@Ni, jippie eindelijk jullie echo en dan ook nog zo'n mooie! Superrrrr!!! @Ananas, mooie foto!!! @Jostafientje, Welkom en natuurlijk gefeliciteerd! Prachtige maand he september Komen mooie kindjes uit die maand (ben zelf ook van september hihi)
wij willen zeker weten wat het word.. lekker makkelijk met inkopen doen! alleen heeft oma een probleem die wil als enige niet weten wat het word..... denk dat dat niet lang geheim blijft. heb 21 maart als ik 16 weken en 3 dagen ben een afspraak bij jan de koning in ochten! het is voornamelijk mijn kerel die wil weten of het een jongen of meisje is... wat zegt jullie gevoel dat het word? bij ons zegt iedereen tegen mij dat het een meisje word bij ons... beetje jammer want mijn gevoel zegt een jongen haha
Nou ik heb al vanaf dag 1 het gevoel dat het een meisje wordt... Maar ja, dat zullen we dus pas weten als het kindje geboren is hihi.
Ik heb inmiddels bij gelezen... @ Jostafientje: Welkom en gefeliciteerd Hopen dat je bloeddruk nu netjes laag blijft! @ K3lly: Oeh, gezellig met jou op de 14de . @willen weten wat 't wordt: Bij onze dochter wilde ik het weten en manlief na enige overtuigende woorden ook . Toen heb ik op de dag voor de geboorte mij zo ontzettend versproken bij mijn schoonmoeder, dat zij dus als enige wist wat 't ging worden. En het lieve mens heeft het netjes voor zich gehouden tot na de geboorte omdat ze wist dat ik het per ongeluk had verteld. Ik had ook zelf helemaal niet door dat ik het had verraden . Dat vertelde ze de volgende dag bij de kraamvisite Ik wil het nu weer weten en dan gaan we weer proberen het voor ons te houden... We vertellen het dus ook niet aan onze dochter. Ik zou nu al weer een echo willen haha... Maar dat duurt nog een week of 9... Ik had trouwens een mooie bloeddruk, alleen moet ik nog even bij het ziekenhuis bloedprikken, omdat ik ontzettend slecht te prikken ben.
@josefientje welkom meid! wat zijn er weer mooie echo foto`s geplaatst!over dik 2 weken heb ik weer een echo en dan plaats ik hem ook die ik nu heb is wat onduidlijk! wij willen niet weten wat het wordt dat blijft een verrassing
Bevallingslijst 25-08-'12: Anneke1985 (26), 2e kindje (1*), ziekenhuisbevalling medische indicatie, flesvoeding 01-09-'12: Ananas89 (22), 2e kindje, ziekenhuisbevalling (verplicht, geen medische indicatie), borstvoeding. 02-09-'12: Me1985 (26), 1e kindje, ziekenhuisbevalling, flesvoeding. 05-09-'12: Impy (32), 1e kindje, ziekenhuisbevalling, borstvoeding 05-09-'12: Emjay (27), 1e kindje, bij voorkeur ziekenhuisbevalling, borstvoeding 08-09-'12: 1986tamara (25), 1e kindje, ziekenhuisbevalling,borstvoeding 09-09-'12: Ikke163 (26), 1e kindje, ??, ?? 09-09-'12: AtraVim (23), 3e kindje, thuisbevalling, flesvoeding. 10-09-'12: Miss 83(28), 2e kindje, kraamhotel, flesvoeding. 13-09-'12: Missy29 (31), 4e kindje, ziekenhuisbevalling (keizersnede),?? 14-09-'12: K3lly (24), 1e kindje, thuisbevalling, borstvoeding. 15-09-'12: Pattyv (36), 1e kindje, thuisbevalling, borstvoeding 15-09-'12: SarahH (24), 1e kindje, ??, borstvoeding 16-09-'12: Lisa1 (26), 1e kindje, ??, ??. 16-09-'12: Troelie (27), 1e kindje, ziekenhuisbevalling, borstvoeding. 17-09-'12: Ni84 (27), 2e kindje, thuisbevalling, borstvoeding. 18-09-'12: Bjanc (25), 1e kindje, ziekenhuis, indien mogelijk borstvoeding. 19-09-'12: Hatsie (25), 1e kindje, ??, ??. 20-09-'12: Muppet83 (??), 1e kindje, ??, ??. 21-09-'12: Bam (24), 1e kindje, Ziekenhuisbevalling, Borstvoeding. 