September 2012 mama's!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door 1986tamara, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dochter2009

dochter2009 Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.001
    0
    36
    misselijkheid: arko caps gember slikken bij etos te koop. Of s avonds nog wat extra lichts eten. Ik heb het ook regelmatig s avonds dan eet ik iets. Sla, crackertje etc...

2. me1985

me1985 Bekend lid

5 jan 2012
    615
    0
    0
    gastouder
    hooge noorden
    Stil hier!

Vandaag heb ik een super lief jasje gekocht :)
    Kon hem gewoon niet laten hangen hihi.

Hoe is het met alle andere meiden hier?
    Hebben jullie al iets gekocht?

Ik ga geloof ik mn bed maar eens in....

3. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Meiden, wat een rust hier!

Ik had gisteren verjaardag van m'n vader. Hele familie was d'r... allemaal natuurlijk hardstikke nieuwsgierig naar de zwangerschap enzo. Maar op een gegeven moment werd ik wel moe van alle goedbedoelde raad en adviezen. Wel uitkijken met hoeveel je eet hoor, hoeft echt niet voor twee! Wel genoeg groente en fruit eten hoor! Wel uitkijken met vlees dat het goed gaar is hoor! Pffff.... werd er echt even gaar van! En mijn ouders liefbedoeld ook allerlei dingen "speciaal" voor mij.. komt pa ineens met augurken aanzetten, "ja je bent toch zwanger, dus dan heb je zin in augurken!" Durfde niet te zeggen dat ik daar dus echt even geen zin in had, dus maar twee van die dingen weggewerkt... Weet nu hoe het voelt als je zwanger bent en iedereen komt ineens met ongevraagd advies! En ik ben bang dat dat met de geboorte niet zal ophouden!

4. SarahH

SarahH Actief lid

8 feb 2012
    414
    0
    0
    Heel herkenbaar Emjay! Vanochtend in de kerk kreeg ik ook een verhaal over iemand die door bekken instabiliteit in een rolstoel terecht was gekomen. "je moet wel nu al oefeningen doen hoor" ik "ja ik heb een personal trainer (ivm met fibromyalgie) en daar krijg ik oefeningen van" vervolgens ging ze mij nog wat oefeningen uitleggen. Uhmmm had ik niet gezegd dat ik al oefeningen kreeg? en ik weet dat het allemaal goed bedoeld is,maar heb ook al een moeder en vooral een schoonvader, die zich graag met me bemoeien. Maar ben bang dat ik daar nooit meer vanaf kom ;)

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik kan mezelf wel voor me kop slaan want ik had dus al die tijd verkeerd zitten rekenen. Ik had de eerste dag van mijn laatste menstruatie aangehouden voor de uitgerekende datum, en dan was het 28 sep. Maar bij de echo werd ik dus een week teruggezet en ik helemaal in paniek want ik wist precies wanneer mijn eisprong was en had heel vroeg al getest. MAAR... wat blijkt nou... als ik gewoon reken met de dag van mijn eisprong, dan kom ik inderdaad op een week later uit hahaha dus het KLOPT PRECIES!!!

Nou ik ben enorm opgelucht natuurlijk, maar voel me ook erg stom... maar goed ik heb nu toch al voor donderdag een extra echo geregeld en die ga ik echt wel door laten gaan natuurlijk :p

Ik heb dus een nieuwe banner en ik ben pas 5 oktober uitgerekend :)

6. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ nuage, fijn dat je eigen berekening nu klopt met wat er op de echo te zien was. Ik zal die echo zeker door laten gaan!! Dan weet je t helemaal zeker.

@me kan me nog redelijk inhouden met kopen, alhoewel ik wel al een te gekke wandel wagen op t oog heb:)

@dames van de goed bedoelde adviezen; diep ademhalen en tot tja 100 tellen ofzo;)

@hier een heel stuk opgeknapt, alleen heb ik al een week of 2 wat rugpijn maar dat is sinds vandaag aan het uitstralen naar mijn linker been. Ik weet niet zo goed wat/of ik er wat aan moet doen en zo ja wat. Nog meer dames die dit kennen of in een eerdere zwangerschap gehad hebben???

7. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Blijf je wel gezellig hier kletsen, Nuage? Fijn dat je nu niet meer in onzekerheid hoeft te zitten :)

@me: ik heb me nog steeds goed in kunnen houden, wil toch eerst de echo afwachten... Wel al van mijn moeder een soort mobiel gekregen voor bij het bedje :)

@emjay: gelukkig zijn wij in beide kanten van de familie en ook binnen de vriendenclub de eerste met kids, dus ik krijg alleen tips van (schoon-)ouders... En soms zijn ze welkom en de rest leg ik naast me neer.

@manon: het zou bekkenpijn kunnen zijn, je SI-gewricht... Ik heb er de vorige zwangerschap aan het eind last van gehad en daarna na de bevalling ook nog een hele tijd, voornamelijk als ik ongesteld was. Nu ook weer een beetje... Soms helpt het trainen van je bekkenbodemspier. Je kan dit aangeven bij de vk of even langs de ha. Als het heel erg wordt kun je misschien naar een bekkenfysio... dat heeft mij ontzettend geholpen. Vooral omdat ik ook een lichte verzakking had, door een de snelle bevalling (3 uurtjes ;))

Ik was afgelopen dagen zo ontzettend moe, laatst het klokje rond geslapen en vanmorgen weer met moeite uit mijn bed... pfff, nu heeft dochterlief ook nog vakantie... Maar gelukkig gaat ze lekker een nachtje logeren deze week :)

Ik begin met aftellen, woensdagavond gaan wij eindelijk naar de vk en krijgen we de eerste echo :)
    Ik kan echt niet meer wachten!!

8. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ ni, eindelijk jullie echo woensdag. Ben benieuwd hoeveel frummels er in je buik zitten.
    Ik moet volgende week naar de vk voor echo vraag het daar wel even na. Het is idd mijn si gewricht, maar ben daar een jaar geleden ook voor gekraakt.

@ iedereen
    Gaan jullie na de termijn echo vertellen of wachten jullie echt tot week 12

9. me1985

me1985 Bekend lid

5 jan 2012
    615
    0
    0
    gastouder
    hooge noorden
    Morgen mag ik naar de fysio... Heb (ook) last van mn SI gewricht. Tenminste dat denk ik zelf haha, zal morgen horen of het echt zo is ;)

@ Vertellen, hier is het inmiddels wereldwijdt bekend haha.
    Ben de magische grens inmiddels ook gepasseerd *viert een feestje hihi*
    Op naar de 20 weken :)

10. Bjoerma

Bjoerma Actief lid

23 jan 2012
    233
    0
    0
    @manon. Ik had 3 wk geleden ook last van onderrug, heup en bovenbeen spier linkerbeen. Fysio kon het wegmasseren. 2 sessies en nu praktisch weg.
    Vk zei ook dat je sneller dingen verrekt of verdraaid. Soms zelfs zonder dat je het op het moment dat het gebeurt merkt.

@nuage. Zou echo ook laten staan. Blijft toch wel hier kletsen? Wie weet word ik na mijn echo ook wel terug gezet. Misschien nieuw topic: sept mama's die zijn terug gezet naar oktober mama's. Haha.
    Maar als het net gaat als mijn vorige (5,5 week te vroeg gebote
    , ook eind sept uitgerekend) kan ik zelfs misschien nog naar de augustus mama's.

Nee hoor. Lekker hier blijven!!

11. dochter2009

dochter2009 Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.001
    0
    36
    Nuage: je moet ook vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie rekenen en niet vanaf je eisprong! Ik was 1 dec voor het laatst ongesteld en ben 5 sept uitgerekend. Ben nu 11 wk 4 dgn.

