mag vanaf het weekend beginnen. Snap het alleen niet, mn berekening geeft aan dat ik nu 6 weken zou zijn, volgens die vrouw pas 5 weken en 4 dagen ofzo.. pff iedereen rekent weer anders volgens mij.. best irritant. Nou weet ik het dus ook nie hoever ik ben.. (ja oke, echo zal meer duidelijkheid geven, maar dacht echt dak 6 weken was al ) Heb leuk tijdschrift gehad, tijdschrift Zwanger.. 2011/2012, mocht kiezen uit een paars/wit ketting of armband, met de druppel van mvm en nog 3 leuke bedels.. heb de armband gekozen. Ze zei wel: als je het nog even aan niemand wil vertellen, draag de armband dan niet, want iedereen herkent hem haha. en ant eind krijg je een leuke schoudertas, dus toch wel geinig! En nu ga ik eens even wat opruimen, hele dag druk.. is er nog nie van gekomen
net terug gebeld door de verloskundigen praktijk ik heb 2 februari de intake en de eerste echo de afspraak voor de 12 week echo is ook al gemaakt. wordt nu wel steeds echter
Hoooooooooi ik meld me ook aan! Ben zwanger van nummer drie, morgen 5 weken! Zal eens een banner gaan maken. Ben wel wat misselijk, bandenpijn en mijn spastische darm heeft een feestje geloof ik, voel het dus al wel! Wel onzeker hoor, die darmkrampen zijn echt goed te verwarren met buikkramp af en toe dus zit de halve dag op de wc.. Wie zijn jullie allemaal?? Liefs!
Ha Appelflap, welkom meis en gefeliciteerd!! Ook nr 3.. top, ik ook! Ken het ook die darmkrampen, heb ik ook de hele dag al..bij nr 2 ook continu last van gehad.. dus dat beloofd nog wat en vanaf vandaag flink misselijk.
heeeeel fijn ja! Ow en dat vermoeide, ook naar he!? Ik ben voor zwangerschapsverlof vanaf week 5 tot 12!!!!!! En dan vanaf week of 34 tot weekje of 20 erna weer
Ik meld mij ook aan! Toen straks 2 testen gedaan en positief! Dit wordt (hopelijk) ons eerste kindje! En volgens mijn berekening is de uitgerekende datum 16 september Ik vind het allemaal nog wel spannend, omdat ik nog niet helemaal het besef heb dat ik zwanger ben, ook omdat het met de eerste keer meteen raak is. Morgen moet ik maar een verloskundige bellen denk ik, hihi! Ik weet nog niet wanneer we het precies gaan vertellen, ben in maart jarig dus dan zou het leuk zijn. Maar in februari ga ik naar de huishoudbeurs (en nu dus ook de 9mnd beurs) dus kan het dan mijn moeder ook vertellen.....
@appelflap en dragonberry, gefeliciteerd!! @Atravim, hoe heeft die vrouw van MvM berekend hoe ver je bent dan? adhv je urine of adhv je eisprong/laatste ongesteldheid?
Hoi meiden!! Iedereen gefeliciteerd met jullie zwangerschap..!! Ik mag mij bij jullie voegen!!! Donderdag ga ik naar de gynaecoloog.. kijken wat hij zegt!! Ik zou nl per februari beginnen met verdere onderzoeken en evt medicatie!! Maar dat is niet nodig!! Ik voel mij echt zwanger!! Misselijk, gevoelige borsten, moe, slecht slapen, steekjes en buikpijn.. Liefs Marleen
Nieuwe zwangere meiden: Gefeliciteerd en Welkom!! Hier ook doodmoe.. maar ja,als ik nu al elke dag een middag-dutje moet gaan doen,dan worden het nog 8 lange maanden.. Oh ja,willen jullie morgen voor me duimen? Moet morgen naar het uitzendburo,voor een baantje.. kleding sorteren en labelen geloof ik.. Ga zo lekker bankhangen en vroeg naar bed! Ben bekaf! Veel liefs, Sylvia
Hey nieuwe dames, gefeliciteerd met jullie zwangerschap!! Hier weer even een update... vandaag 2 keer overvallen voor het eerst door de misselijkheid :S ik heb nu tabletjes gehaald van vsm (okugest) heb hier goeie verhalen over gelezen en kan geen kwaad.. neem het alleen als ik super misselijk word en ga braken.. heeft iemand hier ervaring mee? Verder gevoelige (.)(.) en vreemde stoelgang..er zijn ook momenten dat ik me niet zwanger voel is dit voor iemand herkenbaar? misschien omdat het allemaal nog zo pril is, en mijn eerste zwangerschap is?? Ook zie ik dat veel meiden als snel de eerste echo krijgen, ik mag 14 februari pas (bij de vk de regel tussen de 11 en 12 weken) dus zit nog lang in onzekerheid :S ga maar is gtst kijken