22-09-'12: Manon88 (23), 1e kindje, thuisbevalling,borstvoeding 23-09-'12: Melissie6 (24), 1e kindje, ziekenhuisbevalling (eigen keus), borstvoeding. 24-09-'12: Lyanna (36), 2e kindje, ziekenhuisbevalling medische indicatie, borstvoeding. 24-09-'12: Andrea1979 (32?), ? kindje, ??, ??. 24-09-'12: Naomi1986 (25). 3e kindje, ziekenhuisbevalling, borstvoeding. 25-09-'12: Eerlijkbeertje (??), 3e kindje, ziekenhuisbevalling (geplande keizersnee), borstvoeding. 26-09-'12: Twinty (23), 1e kindje, ziekenhuisbevalling (eigen keus), borstvoeding. 27-09-'12: Bjoerma (33), 2e kindje, ziekenhuisbevalling (eigen keus), borstvoeding 29-09-'12: Mayke1980 (31?), 3e kindje, ziekenhuisbevalling medische indicatie, flesvoeding 30-09-'12: Sascha22 (23), 2e kindje, ziekenhuisbevalling medische indicatie, borstvoeding. 05-10-'12: Nuage (30), 1e kindje, ziekenhuisbevalling medische indicatie, borstvoeding. Afspraken: 21-02: Ananas89, termijnecho. 21-02: Eerlijkbeertje, 1e echo. 21-02: SarahH, 2e echo 22-02: Ni84, intake vk en termijnecho 22-02: Anneke1985, uitslag bloedonderzoek + nekplooimeting 23-02: Nuage, 2e echo 24-02: SarahH, 25e verjaardag 27-02: Nuage, intake VK 27-02: miss 83,echo nekplooimeting 28-02: Manon88, Termijnecho 29-02: Bjanc, 3de echo, termijn echo. 01-03: Bjoerma, intake vk en termijnecho 02-03: Eerlijkbeertje, intake vk. 02-03: Anneke1985, controle gyn + echo 05-03: Manon88, Intake vk 06-03: Lyanna, intake vk van het zkh/bloedonderzoek/echo 06-03: Troelie, combinatietest 06-03: Pattyv, combinatietest 07-03: Me1985, controle afspraak vk 08-03: K3lly, Intake verloskundige en 12 weken echo. 12-03: Melissie6, 2e echo 12-03: Miss 83, controle vk 12-03: Nuage, 3e echo 20-03: Tamara1986, controle vk 20-03: Ananas89, Controle vk. 23-03: Emjay, Controle vk. 19-04: Ananas89, GUO echo. ----------------------------------------------------------------- Even mijn afspraak van gistere er tussen uit gehaald.
Zo, gistere dus controle gehad bij de vk. Was wel even zoeken naar het hartje, maar die klopte super mooi!! Mag over 4 weken weer terug, pff gaat best hard zo Jostafientje: Jan de Koning in Ochten is een bekende voor mij Geinig dat jij hem ook kent. Verder hoop ik dat alles goed gaat met iedereen. Ben hier niet veel meer te vinden, druk met de kleine man hiero.. en begin eindelijk weer wat energie te krijgen, dus ben ook weer lekker in huis bezig. Blijf jullie wel zo goed mogelijk op de hoogte houden Liefs!
Hey hier weer een berichtje van mij.. alles gaat zijn gangetje heb nog wel last van de vermoeidheid en afentoe wat steken onderin mijn buik en mijn darmen zijn flink aan het rommelen... @geslacht eerst wilde we het wel weten maar nu de keuze gemaakt dat we ons laten verassen bij de bevalling @ namen we zijn al druk op zoek naar leuke namen voor ons kindje maar wat is dat lastig zeg @echo's wat een mooie echo's zag ik voorbij komen gefeliciteerd Zijn er nog meiden die naar de negenmaandenbeurs gaan of al zijn geweest? ik ga zondag met mijn moeder en zus ik ben benieuwd of ik me in kan houden! ben er bang voor haha scheelt dat we met de trein gaan dus het zullen wel kleine spulletjes worden.. over 4 weken mag ik weer terug naar de vk maar dan word er alleen naar het hartje geluisterd wel jammer haha een echo blijft toch erg leuk om te zien.. zijn er ook nog meiden die een pretecho laten doen? wij willen dat wel rond de 20 a 25 weken alleen nog even uitzoeken waar..