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    @dochter2009: ja ik weet dat het normaal is om dat zo te doen, maar ik heb geen normale cyclus he? Mijn cyclus duurde 35 dagen, dus een week langer. En mijn eisprong was dus ook een week later. Als ik gewoon reken vanaf laatste menstruatie dan gaan ze uit van een cyclus van 28 dagen en dan loopt ons kindje dus opeens een week achter qua ontwikkeling. Terwijl dat in feite niet klopt, want ik ben pas een week later zwanger geraakt ;) Uiteindelijk bepalen ze toch de termijn pas op de termijnecho en dan krijg je ook de definitieve datum te horen waarop je uitgerekend bent, maar ik vond het wel fijn om dit nu te weten want dan valt er bij mij een hele grote zorg weg :)

Maar ik blijf natuurlijk hier kletsen hoor :) Misschien beval ik wel iets vroeger, je weet het niet haha

13. Bjoerma

Bjoerma Actief lid

23 jan 2012
    233
    0
    0
    Het klopt wel wat je zegt Nuage. Cycli meestal 28 dagen met op dag 14 de eisprong. Ideale situatie.
    Bij mij was het bij de vorige dan weer 38, dan 56 etc. De Vk legde toen uit dat hoe lang of hoe kort je cyclus ook is, je eisprong is altijd 14 dagen voor je menstruatie is. Nu weet je als je zwanger raakt natuurlijk de dag van je menstruatie niet bij een onregelmatige cyclus. Als je dan wel je ovulatie weet (door testen bijv) dan kun je dat idd aanhouden + 2 weken voor de start van je zwangerschap.

14. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    @manon: Ik ben ook erg benieuwd :) Bij ons weten de meeste vrienden en familie het al wel. Na woensdag maak ik er helemaal geen geheim meer van. Maar ik loop er ook niet zo mee te koop dat ik het op facebook ga zetten ofzo...

15. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hallo!!

Hier ook even een teken van leven!

@ Nuage: Wat moet dat een opluchting voor je zijn. Lekker naar de echo donderdag, naar jullie fruel kijken!

@ Pijn in rug en of bekken: Hier heb ik alweer last van beginnende BI... Heb exact dezelfde klachten als met de eerste. Doe mijn oefeningen alweer en ga een goede bekkenband bestellen (vorige keer van m'n bekkentherapeut geleend). Over een paar weekjes mag ik weer naar de osteopaat (mag je de eerste 3,5 maand van je zwangerschap niet heen) dus die kan e dan denk ik wel weer goed helpen. Anders ook weer naar de bekkentherapeut toe. Wil eerste de osteopaat afwachten, daar heb ik nu zulke goede ervaringen mee.

@ Vertellen: Uuhm... hier weet iedereen het al vanaf een week of 7-8. Vanaf toen konden wij het echt niet meer voor ons houden in de zin van dat het gewoon ontzettend zichtbaar werd en mensen er ook naar gingen vragen. Uiteindelijk op de verjaardag van onze dochter hebben we het definitief wereldkundig gemaakt.

@ 12 weken grens: Joepieeeeeeee!!! Wij ook :D Voelt echt goed!!

@ Hier: dacht zaterdag langzamerhand weer beter te worden. Maar je raad het al: Het weer sloeg weer om, dus ben weer snotverkouden en zag gisteravond dat ik een rode huig heb met witte stippen, dus dat is ook binnen.
    Ergens een paar weken geleden riep ik nog hoe goed het wel niet was dat ik al 2 jaar niet ziek was geweest. Dat moet ik dus niet weer doen ;) haha
    Maar weer even met de ha overlegd of ik dit gewoon uit kan zieken of dat ik hier nu wat voor moet hebben (slijm is ook weer terug, wil niet weer last van m'n longen!)
    Genoeg gezeurd!!

@ Echo: Wij morgenvroeg ook weer. Heb er echt heel veel zin in. Gelukkig mogen we vroeg!

@ Trots: Ik loop hier het hele weekend al reuze trots op onze dochter! Ze loopt heel stevig aan 1 hand!! Jeeeee, echt super! En nu doet ze overal losse stapjes tussenin. Ze had even wat zelfvertrouwen nodig. Ze is zelf ook zo trots!
    Verder de verjaardag van manlief gevierd het weekend. Was gezellig.

16. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    @Ni dat plan had ik ook maar mijn moeder was me voor.. die zette het op Facebook nog voordat ik de deur uit was!