Tamara: Nee niet naar 9mnd beurs geweest, vorig jaar wel gedaan met 30 weken zwangerschap..vond het leuk, maar nie dak zeg van ja daar wil ik elk jaar heen. Haha leuk he die echo's, hier 1 gehad en nu met 20wke pas weer. Pretecho doen we nie, geld nie voor.. kunne we beter besteden is mijn mening Geslacht: Willen we net als vorig jaar bij de kleine man, ook nu weer weten. Namen: Hebben we al
Hallo iedereen, Hoe is het hier? We komen allemaal steeds dichter bij de 12-wekengrens, en sommigen zijn er zelfs al overheen. Pff, heerlijk als die eerste onzekere periode voorbij is! Ik ga straks een weekje op vakantie en denk dat het dan helemaal snel gaat. En niet te vergeten: met tien weken zitten we gewoon al op 1/4de van onze zwangerschap! @geslacht: ik ben nog in dubio. Manlief wil het liever niet weten en ik weet het niet zo goed. Weet zeker dat ik het dan niet voor me kan houden. Ik denk dus dat we ons maar laten verrassen! @klachten: ik heb weinig zwangerschapsklachten, alleen wel al vroege bekkenproblemen (volgens mn fysio). Maar dat schijnt na 12 weken ook weer minder te kunnen worden. @namen: zijn jullie er al uit? We hebben al een tijdje twee namen, maar mezelf kennende kan dat nog wel veranderen @echo: maandag hebben we de termijnecho. Ik zie er zoooo naar uit. Vind het nog steeds erg spannend, of alles goed is. Vannacht gedroomd dat het hartje gestopt was. Bah, wat word je dan beroerd wakker! @gewicht: hoeveel zijn jullie al aangekomen? Ik twee kilo, maar lees wisselende berichten hierover. Ik heb een normale BMI, dus maak me er maar niet druk om. Succes weer, lieve medezwangeren!
Bevallingslijst 25-08-'12: Anneke1985 (26), 2e kindje (1*), ziekenhuisbevalling medische indicatie, flesvoeding 01-09-'12: Ananas89 (22), 2e kindje, ziekenhuisbevalling (verplicht, geen medische indicatie), borstvoeding. 02-09-'12: Me1985 (26), 1e kindje, ziekenhuisbevalling, flesvoeding. 05-09-'12: Impy (32), 1e kindje, ziekenhuisbevalling, borstvoeding 05-09-'12: Emjay (27), 1e kindje, bij voorkeur ziekenhuisbevalling, borstvoeding 08-09-'12: 1986tamara (25), 1e kindje, ziekenhuisbevalling,borstvoeding 09-09-'12: Ikke163 (26), 1e kindje, ??, ?? 09-09-'12: AtraVim (23), 3e kindje, thuisbevalling, flesvoeding. 10-09-'12: Miss 83(28), 2e kindje, kraamhotel, flesvoeding. 13-09-'12: Missy29 (31), 4e kindje, ziekenhuisbevalling (keizersnede),?? 14-09-'12: K3lly (24), 1e kindje, thuisbevalling, borstvoeding. 15-09-'12: Pattyv (36), 1e kindje, thuisbevalling, borstvoeding 15-09-'12: SarahH (24), 1e kindje, ??, borstvoeding 16-09-'12: Lisa1 (26), 1e kindje, ??, ??. 16-09-'12: Troelie (27), 1e kindje, ziekenhuisbevalling, borstvoeding. 17-09-'12: Hatsie (25), 1e kindje, thuisbevalling, borstvoeding. 17-09-'12: Ni84 (27), 2e kindje, thuisbevalling, borstvoeding. 18-09-'12: Bjanc (25), 1e kindje, ziekenhuis, indien mogelijk borstvoeding. 20-09-'12: Muppet83 (??), 1e kindje, ??, ??. 21-09-'12: Bam (24), 1e kindje, Ziekenhuisbevalling, Borstvoeding. 22-09-'12: Manon88 (23), 1e kindje, thuisbevalling,borstvoeding 23-09-'12: Melissie6 (24), 1e kindje, ziekenhuisbevalling (eigen keus), borstvoeding. 24-09-'12: Lyanna (36), 2e kindje, ziekenhuisbevalling medische indicatie, borstvoeding. 24-09-'12: Andrea1979 (32?), ? kindje, ??, ??. 24-09-'12: Naomi1986 (25). 3e kindje, ziekenhuisbevalling, borstvoeding. 25-09-'12: Eerlijkbeertje (??), 3e kindje, ziekenhuisbevalling (geplande keizersnee), borstvoeding. 26-09-'12: Twinty (23), 1e kindje, ziekenhuisbevalling (eigen keus), borstvoeding. 27-09-'12: Bjoerma (33), 2e kindje, ziekenhuisbevalling (eigen keus), borstvoeding 29-09-'12: Mayke1980 (31?), 3e kindje, ziekenhuisbevalling medische indicatie, flesvoeding 30-09-'12: Sascha22 (23), 2e kindje, ziekenhuisbevalling medische indicatie, borstvoeding. 05-10-'12: Nuage (30), 1e kindje, ziekenhuisbevalling medische indicatie, borstvoeding. Afspraken: 23-02: Nuage, 2e echo 24-02: SarahH, 25e verjaardag 27-02: Nuage, intake VK 27-02: miss 83,echo nekplooimeting 27-02: Hatsie termijnecho 28-02: Manon88, Termijnecho 29-02: Bjanc, 3de echo, termijn echo. 01-03: Bjoerma, intake vk en termijnecho 02-03: Eerlijkbeertje, intake vk. 02-03: Anneke1985, controle gyn + echo 05-03: Manon88, Intake vk 06-03: Lyanna, intake vk van het zkh/bloedonderzoek/echo 06-03: Troelie, combinatietest 06-03: Pattyv, combinatietest 07-03: Me1985, controle afspraak vk 08-03: K3lly, Intake verloskundige en 12 weken echo. 12-03: Melissie6, 2e echo 12-03: Miss 83, controle vk 12-03: Nuage, 3e echo 20-03: Tamara1986, controle vk 20-03: Ananas89, Controle vk. 23-03: Emjay, Controle vk. 19-04: Ananas89, GUO echo. ----------------------------------------------------------------- Afspraken etc. gewijzigd
@ jostafientje, welkom hier! @ geslacht, jaaaa wij willen het allebei van te voren weten! Zijn veel te nieuwschierig, zullen er ook geen geheim van maken. Van ons mag iedereen het weten. Gevoel zegt overigens hier een meid, ook bij mijn vriend ouders en schoonouders. @ namen, hier al de meidennaam, maar moet erbij zeggen dat er bij ons een speciale boodschap achter zit. Mochten wij een dochter krijgen dan wordt de voornaam gedeeltelijk vernoemd naar het overleden zusje van mijn vriend. @ negenmaandenbeurs, wij komen er net vandaan, was erheen met een vriendin en onze moeders. Vondt het wel leuk maar niet dat je zegt WOW! Wel leuke aanbiedingen.... En als je wat gratis wou, dan moest je vaak een kaartje invullen met je email adres, en dan kreeg je een promotiepakketje. Hal 8 vondt ik het leukst, veel over voeding, kinderwagens, en gewoon veel info. Hal 9 waren meer "winkeltjes" veel babykleding, vondt hal 8 meer op de zwangerschap gericht en hal 9 meer op de baby's gericht. De woezel en pip beurstas vondt ik tegenvallen.... Owh en je krijgt een hoop folders mee..... De kruitvat tas voor 5 euro is wel de moeite waard, zitten leuke dingen in. @ gewicht, ik heb werkelijk geen idee of ik ben aangekomen. Met 8 weken was ik 3 kilo afgevallen. Hield met de hormoonbehandeling veel vocht vast, dus dat ben ik allemaal kwijt. Wij hebben geen weegschaal in huis.... @ klachten, pfff vanmorgen mega mega mega misselijk en last van mijn darmen... Bah dacht dat ik van de misselijkheid af was maar helaas lijkt het de laatste dagen weer terug te komen. Nu na een lange dag lopen, heb ik ook last van mijn heupen/bekken... beetje overbelast gevoel.
@ namen: wij hebben onze jongensnaam nog. Maar voor een meisje wordt het weer een drama, dat was bij onze dochter ook al heel lastig. Maar we hebben nog even @ 9 maandenbeurs: ik ben 4 jaar geleden geweest (was toen net zwanger) maar vond er eigenlijk niks aan... @ gewicht: ik ben nu zo'n 2 kilo afgevallen, maar met een bmi van tegen de 30 is dat helemaal niet erg. Ik heb het gister met de vk besproken, die zei dat het niet erg was en dat ik ook niet tijdens de zwangerschap hoefde aan te komen. Als ik maar niet echt ga lijnen. Zoals nu eet ik gewoon gezonder en iets minder en daardoor val ik dus af. @ klachten: Ik heb vandaag weer heel veel bekkenklachten maar verder gaat het prima...