@dochter Wat leuk, ik heb exact dezelfde data! 1 dec eerste dag laatste menstruatie en nu uitgerekende datum op 5 sept!

@Nuage lekker hier blijven hoor meid! Veel te gezellig hier! ;)

@Sarah Wat dat betreft ben ik blij dat we in een andere kerk zitten dan mijn ouders (en nog niet zo lang) dus ik heb buiten de familie en vriendenkring nog niet zoveel last. Maar dat zal snel genoeg komen als ik mijn buik zo in de gaten hou!

Ik begin inmiddels echt een klein bolletje te krijgen, maar denk dat de meeste mensen het niet zal opvallen. Ik ben van mezelf al best stevig dus.. maar ik kan het duidelijk zien en manlief wil ook elke avond voor het slapengaan even kijken, zo lief! Hij is echt zo de trotse papa, ik word er weer helemaal verliefd van! :D

17. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    vertellen, hier mag ook iedereen het weten.. hebben bij sommige mensen een bommetje gedropt, kijken hoe snel het de ronde doet! hahah, valt tot op heden mee.. tis hier carnaval, dus.. zie veel mensen.. vandaag nieuwe dag, laat me verrassen!

18. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    @ananas: ik hoop dat je nou niet het ziek-zijn inhaalt van de afgelopen 2 jaar ;) Gefeliciteerd met je dochter, binnenkort ren je er achteraan :) en gefeliciteerd met je man!
    Morgen weer lekker frummel kijken... leuk hoor :)

Zijn er nog meer dames die nog helemaal geen echo/afspraak bij vk/gyn hebben gehad? Soms heb ik het idee dat ik echt de allerlaatste ben... Aan de ene kant wel blij dat ik geen medische indicatie heb voor eerder onderzoek, maar aan de andere kant inmiddels stikjaloers op al jullie mooie echo's...

19. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    @ Ni84: dankjewel! Hahaha, ik ren er nu al vaak achteraan hoor :p Ze is zo snel!! En ik hoop ook niet dat ik nu 2 jaar ga inhalen. Daar heb ik niet heel veel trek in...

Ik had mijn eerste echo afspraak staan met 10 weken:) Maar bleek 5 dagen korter zwanger (ik wist het natuurlijk ook niet precies). En krijg deze alleen omdat de vk het niet mooi in beeld kreeg en omdat we met dochterlief de termijnecho met 7 weken hadden en er toen nog minder te zien was. Dat vond de vk voor ons niet leuk, dus dit is vooral lief van haar.
    Maar snap echt zeker dat je het gevoel hebt dat je de laatste bent hier hoor! Iedereen heeft al heel vroeg de echo gehad! En dan voelt het nog meer dat je zo lang moet wachten!! (En dat is soms best heel frustrerend hihi)

Die termijnecho met 7 weken met dochterlief had trouwens ook helemaal niet gemogen achteraf... dochterlief was toen pas 1 cm! Toen ik bevallen ben met 37+6 (ingeleid) bleek ook dat ze al ouder was. Ze had alles van een a terme baby. Ook totaal geen smeer meer, heel lange nagels. Dus ben ook eigenlijk wel blij. Toen met dochterlief wist ik ook niet hoe lang ik zwanger was namelijk :)

20. anneke1985

9 jan 2012
    94
    0
    6
    Zoetermeer
    Jeetje wat is er opeens veel gekletst!
    Hier alles goed, ben zaterdag met vriendlief naar het theater geweest; help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt.
    Is echt een aanrader, zo herkenbaar en we hebben ons helemaal kapot gelachen :D

@ vertellen, familie en vrienden die dichtbij staan weten het al een tijdje, werk en de rest hebben we het vorige week verteld. De overige mensen horen het wel via via.

@ echo etc. woensdag hebben we de nekplooimeting, krijgen dan ook gelijk de uitslag van het bloedonderzoek. Blijft spannend, maar zie er niet heel erg tegen op.
    Kunnen we gelijk weer ons frummeltje zien :)

Sorry was een beetje een echo berichtje, maar zit op werk en ben nu alweer vergeten wat iedereen geschreven heeft :)

Fijne dag allemaal!

Deel Deze Pagina