De echo was super!! Ben 1 dag vooruit gezet, zal zo mijn banner weer aanpassen. Kindje was nu 1,49 cm en vorige week maandag was het nog maar 0,6 cm! Dus meer dan verdubbelt!! En een schitterend kloppend hartje! Van vreugde zijn we eerst lekker uit eten gegaan Nu is het wachten tot 12 maart voor de 10 weken echo. En daarna op naar de geslachtsbepaling met 14 weken. Ik ben ZOOO blij! Maar ik blijf ook nog een beetje reserves houden, want vorige keer heb ik volgens mij ook een goede 8wk echo gehad, moet ik nog even nakijken voor de zekerheid. Pas bij de volgende echo gaat echt de vlag uit Hier is onze frummel dan:
@Nuage, wat super dat de echo goed was! Mooi frummeltje @Gewicht, ik ben volgens mij wel wat aangekomen. Maar hoeveel?? Geen idee! Pas mn broeken in elk geval niet meer haha. Hebben thuis geen weegschaal. @Namen, Meisjes naam hebben we al wel... Maar een jongens naam, pff zoooo moeilijk! Nou ja, we hebben nog een half jaar de tijd haha. @Negenmaandenbeurs, nog nooit geweest en ook dit jaar niet... Heb er geen tijd voor helaas Als het nou een week later zou zijn... haha. Volgend jaar beter! @Hier, vandaag een topdag gehad Eindelijk eens een dag niet misselijk en wat meer energie! Dus een berg was weg gevouwen en de woonkamer eens goed gepoetst... Ook een leuke middag gehad met de kindjes van het werk. Hoop op nog zo'n dag morgen!
nou vandaag in het ziekenhuis geweest voor de nekplooimeting, hij was 2.2mm dus dt viel wel mee. natuurlijk altijd even het bloedmonster afwachten maar over 10 dagen weet ik meer. verder weer even kunnen kijken naar de kleine. hebben gelijk een hoop meer gezien... hartje geluisterd en klonk goed. hartje bekeken en bevatten netjes 4 kamers. ruggegraat was goed ontwikkeld. buik en inhoud was allemaal ok. de armpjes en beentjes voldeden aan de eisen. hoofdje gemeten en was goed, hersentjes vulden mooi het hoofdje. dit was wat ze nu al allemaal kon zien, over 1,5 week de GUO in het radboud in nijmegen, krijg diezelfde echoscopiste die ik vandaag heb gehad.... alleen vertelde ze me dat ze met de apparatuur in het radboud veel meer en alles veel beter kon zien.. dus ben benieuwd naar de volgende echo.... ze legde alles heel erg goed uit en heb zelfs 5 fotootjes meegekregen. aangekomen: ja vast wel een kilo of 5 namen: ik heb al wat voorkeuren maar de kerel nog niet.
hallo allemaal!! fijn al die mooie echo's!! ik ga morgen met mijn zus en moeder naar de 9 maanden/huishoud beurs is zo'n 10 jaar geleden dat ik er geweest ben dus lijkt me wel weer eens gezellig. wij willen niet weten wat het gaat worden en gaan dus ook voor de verassing net als bij onze zoon, al ben ik wel heel nieuwschierig!! en we moeten nog zo lang wachten... (haha ging vorige keer toch een stuk sneller) maandag weer voor een echo 12 weken plus nekplooimeting, vindt het toch wel spannned, maar ga natuurlijk voor een mooie echo met een goede nekplooimeting! fijne avond allemaal liefs
@Nuage; fijn dat je echo goed was. Wanneer de volgende? Ik nu nog 1 week wachten. Spannend. @Allen; sorry dat ik weinig gereageerd heb. Gisteren 7 uur de deur uit en half 10 s avonds thuis door iets van mijn werk. Vandaag en morgen cursus en morgenavond schouwburg. Zaterdag date met oude pufclubdames en de kindjes en daarna met vrienden. Hopelijk zondag dus meer reactie op allen. Excuus. Fijn dat alle echo's zo goed zijn. Benieuwd hoe we er volgende maand allemaal al weer bij zitten.
@ ni; Jeuj eindelijk je echo, en dan ook nog een goede. @ Annanas, mooi plaatje. @ Nuage: Fijn meid!! @ Jostafientje; Welkom. - Namen; wij hebben al 2 jaar een jongetjes naam meisjes naam hebben we een paar, maar daar heb ik nog niet zo'n klik mee als de jongetjes naam. -Geslacht; totaal geen voorkeur, maar ik denk een jongetje, maar dan meer omdat alle neven en nichten en mijn zwanger allemaal jongetjes hebben. Mijn mannetje denkt een meisje. Of we t willen weten , ik twijfel nog, manlief wilt het graag weten. - 9maandenbeurs, daar ga ik morgen heen met 6 pers waarvan 3 zwanger.